Samppasport  Futurez

S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja

  • 88 Vastauksia
  • 11479 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ande92

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Vastaus #45 : 03.12.2023, 23:21:10 »
Itselläni on omassa menopelissä melko paljon halkeamia muovissa, jotka ei tietenkään kiillottamalla lähtenyt pois. Lisäksi omat umpiot kerää kosteutta sisälle.

Ajattelin itse tehdä omaani "kaihileikkauksen" eli vaihtaa pelkästään umpioiden muovit. Omat tilasin Aliexpressistä Blackfridayna hintaan 65€/pari (https://a.aliexpress.com/_mKx5p7m). Voin ilmoittaa minkä laatuisilta nuo tuntuu, kunhan ne vain saapuu itselleni.

Edit. Näyttääkseen nuo tilaamani oli vuoden 2008-2015 s80:seen. Onkohan tosiaan 2007 vuotisen umpion muovissa jotain eroa tähän uudempaan verrattuna?
« Viimeksi muokattu: 03.12.2023, 23:25:36 kirjoittanut Ande92 »
Volvo s80 D5 Summum-11
Volvo s80 D5 Summum-07
Volvo s80 2,4i Momentum -05

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 390
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Vastaus #46 : 04.12.2023, 18:12:33 »
Jos vaan viittisit kertoa kuinka kävi niin se olisi arvokasta lisätietoa. Veikkaisin että noi ulkomaisten mitäsattuu saittien mallitiedot vippaa helposti. Joten siitä lie tuo ero.
S80 -07

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 390
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Vastaus #47 : 09.12.2023, 18:15:14 »
Viikolla kiinnitin huomiota kun vasen taka ovi pitää sellaisen "chervolet" maisen lopsauksen kun sen pistää kiinni. Oven ollessa auki kun kämmenellä sitä tömäyttää niin ovesta kuuluu klonk. Joku oli selvästi ovessa irti. Taas oli aika lauantain pajotuksen.

Aloitin homman levittämällä silikonitonta kumikivaa kaikkiin kumitiivisteisiin luukuissa. Purin vasemman etuoven pahvin ja porasin kaiuttimen niitit pois. Apuri saapui paikalle ja opastin häntä että miten purkaa ovi ja mitä tehdä että kaiuttimen saa pois. Hypistelin kaiutinta että ei tässä kyllä silmä eikä sormi nää mitään vikaa. Eikä liittimen pinnitkään siihen olleet löysät. Mutta niin vaan ovipahvia mäjäyttämällä tai volyymiä heilauttamalla lujalle, alkoi ääni jokakerta kuulumaan. Imuroin niittimoskan pois oven sisältä ja pulttasin sovitekauluksen paikalleen. Se sopikin hienosti. Sen eikä kaiuttimien mukana tullut keskenään sopivia kiinnitysruuveja joten hyllystä piikkikärkiset laippakantaiset ristipäät vaan. Ei seksyt mutta piiloon jäävät. Ovat sentään mustatut eivätkä kirkkaat.  :) Juotin kaiuttimeen johdonpätkät jotka tulevat kauluksessa olevasta reijästä ulos ovipahvin ja oven väliin. Liitin johdonpätkät liittimillä orkkis liittimeen. En oikein haluaisi silpoa alkuperäisiä johtoja.

Diskantin kiinnityksessä piti käyttää luovuutta. Kaiutinsarja kun on universaali. Kaivettiin orkkis kiina diskantti pois ja sen kehikkoa hyväksi käyttäen sävellettiin Blamin diskantti paikalleen. Pysyy paikallaan ja ei näy että olisi mitään tehty. Diskantin kiinnitys johtosarjaan ja peilikolmio kiinni. Valitsin alkuun -3db diskantille.
Asensin pahvin takas paikalleen. Mittauksen perusteella lasi ei pitäisi ottaa kiinni kaiuttimeen. Laskin ikkunan ja ei ota kiinni. 8)

