Proturbo  Autodiagnoosi

Mitkä renkaat V70:seen?

  • 67 Vastauksia
  • 33025 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #60 : 19.10.2020, 02:03:03 »
Jos ei aja rallia tai et ole kapitalismi/lobbari/TM-lehti testaaja, niin rengas merkillä ei ole merkitystä ns. normaali ajossa, se on kuskista kiinni ja olo-suhteista. Paska kuski voi ajaa testivoittaja renkailla lepikköön ja hyvä kuski ei aja vatukkoon kesä-renkaillakaan talvella.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2020, 02:05:16 kirjoittanut kreator »

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #61 : 19.10.2020, 02:08:24 »
Normaali ajossa on ihan sama mikä rengas-merkki ja malli, ja jos et aja ammatiksesi, niin renkaita ei kannata ostaa uutena, käytettynä saa ok renkaita 10e/kpl ja alle 5v vanhoja. Jos näillä eväillä ei pysy tiellä niin sitte pitää mennä takas autokouluun.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2893
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #62 : 19.10.2020, 02:30:02 »
Tätä avautumista varten piti nostaa yli 8 vuotta vanha ketju? Varmasti huonoilla päätöksillä menee auto ojaan vaikka merkkirenkailla DSTC vilkkuen, mutta nuo ääritilanteet lienevät loppupeleissä vain yksi osa-alue, jonka perusteella renkaita valitaan. Itse ainakin annan suuremman painoarvon mukavuudelle sekä rengasmelun määrälle. Useimmiten halppisrengasta paremmat pito-ominaisuudet ovat sitten kiva bonus siihen päälle. Niillä renkailla kun on uskomattoman suuri vaikutus siihen auton ajamiseen ihan joka päiväisessä ajossa. Itse vaihdoin kesällä vasta elämänsä puolivälissä olevat Hankookit Continentalin PremiumContact 6 renkaisiin, niin auton (XC70) suuntavakaus koki ison parannuksen. Talvirenkaat ovat mallia Michelin Ice North 4 ja ovat ne ainakin hiljaisemmat kuin uudet Antares -merkkiset nastat millä tuli ajeltua vanhalla V70:llä.

Meitä on moneen junaan, mutta itse ainakin ajattelen niin, että hyvä auto ansaitsee alleen hyvät renkaat.

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #63 : 19.10.2020, 03:13:20 »
Tätä avautumista varten piti nostaa yli 8 vuotta vanha ketju? Varmasti huonoilla päätöksillä menee auto ojaan vaikka merkkirenkailla DSTC vilkkuen, mutta nuo ääritilanteet lienevät loppupeleissä vain yksi osa-alue, jonka perusteella renkaita valitaan. Itse ainakin annan suuremman painoarvon mukavuudelle sekä rengasmelun määrälle. Useimmiten halppisrengasta paremmat pito-ominaisuudet ovat sitten kiva bonus siihen päälle. Niillä renkailla kun on uskomattoman suuri vaikutus siihen auton ajamiseen ihan joka päiväisessä ajossa. Itse vaihdoin kesällä vasta elämänsä puolivälissä olevat Hankookit Continentalin PremiumContact 6 renkaisiin, niin auton (XC70) suuntavakaus koki ison parannuksen. Talvirenkaat ovat mallia Michelin Ice North 4 ja ovat ne ainakin hiljaisemmat kuin uudet Antares -merkkiset nastat millä tuli ajeltua vanhalla V70:llä.

Meitä on moneen junaan, mutta itse ainakin ajattelen niin, että hyvä auto ansaitsee alleen hyvät renkaat.

Parempi vanhan ketjun nosto kuin nipullinen uusia? Ainahan moderaattorit vittuilee että käytä hakua ja elä tee uutta ketjua jne

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #64 : 19.10.2020, 03:16:05 »
Onko kukaan mitannut rengas melua jollain mittarilla vai meneekö se niin että halvoissa renkaissa on kovempi melu kuin kalliissa?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #65 : 19.10.2020, 07:27:42 »
Katso esim. rengasonline.com -siellä on kaikkien renkaiden melutiedot mitattuna samalla tavalla.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #66 : 19.10.2020, 07:34:53 »
Katso esim. rengasonline.com -siellä on kaikkien renkaiden melutiedot mitattuna samalla tavalla.
Onko? Minusta ne on vain valmistajan ilmoittamia lukuja jotka pitää olla nykyään renkaan tiedoissa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä renkaat V70:seen?
« Vastaus #67 : 19.10.2020, 09:54:06 »
Eikös tuollakin ole ihan määrätty tapa miten mitataan. Parasta vertailukelpoista tietoa mitä meillä on.. Ei koko totuus, mutta paras vertailukelpoinen tieto.

 

RallyBaron  Samppasport