Elekma  Autoracing

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 894972 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1260 : 29.01.2013, 16:59:17 »
Mulla on tossa se kello mikä ahtimen mukana tuli. Koitin hukkaportinletku irtikin niin siltikin ahdot vaan 1-1.2bar välissä. Mustaa tosiaan riittää ettei oo syötöstä kiinni. Voishan sen hukkaportin tietty koemielessä hirttää vaikka rautalangalla kiinni. Voiko se itse portti falskata jos joku valuvirhe tms?

Ennakon nosto ainakin vaan huononsi menoa kun äsken kokeilin. Hävis vaan alhaalta loputkin eikä ylöskään mitään tullu et se on nyt kokeiltu... ahtoputket on ehjät ja kiinni. Jotain hämminkiä tolla ahdin/syöttöpumppu osastolla kyllä on ::)

Oliks nää ennakot säädetty "tuntumal" vai kellonkaa? Kellonkaa kannattaa säätää ni ne on varmasti mitä pitää koska näppituntumal säädettyyn sitä ei kohillee saa muutaku ihan vahingos.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1261 : 29.01.2013, 18:07:20 »
Oliks nää ennakot säädetty "tuntumal" vai kellonkaa? Kellonkaa kannattaa säätää ni ne on varmasti mitä pitää koska näppituntumal säädettyyn sitä ei kohillee saa muutaku ihan vahingos.

Ennakkon oon hakenu korvakuulolla lähelle ja sit kiihdyttelemällä hienosäätö... eli kiihdytän yhdestä risteyksestä 80-merkille asti, sit aina merkillä kaasu ylös ja gepsistä nopeus ylös. Tussilla merkki pumpun remmiin ja aina ennakkoo karvan verran lisää kunnes alko meno huononeen ni pykälä myöhäsemmälle :) Saattaa kuulostaa hiukan vaivalloiselta mutta nopeesti tuo oikeesti käy eikä työkaluja tarvi ku tussin ja 2kpl 19mm lenkkejä :)

Mut jostain syystä tää moottori on toiminu aina himpun myöhäsellä(kuulee pehmeestä käyntiäänestä)... mistä lie sitten johtuu? Edellinen toimi hyvin ku oli ennakkoo niin paljon että kolina kävi :) Et jonkun näkösiä yksilöitä tuntuu nääkin olevan enkä siittä syystä jaksa uskoo että se 1.0mm ennakko on aina paras joka autoon vaan eroja on?

Jos jollain on tässä etelä-suomen alueella heittokello+adapteri ni toki voin tulla käymään ja maksaa pienen korvauksenkin jos joku viitti ton ennakon tarkistaa...
« Viimeksi muokattu: 29.01.2013, 18:09:11 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa volvoherra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1262 : 29.01.2013, 18:10:25 »
Ei ole commonrail. Ihan mekaaninen jakaja pumppu. Ite kyl suosittelisin unohtamaan deeku viritykset ja siirtymään mersun dieseleihin joissa on rivipumppu. ;)

Ei huono idea, mutta mersut ovat harvassa, ja aika kalliita? Tollaisen 740/940 d24tdic koneellisen saa siihen noin 2000eur hintaluokkaan...

Kiinnostaa siis autotekniikka ja ajattelin että tälläinen olisi ensiautoksi kenties hyvä/paras vaihtoehto, oppimisenkin kannalta. Takaveto manuaali nyt luonnollisesti ensiauton kriteerit on :D

Jos tästä saa sellaisella 1000eur panostuksella irti noin 250hp, on se mielestäni aika hyvin. Myös bemareita olen katsonut, mutta hinnat alkaen 3-4000euroa.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1263 : 29.01.2013, 18:12:45 »
Mersuun maksaakin sitten se 7mm/8mm elementeillä oleva pumppukin vähintään sen 1000-1500e...

mutta tuosta D24 ennakosta niin itse säädin sen ihan digitaalisella tönärillä kohdilleen, eli sinne 1mm...

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1264 : 29.01.2013, 18:13:18 »
Kello/adapteri löytyy täält kouvolasta et ihan miten vaa jaksat ajella  ;) ja edelleen se ajotus on tarkka..ajotus saattaa mennä jo pielee pelkästää pumpun kiinnitysruuvit löysäämäl ja takasinkiristämäl jos aikasempaa on ollu kohillaa  ;)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1265 : 29.01.2013, 18:13:56 »
Voi, sillä kun se alkaa hiipimään auki niin paine pääsee lautasen väärälle puolelle ja alkaa avaamaan porttia. Miten säädit ahtopaineen? jos et koskenut tankoon vielä niin koita lyhentää tankoa ja koita ilman letkua varovasti..kyllä pitäs nousta ahdot enemmän..kai. ite en ole kokeillu nostaa yli 1,2. tuntuu ainaki aina ettei bleedaamisella oo merkitystä..jolloin olen ruennut epäileen että mullaki portti vuotaa..

Ahtimen valmistaja muistaakseni ilmoittaa että kellon vakioasetus on 0.6-0.7bar. Vedin jo silloin ku ahdin oli tossa käsissä ni tankoa reilusti kireemmälle josta syystä siis tällä hetkellä ahdot 0.9bar... mut tosiaan outoa kun ilman letkuakin noi ahdot vain 1-1.2bar??

Alan tässä itsekkin pikkuhiljaa epäilemään tuota hukkaporttia syyksi miksi ahdot nousee laiskasti eikä ees pystyy hirveesti ahtamaan... täytyy varmaan huomenna koittaa koemielessä jumittaa tuo portti. Vaan auttaako sekään jos itse portti on jotenkin viallinen? Ei sulkeudu tiiviiksi tms??
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1266 : 29.01.2013, 18:16:45 »
Onnistuu joo sil digitönärilläki mut jotenki se vaan on helpompi kellol..ite tein normi heittokellost,pätkästä putkee,ylimääräsest nestepään keskitulpast ja polkupyörän pinnasta ton pumppukellon  ::)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1267 : 29.01.2013, 18:18:38 »
Niin no se kello pysyy koko ajan paikallaan kun ruuvaa sen sinne suutinputkien keskellä olevaan reikään...tönäriä joutuu taas koko ajan pitelemään itse :P

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1268 : 29.01.2013, 18:19:29 »
Kello/adapteri löytyy täält kouvolasta et ihan miten vaa jaksat ajella  ;) ja edelleen se ajotus on tarkka..ajotus saattaa mennä jo pielee pelkästää pumpun kiinnitysruuvit löysäämäl ja takasinkiristämäl jos aikasempaa on ollu kohillaa  ;)

Hiukan on kaukana... 200km välimatkaa :)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1269 : 29.01.2013, 18:20:15 »
Niin no se kello pysyy koko ajan paikallaan kun ruuvaa sen sinne suutinputkien keskellä olevaan reikään...tönäriä joutuu taas koko ajan pitelemään itse :P

Jep... kaverin vaatii jos tonärin kanssa alkaa säätään. Niinkin on joskus tullut tehtyä mutta kellolla sais paremmin/tarkemmin.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1270 : 29.01.2013, 18:22:09 »
Aikamoista temppuilua on sen tönärin kanssa itsekseen säädellä, mutta onnistui silti :D

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1271 : 29.01.2013, 18:27:12 »
Pitääks noit ajotuskelloi ruveta ite valmistaa ku siin menee ehkä se 10min ku se on valmis ja myy sitte kilpailukykysee hintaa eteepäin  ;D

Poissa volvoherra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1272 : 29.01.2013, 18:51:06 »
Onko teidän mielestänne tälläinen 740/940 D24td moottorilla hyvä valinta ensiautoksi?

Opiskelen siis autoalalla ja olen kiinnostunut moottoreista ja autoista muutenkin. Onko tälläinen aloittelialle helppo laittaa ja viritellä?

rahaa menee auton hankkimiseen noin 2000eur, ja noin 1000eur ajattelin sijoittaa osiin, eli 12mm nestepää, cooleri, isompi turbo, putkisto, ja yleistä siistimistä ja uusimista.

Millaiselle suunnitelmalle kuulostaa?

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1273 : 29.01.2013, 19:01:06 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tossa aikasemmin jo muuten kyselin että miksi tuossa kellossa on kaksi letkun paikkaa(kuva ylhäällä)... tuli vaan mieleen että nyt mulla on hukkiksenletku tuossa kuvan vasemmassa nipassa ja tuo oikeen puolimmainen on vain tyhjillään ja avoinna ilmaan. Voiko siittä olla jotain haittaa noihin ahtojen nousuun jne ja tarvisko se tukkia?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1274 : 29.01.2013, 19:12:46 »
Ei tarvi tukkia.Koita vaan lukita toi portti kokonaa kiinni asentoo ja letku irti ni näät että vuotaako portti vai mikä mättää

 

Ateho  Elekma