Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: v-n - 26.04.2011, 23:24:22

Otsikko: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: v-n - 26.04.2011, 23:24:22
Tossa kirjottelin aikasemmi pitkät tekstit mutta kaikki hävis... eli tollane 360 tuli ostettua jäälle. Auto oli käynyt katollaan, mutta mittarissa oli 202tkm ja volvon oma b200f tekniikka oli täydessä tikissä joten ajattelin vielä leimata sen.  tuulilasi oli rikki, katto ja kylki oli solmussa joten näytin vähän lekaa, sukset laitoin katolle siksi että huomio kiinnittyisi muualle kuin lommoihin  ;D tuulilasin löysin naapurin peltoautosta ja kolmenkympin pakkasessa sitten irrottelin sen..  no ei muutakun leimalle ja leima tuli, hauska oli talvella ajella.. jäällä ei käyty eikä enään käydäkkään.

Lumet suli ja ajattelin että jos tosta jonkunnäkösen lintan vielä tekis.. nettivaraosasta löytyi 360 volvo purettavana, josta ostin konepellin ja kuskin etusiiven. hiekkapellin tein hiasen sivuoven korjauspellistä :D se sattui hiekkapelliksi "heittämällä" ajattelin että mattamustaa päälle auto tonttiin ja sukset katolle.
Sitten selailin vähän nettiä ja v300m foorumilta löyty aikas hienoja volvoja joten ajattelin rakentaa tosta omastakin semmosen vähän matalemman ja massasta poikkeavan  8)
Ostin naapurista 340:sen peltoauton pois, josta otin katon pintapellin ja hitsailin omaan volvoon kiinni, madallusta tuli taakse palikoilla 3" ja eteen päädyin nettiä selailtuani yhteen doch sierran takajouseen, josta tuli sitten jouset molemmille puolille.. Autoa tuli rakennettua aamusta iltaan kuukauden päivät, koska pääsiäis ajoille oli päästävä.
Pellit alkoikin olla suht hyvässä mallissa jote pohjatyöt aloitettiin maalarin kanssa, ja niitä tehtiinkin jonkun aikaa :D
No viime viikon alussa koitti sitten se maalauspäivä, ja maalista tuli komea subarun tumma sininen..
Sitten alkoi kasaus melkomoisella tahdilla, joten kuvia ei kauheasti "ehtinyt" ottaa.
acs alkoi lähestyä kovaa vauhtia, ja lauantaina oli tarkoitus lähteä.. perjantai yönä vielä rälläköitiin takaiskareiden alakiinnikkeistä tavaraa pois että vanteet mahtuvat pyörimään.. ihan normi renkaanvaihto siis  :buck2:  vanteitakin tuli hinkattua pitkään, koska ne oli melko hapettuneet ja maalit oli lohkeilleet.. reunat kiillotin niistä ja perjantaina päivällä maalari veti väriä keskiöihin.
no lauantai aamuna päästiin sitten reissuun ja auto pelasi moitteitta savitaipale-helsinki-savitaipale reissun, mitä nyt montuissa renkaat vähän kahnutti kaareen..
Eilen vedin takavalot punaiseksi ja tänään otin vetokoukun pois, lehtijouset pitäisi laikata tosta varaosa autosta pois ja tehdä tuplalehdet niin ei enää pitäis takarenkaitten ottaa koteloihin tai kaariin. tarkoituksena olis myös talvella päivittää tekniikkaa ja tehdä sisusta ulkoasun kanssa samalle tasolle, mutta siitä sitten enemmin. tänä kesänä tulee varmaan eteen vielä rakenneltua säädettävää alustan palikkaa jotta autoa sais vielä vähän matalemmaks..

tossa ois linkki kuviin http://kuvablogi.com/blog/33295/1/

Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: v-n - 27.04.2011, 15:57:42
nyt on valot punaset ja koukku poistettu.. kuvia linkissä  8)
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: HembalanD - 27.04.2011, 19:14:37
Aikamoinen tarina mutta piru kun se onkin siisti sika  S* Pientä piristystä vaan pellin alle, esim fööniä  V:>
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: sjs - 27.04.2011, 23:37:16
Ihan pirtsakanvärisen siistin pelin oot ruttuläjästä saanu, plussat siitä!

Ei sattuis oleen just 4D sedanin (eli tollasen ku sulla) mahdollisimman ruosteetonta takalokaria ylimääräsenä?

