Samppasport  Futurez

Punanen 240 vinkuleluksi

  • 63 Vastauksia
  • 15015 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #30 : 09.10.2020, 20:55:56 »
Viikon loma pidätti hommaa vähän jäissä.

Viikonlopun suunnitelmissa olis vaihtaa hammastanko ja hitsailla remmiahtimelle paikka ja suunnitella ahtoputkistoa.
Pyöriville etujousille pitäis jotain järkevää keksiä.
Venttiilivälykset säädetty 0.35-0.40 välille.

Pakosarjan alta vuotaa niistä tee se itse miehen kierteistä. Täytyy pakosarja käyttää irti ja keksiä joku parempi patentti kun alkuperäiset tulppaukset ei enää käy. :nohnoh
Taitaa sekottaa lahjakkaasti lhn toimintaa :D

Peltipakosarjaa tässä mietiskellyt, 4-2-1 tulee mutta onkohan se tehojen kannalta nyt ensimäisten joukossa ostoslistassa :buck2:

En ole kerinnyt vieläkään perehtyä millasta läppäsysteemiä sinne kehittelis.

Suuret kiitokset taas kerholaisille avusta :)

Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #31 : 10.10.2020, 20:47:36 »
Pakovuodot tukittu ja hammastanko vaihdettu uusien nivelien ja kumien kanssa. 

Ahtimen sovitus jäi tältä päivää kun nosturin lukot aiheutti monen tunnin episodin.

Tyhmäkäyntillä ja kierroksilla seokset pyörii 14.7-15.0 välillä. Täytynee hakea 98 bensaa ja kokeilla temppuileeko tuo eflexfuel jostain syystä. Starttauksia vaatii sen 3 kappaletta ja vetoja ei ole mahottomasti :idiot2:

E: Joko yhdellä isolla pässillä tai jollain pienellä kaasuläpällä mahdollisesti vapaa kierrätys ahtimelta. Imusarjalta ohjaus. Todennäkösesti kierrätys heti ahtimen jälkeen takaisin imupuolelle. Immu painepuolelle.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2020, 21:18:30 kirjoittanut retox »
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #32 : 11.10.2020, 12:02:29 »
moi:D tekemällä oppii, venttiilien säädöt. on tullut tehtyä.. ei mikään nokka ole koskaan mennyt suoraan paikalleen

Tuliko tehostettu ohjaus kuitenkin`?
« Viimeksi muokattu: 11.10.2020, 12:04:02 kirjoittanut Panssarivaunu »

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #33 : 11.10.2020, 16:57:41 »
moi:D tekemällä oppii, venttiilien säädöt. on tullut tehtyä.. ei mikään nokka ole koskaan mennyt suoraan paikalleen

Tuliko tehostettu ohjaus kuitenkin`?
Tehostamaton cam meni paikoilleen.  Ahdin ei mahtuisi millään jos pumppu olisi paikoillaan.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #34 : 12.10.2020, 18:17:23 »
Oisko kellää vahvistusta passais nää lyhyempien jousien kanssa ihan niinko bolt on? :D https://m.motonet.fi/fi/tuote/664001?ajoneuvo=21&vuosimalli=1976

E: Tilasin jotkut orkkis iskarit ja näytän sorvia niille. Koitetaan niillä edetä.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2020, 22:48:03 kirjoittanut retox »
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #35 : 16.10.2020, 21:07:57 »
Hitsailin kasaan remmin telinettä.  Saatan tehdä vielä paksummasta uuden.


Iskarit tuli vasta tänään, vein ne suoraan sorvarille. Lupaili alkuviikolle valmiiks.

Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #36 : 18.10.2020, 21:10:18 »
Tänään turailin tuota isoa bilteman cooleria mutta hylkäsin sen kummiskin

Kaverilta löytyi sitten volkkarin cooleri joka mahtuu nätisti tuonne. Pienihän seon mutta katotaan sitten jos isommalle tarve  :2funny:

Melko nätisti saa putket menemään.



Ajatus olisi maalata kaikki mustiksi.


