RallyBaron  Samppasport

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895073 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1230 : 24.01.2013, 20:06:34 »
Ahdot nousee nopeemmin ku ei oo liian rikkaal..tiedän vaan siitä ku ite lähen kiihyttää kaasu pohjas isol vaihteel ja pienil kierroksil ni laiskasti lähtee..kunnes nostaa pedaalii lattiast sen verran ylös et musta savu vähän vähenee ni heti rupee menee paljon paremmin  ::)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1231 : 25.01.2013, 17:12:03 »
Kävin heittään koerinksan ilman pakoputkee ja tuntus toimivan. Herää ihan mukavasti mutta tehosta on vielä paha sanoa mitään ku tiet niin liukkaat ettei oo millään vaihteella pitoa ku ahdot nousee yli 0.5:den... tuskinpa se ainakaan laiskemmaks meni. Suu täynnä makeaa vettä kuitenkin *taavih-> Pumpusta kai se loppu sitten kiinni on..
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1232 : 25.01.2013, 18:08:18 »
^Mitkä tossa kiinalaisessa on siipikoot?
Holset siellä lukee..

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1233 : 25.01.2013, 18:23:32 »
onkos vahuj:llä vakiopumppu/nestepää siinä autossa ?

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1234 : 25.01.2013, 18:24:13 »
^Mitkä tossa kiinalaisessa on siipikoot?


Compressor wheel: .60A/R, Inducer: 2", Exducer 3".
Turbine wheel: .63A/R, Inducer: 2.58", Exducer: 2.2".

Tossa pientä videoo koerinksalta-> http://www.youtube.com/watch?v=_pKscgKfAMM&feature=youtu.be
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1235 : 25.01.2013, 18:27:28 »
onkos vahuj:llä vakiopumppu/nestepää siinä autossa ?

Pitäis olla viripumppu mutta ei tietoo mitä sille on tehty... pitäis olla isompi nestepää jos myyjän puheisiin uskominen ja niitä ainakin 11 sekä 12 millistä et tiedä kumpi tässä sit on jos ees on. Kiertää ainakin paremmin ku vakiopumppu. Maksoinko jonkun 100e?? tosta pumpusta ni toisaalta ei voi ihmeitä odottaakkaan... :)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1236 : 25.01.2013, 20:09:11 »
Lootana ilmeisest m46? Rupee kattelee jo uutta valmiiks..itellää kesti 2vk läjäs viritysten jälkee ;)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1237 : 25.01.2013, 20:17:54 »
Lootana ilmeisest m46? Rupee kattelee jo uutta valmiiks..itellää kesti 2vk läjäs viritysten jälkee ;)

Kait se ainakin talven kestää ku antaa takarenkaat periks...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1238 : 25.01.2013, 20:26:38 »
Lootana ilmeisest m46? Rupee kattelee jo uutta valmiiks..itellää kesti 2vk läjäs viritysten jälkee ;)

2000km kesäkeleillä ja 500km talvella ja vielä on M47 läjässä. :) Mut ei se mikää luja värkki oo..se on selvä.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1239 : 25.01.2013, 20:29:36 »
Mulla kesti kesäl tasan 2vk ja meni kolmonen sileeks viel suht rauhallises vedos..talvel viel helpommin ku luisuttelee kolmosenkaa menee ja nappaa vähän pitoo  ;D

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1240 : 25.01.2013, 20:31:30 »
Mulla kesti kesäl tasan 2vk ja meni kolmonen sileeks viel suht rauhallises vedos..talvel viel helpommin ku luisuttelee kolmosenkaa menee ja nappaa vähän pitoo  ;D

No varmasti yksilöstä kiinni..on mullaki napannu talvella 3:lla pitoo välil ja kesällä annoin 2. ja 3. vaihteella isolla kädellä leipää suoralla tiellä, 12mm nestepää oli sillon jo kiinni, ja vielä nätisti kulukee. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1241 : 25.01.2013, 20:40:09 »
Kuvailtiin myös pikku videonpätkä tuosta omasta rotiskosta. Nastarenkaat alla, tai oikeastaan takarenkaat on muuttuneet kokolailla kitkoiksi  :-[ Ei tahdo oikein pitoja olla ja sen verran lunta jäällä ettei paljon passaa livetä ajouralta, tai imasee ulos. Kamera myös tuntuu syövän luisukulman jotenkin pois. Täytyy kuvailla joskus ulkopäinkin, paremmalla valaistuksella :)

https://www.facebook.com/video/video.php?v=4023159949478
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa volvoherra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1242 : 28.01.2013, 22:43:28 »
Moi!

Kiinnostaisi kovasti ostaa Volvo 740/940 Turbo Diesel.

Mitä tälläisestä D24 pannusta saa tehoa irti, suht matalalla (n 1000eur) budjetilla?

Isompi turbo ? Minkä kokoinen Holsetti?
Mikä on pullonkaula eli rajoittava tekiä, mikä laukeaa ekana? Varmaan kytkin/loota?

Miten näissä on Dieselin syöttö, ei varmaan Commonrail ole, eli ei tarvitsisi moottorinohjausta laittaa uusiksi?

Onko kuinka helppoja itse laitella ja viritellä?

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1243 : 29.01.2013, 03:47:56 »
Itellee makso hx35,cooleri,isompi nestepää syöttöpumppuu about 800..siihen viel 3" suora putki ni lukemat oli 255/370..lue tää ketju läpi ni tiiät sitte mitä kaikkee muuta tarvii vaihtaa  :)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1244 : 29.01.2013, 07:44:49 »
Ebaystä Briteistä ainaki saa noita kiinalaisia turboja 150-250£ hintaan. Itellä on 3/4 kopio garretti ja sillä pystyy kutittelee 170-200 hp. Sit on isompiaki alle 300£ myynnissä jolla varmaan pääsee 220-250, T70:llä kenties..

Ratkaisevin tekijä on pumppu, 12mm nestepää on oltava jos yli 150hp haluaa. Toinen mikä on melkeen välttämätön suuremmissa tehoissa niin vakio kytkin tuskin pitää.

ja jos oikeen polkee nin kyllä laatikon ja peränki saa silputtua.

ja tottakai cooleri, iso putki yms. :) tän topicin ku luet niin oot het viisaampi.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2013, 10:34:37 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Kulkukoira  Proturbo