Mul on kokonainen kori, mut siihen on vaihdettu takalokarin kaari, ja sekin on hapettunu. Projektiautossa tuo vasen takalokari on ollu 23cm sisällä, kun jotain 5-6v sitten kaadoin sillä talvisladissa lyhtypylvään. :P
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: adrock - 28.04.2011, 00:00:13
Nättiä on!  :)
Ei toi taustalla näkyvä viininpunainen paku ole sattumalta Junnikkalan Jussin auto?
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: v-n - 28.04.2011, 08:05:20
Aikamoinen tarina mutta piru kun se onkin siisti sika  S* Pientä piristystä vaan pellin alle, esim fööniä  V:>

kiitos   :) litratilavuus pitäis nousta 2.3 harkinnassa vielä että vapari vai turbo.. tarvis vaan tota rahaa olla ennenku tekniikkaa alkaa rakentaa..
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: v-n - 28.04.2011, 08:07:43
Ihan pirtsakanvärisen siistin pelin oot ruttuläjästä saanu, plussat siitä!

Ei sattuis oleen just 4D sedanin (eli tollasen ku sulla) mahdollisimman ruosteetonta takalokaria ylimääräsenä?

Mul on kokonainen kori, mut siihen on vaihdettu takalokarin kaari, ja sekin on hapettunu. Projektiautossa tuo vasen takalokari on ollu 23cm sisällä, kun jotain 5-6v sitten kaadoin sillä talvisladissa lyhtypylvään. :P

varaosa-auto on samalla korilla eli löytyy. pitää ottaa siitäki kuvia niin näet minkäläisen slaissin haluat :D
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: v-n - 28.04.2011, 08:08:43
Nättiä on!  :)
Ei toi taustalla näkyvä viininpunainen paku ole sattumalta Junnikkalan Jussin auto?

Kiitos ja ei ole Jussin  8)
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: v-n - 28.04.2011, 08:33:00
Minkäläisia vaihdelaatikkoja tämmösiin on laitettu? sjs osaa varmaan kertoa pemarin lootasta?

2.3 turbo olis suunnitelmissa varmaankin, ja pitäis saada autosta semmonen että sillä pystyy normaalisti ajelemaankin  :D

lukkoakin tarvis, mutta ei kemppiä.. bmw? vai onko valmiina volvoon?
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: AtAi - 28.04.2011, 10:31:25
Komee väri, olis sillon männävuosina vaan omakin sika pitäny tollaseks maalata  S*
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: sjs - 28.04.2011, 11:42:28
Minkäläisia vaihdelaatikkoja tämmösiin on laitettu? sjs osaa varmaan kertoa pemarin lootasta?

2.3 turbo olis suunnitelmissa varmaankin, ja pitäis saada autosta semmonen että sillä pystyy normaalisti ajelemaankin  :D

lukkoakin tarvis, mutta ei kemppiä.. bmw? vai onko valmiina volvoon?
Tuo kori on 99% varmasti vähäpäästöinen, jos kerran on B200F, eli ainoa turbolvolvon moottori jonka saat asentaa on B230FK 940 1995-1998 mallisesta volvosta. Täyttää päästörajat (=kattikone) ja menee tehorajoihin (115hv+20% = 138hv, B230FK = 135hv). B230FT on sama kone, mutta eri hukkiksen kello, 165hv, sitä et saa asentaa. Tarvitset B230FK luovuttaja-autosta paperit ja moottorin ostokuitin. FK koneesta saat tarpeeksi tehoa, 400hv avaamatta moottoria.

Vakio voimansiirto kestää 270-300hv, tai oikeammin 420Nm vääntöä. Esim. pulttaamalla B230FK koneeseen mitsin 19T ahtimen ja vaihtamalla suuttimet+cooleron ja tekemällä 3"->2,5" putkiston saat tuon tehomärän.

Omassa raaserissa kesti 2,5L 16v turbokoneella 0,8bar ahtoa (280hv/440Nm tehoarvio) hyvin vakio voimansiirto, ja auto liikkui riittävästi. Nälkä kasvoi, ja ajettiin E85:sella ja 1,4bar ahdoilla ni vakioloota antautui heti 3/5 vaihteilla vedätettäessä. Nyt paikallaan BMW E36 325TDS ZF loota ja 2,56 välitteinenTYP188 perä torsen-lukolla. Nuo kestää hyvin 400hv+, ja hintaa tulee osille sellanen 1000e. Siihen littupyörä koneistettuna SRE765 asetelmalle, ni hintaa tulee 600e nurkilla lisää. Ei ole halpaa. Eli aja vakio voimansiirrolla.