Takaoven pahvin purun jälkeen tömistelin lisää ovea ja tunnustelin että joko siellä on jotain ylimääräistä oven sisällä tai joku on vain löysällä. Löysällä olikin mikäpä muukaan kuin taaemman ikkunakiskon alanurkka. Se mikä on omalla ruuvillaan oven maalatulla alueella. Sitä joku puolitoista kierrosta kiinnippäin ja kolina oli poistunut. Kaiuttimen vaihto ei ollut mitenkään vaikea kun takaovissa se onkin koaksiaali. Juotin johdot kaiuttimeen ja kytkin sen samaan tapaan kuin etuoven. Johtojen värit ovat tietenkin erillaiset joten tarkastin ne muutenkin kytkentäkaaviosta.

Opastin apuria oikean puolen hommissa. Sitten vain testaus. Pistin radion päälle ja ääni tuli molemmista etuovista niiden ollessa vielä auki. Pistin ovet kiinni ja ääni katosi vasemmasta etuovesta tyystin. Avasin oven ja ääni kuului taas. Suljin oven ja ääni lakkasi. "Voi Video" johtosarja poikki sittenkin. Oven ollessa auki työnsin johtosarjaa sormella aivan A pilarin nurkasta ja ääni katkesi sitämukaa kun johtosarjaa vaan työnsi.  :( Ei auttanut kuin ottaa ovi pois ja kurkistaa lerpan sisään. Lerppa ei paljoa pakittanut ovi kamman päältä mutta sain kuitenkin vedettyä kaiuttimen johtoja aika kovaakin eikä kumpikaan niistä mennyt poikki. Kaivoin A pilarin päästä lerpan irti huomatakseni että johan on Ford keksinyt ratkaisun. Lerppa jatkuu pilarin läpi ja toisessa päässä on kanssa laippa kumissa. En todellakaan alkanut riipimään kumia koko matkalta irti. Vaan halkasin sen A pilarin sisältä hyvänmatkaa. Vaihdoin kaiutinjohdot aivan kamman juuresta ja A pilarin sisäiseltä matkalta. Eli noin 5cm verran. Liimasin halkion pikaliimalla. Vika korjaantu sillä. En nähnyt kädesäkään mitään vikaa johdoissa. Mutta niin vaan alkoi toimia korjauksella. Kotimatkalla tietenkin kuuntelemalla kuuntelin saundia. Huomasin heti että vaiheistus on väärinpäin edessä ja se voisi olla oikeinpäin takana.  :-[ En muuta syytä keksi tähän kuin tuon johdon korjauksen. Siinä on voinut mennä tohkeissa johdot ristiin. Muuten ei kyllä.

Huomenna on uusi päivä ja huomenna on vaiheistus oikeinpäin.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2024, 07:13:14 kirjoittanut Vauxi »
S80 -07

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 390
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Vastaus #48 : 10.12.2023, 12:01:19 »
Joopa joo. Ihan ite olin kytkenyt vasemman etuoven ristiin.

Pikaisesti kotimatkalla soittelin mussiikkia ja juu. Parantuhan se keski ja ylätaajuuksilla reilusti ja huonotu ihan reilusti bassojen osalta. Toki jytkettä saa lisää kun bassokorostusta kääntää. Mutta se jytke mitä tuli alkuperäisillä ilman korostusta puuttuu nyt ihan tyystin. Toki sitä oli aikalailla jossain tilanteessa liikaakin ja se oli hyvin pitkälti kumimaista. Näillä basso on päinvastainen.

Jospa kuvailis mikä on ero performance kaiuttimien ja blam relax 165 erkka ja koksusarjan välillä kun sävynsäädöt radiosta on keskiasennossa:
Performance on hyvin tunkkainen ja ääripäistä selvästi korostunut. Yläpää myös sirisee selvästi mikä on perin pyllystä esim pianon soidessa. Laulun selkeys ei ole ihan kohdallaan.

Blam taas keski ja yläpä on selvästi tasaisempi diskantin ollessa -3db. Keskialue tai yläkeskialue jopa honottava. Midbasso vaimea ja basso hyvin vaimea. Se mitä kahta viimeistä tulee niin se on kyllä napakka. Yläpää ei sirise ja piano selvästi kunnossa. Laulusta saa enemmän selvää.

Eli ns loudness saundista muuttu ohuemmaksi pahvimaisemmaksi.  :o Cd soitin on edelleen rikki joten taajuusmittauksia korvan perusteella en pysty tekemään.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2023, 12:03:22 kirjoittanut Vauxi »
S80 -07

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 390
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Vastaus #49 : 11.12.2023, 17:57:19 »
Kyselin Anssi68 lta hifi juttuja kun tänään kotimatkalla soittamalla soittelin mussiikkia. Jytkettä tulee kun mökää kääntää pirusti. Mutta sitä ennen saundi honottaa ja kumisee aivan hemmetisti. Etenki ennenkaikkea kumisee. Pitänee ostaa ovien vaimennus sarja ja lähtee siitä liikenteeseen. Ei olis uskonut enkä usko jos vaimennus ei tuota mitään parannusta että kaiuttimet vaihtamalla saundi huononee isolla kädellä.

Yleisön pyynnöstä lisäsin aloitusviestiin kuvan autosta.
S80 -07

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 390
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Vastaus #50 : 13.12.2023, 18:48:08 »
"odottamani" keskuslukitusongelmat alkoivat. Huomasin eilen illalla että yksi ovi ei muuten lukitu ja nuppi pahvissa vaan menee ylösalas. Jos tämä olisi B mersu niin lukittamattomuuden kuulisi 3m päähän. Mut tätäpä ei. Täytyy purkaa koko lukkopaketti pöydälle ja stiigaa että onko siellä jotain mennyt ihan särki. Vai onko toinen lukon asentoa lukeva leikkiautoradan moottori väsynyt. Rakennehan on kyllä aika ylisuunniteltu. Kaksi sähkömoottoria. Toinen tekee työn ja toinen vaan pyörii tehdyn työn tahdissa. Kun moottorit on kestomagnetoituja niin pyörittämällä akselia sellainen sähkömoottori tuottaa jännitettä. No tätä tuotettua jännitettä lukee ovimoduuli ja päättelee siitä että liikkuuko lukko vai ei. Pelkät "scalectricin" moottorit ei kovin montaa euskaa maksa kiinasta. Sekä sellaisia on ehkä mulla jossain jäänyt lapsuudesta.  :D
S80 -07

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 390
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Vastaus #51 : 16.12.2023, 20:14:57 »
Noniin.
Tänään aloitin pajottamisen purkamalla takaoven lukon pöydälle. Internetin tietojen mukaan lukosta yleensä lentää joku apujousi nupin juuresta. No mulla ei semmosta jousta siellä koskaan ole ollutkaan eikä sille ole edes paikkaakaan. Purin lukkopaketin palasiksi, mittasin mikrokytkimien toiminnan ja mittasin liiketunnistin moottorin toiminnan. Putsasin ja pesin kaikki vanhan pastaksi kovettuneen rasvan pois, painoin elektric kliineriä molempiin sähkömoottoreihin ja holvasin kaikki paikat uudella rasvalla. Niputettuani totesin että sehän pelaa taas. Vaikuttaisi siltä että säästyi 255e.


Kuvassa lukko auki asennossa ennen pesua että jos joku joskus tekee saman ja hukkaa asennot niin tosta näkee. Nekun ovat ääritärkeät olla juuri oikein.

Selvisi samalla että tässä autossa on perinteinen teräksinen ikkunahissi. Eli se sen mallinen mikä ei hajoa ns ikinä. Etenkin jos vertaa siihen rimpulaan vaijeri keksintöön. Tässäkin oli käytetty samaa vaseliiniä mikä oli kovettunut koppuraksi. Voitelin hissin samalla kun se esillä on.

Sitten etuovien vaimennuksen kimppuun. Olin ostanut CTK DoorKit n. Apukuskin oven purun jälkeen olin hetken sitä mieltä että jätän tehtaan vaimennuslevy palaset paikalleen. Onneksi ne lähtikin irti sormin vetämällä ja kuumailmapuhaltimella tarvittaessa avittaen. Eli eivät olleet oikein kiinni. Alemman levyn alta löytyikin sitten ohuelti pintakuppaa. Hieman olin allikällä lyöty että mitä hittoa. Muutaman vuoden päästä olis alkanut keskellä ovea maali kuplimaan ulkopuolelta. Hinkkasin laikalla ruosteet pois ja töräytin happopohjaa. Pikakuivasin sitä lämpimällä puhalluksella ja siinäkohtaa tajusin että olin jättänyt mattojen levitystä varten olevan rullan kotiin. Eikun toisella autolla kotona käymään ja tällävälin maali olikin jo kuivunut hyvin.
Levitin bitumia noin yhden arkin ulkopeltiin. Päälle ohjeen mukaan sitä lähes telttapatjaa. En levyttänyt ulkopeltiä kovin alas asti enkä peitellyt oven poikkipalkkia. Oven sisäpeltiin laitoin vain yhten palasen keskelle peltiä. Muualla on niipal tavaraa ja johtotelinettä jne jne. Enkä ihan nää järkeä kauttaaltaan pulteilla kiinni olevaa peltiä mikä on vielä jäykistemuotoiltu jokapaikasta alkaa levyllä peittämään. Laitoin 1cm paksua puristelevyä pahviin sinne mihin sitä ainoastaan saa eli keskivaiheille ja sisäkahvan korkeuteen..
Samasta puristelevystä leikkasin "tiivisteen" myös kaiuttimen ja pahvin väliin. Niin sekä laitoin kauluksen mukana tulleen tarranauhan kaiuttimen ja kauluksen väliin. En todellakaan tiedä oliko se oikea paikka sille. Mutta en nähnyt tarpeelliseksi laittaa sitä kauluksen ja pellin väliin.

Kun sain homman viimein ja lopulta valmiiksi kävin tietty koeajolla soittelemassa mussiikkia. Noin samalla volumella samat kappaleet jne.  Voi video mikä ero.  :o Järkyttävä honotus putosi puoleen, bassoa tuli lisää ollen samalla napakkakin ja ovipahvin sointi putosi kanssa puoleen. Ne honotusta ja ovipahvin sointia erityisesti heruttavat kappaleet kyllä tekee samaa kuin ennenkin mutta niin paljon vähemmän että ei uskoisi.

Soitin hetken aikaa lähes täysillä wanhaa konemussiikkia. Hitsi, sehän ihan väristeli rintaa.  ;D
« Viimeksi muokattu: 21.03.2024, 20:02:20 kirjoittanut Vauxi »
S80 -07

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 390
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Vastaus #52 : 31.12.2023, 16:56:41 »
Nyt kun taas on pakkasia luvattu viikoksi nyt ainakin. Niin otin ja pesin auton tänään ja kuivatellessani sitä hallissa rassasin kaikki taka peruutustutkien liittimet kliinerillä. Tutkajärjestelmä kun pimenty tossa syksyllä pakkasten tultua. Ekaksi alkoi mykistyä vasen taka. En lukenut koodeja aikoihin ja sillävälin oli pimentynyt myös vasen etu. Ovat kyllä nämä tutkat aivan leluja kaikki tyynni. Tämmöisiin pitäisi vielä luottaa eri järjestelmien toimesta..

Koitin käyttää huvikseni myös Vdashia. Tökkäsin J2354 moduuliksi Texa MultiHUBn. No sepäs ei toiminutkaan vdashin kanssa ollenkaan (näköjään ei pidäkkään toimia vaikka on std protokolla). Moduulin releet vaan napsuu sisällä eikä ohjelma löydä autoa. On hiton hieno protokolla kun laitteella on merkitystä.  :idiot2:
No Dice kiinni ja pelaa heti. Hakkeriohjelmasta valitsin multihubin ja se toimi hienosti kuten pitääkin. Poistin koodit enkä jäänyt kattelemaan että mistä koodi tuli PAM iin takaisin kun pakitin ulos hallista.

Muuten tötterö on toiminut kuten auton kuuluu. Mitä nyt selkä on kipeä vähänkin pidemmällä ajomatkalla. Ford ei vaan osaa tehdä istuimia + joku painava kuljettaja on istunut tuolin linttaan.
« Viimeksi muokattu: 31.12.2023, 20:28:53 kirjoittanut Vauxi »
S80 -07

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 390
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Vastaus #53 : 06.01.2024, 08:52:43 »
Otin ja lukasin peruutustutkasta koodit. Tälläkertaa valitus oli takaata vasemmasta uloimmasta ja vasemmasta keskimmäisestä. Ensi kerralla lie taas edestäkin mitä nyt ei ollut. Mitä tässä nyt puolitalvea olen ajellut ilman koko piipitystä niin olen jo alkanut hahmottaa että missä ulkonurkat menevät. Joten ainakin nyt lopputalveksi ajattelin että koodaan koko pakkitutkajärjestelmän pois olemasta. En nimittäin jaksa enää klikkaa virheilmoitusta luetuksi joka ikisessä starttauksessa.
S80 -07

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 390
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Vastaus #54 : 13.01.2024, 18:31:39 »
Taas kinastuksen jälkeen kun kuivattelin autoa koodasin pakkitutkasysteemin pois kokonaan. Nyt on sitten kaksi ylimääräistä nappia keskikonsolissa.  :P Jos muistaa ja ehtii ja ennenkaikkea kiinnostaa niin voin koittaa kesällä pistää järjestelmän takas päälle ja tsiigaa että mitkä anturit nyt sit pitää ostaa. Tänää oli pimeänä vasen taka ulompi ja sisempi.

Taas korostuu se fakta että miten pitkän pennin säästää kun omaa itse testeriohjelmat eikä käytä aina ulkopuolisella luennassa tai muokattavissa. Sekä tietty on opetellut niiden käytön.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2024, 18:34:58 kirjoittanut Vauxi »
S80 -07

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Vastaus #55 : 14.01.2024, 11:37:57 »
Taas korostuu se fakta että miten pitkän pennin säästää kun omaa itse testeriohjelmat eikä käytä aina ulkopuolisella luennassa tai muokattavissa. Sekä tietty on opetellut niiden käytön.

Tuo on kieltämättä melkoinen etu, pitää vaan olla ohjelmat ja osata käyttää kuten sanoit.

Omastakin ohjelmoisin heti pois kaikki ablatiiviset öklöttimet, peilivarsi pissit ja turhat etututkaimet. Peruutustutkat voisi jättää, ne kun on ihme kyllä ainoat jotka ei näe jatkuvasti jotain ufoja ja näkymättömiä miehiä näkymättömine avaruusaluksineen. Mikään ei ole rasittavampaa kun aina joku watun summeri huutaa ja piipittää jossain tai turhat valot vilkkuvat, puhumattakaan että auto tekee typeriä paniikkijarrutuksia aiheuttaen vaaratilanteita liikenteessä.

