Elekma  Autoracing

Akkukäyttöinen vai ilmakopressorilla toimiva pultti/mutteriväännin?

  • 21 Vastauksia
  • 16254 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
En löytänyt tällästä tuolta, joten ajattelin että nyt voisi sitä mielipide tuumailua tähän laittaa.
Itse jo mainitsinkin millainen mulla on ja tietenkään teho ei tarkoita (kuin myös käsin tehtäessä ilman lisälaitteita) että toimitaan kuin tulpattoman mopon kanssa, joten olkaa hyvä ja jatkaa.
Pitää korjata tuota oman laitteen tietoa ettei valehtelijaksi syytetä.
2:lla akulla oleva TechWayn väännin 540Nm ja tietysti tällä saa vahinkoa, jos huppupäässä tekee. Saman voi likipitäin tehdä käsinkin eli tolkkua oltava ja hyvä laite on ollut.
Mietin myös silloin kompura käyttöistä mutta varastoinnin niukkuden suhteen tuo on kätevä omassa salkussaan. Onhan tuolla ollut nestoreita, jotka väittäny että jopa sormi voimalla kiristettynä pysyy vanne paikoillaan, höpö höpö.

Tekstistä korjattu kirjoitusvirheitä ja jäsennelty vähän luettavampaan muotoon, oli kovin raskasta lukea yhdessä pötkössä.  t:usu
« Viimeksi muokattu: 18.10.2011, 15:14:24 kirjoittanut usu »

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Hankin itselleni rallihommiin makita BTW251 mutteripyssyn ja sillä olen sen jälkeen pyörät henkilöautoihin vaihtanut. Lopuksi tarkistus momenttiavaimella . Erittäin kätevä myös esim koneen purku/kasaus hommissa, pienikokoinen. 18V/230Nm. Työautona Iveco kevyt kuorma-auto, jonka pyörät joutuu ilmakäyttöisellä mutterivääntimellä vaihtamaan. Ilmakäyttöisessä tietty suurempi momentti. Eli molempia joudun itse käyttämään, mutta akkuväännintä enemmän monikäyttöisyyden vuoksi.

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
Kuorma-autoon onkin viisain ja parempi ilmakäyttöinen laite.
« Viimeksi muokattu: 20.10.2011, 20:28:38 kirjoittanut juse D5 »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Tietenkin akkukäyttöinen jos on varaa kunnolliseen.
Tuttu osti työkäyttöön hieman kalliimman pulttipyssyn, en nyt merkkiä tai hintaa muista muuten kuin että kallis oli. Tehoa löytyy sen verran että sillä sai M12 pultin poikki kun kiristi niin paljon kuin löytyi potkua, eikä edes mikään ruosteinen pultti :o. Vauhtipyörän pultit aukesi nätisti tuolla ja kaikkea tälläistä kivaa. Suosittelen jos ei ole tuohesta kiinni ;)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
TechWayn tuotevalikoimasta löytyy monenmoista värkkiä ja omani sain alennuksen kera 360eu:lla,mutta niinhän se sanotaan että köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa. ;) :)

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
Ja löytyyhän niitä myös sähköjohdon päässä olevia. Olen nähnyt käytössä pienemmässä rengasliikkessä.. Kyllähän niitä ilmanpaineella toimiva löytyy missä kiinnitysmomentti menee yli 2000Nm.. varmasti saa pultit poikki :) :) Mutta varmaan tavan esim rengas / auto askereissa riittää semmonen iskevä malli ja 400-500Nm
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

Poissa TT-V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • naps ja kiekka takas
itse sitä mieltä että riippuu käytöstä.. jos ihmisellä on pelkkä pyöränvaihto ja kompura valmiina tallissa niin se halvin ~25e pulttipyssy ajaa asiansa monta vuotta

Jos enemmän käyttöä niin akkukäyttösistä ei itsellä kokemusta mutta työmaalla oli wurtin pyssy (ei väännöistä tietoa) mutta sillä jo jotain tekikin.
MB E 270 CDI -03

Poissa hirvivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Täällä on kans halvin paineilmakäyttöinen mutterinväännin ja hyvin sillä renkaat saa vaihdettua. Empä kyllä käytä tuota väännintä sitten muuhun hommaan
V70 D5 AWD Classic -07

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Jossei oo kunnon kompuraa, niin ei kannata ilmapyssyä ostaa.

