Futurez  Kulkukoira

Volvo 242 L -77 8v Turbo

  • 380 Vastauksia
  • 144061 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8862
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 242 L -77 8v Turbo
« Vastaus #375 : 03.06.2021, 14:39:35 »
Piti tehdä koko DP auton alle asti uusiksi. Laiskuus kuitenkin iski ja nyt olisi uusi alkuosa ja vanha osa V-panta liitoksen heftejä vaille nipussa. Lambdalle täytyy vielä reikä kairata. Sitten vain saumaa sauman viereen.  :buck2:

V-panta tulee pystyosaan jouston yläpuolelle. Näin ollen saa helposti yläosan DP:stä pois jos täytyy kajota hukkaporttiin. Hukkaportilta DP:hen on kohtuu helppo veto, tai ainakin siltä se näyttää.  :2funny:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8862
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 242 L -77 8v Turbo
« Vastaus #376 : 11.01.2022, 15:12:20 »
Piti tehdä koko DP auton alle asti uusiksi. Laiskuus kuitenkin iski ja nyt olisi uusi alkuosa ja vanha osa V-panta liitoksen heftejä vaille nipussa. Lambdalle täytyy vielä reikä kairata. Sitten vain saumaa sauman viereen.  :buck2:

V-panta tulee pystyosaan jouston yläpuolelle. Näin ollen saa helposti yläosan DP:stä pois jos täytyy kajota hukkaporttiin. Hukkaportilta DP:hen on kohtuu helppo veto, tai ainakin siltä se näyttää.  :2funny:

Reilu puoli vuotta se otti, että DP:n saumat sai vedettyä ympäri.  :2funny: Noh, olihan siinä pari muuttujaa, jotka vaikuttivat kaikkeen. Käyttöauto tuli ostettua ennen juhannusta, karavaanireissuja yritettiin muutamaan otteeseen ja aina lopputuloksena lämpenevä jääkaappi. Noh, ne asiat saatiin kuntoon ja nyt iltavuoroviikolla iski motivaatiopuuska. :D

DP:n V-pannan vastakappale täytyy hepata joustoon kiinni ja siinä auton alle kääntyvässä putkessa on pari saumaa vedettäväksi.

Ahtimen öljynpaluu täytyy jollain saada muotoiltua. Ei mikään helppo homma kun moottori on autossa kiinni. Lisäksi paluuputken reitti tulee menemään pakosarjan ykkösen ja kakkosen putkien välistä.

Ilmanputsariksi löytyi 100mm yhteellä vapaavirtauskartio DO88:n valikoimista. Suodatin ja siihen pätkä alumiiniputkea sekä kaikki konehuoneen silikoniletkut tuli tilattua jo viime vuoden puolella. Silikonien väri vaihtui sinisistä mustiksi.

Kun nyt nämä ahtimeen liittyvät mekaaniset hommat saisi alta pois, niin pääsisi suunnittelemaan ECU:n ja polttoainepuolen päivittämistä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8862
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 242 L -77 8v Turbo
« Vastaus #377 : 14.01.2022, 09:59:00 »
Koska kuvat on kivoja...

Lähtökohta. Alumiinilevyssä paineilmaan tarkoitettu äänenvaimennin hajottamassa juurikaasun virtausta.





Koska kiiltävä ruostumaton on vaan niin S*, niin vähän pyyhkäsin suurimpia pois. S*




V-panta on vasta hepattu kiinni. Täytyy sovittaa ennen lopullista saumaa. Saumoja ei kannata katsoa tarkemmin. Näyttää kamalalta eikä mennyt edes joka kohdasta läpi. :facepalm: Mutta ehkä se downpipenä menee... :D
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8862
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 242 L -77 8v Turbo
« Vastaus #378 : 23.09.2023, 18:25:52 »
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 180 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.


Jos nyt kuitenkin jatkan vanhaa aihetta...  :P

Tänään sain hukkaportilta DP:hen putken heppailtua kasaan. :o Seuraavaksi kairata 44mm reikä downpipeen hukkaportin putkelle ja lambdalle reikä. Sitten saisi vetää saumat kiinni ja alkaa tekemään ahtimen öljynpaluuta, ahtoputkea ja imuputkea.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8862
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 242 L -77 8v Turbo
« Vastaus #379 : 18.10.2023, 20:29:58 »
Pakoputkihommat on vähän jäänyt sairastelun takia. Mutta kyllä se siitä valmistuu lähiaikoina. :juhau:

Tänään hierottiin osatilausta Käikälä Garagessa. Muutama osa tähän moottoriin ja muutamia toiseen moottoriin. Siitä ja kohdeautosta pitänee avata oma topic kun se joskus polkastaan käyntiin.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8862
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 242 L -77 8v Turbo
« Vastaus #380 : 11.12.2023, 16:30:49 »

Tänään hierottiin osatilausta Käikälä Garagessa. Muutama osa tähän moottoriin ja muutamia toiseen moottoriin. Siitä ja kohdeautosta pitänee avata oma topic kun se joskus polkastaan käyntiin.

Tallissa tuli käytyä ihan muuta tekemässä, niin otin samalla kuvan imupuolen päivityksestä. Laitetaan sekin osa-alue samalla kuntoon ettei tarvitse jälkeenpäin siihen puuttua...


Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Carcom Oy  Ateho