Mullakin vapautuisi monta katkasijapaikkaa koeleudasta ja ratista  ::)
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 390
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Vastaus #56 : 20.01.2024, 14:51:31 »
Perjantaina töiden jälkeen kävin kokeilemassa miten S soveltuu hauskanpitoon jäällä. Hyvin etiäinen tunne oli että huonosti. Kokemus on että todella huonosti. Auto toimii kadulla muikeasti. Mutta leikkiminen on jo suunnitteluasteella jätetty kokonaan pois. Jos 960 oli kulahtaneella g80 lla ajoittain kulmikasta viedä niin härregyyden että tämä se vasta kulmaa täys oli. Ehdin havaita silmäkulmalla että kun luisu alkoi niin dstc kolmiovalo sammui, auto korjasi luisun ja valo syttyi taas. :D  "Kiva" tilanne kun mutkassa sait kaasulla ja ratilla 4 pyöräluisun alkuun niin auto korjasikin luisun heti etusisärenkaalla jarruttamalla pois ja silloin keula osoittikin kohti penkkaa. Jätin suosiolla pois kaikki kenttäkokeet että miten töpseliä irroittamalla saisi esp pois kokonaan.

Tänään ajankuluksi kävin vaimentamassa takaovet ja voitelin vasemman takaoven ikkunahissin aivan kuten muissakin luukuissa olin tehnyt.
Yks päivä löysin parkkipaikalla auton takaata maasta saman värisen muovinappulan kuin mikä autokin on. Siinä luki volvo ja varaosanumero. Tänään sitten googletin numeroa ja sehän olikin takaluukun mekanismin topparimuovi. On lentänyt jossainkohtaa irti jään myötä tai harjatessa jäätä tai lunta pois saranoista.

Tästä pääsenkin muotoilun suurimpaan munaukseen käytännön kärsiessä. Nimittäin takaluukun ja takalasin välinen rako. Se on aivan liian pieni ja lasi tulee takaluukun alle asti. Se on heti tukossa lumesta joka sulaa lämpimän lasin myötä ja jäädyttää saranan luota luukun ja lasin toisiinsa kiinni. Jos ei aina kiinni asti kun ehdin siihen mukaan mutta että natisee kettumaisesti lasiin ja lokasuojiin kun ajelee. Se on pakko puhdistaa joka lumisateen jälkeen erityisen huolellisesti.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2024, 18:49:30 kirjoittanut Vauxi »
S80 -07

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Vastaus #57 : 05.02.2024, 21:15:47 »


Ajattelin itse tehdä omaani "kaihileikkauksen" eli vaihtaa pelkästään umpioiden muovit. Omat tilasin Aliexpressistä Blackfridayna hintaan 65€/pari (https://a.aliexpress.com/_mKx5p7m). Voin ilmoittaa minkä laatuisilta nuo tuntuu, kunhan ne vain saapuu itselleni.

Tuliko nää koskaan ja oliko näistä mihinkään?

Poissa Ande92

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Vastaus #58 : 06.02.2024, 12:53:30 »
Tuliko nää koskaan ja oliko näistä mihinkään?

Vauxille laitoin YV:n kautta, että ainakin ulkopuolisesti vaikutti oikeilta ja aivan laadukkailta. Lupasin vielä ilmoitella hänelle, kun olen saanut asennettua paikoilleen. Tosiaan nuo saapui minulle alkuvuonna, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi asentaa paikoilleen  ;D
Volvo s80 D5 Summum-11
Volvo s80 D5 Summum-07
Volvo s80 2,4i Momentum -05

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 390
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Vastaus #59 : 06.02.2024, 21:13:34 »
Umpioiden leikkelemisen sijaan aattelin kokeilla kevväämmällä umpioiden hartsausta eli umpion höyrypinnoittamista hartsilla. Itse en uskalla edes ajatella kokeilevani vaan vien jollekkin osaajalle.
Tänää tiskauksen jälkeen tarkastelin nestetasoja ja paineita yms lauantain miittiä varten. Öljyä ei ole kulunut yhtään. Ei ole itelle osunut ikinä sellaista autoa missä öljyä ei kulu ollenkaan. Kuutisen tuhatta taitaa olla näillä öljyillä nyt ajettu.
S80 -07

 

Ateho  Elekma