Kemppilukkoa en suosittele käyttöautoon, vetarit ja vetarinlaipat katkeaa.
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: v-n - 28.04.2011, 13:23:10
Tuo kori on 99% varmasti vähäpäästöinen, jos kerran on B200F, eli ainoa turbolvolvon moottori jonka saat asentaa on B230FK 940 1995-1998 mallisesta volvosta. Täyttää päästörajat (=kattikone) ja menee tehorajoihin (115hv+20% = 138hv, B230FK = 135hv). B230FT on sama kone, mutta eri hukkiksen kello, 165hv, sitä et saa asentaa. Tarvitset B230FK luovuttaja-autosta paperit ja moottorin ostokuitin. FK koneesta saat tarpeeksi tehoa, 400hv avaamatta moottoria.

Vakio voimansiirto kestää 270-300hv, tai oikeammin 420Nm vääntöä. Esim. pulttaamalla B230FK koneeseen mitsin 19T ahtimen ja vaihtamalla suuttimet+cooleron ja tekemällä 3"->2,5" putkiston saat tuon tehomärän.

Omassa raaserissa kesti 2,5L 16v turbokoneella 0,8bar ahtoa (280hv/440Nm tehoarvio) hyvin vakio voimansiirto, ja auto liikkui riittävästi. Nälkä kasvoi, ja ajettiin E85:sella ja 1,4bar ahdoilla ni vakioloota antautui heti 3/5 vaihteilla vedätettäessä. Nyt paikallaan BMW E36 325TDS ZF loota ja 2,56 välitteinenTYP188 perä torsen-lukolla. Nuo kestää hyvin 400hv+, ja hintaa tulee osille sellanen 1000e. Siihen littupyörä koneistettuna SRE765 asetelmalle, ni hintaa tulee 600e nurkilla lisää. Ei ole halpaa. Eli aja vakio voimansiirrolla.

Kemppilukkoa en suosittele käyttöautoon, vetarit ja vetarinlaipat katkeaa.


Isot kiitokset tieto paketista  :P
Tollanen 230fk oli suunnitelmissakin jos jostain saisi vaikka kolaroituna koko auton, niin veisi moottorin sähköineen ja apulaitteineen, loppu sitten vaikka osina.
oli tosiaan mielessä että maltillisilla ahdoilla se 200-250hv
ja vakio voimansiirto mutta mistä sen lukon saisi perään? kemppilukko ei tosiaan sovellu omastakaan mielestä tarkoitukseen..
tossa ens kuussa alkaa työt nii jos talvella olisi varaa käydä tekniikanluovuttajaa metsästämään, saisi taas kesäksi ajoon  ::)
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: Customer - 28.04.2011, 23:34:49
Huhhuijaa, olipa komia 300:nen! Tosi siistin näköinen. Täytyy omakin nyt viimein madaltaa kun tuon näin :pomo: Pitää pistää itsekkin sierran takajouset hankintaan.  ;) Olen myös kaavaillut korisatsin tekoa kuidusta, volvo GLT:n tapaiset, etu ja takahelmat menee lähiaikoina vaihtoon.
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: HembalanD - 28.04.2011, 23:38:57
Tuo kori on 99% varmasti vähäpäästöinen, jos kerran on B200F, eli ainoa turbolvolvon moottori jonka saat asentaa on B230FK 940 1995-1998 mallisesta volvosta. Täyttää päästörajat (=kattikone) ja menee tehorajoihin (115hv+20% = 138hv, B230FK = 135hv). B230FT on sama kone, mutta eri hukkiksen kello, 165hv, sitä et saa asentaa. Tarvitset B230FK luovuttaja-autosta paperit ja moottorin ostokuitin. FK koneesta saat tarpeeksi tehoa, 400hv avaamatta moottoria.
Tuota tuota, eri voimansiirrolle tyypitetty tuo B230FK eli riippuu katsurista antaako vaihtaa koneen  ::) Laillisesti ei mutta.. kannattaapi selvittää ennenkun vaihtaa.
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: v-n - 29.04.2011, 12:43:40
Tuota tuota, eri voimansiirrolle tyypitetty tuo B230FK eli riippuu katsurista antaako vaihtaa koneen  ::) Laillisesti ei mutta.. kannattaapi selvittää ennenkun vaihtaa.

Laillisesti..  :D eikun pitää Selvittää asiaa kunhan tulee ajankohtaiseksi..  Isäukon autoja pitää kuitenkin lähes viikottain leimalla käyttää, ja on tuttuja inssejä niin uskoisin ettei ongelmaa ole  :)

Kyllä sen sinne kuitenki jollai konstilla saa..
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: v-n - 29.04.2011, 12:51:18
Huhhuijaa, olipa komia 300:nen! Tosi siistin näköinen. Täytyy omakin nyt viimein madaltaa kun tuon näin :pomo: Pitää pistää itsekkin sierran takajouset hankintaan.  ;) Olen myös kaavaillut korisatsin tekoa kuidusta, volvo GLT:n tapaiset, etu ja takahelmat menee lähiaikoina vaihtoon.

Älä käy kuidusta vääntämään, autos oli ainakin kuvissa todella komee noilla pellistä väännetyillä lirpakkeilla.. Ja jousituksesta, niin iskareita pitää lyhentää jonkun verran jos tuon korkuseks haluaa.
ja nuo tarvikeiskarit on turhan löysätkin. pitäis jotakin jämäkämpää hankkia, jouset on kyllä sopivan jämäkät eikä ollu paha sijoitus: 22,50€  :2funny:
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: olli - 29.04.2011, 21:35:48
Hieno auto!

Osaako joku sano näistä 300:n takajousituksista sellaisen asian, että kummalle puolelle jousta tuo madalluspalikka takana olisi parempi sijoittaa? Netistä olen selaillut kuvia ja näyttää olevan molempia ratkaisuja ihmisillä. Omassani on muistaakseni nyt lehdet palikan alla, mutta toisinpäinkin olevia on näkynyt.
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: Elk - 29.04.2011, 21:38:55
Hieno auto!

Osaako joku sano näistä 300:n takajousituksista sellaisen asian, että kummalle puolelle jousta tuo madalluspalikka takana olisi parempi sijoittaa? Netistä olen selaillut kuvia ja näyttää olevan molempia ratkaisuja ihmisillä. Omassani on muistaakseni nyt lehdet palikan alla, mutta toisinpäinkin olevia on näkynyt.
Lehden yläpuolelle se palikka, ei auto muuten madallu. Ts. lehden ja akselin väliin.
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: Customer - 30.04.2011, 14:36:35
Älä käy kuidusta vääntämään, autos oli ainakin kuvissa todella komee noilla pellistä väännetyillä lirpakkeilla.. Ja jousituksesta, niin iskareita pitää lyhentää jonkun verran jos tuon korkuseks haluaa.
ja nuo tarvikeiskarit on turhan löysätkin. pitäis jotakin jämäkämpää hankkia, jouset on kyllä sopivan jämäkät eikä ollu paha sijoitus: 22,50€  :2funny:
Olen kyllä hyvin tyytyväinen nuihin tekemiini sivu ja taka peltihelmoihin. Etulippaan taas olen ollut jo pitemmän aikaa keskinkertaisen tyytyväinen, eli se on pakko tehä uusiksi. Lähinnä tuo alaosan suoruus siinä tökkää silmään kun auton oma keula on v muotonen ja lippa suora. Tämä siinä tarvii uudistutta, ja sivuilta hieman leveämpi kuten tässä GLE:ssä: http://www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.php?f=13&t=11013 (http://www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.php?f=13&t=11013) Tuon tapaisen olen meinannut väsätä. Lisäksi tuossa nykysessä meni massaus perseelleen sillon aikanaan, massa ei kuivunut ollenkaan, josta johtuu että maali on elänyt tuossa etulipassa. Eli fix and quick. 

Takalipareet on aivan ok, kun niitä hetki suunniteltiin ja 2 protoakin tehtiin ennen varsinaisia. Mutta ovat ruosteessa. Mekaaninen suojaus jäi/roiskeläpät puuttuneet. Vaikken tuolla sorateitä aja yms, rupesi kivet silti viemään massaa lipareitten takaa ja pintaruostuminen alko. Roiskeläpät oli jo puuhastelulistalla kunhan vaan saisin volvon talliin tässä keväällä. Mutta kevät tuli ja sitten yhtäkkiä ruoste hyppäs silmille nuissa lipareissa -> vesi oli päässy takakautta maalinkin alle vähän. On nuo vielä fiksattavissa, ja kohta alankin laittaan, kun kupla on jo ajokunnossa niin mahtuu volle talliin. Mutta taaksekkin olen alusta lähtien unelmoinu koko perän matkalta menevää lippaa, samon tyylistä kuin tuolla linkissä. Eli saman tapaset kuin nuo nykysetkin lipareet mutta menis koko perän matkalta.

Elikkä ei oo menny kaikki putkeen, mutta sehän se opettaa. Kuituversiot antaisi asteikolla 4-10, 10+ arvosen mekaanisen suojan auton alttiimmille alueille. Eihän sitä kuitua muuten. Nykyset peltihelmat suojaa kyllä lähes erinomaisesti auton kylkiä ja pohjaa kiviltä, iskuja ei ole tullut. Mutta takapyörän jälkeen kivet juhlii. Iskuja on takapuskurin edelläkin.

MUUTEN Tuningstudiolla taisi olla jopa jämäkämpiä sportti-iskareita satiaiseen kun kerran kysäsin. Oli valittavissa stock tai sport. Oli lyhyttä ja normi mallia.
Hintahaarukka taisi olla 350-600e satsi ETEEN, joten jäi sillon ostamatta kun opiskeluaikaa oli vielä sillon.
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: v-n - 02.05.2011, 10:04:35
itsellä oli sportsaloon 626 mazda ja siinä korisarja, mikä oli jo uutena asennettu, niin ei kauheasti enää helmoja eikä etusiipien alareunoja enää ollut.. tietysti kunnon ruostesuojaus niin kestää varmasti  :)
On kyllä vähän turhan arvokasta alustaa.. eiköhän tuo etupääkin rakenneta itse säädettäväksi, niin saa halvalla semmosen kuin haluaa. rahaa pitäis olla  :D
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: Customer - 02.05.2011, 21:37:12
Joo eihän tuo isohomma ois tehdä coileja kun niitä hitsattavia coilitarvikkeitakin sai muistaakseni rallyracesta. Oliko jotain 60e, luokkaa ruuvi-lautas-sarja. oisko ollu niin että sitten jouset piti ostaa erikseen. Niissä vain se että pitää sitten joka katastukseen pistää orginaalit-tolpat. Mutta eihän se iso homma ole vaihtaa jos valmiit paketit mitkä vaihtaa ::)

Ilman muuta levikkeiden alle ruostesuojaus, ja hengityshän pitäisi myös olla tuollaisilla kotelorakenteilla.
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: arpaarpa - 02.05.2011, 23:29:07
onko tuo dohc sierran kuinka paljon jäykempää tavaraa kuin volvon oma jousi?  :)
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: v-n - 03.05.2011, 15:37:35
onko tuo dohc sierran kuinka paljon jäykempää tavaraa kuin volvon oma jousi?  :)

Ei nyt tullut mittailtua paksuutta, mutta on kuitenkin huomattavasti jämäkämmät kun on vielä vahvistetut.
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: Customer - 03.05.2011, 23:59:49
Tunkkasin tuossa etukulman ilmaan laakerinvaihtoa varten, ajattelin että sipasis vähän kierrosta jousista samalla ::) Jousista otettu ennemmin jo puolikierrosta, muttei laskenut mihinkään.

Onko sulla kokemusta vakiojousien katkasusta, tapahtuuko mitään jos poistan vielä 1 ja varttikierroksen. Eli yht 1 ja 3/4 kierrosta? No kyllähän sen sitten viimestään näkee :P

Iskarit ja jouset on vakioluokkaa, mutta 5000km ajetut pakasta vedetyt, eli ei mitkään lerppanat. Jouset volvo orginal käyttämättömät ja iskarit spaxin punaset, nekin käyttämättömät.
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: arpaarpa - 04.05.2011, 00:25:23
Ei nyt tullut mittailtua paksuutta, mutta on kuitenkin huomattavasti jämäkämmät kun on vielä vahvistetut.

iha motonetistä? laittaisitko vielä osanumeron tai jotta voin itsellenikin tilata yhden fordin jousen  :hello:
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: v-n - 04.05.2011, 22:17:18
iha motonetistä? laittaisitko vielä osanumeron tai jotta voin itsellenikin tilata yhden fordin jousen  :hello:

Bilteman hyllystä löyty.
Nyt on tuplalehdetkin laitettu, jonkun datsunin vanhat :D
Tarvis iskaritkin päivittää vielä.
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: arpaarpa - 05.05.2011, 10:58:01
mulla on triplajouset :D jostakin cyslerin pakusta  :pomo:

e. millasta iskaria meinasit? tosiaan kun mulla on tuo perän jousitus tuommoinen sopivan jäykähkö niin perä jää pomppimaan vähäksi aikaan montun jälkeen.
Otsikko: Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
Kirjoitti: v-n - 05.06.2011, 17:23:55
Nyt on penkit vaihdettu tyylikkäämpiin, takapenkin käytän verhoilussa ja ovipahvit vaihdan erilaisiin.. lattiamaton voisin huolia, jos jollakin on.. värillä ei väliä  :)
Pitäs tolle etupäällekin jotain tehdä, kun renkaat ottaa koteloihin kiinni aika herkästi... http://kuvablogi.com/nayta/3072728/

Tekniikan vaihto taitaa jäädä, koska on aikas kova jenkkiauto kuume päällä.. mutta teen nyt kuitenkin volvon "valmiiksi"  8)