Suunnitelin jos siirtäisi akun konttiin ja laittaisi uudemmasta volvosta ilmansuodatinkotelon tilalle. En nyt muista missä se sijaitsi kuskinpuolella. Täytyy googlailla :D
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #37 : 22.10.2020, 23:21:54 »
Alumiininen kampiakselin hihnapyörä saapui,  kiikutin sen ja ahtimen koneistamolle. Jonkinlaiset suunnitelmat keksittiin hihnapyörille, nappasin samalla iskarit kainaloon.
Viikonloppuna jos vaihtais iskarit ja kahtois muutenkin leima valmiiks niin saa sitten tarjota leimalle.  ;D
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #38 : 24.10.2020, 13:19:13 »
Kylmänä afr pyörii 14-15 nurkilla, kiihdytyksissä saattaa mennä 13 paikkeille. Nyt kuumana putos 10 luokkaan tyhjäkäynnillä, ei aikasemmin pudonnut 10 paikkeille. Jarrua pumpatessa afr nousee ja meinaa sammua. Täytynee etsiä vikaa.

Jarrutehostimen ja imusarjan välisen putken puristamalla afr muuttuu 13-12.
Imasin kyllä imusarjasta päin ja tuntu pitävän alipaineen.  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 24.10.2020, 16:02:40 kirjoittanut retox »
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #39 : 25.10.2020, 18:42:54 »
Kansirempan jälkeen käytin koneen lämpimäksi ja vaihdoin öljyt. Ja sen jälkeen vielä kerran.
Tänään kippasin abaut litran polttoöljyä sekaan ja pyörittelin.
Kuva ulostulleista öljyistä

Laitoin uudet öljyt ja käytin lämpimäksi.

Kuvassa vasemmalla ulostulleet ja oikealla käyttämätön.


Taas uudet ja lämpimäksi.
Vasen aikasemmat ja oikealla nyt lämpimäks käytetyt.


Voiko jostain muualta päästä jäähytysnestettä öljyjen sekaan? :idiot2:
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #40 : 25.10.2020, 21:39:38 »
Onko öljynsuodattimen alla öljynjäähdytintä? Siellä ainakin kulkee vesi ja öljy.

Jos tuollaista litkua on kauankin pyörinyt koneessa niin alakerran laakereita voisi olla hyvä vilkaista (tai ei ainakaan masentua jos joskus alkaa koliseen). Vesi on huono voiteluaine :-\
« Viimeksi muokattu: 25.10.2020, 21:41:51 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #41 : 25.10.2020, 22:37:58 »
Onko öljynsuodattimen alla öljynjäähdytintä? Siellä ainakin kulkee vesi ja öljy.

Jos tuollaista litkua on kauankin pyörinyt koneessa niin alakerran laakereita voisi olla hyvä vilkaista (tai ei ainakaan masentua jos joskus alkaa koliseen). Vesi on huono voiteluaine :-\
Ei ole. Ja joo tietoinen siitäkin. H profiilit tähän oli tulossakin. Saisi tuon vaivan vain ensin selvitettyä.
Eikös näissä yleensä mene öljyt veden sekaan kun öljynpaine kovempi :idiot2:
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #42 : 29.10.2020, 23:33:02 »
Kansi kävi plaanattavana, kampuran pyöränkin sai sorvarilta.

Taakse tuli uudet käsijarrukengät, jarrupalat, jarrulevyt ja jarrusatula, toinen oli jo uus. Etupään teinki jo kesällä.
Katsuri kehu kuntoa :P

Biltemasta täytynee hakea uus flektin anturi, kun ei tunnu kytkevän päälle.

Paikallinen turbo paja suositteli vw 1.8t bypasseja kokeilla. Jäin vaa miettimään laittaako niitä yhen vai kaks :D

Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #43 : 30.10.2020, 12:58:05 »
Kansi kävi plaanattavana, kampuran pyöränkin sai sorvarilta.

Taakse tuli uudet käsijarrukengät, jarrupalat, jarrulevyt ja jarrusatula, toinen oli jo uus. Etupään teinki jo kesällä.
Katsuri kehu kuntoa :P

Biltemasta täytynee hakea uus flektin anturi, kun ei tunnu kytkevän päälle.

Paikallinen turbo paja suositteli vw 1.8t bypasseja kokeilla. Jäin vaa miettimään laittaako niitä yhen vai kaks :D

Suosittelen kyllä sellaista bypassia mihin saa vaihdettua juosen ja on esijännityksen säätö.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #44 : 30.10.2020, 22:58:43 »
Laita kaks, kumpaa sorttia laitatkin. Vaik pikkusen eri vahvusilla jousilla vois tulla oikein jouhea kaasuvaste?  ???
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Elekma  Autoracing