Samppasport  Futurez

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895040 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1200 : 21.01.2013, 18:44:52 »
Menee mutta väliä palkkiin jää 1-2cm moottorinkumityynyn kunnosta riippuen... että periaatteessa toi 3/4 saattais mennä juuri ja juuri paikoilleen ehjällä tyynyllä mutta ajossa ku tollanen öljypoltin kumminki vatkaa jonkun verran ni hakkais siihen palkkiin aika varmasti.

Okei, no mut kannattaa antaa vaan rälläkkää kunnolla ja sitte hitsata lattaraudasta kunnon virroilla MAGilla uutta palaa siihen. :) Aattelin ite ottaa sillee vinosti siitä 3-4cm vaakasuunnassa ja pystysuunnassa sen verran mitä tarvii..varmaan ton 3cm..sen näkee ens vkl:na. :) Sillee ettei kolise, vois myös vaihtaa vänkärin puolen moottorin kumen jos se vähä paranis silläki..
Vaikka aika jäykältä se kyllä vaikuttaa..kun ottaa venakopasta kiinni ja heiluttaa niin ei se koneen yläpää liiku ku pari senttiä suuntaansa..onko se liikaa..?  :idiot2:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1201 : 21.01.2013, 19:14:16 »
Ei se kone mullaka liikkunu normaalii enempää mut oli kumi vaa ajastaa muuttanu muotoaa niin paljon et oli kone laskenu aika paljon alaspäin..sen pitäis olla sellain just eikä melkein lieriön muotoin..mul se oli melkein eikä ees lähellekkää  ::) ja koitin väliaikasest nailonii siin kumin tilal mut tyhjäkäynnil ravisti sen verran et meinas tekarit tippuu suusta,joten ne kannattaa unohtaa  :nohnoh
« Viimeksi muokattu: 21.01.2013, 19:16:37 kirjoittanut vpernu »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1202 : 21.01.2013, 19:27:30 »
Ei se kone mullaka liikkunu normaalii enempää mut oli kumi vaa ajastaa muuttanu muotoaa niin paljon et oli kone laskenu aika paljon alaspäin..sen pitäis olla sellain just eikä melkein lieriön muotoin..mul se oli melkein eikä ees lähellekkää  ::) ja koitin väliaikasest nailonii siin kumin tilal mut tyhjäkäynnil ravisti sen verran et meinas tekarit tippuu suusta,joten ne kannattaa unohtaa  :nohnoh

Kyl mullaki "humputtaa" aika kovasti..mut se voi johtua myös siitä,että tyhjäkäynti on vähän matalalla..kai.. Tuntuu et pitää nostaa kierroksia korvakuulolla jonnekki 1000rpm paikkeille että se humputus/vispaus loppuu..  :idiot2:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1203 : 21.01.2013, 19:31:54 »
Sen takia että saa ahtopainetta ajettua kalvon toiselle puolelle, esim. paineensäätöventtiilillä, jolloin hukkaportti ei avaudu yhtä helposti ja ahtopaine nousee korkeammalle...

samalla tavalla nostetaan ahtoja ulkoisillakin hukkaporteilla...

Tämä oli hyvä tieto... enpäs älynnykkä itte :)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1204 : 22.01.2013, 19:32:40 »
Uhrasin tänään 2 tuntia ja purin konehuoneesta vanhat romut pois... jos huomenna sit alkais sovitteleen hi-po kamoja tilalle :)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1205 : 23.01.2013, 13:20:59 »
Ei liiemmin jääny rakoo runkopakin ja kompuran väliin :) Noin 2 milliä... joten rälläköin hiukan pois.


« Viimeksi muokattu: 23.01.2013, 13:24:47 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1206 : 23.01.2013, 13:46:02 »
Ei liiemmin jääny rakoo runkopakin ja kompuran väliin :) Noin 2 milliä... joten rälläköin hiukan pois.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

onks sulla missä kunnossa moottorin kumet? jouduitko laittaa ensin turbon pakosarjaan ja sitte vasta pakosarjan paikalleen? mulla ei mee paikalleen jos pakosatsi on kiinni..  :idiot2:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1207 : 23.01.2013, 15:26:31 »
Sen takia että saa ahtopainetta ajettua kalvon toiselle puolelle, esim. paineensäätöventtiilillä, jolloin hukkaportti ei avaudu yhtä helposti ja ahtopaine nousee korkeammalle...

samalla tavalla nostetaan ahtoja ulkoisillakin hukkaporteilla...

Paitsi ettei se tuollaisessa kellon mallissa onnistu kun kellon varren läpivienti ei ole niin tiivis että se pitäisi paineen kellon sisällä.
Tuohon alempaan nippaan jos laittaa paineilmaa niin paine karkaa kellon ja varren välistä ulos, kellon ja varren välissä on vain pölysuojaksi tarkoitettu muovi- tai huoparinkula joka ei tiivistä pölyä enempää.
Se että tuo on kiinalainen kopioahdin ei ole merkitystä vuotoon, aidot garretin kellot ei toimisi sen paremmin.
Erillinen hukkaportti on asia erikseen, niissä voidaan hyödyntää tuota vastapaineohjausta.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2013, 15:28:28 kirjoittanut Solmurauta »
Holset siellä lukee..

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1208 : 23.01.2013, 17:02:57 »
Sopiiko tuo alkuperäinen öljyntuloletku tuohon kiina-ahtimeen suoraan ? ???

mikäs tuon banjopultin kierre/halkaisija muuten on ?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1209 : 23.01.2013, 17:16:19 »
Sopiiko tuo alkuperäinen öljyntuloletku tuohon kiina-ahtimeen suoraan ? ???

mikäs tuon banjopultin kierre/halkaisija muuten on ?
m12x1.5

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1210 : 23.01.2013, 20:33:39 »
Väittäisin että mikä vaan ahdin mikä sopii suoraa tohon halkosarjaa ni alkuperäin öljyletku sopii suoraa..mikäli vaan liitos on sama..hx35 ja molemmat letkut kävi suoraa kiinni

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1211 : 23.01.2013, 21:09:53 »
Väittäisin että mikä vaan ahdin mikä sopii suoraa tohon halkosarjaa ni alkuperäin öljyletku sopii suoraa..mikäli vaan liitos on sama..hx35 ja molemmat letkut kävi suoraa kiinni
tämä oli ihan hyödyllinen tieto... :P

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1212 : 24.01.2013, 05:04:00 »
Ei liiemmin jääny rakoo runkopakin ja kompuran väliin :) Noin 2 milliä... joten rälläköin hiukan pois.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)


Mikä jotta tossa ekassa kuvassa kompurakotelo on irti runkopalkista ja tokassa kuvassa jossa oot rälläköiny siihe lovea se sukeltaaki runkopalkin sisään ???
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1213 : 24.01.2013, 05:51:23 »

Mikä jotta tossa ekassa kuvassa kompurakotelo on irti runkopalkista ja tokassa kuvassa jossa oot rälläköiny siihe lovea se sukeltaaki runkopalkin sisään ???
Kuvakulma hämää.

Mitähän tuollaisella kunnostetulla D24T kannella on arvoa? Rempan jälkeen ajeltu 76tkm.



Seetit tehty, uudet venttiilit, ponnistettu yms. yms.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1214 : 24.01.2013, 08:24:22 »

Mikä jotta tossa ekassa kuvassa kompurakotelo on irti runkopalkista ja tokassa kuvassa jossa oot rälläköiny siihe lovea se sukeltaaki runkopalkin sisään ???

Samassa kohtaa se ahdin on molemmissa kuvissa... eri kuvakulma vaan hämää.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy