RallyBaron  Samppasport

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895264 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1335 : 26.02.2013, 19:32:57 »
Tässäkin oli muistaakseni ihan mukavasti voimaa... 8)

https://www.youtube.com/watch?v=u-z76N7iRVg

https://www.youtube.com/watch?v=IvcDiFgDEU0

Joku 300hv tuosta heikin volvosta muistaakseni penkittivät, jonka jälkeen nousi loppunopeus vielä todella reippaasti, eli kai siellä ihan kivasti oli. HP dieselin tekemällä pumpulla. 167pilkkujotain meni ainakin joskus kauhajoella, eikä ollut ainakaan mistään kevennetty, ennemminkin päin vastoin ja kuskikin hyvin syönyt.
Hyvin vanhasta homovolvosta, avaamattomalla koneella  ;D
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1336 : 26.02.2013, 19:46:08 »
Hyvin vanhasta homovolvosta, avaamattomalla koneella  ;D

Mitä noita availemaan... määkin oon sitä mukaan ku hajonnu ni vaihtanu konetta tai myyny eteenpäin :D Jos ens talvena olis talli jo kunnossa ni vois vaikka jonkun koneen tehdäkkin... niillä kevennetyillä ja tasapainotetuilla osilla sekä ylikoon männillä mitkä pyörii tuolla tallin lattialla jouten.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1337 : 26.02.2013, 22:38:19 »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1338 : 26.02.2013, 23:00:50 »
toimiiko tuollaisen SRE-763 ja M90 laatikon kanssa oma painelaakeri, vai pitääkö olla joku muu nestekytkimen kanssa ? ???

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1339 : 27.02.2013, 07:23:32 »
https://www.youtube.com/watch?v=C9YoLr08GgA&feature=youtube_gdata_player

Tässäki oli kuulemma ihan mukavasti voimaa  8)

Ei sais kattella näitä..tulee lukkoperäkuume..   :-\ Mut jos sitä kolikkoa vois ajatella toistepäin..eipä ainakaan saa niin herkästi hajalle laatikkoo..  ::)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1340 : 27.02.2013, 07:33:36 »
Menee toisaalta vähän tonne ahtamisen puolelle, mutta deekuista kyse kuitenki..
Paljonko ootte ottanu ahtoja tosta HX35W, 12# pakopesällä, turbosta? Mietin, että tossahan pitäs olla saman kokonen pakopesä ku mun 3/4 kopiogarretissa (muunnostaulukosta katottuna). Sillä kukaan ei oikein oo vielä kokeillu ahtaa 3/4:sta deekun kyljessä tappiin saakka.. niihin meikäläisen aikasempiin pakopaineiden mittauksiin ei voi luottaa, sillä mittarina toimi AG:n ahtopainemittari. Tuossa keväämmällä kun lumet sulaa niin pääsen mittaileen..mutta aattelin, että tietäis vähän suuntaa kuinka paljon pitäs pystyä ahtaa ennen ku pakopuoli alkaa ahistaa. ::)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1341 : 27.02.2013, 07:53:19 »
Ei sais kattella näitä..tulee lukkoperäkuume..   :-\ Mut jos sitä kolikkoa vois ajatella toistepäin..eipä ainakaan saa niin herkästi hajalle laatikkoo..  ::)

Ei getrag niin herkästi hajoo vaikka vähän sikaa antaaki ;) nesteet kyl heitti komeesti pihalle ja vähän lämpöleikkas kiinni ja oli viimiin kerta ku toi kaveri on puikois..eipä sentää kone ruvennu ees huohottaa tai mitää muutaka kummempaa  :)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1342 : 27.02.2013, 08:37:07 »
Ei getrag niin herkästi hajoo vaikka vähän sikaa antaaki ;) nesteet kyl heitti komeesti pihalle ja vähän lämpöleikkas kiinni ja oli viimiin kerta ku toi kaveri on puikois..eipä sentää kone ruvennu ees huohottaa tai mitää muutaka kummempaa  :)

Ei Getrag, mutta M47 kylläki..  ;D vaikka meikäkäisellä viel kestäny ihan kohtuu hyvin..toki autossakaan ei oo varmaan voimaa ku se max. 200hp.. eikä lukkoo..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1343 : 27.02.2013, 09:19:12 »
nesteet kyl heitti komeesti pihalle ja vähän lämpöleikkas kiinni
Sama kävi tässäkin... kyl se kone melkein entinen on ku lämpöleikkaa. Saattaa toimia siltikin mutta parhaat mehut on pihalla...
https://www.youtube.com/watch?v=ktHV25iWFYQ&list=UUrfhF2s3F1Dy5Z-aptuqQKw&index=7
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1344 : 27.02.2013, 11:46:23 »
Emmä kyl millään usko että ne parhaat mehut viel on pihalla ku läks kuiteki  26 pakkasest kylmiltää suht kivuttomasti käyntii..ja toi kone on ollu viime kesäst asti paikallaa ni tos muutama viikko sitte tarvi vast ekqn kerran lisätä öljyy koneesee  8)

Poissa antoniof

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1345 : 10.03.2013, 19:41:06 »
Mites vakio nestepäällä ja vakioahtimella , että onko järkeä nostaa ahtoja johki melkein kiloon ja säädellä sitä karaa ? auto on alkup. d24tic ja 400tkm kohta ajettu.

e: meinasin saako sillä muutakin kuin lisää  savua ? ja mietin noi kannet kestää  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 10.03.2013, 20:49:07 kirjoittanut antoniof »
Volvo 940 D24TIC vm-93

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1346 : 10.03.2013, 22:52:11 »
Mites vakio nestepäällä ja vakioahtimella , että onko järkeä nostaa ahtoja johki melkein kiloon ja säädellä sitä karaa ? auto on alkup. d24tic ja 400tkm kohta ajettu.

e: meinasin saako sillä muutakin kuin lisää  savua ? ja mietin noi kannet kestää  :idiot2:

Kyllähän siinä tehoa tulee lisää jos nostat ahdot kiloon ja lisäät syöttöä. Kyllä sillä se 140-150hp pitäs (vrt. vakio 122hp), yli kilon ei paljoa kannata varmaan vakioahtimella nostaakka, nousee pakopaineet niin raakasti sitte jo. Noilla ahtopaineilla uskoisin, että vakiokara ääriasennossa "muokkaamattomana" riittää kyllä ja perussyöttä sillee sopivasti..  :pomo: Kokeilet ajamalla sitä karan parasta säätöä. Putkesta ei tarttis tulla max. ahdoilla mustaa yhtään, mutta paras on, että savulla on edes vähän väriä maksimiahdoillaki..eipä käy laihalla ainakaa.  ::)

Kansi kestää kunhan vain muistaa, ettei polje konetta kylmänä, muistaa jälkikäyttää eikä nosta ahtoja liikaa, jotta pakopaineet menee yli ahtopaineiden. Ei mikään noista suoranaisesti kantta riko, mutta aina se yksikin teko huonontaa sitä moottoria.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2013, 22:55:41 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1347 : 11.03.2013, 16:38:41 »
Onko kellään tietoa tosta 940 tdic:n vakio coolerista, mihin asti riittää? Jostain luin aiemmin et ahistais 1.5 bar paineella jo kiitettävästi? Tossa töissä oli aikaa niin pistin mittarin kiinni ennen cooleria, ja paine näyttää olevan kokoajan 0.2bar enempi ku imusarjassa. Ahtoja 2.8bar. Eli saako tolla nyt millasta hyötyä jos tohon tilalle pistää kiinan tekeleen? Ei toi hajoovankaan näytä vaikka muovipäätynen vissiin on.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1348 : 11.03.2013, 17:00:44 »
Onko kellään tietoa tosta 940 tdic:n vakio coolerista, mihin asti riittää? Jostain luin aiemmin et ahistais 1.5 bar paineella jo kiitettävästi? Tossa töissä oli aikaa niin pistin mittarin kiinni ennen cooleria, ja paine näyttää olevan kokoajan 0.2bar enempi ku imusarjassa. Ahtoja 2.8bar. Eli saako tolla nyt millasta hyötyä jos tohon tilalle pistää kiinan tekeleen? Ei toi hajoovankaan näytä vaikka muovipäätynen vissiin on.

Itellä ei oo vakiocoolerista kokemusta, mutta kyllä minä jo yli 1,0barin ahdoillaki laittaisin kinukkicoolerin, ja sopivan kokosen. Ei ahista, eikä tarvi miettiä jäähtyykö ahdettu ilma vaiko ei. Onhan se varmasti hienomman näkönenki..tosin eri asia sitte näkyykö se minnekkää. Hyvä cooleri on loppujen lopuksi melko lailla yhtä tärkeä kuin ahdinkin, jäähtynyttä ilmaa mahtuu niin paljon enemmän palotilaan, että sen kyllä huomaa.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1349 : 11.03.2013, 17:10:30 »
Joo sen kyllä tiiän et ahtolämmöt pitäs saada mahdollisimman alas, ja haluisin tietää just että riittääkö tossa jäähdytysteho ku onhan tolla kennolla kumminki kokoa. Jossain vaan oli et toi ei ees virtaa vaan paine alkaa nousta ennen cooleria. Tolla coolerin ulkonäöllä ei oo mitään merkitystä nuin rumassa autossa. Pitää laittaa lämpömittari ahtoputkeen, nii sittehän toi selviää...

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy