Ateho  Elekma

Lada 1200s -85 pelastettu museoinnilta ja Ford Escort Xr3i carbrio - 87

  • 39 Vastauksia
  • 12790 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mhaimi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Lada 1200s -85 pelastettu museoinnilta
« Vastaus #15 : 02.04.2019, 22:07:01 »
2000tc ei enää saa laillisesti näihin laittaa. 101.4hv on maksimi teho. Nyt tulee väliaikaisesti 1700 ladan oma pata, mut tulevaisuudessa haaveena olisi mersun moniventtiili 200d moottori ahdettuna ja automaatilla.

Joo tuskin saakaan, torsta mersun koneesta irtoais mukavia lukemia  ::)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Lada 1200s -85 pelastettu museoinnilta
« Vastaus #16 : 02.04.2019, 22:29:32 »
Onhan noita 16v ladan koneita näihin takavetoisiin soviteltu ahtimella ja ilman, pysyypähän ainakin "rotupuhtaana"  ;D
Eipä se fiatillakaan paljoa metsään mene kun koko lada tehty 124 fiatista alunperin. Eikä se ladan vaihdelaatikko hirveästi voimaa hajoamatta kestä ja heikoin on 5-vaihteisissa se 5-vaihde. Alkanut monessakin ujeltamaan vakionakin. Fiat 124 loota kestäisi paremmin mutta ovat aika kiven alla. Peränkin noista saa helposti rikki.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Lada 1200s -85 pelastettu museoinnilta
« Vastaus #17 : 03.04.2019, 00:14:20 »
Eipä se fiatillakaan paljoa metsään mene kun koko lada tehty 124 fiatista alunperin. Eikä se ladan vaihdelaatikko hirveästi voimaa hajoamatta kestä ja heikoin on 5-vaihteisissa se 5-vaihde. Alkanut monessakin ujeltamaan vakionakin. Fiat 124 loota kestäisi paremmin mutta ovat aika kiven alla. Peränkin noista saa helposti rikki.

Kaiken saa rikki, kyllähän Ladan perä on näistä pikkusista yksi kestävimpiä. Melko suosittu aihio kuitenkin kun sovitetaan muun merkkisiin kilpureihin akselia...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Lada 1200s -85 pelastettu museoinnilta
« Vastaus #18 : 03.04.2019, 00:17:40 »
Ei se ole kyllä lähelläkään Volvon akselia keston kanssa. Lukkovalikoimakin ladan akseliin paljon huonompi. Muuta taida olla kuin kitkalukko. Perävälityksiäkään ole kuin 2 tai 3 erilaista.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2019, 00:19:36 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Lada 1200s -85 pelastettu museoinnilta
« Vastaus #19 : 03.04.2019, 00:26:25 »
Ei se ole kyllä lähelläkään Volvon akselia keston kanssa. Lukkovalikoimakin ladan akseliin paljon huonompi. Muuta taida olla kuin kitkalukko. Perävälityksiäkään ole kuin 2 tai 3 erilaista.

No ei muttei se siitä vielä huonoa tee. Sama kun vertaisi Volvon perää johonkin isoon GM:n perään...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Lada 1200s -85 pelastettu museoinnilta
« Vastaus #20 : 03.04.2019, 01:06:28 »
No ei muttei se siitä vielä huonoa tee. Sama kun vertaisi Volvon perää johonkin isoon GM:n perään...
Amerikkalainen Danahan sen Volvonkin akselin on tehnyt. Eikö sen oikea nimikin ole Dana 30.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Lada 1200s -85 pelastettu museoinnilta
« Vastaus #21 : 03.04.2019, 09:19:17 »
Aikanaan omasta 1200 Ladasta hajosi perä kytkinpommilla kun yritin märällä asfaltilla pyöräyttää poikittain.
Niin ja reservissä oli kaikki venäjän konit mitä tuo 1.2 vakiona tuottaa  :D
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Lada 1200s -85 pelastettu museoinnilta
« Vastaus #22 : 03.04.2019, 12:36:08 »
Amerikkalainen Danahan sen Volvonkin akselin on tehnyt. Eikö sen oikea nimikin ole Dana 30.

Kyllä

Aikanaan omasta 1200 Ladasta hajosi perä kytkinpommilla kun yritin märällä asfaltilla pyöräyttää poikittain.
Niin ja reservissä oli kaikki venäjän konit mitä tuo 1.2 vakiona tuottaa  :D

Saa sen maagisen 1031:nkin porsimaan kytkinjysärillä  :D

Ja kuten sanoin, se Ladan akseli noista pikkuisista kestävimpiä. + Siihen saa pilkkahinnalla Venäjältä kaiken mahdollisen...
Onko Duke harkinnnut niitä Venäjän tukivarsisarjoja saa Latuskasta fillarit kääntymään?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Lada 1200s -85 pelastettu museoinnilta
« Vastaus #23 : 03.04.2019, 14:14:16 »
Ei se ole kyllä lähelläkään Volvon akselia keston kanssa. Lukkovalikoimakin ladan akseliin paljon huonompi. Muuta taida olla kuin kitkalukko. Perävälityksiäkään ole kuin 2 tai 3 erilaista.
No joo,eihän sitä nyt Vollen akselaan voi verrata mutta yllättävän vahva on kyllä.Lukkojakin löytyy moneenlähtöön,torseeniakin.
.
Vakio perävälityksiäkin löytyy jo enemmän kuin tuon verran +sitten kisavälityksiä useampia.
Ja eikai se 124 fiuden laatikko sen vahvempi ole siihinhän se Ladan laatikko perustuu.Yhdestäkään Ladan laatikosta en rattaita aikanaan rikki saanut,ainut oikeastaan huono kohta noissa on se että ajastaan saattaa ruveta potkimaan vaihdetta/vaihteita pois päältä,johtuen kytkentähaarukoiden kulumisesta joka johtuu taas kytkennän ja synkronoinnin rakenteesta(samanlainen 124:sen laatikossakin).Ääntäminen/ujeltaminen(kaikilla muilla paitsi 4 vaihteella) johtuu yleensä kytkin ja pääakselin välisestä viallisesta/vikaantuneesta neulalaakeroinnista.Valmistusvikojakin noissa kyllä tosin joskus tuppaa olemaan.

PS.Se Fiatin vahvempi laatikko on se ns.sileäkylkinen,löytyy 131 ja 132 malleista ja on muuten vahva ennemmin volvon m47 ainakin porsii...
« Viimeksi muokattu: 03.04.2019, 15:03:29 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Lada 1200s -85 pelastettu museoinnilta
« Vastaus #24 : 03.04.2019, 14:19:46 »
Ja tähän onkin hyvä lopettaa eri autonvalmistajien voimansiirron osien kestävyysvertailu, keskustelua voitte jatkaa voimansiirto-osiossa.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Lada 1200s -85 pelastettu museoinnilta
« Vastaus #25 : 03.04.2019, 17:46:57 »
Hieno lada. Omalla pervolla tavalla sellanen 16v Ladan kone ois hieno...

Näihinhän saa ihan ilmaiseksi osia Venäjältä. Torsen lukko perään oli jotain tyyliin 250€ jne...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2163
  • Näillä mennään
Vs: Lada 1200s -85 pelastettu museoinnilta
« Vastaus #26 : 03.04.2019, 18:03:46 »
Reilu 200€ oli torsen lukko mikä on nyt tossa paikallaan.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1604
  • It's Hip To Be Square
Vs: Lada 1200s -85 pelastettu museoinnilta
« Vastaus #27 : 09.04.2019, 22:29:09 »
Jos on kymmenen kesää pystynyt tuollaisella ajamaan, niin ei voi kyllä kadehtia ruumiinrakennetta tai mittasuhteita. ;D ;)

Onko ajoergonomialle tehty mitään? Joskus oli Ladaboardilla vaikka minkälaista kikkakakkosta millä saisi ajoasennon edes inasen inhimillisemmäksi, mutta taitaa olla aika tekemätön paikka, jos ei vaihda hallintalaitteita katukilpurimallisiin ja ohjasta takapenkiltä. ::) :D
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2163
  • Näillä mennään
Vs: Lada 1200s -85 pelastettu museoinnilta
« Vastaus #28 : 10.04.2019, 11:12:12 »
Jos on kymmenen kesää pystynyt tuollaisella ajamaan, niin ei voi kyllä kadehtia ruumiinrakennetta tai mittasuhteita. ;D ;)

Onko ajoergonomialle tehty mitään? Joskus oli Ladaboardilla vaikka minkälaista kikkakakkosta millä saisi ajoasennon edes inasen inhimillisemmäksi, mutta taitaa olla aika tekemätön paikka, jos ei vaihda hallintalaitteita katukilpurimallisiin ja ohjasta takapenkiltä. ::) :D
Taidan olla  sen verran erikoisen mallinen että ladalla on omasta mielestä ollu hyvä ajaa. Omassa on rattiakselia tiputettu pikkasen ja grantin keskisyvä ratti. Tällä combolla on tullu ajeltua ja hyvin on taittunu reilut 300km siivut, ilman että paikat puutuu.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Lada 1200s -85 pelastettu museoinnilta
« Vastaus #29 : 10.04.2019, 20:16:12 »
96 saadin penkit muuten on hyvä muutos ladaan... me tehtiin aikanaan muutama sellanen muutos... muistelen että on bolt on.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron