Samppasport  Futurez

Mitkä renkaat V70:seen?

  • 67 Vastauksia
  • 33003 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #15 : 21.08.2011, 15:14:31 »
Olen kuvitellut, että täällä keskustelee aikuiset ihmiset ja sanan ja mielipiteen vapaus on olemassa. Kohdaltasi luulen, että sinulla on luetun ymmärtämisen ongelma?
Itse jättäisin bemarien omistajien jutut melko pieneen arvoonsa. Ne kun ovat pääsääntöisesti subjektiivisia kokemuksia jonkin renkaan toimivuudesta. Itse todellakin luotan melko pitkälti testien tuloksiin, jotka ovat objektiivisia. Olen todella pahoillani niiden puolesta, jotka ovat laittaneet viimeiset rahansa autoon ja kalliisiin vanteisiin. Ja sitten ostavat ominaisuuksiltaan arveluttavat renkaat. Itsekään en aja missään radalla kilpaa. Arvostan vain sitä turvallisuusmarginaalia tiukassa paikassa jonka todennäköisesti saan maksamalla ns. laaturenkaasta.

Noi sun juttus sopii tonne suomi24 palstalle.

pakko varmaan linkittää btcf sivuille toi kommentti niin ne onnettomat bmw omistajat näkee että he ovat ihan hukassa renkaineen..

perustele miksi ne on niin surkeet ja samalla  miksi kaikki bmw kuljettajat eivät ymmärrä renkaistaan mitään?
ET TAINNUT LUKEA NIITÄ JUTTUJA LAINKAAN?
niissä mm verrattiin merkkirenkaaseen ja pidettiin parempana kuin osaa ns huippu rengasta


Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #16 : 21.08.2011, 16:18:20 »
.

mikäs Teutorilla mätti niissä???

mulla kyse ei ole renkaitten hinnasta vaan siitä että mulla ne nangkangit on ollu hyviä
ei vedelly urissa matalallakaan renkaalla kun vertas esim goodyeriin
kesto suht hyvä
suht hiljainen.
vähillä painoilla
[/quote]Mulla mätti yksinkertaisesti se, että ne kului silmissä  8) ja pitoa ei ollu sateessa nimeksikään, mutta voi olla, että jo nykyiset on sivistyneemmät.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #17 : 21.08.2011, 16:25:49 »
.

mikäs Teutorilla mätti niissä???

mulla kyse ei ole renkaitten hinnasta vaan siitä että mulla ne nangkangit on ollu hyviä
ei vedelly urissa matalallakaan renkaalla kun vertas esim goodyeriin
kesto suht hyvä
suht hiljainen.
vähillä painoilla
Mulla mätti yksinkertaisesti se, että ne kului silmissä  8) ja pitoa ei ollu sateessa nimeksikään, mutta voi olla, että jo nykyiset on sivistyneemmät.
voi olla joo ja sulla on sitten ollu ihan paskat jos ajoit pari viikkoa ja kului silmissä
itellä oli viimeks turbo passatin alla 192hv/270nm siin ei ollu mitään pito ongelmia edes sateella
muijan bemarissa oli 2 kesää alla kun se myytiin ja jäi n 1-2 kesäks vielä riippuen tietenki paljonko ajaa.
sit mulla oli 535 bemussa c mersussa 850 turbossa
mulla niitä on ollu 2005 lähtien

kattelin muuten ton mun v70 renkaita Goodyearin Duragrip ja niissä lukee MADE IN CHINA :'(
« Viimeksi muokattu: 21.08.2011, 16:40:24 kirjoittanut hejasverige »

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #18 : 21.08.2011, 16:29:34 »
Goodyearin Duragrip ja niissä lukee MADE IN CHINA :'(

Siellähän ne tehdään, mistä halvalla saadaan, että voidaan halvalla myydä. Eikai se maa rengasta huonoksi tee?

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #19 : 21.08.2011, 16:38:10 »
Siellähän ne tehdään, mistä halvalla saadaan, että voidaan halvalla myydä. Eikai se maa rengasta huonoksi tee?
Tuntuu tekevän :)

Poissa Hutsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #20 : 21.08.2011, 17:16:47 »
Itsellä pyörii tällä hetkellä FALKEN ZE 912 -  225/50R17, ehkä vähän pehmeä runkoiset tuolla profiililla.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #21 : 21.08.2011, 17:18:40 »
Noi sun juttus sopii tonne suomi24 palstalle.

pakko varmaan linkittää btcf sivuille toi kommentti niin ne onnettomat bmw omistajat näkee että he ovat ihan hukassa renkaineen..

perustele miksi ne on niin surkeet ja samalla  miksi kaikki bmw kuljettajat eivät ymmärrä renkaistaan mitään?
ET TAINNUT LUKEA NIITÄ JUTTUJA LAINKAAN?
niissä mm verrattiin merkkirenkaaseen ja pidettiin parempana kuin osaa ns huippu rengasta
Laitappa linkki vertailuun missä on huippurenkaat ja halppikset? Tuolla oli yli 300 sivua juttua niin ei jaksanu ruveta kahlaamaan läpi. Varmasti normaalissa ajossa kaikki renkaat menee kunhan on pyöreät. Moni nettikirjoittelija on päässyt harvoin vertailemaan eri kumeja samassa autossa. Enkä nyt tarkoita sitä vertailua kun vaihdetaan kuluneet renkaat uusiin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #22 : 21.08.2011, 19:44:07 »
Siitä vaan lukemaan.

käyttäjät vertasivat nangkangejaan  ns merkkirenkaisiin ja osassa merkkirenkaita oli selkäheittoa todistetusti  nangkangeissa se ominaisuus puuttuu lähes kokonaan
siinä vasta yksi plussa noille kinuskeille lisää juttua löytyy jos jaksaa lukea
eikä ole uraherkkä (tässä puhutaan sitten matalaprofiilisesta renkaasta)

en jaksa eikä enään edes kiinnosta selitellä enempää

jos ihan oikeesti jotain kiinnostaa niin lukekaa sitä topiccia läpi vertauksia yms

tai ei tietenkää ole pakko jos on niin negatiivinen asenne sitä merkkiä kohtaan.

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #23 : 21.08.2011, 20:24:05 »
Keväällä meinasin Kormoran renkaita mutta niitä ei kuulemma saanu enää ollenkaan ja päädyin tuohon mitä nyt on.Kun ostin D5:sen alla oli misukat ja sen jälkeen Gt Radial
Champirot joissa oli yhdessä heittoa mutta muuten eivät ajoltaan ja pidoltaan hävinny Misukalle.No näistä en tiedä mimmoset ajan kanssa kuluessaan ovat mutta toistaiseksi
aivan kelpo kumit ja jokainenhan valitsee mielensä mukaan enkä ainakaan omalta puolelta ala väittelemään.Niin mullahan tuo on koko on 205/55/16.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #24 : 21.08.2011, 21:45:05 »
Siitä vaan lukemaan.

käyttäjät vertasivat nangkangejaan  ns merkkirenkaisiin ja osassa merkkirenkaita oli selkäheittoa todistetusti  nangkangeissa se ominaisuus puuttuu lähes kokonaan
siinä vasta yksi plussa noille kinuskeille lisää juttua löytyy jos jaksaa lukea
eikä ole uraherkkä (tässä puhutaan sitten matalaprofiilisesta renkaasta)

en jaksa eikä enään edes kiinnosta selitellä enempää

jos ihan oikeesti jotain kiinnostaa niin lukekaa sitä topiccia läpi vertauksia yms

tai ei tietenkää ole pakko jos on niin negatiivinen asenne sitä merkkiä kohtaan.
Ei jaksa yli 300 sivua lukea. Sanoit että siellä oli linkki testiin jossa halppis rengas voitti? Vai tarkoititko vain näitä käyttäjien kokemuksia. Kaikilta merkeiltä löytyy renkaita joissa on valmistusvirheitä.

Pari sivua luin mutta ei siellä kukaan verrannu uutta merkkirengasta ja kiinalaista vaan ne oli niitä että oli kuluneesta vaihdettu uuteen.