Sähkökäyttöinen on varsin kätevä, meillä on kisareissuilla aina sellanen lainassa, niin riittää matkassa pikkukompura renkaitten täyttöön.

Akkukäyttöisissä laitteissa on aina akku loppu, eli jos ei pakottava tarve saada wirelessiä, niin ostaa ihan johdollisen sähköpulttipyssyn.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Hese_57

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • Ylöjärvi - Skoda Octavia -14
Miul on sellainen 25€ tupakin sytkärin reikään laitettava. :)
Sain ma sillä scootterin variaattori mutterin irti. :o
Ei siitä oikein muuhun taida ollakaan.  :2funny:
NSU Prinz -64 -> Sunbeam 1250 -72 -> Sunbeam Alpine -71 -> Sunbeam 1600 -78 -> Talbot 1510 GLS -84 -> Volvo 740 GLE -84 -> Citroen XM -90 -> Peugeot 406 -99 -> Peugeot 206 Gti -04 -> Volvo V50 -05 -> Skoda Octavia TSI Elecant -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 PHEV -21 >???

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Bilteman verkkovirralla toimiva 39.90,on aikas laadukas,ollut jo pitkään käytössä.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Miul on sellainen 25€ tupakin sytkärin reikään laitettava. :)
Sain ma sillä scootterin variaattori mutterin irti. :o
Ei siitä oikein muuhun taida ollakaan.  :2funny:
Meidän ensimmäinen mutterimopo oli tuollainen. Ensin kerää kierroksia muutaman sekunnin ja sitten iskee. Kyllähän sillä renkaan sai vaihdettua mutta piti ristikkoavaimella kääntää ensin pois momentista eli täys lelu ::)

Sitävastoin, meillä on Hitachin verkkovirta pyssy. Sillä halkesi hylsy kun yritettiin saada auki ylikireällä olleita pyöränpultteja eli se on hyvä peli :)
« Viimeksi muokattu: 26.10.2011, 20:22:49 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Bilteman verkkovirralla toimiva 39.90,on aikas laadukas,ollut jo pitkään käytössä.

tällaisen hain tänään. katotaas sit vielä, osaanko käyttää...  :P

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Sitävastoin, meillä on Hitachin verkkovirta pyssy. Sillä halkesi hylsy kun yritettiin saada auki ylikireällä olleita pyöränpultteja eli se on hyvä peli :)
Tuo meen lainasähkökisareissupyssy on just tollanen, sen verran voimaa että pyssykäyttöön tarkoitettu  1/2" sovite halkes yhellä kisareissulla kun naapuritiimi koitti jotain kunnolla jumissa ollutta isoa mutteria avata  ;D
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
akkukäyttöisen huolena pitemmän päälle on akut jotka ajastaan heikkenee.
työmaalla erimekkisistäkin akkuporakoneista on menneet akut vuodessa.
itse olen paineilma kannalla kun autotallissa työskentelee.
Mutterivääntimen käyttö on huolettomampaa metalli kuori on kestävä ja helppo puhdistaa.
halpis vääntimillä ei taida muutta saada aikaan kuin hermot riekaleiksi.
oma makso vähän yli 100€ 440Nm se on pelannut hyvin.
valovirta vehkeistä ei ole kokemusta, ehkä niiden ongelma on se puhdistettavuus ja huoleton käyttö kuten paineilma vääntimellä(?)
Onhan tuolla ollut nestoreita, jotka väittäny että jopa sormi voimalla kiristettynä pysyy vanne paikoillaan, höpö höpö.
kaiken lisäksi vaarana tuossa on että menee pulteista/muttereista kulmat ;)

 

Kulkukoira  Proturbo