Netistä löytyy käyttäjäkokemuksia, ei juuri kiitosta satele.
Itseltä ei mennyt pahimmillaan kuin seitsämästä mokian uudesta kumista runko yhtenä kesänä, paras kesti karvan alta 20 tkm, huonoin 6 tkm. Sitten myyjä laittoikin kerralla koko nipun nokialle ja mulle autoon Continentalin renkaat (ja lopetti mokian kumien myymisen). Kun en uskonut mokian paskalaatuun niin hain toiselta myyjältä noksun nastakumekset. Kaksi neljästä oli jo valmiiki viallisia, tasapainotuskoneessa näki kuinka kulutuspinta vispasi ja koeajolla ravistivat vaikka koneen mukaan olivat tasapainossa. Niiden tilalle myyjä laittoi uudet (ja lopetti myöhemmin mokialaisten myymisen). Kestiväthän nekin melkein koko talven, sitten yhdestä lähti kulutuspinta irti (kivasti läpsytti tiellä) ja kahdesta meni runko mutkalle, nastoistakin 70% oli poikki vaikka pintaa oli n. 6 mm. Kerran olin seuraamassa kun asentaja valkkasi uusista kumeista parhaita, että sai asiakkaalle sarjan noksuja alle, raakkikasaan meni kuusi kumia eli tarvittiin 2,5 sarjaa että sai koottua yhden jotenkin kelvollisin. Laadunvalvonta on ilmeisesti siltäosin parantunut, että enää ei myyntiin päädy jo valmiiksi kieroja ja soikeita kumeksia samaan tahtiin kuin ennen. Näistä uusista räjähtelee kyljet puhki yhtäkkiä kesken ajon tai auton seisoessa parkissa, ennen sentään varoittivat kun rupesivat jyryyttämään ja pompottamaan kudosten ratkeillessa.
Tutun rengasmyyjän tilastoa:
Michelin: helppoja tasapainoittaa, joukossa paljon renkaita jotka eivät tarvi vanteella edes painoja, muotovirheitä ei ole.
Continental: miltei ylläolevan veroisia, tulos riippuu valmistusmaasta.
Nokia: ei saa tasapainoon helpolla jos koskaan, paljon soikeita ja kulutuspinnaltaan luikertelevia, takuupalautuksia erittäin paljon.
Brigestone: talvikumeissa samaa vikaa kuin nokialaisissa, kesärenkaat saa puntitettua paremmin
Good Year: yleensä saa tasapainotettua helposti, joskus vaatii enemmän punttia
Kait niitä nokian soikuloita olisi ensiasennusrenkainakin jos olisivat hyviä?