Itsellä asenne muuttuu ekan kerran kun jossain mittauksessa kiinalainen rengas yhdessäkään osa alueessa on paras.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #25 : 21.08.2011, 23:07:44 »

kattelin muuten ton mun v70 renkaita Goodyearin Duragrip ja niissä lukee MADE IN CHINA :'(
on kaksi eri asia jos joku valmistaja vie kaiken tieto taidon Kiinaan jonka pohjalta aletaan valmistamaan renkaita, tai joku Kiinalainen rengasvalmistaja alkaa tekemään renkaita, tuskin pystyy heti laittamaan hyvän kumi seoksen tai kudos rakenteen renkaisiinsa ja pääsemään samalle tasolle kokeneen rengas valmistajan kanssa.
Nokialaisia tehdään Venäjällä.
itseäni kiinostaisi nämä renkaat Toyo Proxes T1-R  http://www.renkaat-online.com/toyo.htm mutta jossain olin katsovinani että ei olisi saanut kovin hyviä arvosteluja.

Poissa Tom

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #26 : 21.08.2011, 23:20:30 »
En voi ymmärtää että ostetaan iso, turvallinen auto ja sitten aletaan tinkimään ainoasta kosketuspinnasta auton ja tien välillä...
Itse n.6v sitten ostin setin jotain nankangeja mitä foorumeilla kehuttiin, oli eka ja vika kerta, aiemmin olin ajellut vain merkkirenkailla ja niihin vaihdoinkin n. 2tkm jälkeen. Renkaita ostaessa tulee selattua Tuulilasin ja TM:n rengastestit ja niistä valitaan joku kolmesta parhaasta.
Kukaan ei tietenkään pakota maksamaan maltaita paikalliselle rengasliikkeelle, mm. Briteistä voi tilata samoja renkaita huomattavasti halvemmalla ja tätä itsekin olen käyttänyt  ;)
Jos esim. 205/55/16 setissä (4kpl) on hintaero vain ~100e laaturengas vs kiinamuovi ja renkailla ajetaan se 2-3kesää niin miten voi olla muka iso kustannus verrattuna auton muihin käyttökuluihin  :idiot2:

Poissa Stonehenge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #27 : 22.08.2011, 00:09:33 »
Joskus oli alla jotkut makaroonit tai mitkälie sawat. Vaikka painetta oli paljon niin veteläthän nuo oli rungoltaan perus ajossa. Myin kaverille halvalla ja ostin kumhot tilalle. Ei valittamista. Tommonen kiinan kumi oli aika pyöree reunoiltaan ja sen puolesta vähemmän uraherkkä. Siinä ne vähät positiiviset puolet...

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #28 : 22.08.2011, 14:33:08 »
Minä ostin edelliseen kulkineeseen Marangoni Mythokset 17" koossa ja eka kesänä olin oikein tyytyväinen, kun sain hiljaiset ja hyvät gummit paljon merkkirenkaita halvemmalla. Toisena kesänä kirosin "säästöäni" kun renkaat alkoi kuluessaan pitämään melkoista rengasmelua ja olivat toisena syksynä lähellä kulutuspinnan alarajaa... arviolta 10-15tkm oli ajettu! Paljon saa vettä mennä Vantaanjoessa ennenkuin Marangonia autooni ostan....
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #29 : 22.08.2011, 14:48:17 »
Saattavathan halpisrenkaat ihan hyviltä tuntua auton alla, mutta epäilen ettei tavallinen kuski pysty mitenkään vertailemaan esim. jarrutusmatkaa halpis vs. merkkirengas tai esim. "tiukan paikan" pito-ominaisuuksia? Nämä kun ovat niitä seikkoja, jotka voivat pelastaa itsen tai toisen tienkäyttäjän hengen, ja äkkitilanteeseen voi paraskin kuski joutua itsestään riippumattomista syistä. Epäturvallisen renkaan käyttäminen on vastuutonta toisia tienkäyttäjiä kohtaan, joten parempi olisi vähän silmäillä niitä puoluettomia rengastestejäkin, eikä pelkästään jonkun autofoorumin jaarituksia.

 

Samppasport  Futurez