Samppasport  Futurez

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 894947 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1455 : 27.04.2013, 20:09:38 »
Juu m46 laatikossa kun 5 on kytkettynä päälle menee voima tosiaankin planeetta pyörästön kautta(öljynpaine on lukinnut kitkalevypakan) joten sen tehohäviö ei ole sen suurempi kuin m47 lootankaan 5 vaihteen.
Eikä tuo m46 laatikon ylivaihde ihan pienillä väännöillä luista kunnossa ollessaan kun ainakaan 530Nm lukemilla ei vielä luistanut.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1456 : 29.04.2013, 07:41:05 »
Ja todennäkösesti et käytä hetkeäkään 530 nyyttonia vitonen kytkettynä ajaessasi
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1457 : 29.04.2013, 16:57:44 »
No joo periaatteessa jos ajaisin vain kadulla rajoitusten mukaan mutta suljetuilla alueilla kun nopeus ylittää 160km/h niin kyllä sitä joutuu jo 5 vaihdetta tarjoamaan 3.73 perävälityksellä.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1458 : 02.05.2013, 09:06:48 »
Tää nyt on vähän offtopic, mutta..
Osaako joku sanoa mistä mahtanee johtua, että M47:ssa "takana olevat vaihteet" 2 ja 4 tahtoo vähän pyrkiä poies päältä kiihdytettäessä. Etenki 2 vaihteella jos polkasee kaasua niin, että auto ottaa max ahdot niin tuntuu et keppi pyrkii vapaalle väännön vaikutuksesta, ja yhen kerran putoski vaihde ku oli autossa 5 henkee.. mietittiin yhen kaverin kans, et voisko olla mahollista vaan, ettei vaihteensiirtäjä vie vaihdetta riittävän perille vai onko kyseessä joku muu onkelma/ominaisuus?

Sitte viel yks kysymys.. millä välillä deekun öljynlämmöt vaihtelee tommosessa suht räväkkäässä ajossa, jossa ei kuitenkaan moottori käy ku korkeintaan tunnin yhtä mittaa? Aattelin, et onko mulla AG:n anturissa jtn vikaa, ku ei öljynlämmöt oo viel kertaakaan noussu yli ~68c..  :idiot2: eikö ne pitäs kuitenki sielä 70-100 välillä olla?
« Viimeksi muokattu: 02.05.2013, 19:59:40 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1459 : 04.05.2013, 16:29:07 »
Yleisesti väljistynyt laatikko alkaa sylkeä vaihteita ulos, mutta en mä sen tarkemmin tiedä tuosta M47:sta tai juuri erityisesti "taka" vaihteista.. Varsinkin nelosella tuon vaihteensylkemisominaisuuden pitäisi olla kaikkein pienintä.

M47:ssa on kuitenkin tietääkseni pidempi myös se apuakseli josta jotuen siinä kolmonen on heikompi kuin M46 tai M45 laatikoissa, niin ettei se ole se 5. vaihde joka niistä porsii vaan kolmonen, ja vielä herkemmin kuin noissa joissa on 4 vaihteinen se perusloota.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1460 : 04.05.2013, 16:49:22 »
Yleisesti väljistynyt laatikko alkaa sylkeä vaihteita ulos, mutta en mä sen tarkemmin tiedä tuosta M47:sta tai juuri erityisesti "taka" vaihteista.. Varsinkin nelosella tuon vaihteensylkemisominaisuuden pitäisi olla kaikkein pienintä.

M47:ssa on kuitenkin tietääkseni pidempi myös se apuakseli josta jotuen siinä kolmonen on heikompi kuin M46 tai M45 laatikoissa, niin ettei se ole se 5. vaihde joka niistä porsii vaan kolmonen, ja vielä herkemmin kuin noissa joissa on 4 vaihteinen se perusloota.

Oukei, kiitos tiedosta! :) Pitää ny viel tarkkailla et sylkeeko se useemmin ku sen yhen kerran..ja että meneekö se siirtäjä tappi tarpeeks pohjaan.. :idiot2:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1461 : 04.05.2013, 21:27:07 »
Varsinkin nelosella tuon vaihteensylkemisominaisuuden pitäisi olla kaikkein pienintä.
Mulla alko sylkeen nelosta, jossain vaiheessa ei pysyny enää ku kuormaliinalla nelonen päällä m46sessa.... Sittenhän siitä napsahti se apuakseli, niin hyvä kun laatikossa oo ku nelonen ja sekin tarvii pitää päällä, vie vähän ajomukavuutta  :2funny:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1462 : 05.05.2013, 11:05:38 »
Mulla alko sylkeen nelosta, jossain vaiheessa ei pysyny enää ku kuormaliinalla nelonen päällä m46sessa.... Sittenhän siitä napsahti se apuakseli, niin hyvä kun laatikossa oo ku nelonen ja sekin tarvii pitää päällä, vie vähän ajomukavuutta  :2funny:

Ei mulla siis oo kertaakaan sylkeny sitä nelosvaihdetta..keppi vaan vispaa vähän. Mut nelonen toimii iha ok, kakkonen mulla on se joka välil tuntuu ihmeelliseltä..  :idiot2: Pitää ny vähä tunnustella ku tulee enemmän ajettua noilla ahtopaineilla ku se mitä viime vkl:na (150km..)  ::)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Haavisto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1463 : 06.05.2013, 22:47:30 »
Morjesta! Pikku kysymys että onko tuo d24 vakiopakosarja aivan hyvä isommalle turpolle vai pitääkö ettiä joku erimmoinen? Kyseessä siis T04 ahdin ja vähä väkerrelty pakosarja
Volvo 850 T5 94vm., EX Volvo 940td 92vm

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1464 : 06.05.2013, 23:11:12 »
Morjesta! Pikku kysymys että onko tuo d24 vakiopakosarja aivan hyvä isommalle turpolle vai pitääkö ettiä joku erimmoinen? Kyseessä siis T04 ahdin ja vähä väkerrelty pakosarja

Onko kyseessä d24t pakosarja vai vaparin satsista "jatkettu"? turbon pakosatsia käytetään Hx35 kans joten ei se T04:llakaan ahista.. Itellä oli "jatkettu" pakosatsi aluks..oliha se iha "ok" paitsi et hakkas konepeltiin ja koriin. Jatketussa on vaan se huono puoli, että valuraudan ja teräksen yhteen hitsaus ei oo välttämättä kovin pitkäikänen ratkasu..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1465 : 06.05.2013, 23:41:03 »
Itelläki vakiosarja käytössä ja jäänyt sellanen käsitys että toimis melkeinpä parhaiten tolla vakiosarjalla. Ainaki 270 hevoseen riittää ihan vakiokunnossa. Itellä suunnitelmissa pikkusen kairata tota ja tehä siitä jaettu jos sais heräilemään alempaa.

Poissa bastiq

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1466 : 12.05.2013, 22:13:46 »
Koneremontin jälkeen ilmeni pieni ongelma, kone ei meinannut millään käynnistyä joten otin suutinputket irti suuttimista ja huomasin että sinne ei tule naftaa, sitten avasin polttoainesuodattimen ja siellä oli pelkästään pieni tippa laitoin sitten kanisterista naftaa suodattimeen ja kiinnitin sen suodattimen jalkaan, taas menin koittamaan että alkaisikohan nyt hörähtämään käyntiin mutta ei... Elikkä kuuluisiko tuota polttoainejärjestelmää ilmata jotenkin? Ihmeellistähän tämä on kun ei tankista tule edes suodattimeen asti naftaa?  :idiot2:

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1467 : 12.05.2013, 23:48:53 »
Koneremontin jälkeen ilmeni pieni ongelma, kone ei meinannut millään käynnistyä joten otin suutinputket irti suuttimista ja huomasin että sinne ei tule naftaa, sitten avasin polttoainesuodattimen ja siellä oli pelkästään pieni tippa laitoin sitten kanisterista naftaa suodattimeen ja kiinnitin sen suodattimen jalkaan, taas menin koittamaan että alkaisikohan nyt hörähtämään käyntiin mutta ei... Elikkä kuuluisiko tuota polttoainejärjestelmää ilmata jotenkin? Ihmeellistähän tämä on kun ei tankista tule edes suodattimeen asti naftaa?  :idiot2:
Löysää kaikki suutinputket suuttimien juuresta ja sitten starttaamaan ja kaveri kääntelee sitämukaan suutinputket kireälle kun alkaa kunnolla valuttamaan naftaa liitoksista. Tuollatavalla saa ainakin suurimmat ilmat pois järjestelmästä.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa bastiq

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1468 : 12.05.2013, 23:55:47 »
Löysää kaikki suutinputket suuttimien juuresta ja sitten starttaamaan ja kaveri kääntelee sitämukaan suutinputket kireälle kun alkaa kunnolla valuttamaan naftaa liitoksista. Tuollatavalla saa ainakin suurimmat ilmat pois järjestelmästä.

Tuota kokeilin myös, mutta tosin ennen kun laitoin naftaa suodattimeen, pitää kokeilla uudestaan ensi viikonloppuna.

Kiitos!

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1469 : 13.05.2013, 08:26:38 »
Noi ilmaus hommat on välillä aika sitkeitä... viimeksi suihkutettiin "starttipilottia" suoraan imusarjaan että alkoi käymään sillä ja sitten pikkuhiljaa alkoi imemään naftaa tankista asti ku ei muuten suostunu käynnistymään. Me ei siis käytetty oikeaa pilottia enkä suosittele käyttämäänkä vaan jotain rasvaisempaa kuten perus WD-40 tms.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Kulkukoira  Proturbo