Kulkukoira  Proturbo

Hiljaiset renkaat V60 AWD alle

  • 16 Vastauksia
  • 13033 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3471
Vs: Hiljaiset renkaat V60 AWD alle
« Vastaus #15 : 12.05.2015, 21:27:39 »
Ei mikään ihme että on kova rengasmelu kun on niin leveät ja isot kuorma-auton renkaat, laittakaa pienemmät. Mulla on omissa peleissä 185/65/15" renkaita, pirelliä kesällä ja continentalia nastoilla eikä niistä lähde kovin kummosta ääntä kun ei ole sitä ylimääräistä raapivaa pintaa. ::)

Ei nykyajan V60 kokoluokan autoissa ole enää tuollaisia kärryn pyöriä. 16" on aivan minimi, isommilla jarruilla 17".
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Hiljaiset renkaat V60 AWD alle
« Vastaus #16 : 18.05.2015, 13:18:07 »
Ei mikään ihme että on kova rengasmelu kun on niin leveät ja isot kuorma-auton renkaat, laittakaa pienemmät. Mulla on omissa peleissä 185/65/15" renkaita, pirelliä kesällä ja continentalia nastoilla eikä niistä lähde kovin kummosta ääntä kun ei ole sitä ylimääräistä raapivaa pintaa. ::)

Ensiasennus renkaat on yleensä pehmeitä että ne on hiljaiset ja parempi pito niin ne antavat hyvän vaikutelman uudelle autolle. Yllättäen kuluvat nopeasti ja kun laittaa uudet muun merkkiset niin rengasmelu kovenee. Tosin riippuu auton valmistajasta mitä ne laittaa alle.

Ihan muuta sanoo ainakin meillä rengasliikeen kaverit täällä? Voin olla väärässä kanssa mutta ensiasennus kumi taisi olla noin 30% kevyempi myös kuin vastaava hyllystä kun punnattiin ja samasta syystä kuulemma kuluu nopeammin eli noin 30tkm kestää. Koska esim jos vertaan jälkiasennus kumeja niin on ero melkoinen, oli tuossa nelikko V70 jossa oli ensiasennus kumeina Sport contact 3 18" ja oli aivan sysipaska kumi vaikka muuten olen tykännyt.. Mutta kai noissakin on eroa, ostetaan mitä saadaan mahhalvalla  isoa satsia joten tarjonta varmaan määrää vahvasti.

 

Autoracing  KL-varaosat