Elekma  Autoracing

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 894942 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1305 : 15.02.2013, 17:38:33 »
1.2bar taitaa parhaillaan ahtaa... mustaa riittäis kovemmillekkin paineille. En vaan ymmärrä miks ei tuo ahda enempää ja ahdot nouse rajummin ::)

Okei..no on siinä kyl jotain häikkää..  :idiot2: Kyl mullaki mustaa riittäis kovinki..250-300hp paikkeille kuulemma.

Ootko pakopaineita mitannu? Meinaan vaan, että kärsiikö ahtaa enempää jos haluaa ettei pakopaine ylitä ahtopainetta?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1306 : 15.02.2013, 17:41:45 »
Okei..no on siinä kyl jotain häikkää..  :idiot2: Kyl mullaki mustaa riittäis kovinki..250-300hp paikkeille kuulemma.

Ootko pakopaineita mitannu? Meinaan vaan, että kärsiikö ahtaa enempää jos haluaa ettei pakopaine ylitä ahtopainetta?

En oo mittaillu enkä aiokkaan mitata... kestää minkä kestää. Sais nyt vaan kulkeen ni olis hyvä :) Täytyy varmaan polttoainesuodatin vaihtaa seuraavaks ku pari vuotta sitten viimeks vaihtanu... vaikka ei se tosiaan polttoaineen saannista kiinni luulis olevan ku mustaa pöllyttää?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1307 : 15.02.2013, 17:47:01 »
Tällaisessa ei ilmeisesti jako voi olla hampaalla pielessä? Tuli vaan mieleen yks r-sport turbo minkä kanssa aikoinaan aikani räpläsin enkä saanut kunnolla toimimaan ja myin. Seuraava omistaja soitti ja sano että oli jako hampaalla pielessä :-[ No minä en ollu kyllä siihen hihnaa vaihtanut mutta tällaisessa korkeapuristeisessa dieselissä ilmeisesti venttiilit lyö mäntiin jos jako on vähänkin pielessä?? ::)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1308 : 15.02.2013, 18:02:19 »
Reilusti mustaa pöllyttävän Golffin kans kiihdyteltiin... perässä luki GTD :)

http://www.youtube.com/watch?v=6Ynhj0sRAcM&feature=youtu.be

No tuossahan ei golfin kuski tehnyt muuta kuin ajoi normaalin ohituksen ja hölläsi kaasua.
Tuskin edes ajatteli haastavansa takaa tulevan ajoneuvon vai meinaatko että jokainen ajattelee että vit.tu et varmasti aja ohi senkin takana ajava paskakasa.
Holset siellä lukee..

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1309 : 15.02.2013, 18:32:40 »
En oo mittaillu enkä aiokkaan mitata... kestää minkä kestää. Sais nyt vaan kulkeen ni olis hyvä :) Täytyy varmaan polttoainesuodatin vaihtaa seuraavaks ku pari vuotta sitten viimeks vaihtanu... vaikka ei se tosiaan polttoaineen saannista kiinni luulis olevan ku mustaa pöllyttää?

No kyllähä se kestää + 0,5 barin pakopaineet emmä sitä väitäkkää..mut moottoriteknisesti ja muutenki ois parempi ku ne ois alle..  Se on vähän niin että jos tarvii lisää ahtoja niin ostaa isomman turbon..ja jos haluaa laajan käyttöalueen ja tehoja niin sitte muuttuvageometristä ahdinta kehiin. Mut kukin tyylillään.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1310 : 15.02.2013, 20:55:46 »
No tuossahan ei golfin kuski tehnyt muuta kuin ajoi normaalin ohituksen ja hölläsi kaasua.
Tuskin edes ajatteli haastavansa takaa tulevan ajoneuvon vai meinaatko että jokainen ajattelee että vit.tu et varmasti aja ohi senkin takana ajava paskakasa.
Kyllä kuule siinä molemmat ajoi kaasupohjassa... anteeksi vanhan 720p kamerani onnettoman kuvan laadun.

PS.Mulla edelleenki pelkkä 2,5" dp pakoputkena siksi äänet pienellä ;)
« Viimeksi muokattu: 15.02.2013, 20:59:45 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1311 : 17.02.2013, 15:06:24 »
Tällaisessa ei ilmeisesti jako voi olla hampaalla pielessä? Tuli vaan mieleen yks r-sport turbo minkä kanssa aikoinaan aikani räpläsin enkä saanut kunnolla toimimaan ja myin. Seuraava omistaja soitti ja sano että oli jako hampaalla pielessä :-[ No minä en ollu kyllä siihen hihnaa vaihtanut mutta tällaisessa korkeapuristeisessa dieselissä ilmeisesti venttiilit lyö mäntiin jos jako on vähänkin pielessä?? ::)

Näissähän voi jako olla vaikka puoli hammastakin pielessä, tai ihan portaattoman määrän, kun nokka-akselilla ei ole kiilaa. Sitä ei ole tullut kokeiltua missä vaiheessa venat ottaa mäntään, mutta jos epäilyttää jako niin kannattaahan se tarkistaa. Noita asentajia kun tuntuu olevan niin monenlaisia, että ei olisi mikään ihme jos joku edellinen olisi heittänyt näppituntumalta vähän sinnepäin. Oikeaoppisestihan siihen vaaditaan se erikoistyökalu nokan takapään hahloon, mutta aika likelle saa hyvällä latanpätkälläkin.

Tuohon kaasuakselin kääntöön, niin luulisin ettei sillä saa enää mitään etua, jos sieltä kerran nytkin jo tulee mustaa ahdoilla, mutta paine ei vaan nouse. Eihän sulla ilmanputsari/imuputki ahdista?

Hukkaportin kellossako siis on nyt varmasti esijännitystä, eli jousi vetää varmasti portin kiinni asti ennenkuin kello pohjaa?
« Viimeksi muokattu: 17.02.2013, 15:10:53 kirjoittanut J_Lanttola »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1312 : 17.02.2013, 19:31:36 »
Näissähän voi jako olla vaikka puoli hammastakin pielessä, tai ihan portaattoman määrän, kun nokka-akselilla ei ole kiilaa. Sitä ei ole tullut kokeiltua missä vaiheessa venat ottaa mäntään, mutta jos epäilyttää jako niin kannattaahan se tarkistaa. Noita asentajia kun tuntuu olevan niin monenlaisia, että ei olisi mikään ihme jos joku edellinen olisi heittänyt näppituntumalta vähän sinnepäin. Oikeaoppisestihan siihen vaaditaan se erikoistyökalu nokan takapään hahloon, mutta aika likelle saa hyvällä latanpätkälläkin.

Tuohon kaasuakselin kääntöön, niin luulisin ettei sillä saa enää mitään etua, jos sieltä kerran nytkin jo tulee mustaa ahdoilla, mutta paine ei vaan nouse. Eihän sulla ilmanputsari/imuputki ahdista?

Hukkaportin kellossako siis on nyt varmasti esijännitystä, eli jousi vetää varmasti portin kiinni asti ennenkuin kello pohjaa?

Kaikkein tarkin ajotuksen säätö ilman erikoistyökaluja mielestäni on se, että kampura nollaan ja venakoppa auki ja takuuvarmasti suora latta- tai kulmarauta tai joku muovinen lätkä siihen 1. pytyn nokkien päälle (nokat sojottaa ylös "V-asennossa"). Sitte molemmilta puolilta lätkän alapinnasta mittaa etäisyyden venakopan tiivistepintaan, kun ne on samat niin sillon moottori on nollassa.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1315 : 18.02.2013, 20:50:11 »
Tä..kyl isompi on parempi  ;D

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1316 : 18.02.2013, 20:51:49 »
Konepeltiin reikä tai skooppi niinki jenkki miehillä ja hyvä tulee  :P

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1317 : 18.02.2013, 20:57:25 »
Täytyy joku päivän vähän mallailla..ja joskus ku on tekemisen puutetta ni sitähän ei tiiä vaikka... :idiot2:

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1318 : 18.02.2013, 21:23:44 »
Okei..no on siinä kyl jotain häikkää..  :idiot2: Kyl mullaki mustaa riittäis kovinki..250-300hp paikkeille kuulemma.

Ootko pakopaineita mitannu? Meinaan vaan, että kärsiikö ahtaa enempää jos haluaa ettei pakopaine ylitä ahtopainetta?

pumpun ennakko..
740 M50B25

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1319 : 25.02.2013, 11:05:17 »
Tehoa tuntuis tulevan lisää koko ajan ittestään :) En tiedä olisko sitten tossa pumpussa ollu esim.ennakonsäädin jumissa ku se on seissy pitkään kuivana tuolla tallin lattialla? No itsestään ilmestyneiden tehojen mukana tuli tietysti vastaan seuraava ongelma... luistava kytkin :D

Mikäköhän tällä hetkellä olis sitten järkevä kytkin vaihtoehto? 740/940TDIC:n kytkin oli aikoinaan mukava käyttää ja edullinen mutta senkin hinta noussut motonetissä jo 214,90e ku se oli vielä muutema vuosi sitten 50e halvempi. Ettei sitäkään viittis ihan vaan huvin vuoks kokeilla että pitääkö. Sintteri ei oikein houkuttele ku aika paljon kärryjen kanssa peruttelua jne. Mitäs se Sasch RE nykyisin maksaa ja mistä sitä saa? Jos jollain on myynnissä vähän käytettyä TDIC:n kytkintä niin voisin olla kiinnostunut kokeilemaan jos hinta on kohdillaan... niin tai käytettyä SRE:tä.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo