Futurez  Kulkukoira

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 894952 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1440 : 23.04.2013, 16:58:37 »
Joops.  :)

Alkohan se kytkin täälläkin luistamaan. Mites nyt tuon SRE -763 asetelman kanssa et kun nyt laatikkona on tuo m46 ni käypikö tuo asetelma siihen ja mites sitten jos/kun vaihdan m47 tai m90 ni käykse niihin? Pitäs kai käydä. Levyt sitten erikseen? Painelaakerikin rupesi metelöimään kun on kytkin painettuna pohjaan.

Niin ja volovohan on 945 d24tic m46(nestekytkin).
M47 ja M46 ainaki käy ton 763 kans. Itellä toi ja 2.3 turbon levy. Toi bensan levy oli n. puolet halvempi ku dieseliin tarkotettu. M90 en oo varma käykö sama asetelma vai meneekö limppu+asetelma vaihtoon. M90 vaatii ainaki eri levyn. M46/47 ei sit kestä pätkääkään ton asetelman kans jos vähäkään voimaa, nimimerkillä 2 laatikkoa kolmessa viikossa  ;D

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1441 : 23.04.2013, 17:40:28 »
Eiköhän se asetelma käy koska sama vauhtipyörähän kaikissa on. Kytkinlevy on vaan erilainen M90 laatikoissa.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1442 : 23.04.2013, 18:59:11 »
M47 ja M46 ainaki käy ton 763 kans. Itellä toi ja 2.3 turbon levy. Toi bensan levy oli n. puolet halvempi ku dieseliin tarkotettu. M90 en oo varma käykö sama asetelma vai meneekö limppu+asetelma vaihtoon. M90 vaatii ainaki eri levyn. M46/47 ei sit kestä pätkääkään ton asetelman kans jos vähäkään voimaa, nimimerkillä 2 laatikkoa kolmessa viikossa  ;D

Toki M90 on noista paras, mutta niiden saatavuus deekun kytkinkopalla ja varsinki hintalaatusuhde on aika heikko.. Getrag alkaa olla siinä vaiheessa jos voimaa on oikeesti niin paree vaihtoehto. M47 itellä VIELÄ ehjä..kai se on yksilöstäki vähä kiinni..  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 23.04.2013, 19:02:02 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa blacksmoke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1443 : 23.04.2013, 19:39:49 »
Aivan. No se m47 ois vähän semmonen halvempi hätäratkaisu jos pääsisi tuosta ylivaihteellisesta eroon. Mistä olette ostaneet nuita 763? Kun muistelen aikasemmin foorumilla ainakin lukeneen että Virtala Racing myy about 315€.

Mistäs vehkeistä olette nuita getrac:eja ottaneet?(tuskin menee suoraan?) Liekkö kalliimpi getrac kuin m90, kun tuntuu nuo m90 aika haluttuja olevan.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1444 : 23.04.2013, 19:46:29 »
Aivan. No se m47 ois vähän semmonen halvempi hätäratkaisu jos pääsisi tuosta ylivaihteellisesta eroon.
m47 on heikompi kuin m46 PISTE. Ja m46kin paukkuu 400Nyyttonilla...
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1445 : 23.04.2013, 19:54:33 »
Aivan. No se m47 ois vähän semmonen halvempi hätäratkaisu jos pääsisi tuosta ylivaihteellisesta eroon. Mistä olette ostaneet nuita 763? Kun muistelen aikasemmin foorumilla ainakin lukeneen että Virtala Racing myy about 315€.

Mistäs vehkeistä olette nuita getrac:eja ottaneet?(tuskin menee suoraan?) Liekkö kalliimpi getrac kuin m90, kun tuntuu nuo m90 aika haluttuja olevan.

Virtala Racing on edullisin, 318€ (sis. pk)..

Mä oon kyl kuullu, että dieselin M90:it on kalliimpia nimenomaan siks ku niitä on vähän tarjolla.. toki getrac ei mee suoraan mut kestää kyl rutkasti kovempaa rasitusta..(ei tietenkää kaikki getracit..) tämmöstä mutuilua vaan..varmistakoon joku joka asiasta jtn tietää..varmasti.. :D
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1446 : 23.04.2013, 19:55:53 »
m47 on heikompi kuin m46 PISTE. Ja m46kin paukkuu 400Nyyttonilla...

Joo näin minäki oon kuullu..kokemusta ei kyl m46:sta oo.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa blacksmoke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1447 : 23.04.2013, 21:08:16 »
m47 on heikompi kuin m46 PISTE. Ja m46kin paukkuu 400Nyyttonilla...

No hyvä että AtAi kerroit ni en menny sitä m47 sitten ostamaan. :) En tiennytkään että nuilla m47 ja m46 on niin merkittävä ero.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1448 : 23.04.2013, 21:21:08 »
No hyvä että AtAi kerroit ni en menny sitä m47 sitten ostamaan. :) En tiennytkään että nuilla m47 ja m46 on niin merkittävä ero.
No eikö ne ole peruslaatikoltaan 1-4 ihan yhtä kestäviä ja vitonen on se heikoin lenkki M47:ssa, nelikutosessa se alkaa vain luistaa..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1449 : 23.04.2013, 21:47:52 »
260 getrag eli ns pikkuloota kestää ainaki paremmin ku m46..nyt melkein vuoden sikaa saanu ihan huolella eikä mitään heikkouden merkkejä havaittavissa.Ite maksoin tosta 100€ ja sain ite sovitettuu sen paikallee kytkinkoppia yhistämällä..eli jos itellää on mahollisuus hitsata alsaa ja edullisesti löytää getragin ni ennemmin se kun m90.Jos joku puhuu m90 puolesta ni laitan tähän lisää perusteluja sitä vastaan  ;)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1450 : 23.04.2013, 22:20:54 »
Aivan. No se m47 ois vähän semmonen halvempi hätäratkaisu jos pääsisi tuosta ylivaihteellisesta eroon. Mistä olette ostaneet nuita 763? Kun muistelen aikasemmin foorumilla ainakin lukeneen että Virtala Racing myy about 315€.

Mistäs vehkeistä olette nuita getrac:eja ottaneet?(tuskin menee suoraan?) Liekkö kalliimpi getrac kuin m90, kun tuntuu nuo m90 aika haluttuja olevan.
Miks haluut välttämättä päästä tosta ylivaihteesta eroon? Itellä ei oo ainakaan mitään ongelmia ollu sen kans, vaan aina paukkuu kolmosen rattaat, ja ne on vissiin samaa paskaa m46/47. Muuten tuo 46 tuntuu kyllä kestävän kohtuu kovaa repimistä kuhan tota kolmosta muistas varoo  ::)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1451 : 24.04.2013, 01:44:12 »
Mistäs vehkeistä olette nuita getrac:eja ottaneet?(tuskin menee suoraan?) Liekkö kalliimpi getrac kuin m90, kun tuntuu nuo m90 aika haluttuja olevan.
262 getragin ja m46 kytkinkopan väliin saa sovitusosaa.  ::)

Esim. markkinapuolella yks getrag+sovituspalikat myynnissä alle 500ellä joten halvempi kuin m90.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1452 : 24.04.2013, 07:59:35 »
Miks haluut välttämättä päästä tosta ylivaihteesta eroon?

Olenko ihan väärässä jos väitän että tollanen hydraulinen ylivaihde aiheuttaa enemmän tehohäviöö kuin perus ratasvälitys?? Esim.m46 vs m47.... jotenki tuntuis siltä.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2013, 08:01:08 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1453 : 24.04.2013, 08:57:17 »
Eikös se ylivaihde oo ihan normi planeettapyörästö.Ei kai sitä kulutuksessa huomaa vitosella ajaessa että onko siel koneen perässä m46 vai m47.Oma mielipide

Poissa blacksmoke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1454 : 27.04.2013, 18:55:51 »
Ei periaatteessa mulle ole mitään hirveätä merkitystä vaikka ajankin ylivaihteisella. Olen vain ajatellut aina että jos joutuu vaihtaa kytkimen ni vaihtais samalla laatikonkin kovalla vitosella olevaan mutta eipä ilmeisesti mitään järkeä ole vaihtaa siihen m47 ni ajellaan tuol ylivaihteella ja vaihetaan sitten laatikko kestävämpään kun on oikeasti syytäkin  :) Pitää ostaa tuo SRE-763 ja vakion levy et kestäisi edes nuo "vakio" koneen väännöt ja katotaan sitten sitä laatikkoa kun paukaus kuuluu. ;D Ois varmaan lähiaikoina tarkoitus ruveta tekee kone ihan alakertoineen päivineen kuhan taas töihin pääsee.
« Viimeksi muokattu: 27.04.2013, 18:57:32 kirjoittanut blacksmoke »

 

Futurez  Kulkukoira