Ateho  Elekma

D24 ja D24t kansien eroavaisuudet?

  • 25 Vastauksia
  • 11212 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 ja D24t kansien eroavaisuudet?
« Vastaus #15 : 08.03.2018, 19:07:53 »
Ei se VE-pumppu taida sen paremmin tuottaa vaikka suuttimissa isommat kärjet olisi. TDI-koneen suuttimet on eri juttu isoilla suutinkärjillä kun kovempi avautumispainekin.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 ja D24t kansien eroavaisuudet?
« Vastaus #16 : 08.03.2018, 19:50:28 »
Ootteko testanneet suuttimien avautumispainetta kun kärjet ja lämpölevyt vaihtuu uusiin?
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 ja D24t kansien eroavaisuudet?
« Vastaus #17 : 08.03.2018, 21:48:42 »
Ootteko testanneet suuttimien avautumispainetta kun kärjet ja lämpölevyt vaihtuu uusiin?
155bar pitäisi olla ehjillä ja oikein säädetyillä kärjillä paine ja niitä avautumispaineita säädetään shimmilevyillä muistaakseni. Muistelen että noita avautumispaineita olisi yritetty nostaakin paremman suihkutuskuvion saavuttamiseksi.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2018, 21:50:54 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 ja D24t kansien eroavaisuudet?
« Vastaus #18 : 08.03.2018, 22:31:17 »
155bar pitäisi olla ehjillä ja oikein säädetyillä kärjillä paine ja niitä avautumispaineita säädetään shimmilevyillä muistaakseni. Muistelen että noita avautumispaineita olisi yritetty nostaakin paremman suihkutuskuvion saavuttamiseksi.
tarkotus olis tehä tunkista se testilaitte jolla noita suuttimia säädetään
Joskus vaan katoin että ois n.80€/suutin ollu ku vaihdetaan kärjet ja säädetään avautumispaine
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 ja D24t kansien eroavaisuudet?
« Vastaus #19 : 08.03.2018, 22:39:31 »
Kyllä ne kannattaisi vaihdattaa jossakin oikealla dieselpajalla, koska nuo suuttimet on hankala saada pitämään jos niistä itse menee kärkiä vaihtamaan. Rungon välistä saattavat yleensä alkaa vuotamaan, koska siinä ei ole tiivistyksenä kuin metallipinnat vastakkain. Roskiakaan ei saisi päästää menemään yhtään minnekään.

nestepääkin sellainen osa, että saattaa aiheuttaa itse vaihdon seuraksenä nykimistä alakierroksilla...luultavasti tekevät noihinkin pajoilla jotain muutakin säätöä pumppuunkin.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2018, 22:43:04 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1466
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 ja D24t kansien eroavaisuudet?
« Vastaus #20 : 09.03.2018, 12:03:47 »
Maksoi mulla viimeksi kun vaihoin kärjet pumppupajalla noin 250e mulla on myös 12mm boschinpäällä oleva pumppupajan tekele eikä nyki

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 ja D24t kansien eroavaisuudet?
« Vastaus #21 : 09.03.2018, 15:29:12 »
Saa sen nykimättömäksi kun muokkaa governöriä ja säätää sitä akselia jolla keskipakoissäätäjä pyörii.

Rakenna vaan ihmeessä se testilaite ja rukkaa ite niitä suuttimia, deeku ei niin kranttu ole ja sitäpaitsi siinä on sitä asennetta. Pidät vaan huolta puhtaudesta niin nou hätä  ;)
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 ja D24t kansien eroavaisuudet?
« Vastaus #22 : 09.03.2018, 17:31:19 »
Jossain oli juttua että siitä keskipakosäätäjästä, kun hioo niitä "nokkia", vähän niin nykiminen poistuisi vai onko siinä akselissa joku säätökin ?

noita pitävyysongelmia on ollut myös, mersunkin suutinrungoissa...
« Viimeksi muokattu: 09.03.2018, 20:35:29 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 ja D24t kansien eroavaisuudet?
« Vastaus #23 : 09.03.2018, 18:40:10 »
Mä en tiedä muutaku sen, että miten se testilaite tehään ja miten se toimii. Tapana on ollu että kaikki mitä itte voi tehdä..niin tehdään tai sitte opetellaan ja jos ei onnistu ni mietitään asia uusiks.
Ja kuitenkin youtubessa on lukuisia videoita kun noita kotitallissa värkätään.
Ja nyt kun on toiset suuttimet, on hyvä tutkailla ja opetella.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 ja D24t kansien eroavaisuudet?
« Vastaus #24 : 09.03.2018, 18:50:56 »
Nuo suuttimien rungon pitävyysongelmat ovat ihan omia kokemuksia ja samoin pumpun nykimiset nestepään vaihdon jälkeen :P...oikea oppisesti ne rungon tiivistyspinnat pitäisi hioa jollakin tahnalla aina purkamisen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2018, 18:53:03 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Paikalla volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 ja D24t kansien eroavaisuudet?
« Vastaus #25 : 10.03.2018, 13:40:21 »
Mä en tiedä muutaku sen, että miten se testilaite tehään ja miten se toimii. Tapana on ollu että kaikki mitä itte voi tehdä..niin tehdään tai sitte opetellaan ja jos ei onnistu ni mietitään asia uusiks.
Ja kuitenkin youtubessa on lukuisia videoita kun noita kotitallissa värkätään.
Ja nyt kun on toiset suuttimet, on hyvä tutkailla ja opetella.
Itekki löysin netistä ohjeet miten tehdä pullotunkista suuttimen testauslaitteen, toimiva tuli,sivua en muista.Älä osta sitten niitä halvimpia kärkiä tuppaavat olemaan luokatonta pa*kaa,kokeiltu on. >:(
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron