Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895006 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1215 : 24.01.2013, 08:28:27 »
Kuvakulma hämää.

Mitähän tuollaisella kunnostetulla D24T kannella on arvoa? Rempan jälkeen ajeltu 76tkm.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Seetit tehty, uudet venttiilit, ponnistettu yms. yms.

En tiedä... olisko 100e tai korkeintaan 200e? Tuppaa jo koko moottoreita/autojakin saamaan aika halvalla... tuttu osti siistin 940 TD:n missä puolvuotta leimaa 250e. Tosin se tekee painetta paisariin mutta pystyy ajamaan kumminkin :) Menee kai tekniikanluovuttajaks ku leima loppuu...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1216 : 24.01.2013, 08:34:46 »
En tiedä... olisko 100e tai korkeintaan 200e? Tuppaa jo koko moottoreita/autojakin saamaan aika halvalla... tuttu osti siistin 940 TD:n missä puolvuotta leimaa 250e. Tosin se tekee painetta paisariin mutta pystyy ajamaan kumminkin :) Menee kai tekniikanluovuttajaks ku leima loppuu...
Juu niin ajattelinki että tuohon haarukkaan menee. Kokeillaan 150€.
Joo eihän nuo maksa mitään mutta harvassa käytetyssä moottorissa tai 250 euron 940:ssä on kunnostettu kansi  :)
Tuosta kyllä lähtee halvalla tarvitsevalle hyvä kansi pelkkien töiden hinnalla.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1217 : 24.01.2013, 17:04:25 »
Eipä oo tullu ikinä avattua ja tutkittua tollasta hukkaportinkelloa sisältä... mahtaako olla kuinka tarkka liikeradastaan jos ei oo ihan suora? Onko sen tangon toisessa päässä siellä kellon sisällä joku nivel vai vääntääkö kalvo hässäkkää vinoon?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1218 : 24.01.2013, 17:18:04 »
Eipä oo tullu ikinä avattua ja tutkittua tollasta hukkaportinkelloa sisältä... mahtaako olla kuinka tarkka liikeradastaan jos ei oo ihan suora? Onko sen tangon toisessa päässä siellä kellon sisällä joku nivel vai vääntääkö kalvo hässäkkää vinoon?

Jos asentoa joutuu kääntelemään niin laita se kellon ja varsi linja mahdollisimman suoraan niin minimoit ahtopaineden säädön epäonnistumisen.
Saattaa toimia epälinjassakin mutta paremmin toimii jos nuo asiat ovat kunnossa.
Holset siellä lukee..

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1219 : 24.01.2013, 17:20:12 »
Eipä taida haitata mitään kun googlettelin... ei meinannu mahtua millään hukkaportinkello tonne ahtimen ja koneen väliin :tickedoff: Aina otti kiinni öljynsuodattimen jalkaa tai johonkin... lopuksi sain sille muokattua vanhasta kiinnikkeestä uuden kiinnikkeen rälläköimällä ja hitsaamalla. Hermot meinas mennä tuolla -12 asteen pakkasessa mutta lopulta sain sen sopimaan jotenki vähän poikittain sinne.

On noita näimmä muutki tehny, tässä Pro Turbon versio..
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1220 : 24.01.2013, 17:24:20 »
Ja sitten tässä uudessa Garretissa on jo näimmä valmiiks toi tanko ihan toisessa reunassa tuolla kellon sisällä :o Tuosta ku paine painaa vielä porttia auki ni mahtaa olla lähellä ettei "kanna" tonne reunaan kiinni?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1221 : 24.01.2013, 17:42:11 »
Paine ku painaa tota tankoa tuolt ulospäin ni sillonhan se menee vaan keskemmälle reikää ;)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1222 : 24.01.2013, 17:48:56 »
Paine ku painaa tota tankoa tuolt ulospäin ni sillonhan se menee vaan keskemmälle reikää ;)

Niin puhut nyt kai tästä jälkimmäisestä kuvasta? Mun silmiin näyttäis että portinvipu olis siinä kulmassa että tanko menee vaan lähemmäs reunaa ku alkaa tuleen ulos?? No ehkä katson kieroon tai jotain...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1223 : 24.01.2013, 19:25:27 »
Tuo mustaksi maalatun kellon varsihan on kelloon nähden hyvinkin suorassa.
Hitsauksen jälkeen varsi kallistuu mutta useissa garretin ja mitsun kellojen varsissa on mutkaa ja vinkkeliä moneen suuntaan.
Tuo alemman kuvan varsi kyllä ikävästi hankaa kellon reunaan.
Pieni taitos varteen poistaa ongelman.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2013, 19:28:19 kirjoittanut Solmurauta »
Holset siellä lukee..

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1224 : 24.01.2013, 19:32:56 »
Mää tein sillain että se on hiukan vinossa mutta menee suoraan sit ku portti aukee... sitä vaan mietin että onko siittä haittaa ku se on vinossa mutta ilmeisesti sitten ei? Kai sie joku nivel on?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1225 : 24.01.2013, 19:37:17 »
Mä oon edelleen sitä mieltä tost alemmast kuvast että kellon päästä tanko keskittyy tullessaa ulospäin sillä onhan se kalvossa keskellä kiinni..vaikka se portin päästä painuiski alaspäin 8)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1226 : 24.01.2013, 19:38:07 »
Mää tein sillain että se on hiukan vinossa mutta menee suoraan sit ku portti aukee... sitä vaan mietin että onko siittä haittaa ku se on vinossa mutta ilmeisesti sitten ei? Kai sie joku nivel on?

Kalvo toimii niveleen.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1227 : 24.01.2013, 19:44:26 »
Mää tein sillain että se on hiukan vinossa mutta menee suoraan sit ku portti aukee... sitä vaan mietin että onko siittä haittaa ku se on vinossa mutta ilmeisesti sitten ei? Kai sie joku nivel on?

Ei siellä mun mielestä mitään niveltä ole, mutta kyllä se vähän vinossa kärsii olla. Tod näk kalvon keskellä on metallilevy, joka on jousta vasten. Ja tuo tanko lähtee sitten siitä metallilevyn keskeltä. Tuskin siitä ongelmia tulee jos se lepoasennossa makaa hiukan vinossa se levy, eli jousen toisella syrjällä.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1228 : 24.01.2013, 19:55:44 »
Niinhän se on... mutta toisaalta ilman savua ei oo voimaakaan ::)

Saa sitä savua vähän tulla ja pitääkin, jos voimaa haluaa, mutta tietyn rajan jälkeen on mielestäni enemmän haittaa kuin hyötyä.
Etenkin tukkoisella vakioahtimella kun nostetaan paineita, niin pakopaineet ja -lämmöt kasvaa hurjiksi normaaleillakin seoksilla. Sitten kun vielä saadaan täydellä ahdolla ja kuormituksella ainetta koneeseen niin että seos on rikkaalla, niin pakolämmöt kasvaa entisestään ja sitäkautta myös pakopaine. Puhumattakaan kannen lämpörasituksista.
Ilmahan laajenee lämmetessään, joten pakopuoli jää entistäkin helpommin ahtaaksi.
Siihen se ahtimen parempi herääminenkin rikkaammalla seoksella käsittääkseni perustuu. Tai kai tuolla noellakin on oma inertiansa, mutta sen vaikutuksia en lähe arvailemaan.

No, tää nyt on vaan mun omaa pohdintaa ilman minkäälaista mitattua faktaa, mutta se ainakin on todettu kaverin autossa että lämpöongelmat hävisivät pienellä syöttöjen laskulla, tehojen kuitenkaan laskematta (persdynolla).
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1229 : 24.01.2013, 19:56:29 »
Kellon varsi on kiinnitetty sellaseen kattilan muotoiseen lieriö "mäntään" joka on siellä kalvon sisällä.
Kalvo painaa tämän yhdistelmän ulospäin.
Jos kellon vartta vääntää hukkaportin päästä johonkin suuntaa niin kellon sisällä kalvo siirtyy vastapäiseen suuntaa ja saattaa osua kalvorasian reunaan kiinni ja hankautuu puhki. Siellä kalvon sisällä kun on se halk. n. 30mm "mäntä"
« Viimeksi muokattu: 24.01.2013, 20:09:18 kirjoittanut Solmurauta »
Holset siellä lukee..

 

KL-varaosat  Race.fi