RallyBaron  Samppasport

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895042 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1545 : 15.06.2013, 21:52:10 »
Miten se kottro kiihtyy?

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1546 : 15.06.2013, 21:57:34 »
empä oo kellottanut... varmaan johonki 10-11s... vakiona tuon ostin ja siihe on kyllä hirvee ero.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1547 : 16.06.2013, 00:26:31 »
Nyt on rattori nipussa, toistaseks viekä vakiokaluilla.. Pyörii kaikkee mah mutta ei jumalauta käy! Tosin tyhjä löpösuodin varmaan haittaa, aamulla parin litran kanssa niin eiiköhö ala lähtee
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa rooppis93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • yrittänyttä EI laiteta... tai ainakin niin ne sano
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1548 : 17.06.2013, 20:59:03 »
toivotaan että lähtee  :) hei osaisiko joku kertoa kuinka paljon tuosta deekun kannesta uskaltaa ottaa pois? ajattelin kannen tiivisteen nyt vaihtaa siihen ja samalla höylätä kannen kun koulussa voin sen ilmaiseksi tehdä ja onko kannen pultit noissa kerta käyttö tavaraa vai voinko laittaa vanhat takasi jos ei oo venyny liikaa?
-740TDic kartano rotta n.130hp/220nm kytkin sanoi heihei. - EX. volvo V70 TDI "vähän" lipsahti

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1549 : 17.06.2013, 21:15:10 »
toivotaan että lähtee  :) hei osaisiko joku kertoa kuinka paljon tuosta deekun kannesta uskaltaa ottaa pois? ajattelin kannen tiivisteen nyt vaihtaa siihen ja samalla höylätä kannen kun koulussa voin sen ilmaiseksi tehdä ja onko kannen pultit noissa kerta käyttö tavaraa vai voinko laittaa vanhat takasi jos ei oo venyny liikaa?
Kansipultit kertakäyttöiset.

Kannesta ei virallisen ohjeen mukaan sais ottaa yhtään(romumetallia jos heittoa pinnassa), eli perus plaanauskin periaatteessa siinä ja tässä, pajalla noita plaanattu kerran. Eli vastauksena kysymykseen, et ota kannesta kun just sen verran että tiivistepinta suora.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1550 : 17.06.2013, 21:57:18 »
Itellä plaanattii just sen verta et tiiviste pintasuora.. Ja kyllähän se käymään lähti! Hehkun johto otti pumpun takana runkoo ja sen takia poltti sulakkeen  :D no 6pytyn hehku irti ja laittaa uus johto fiksummin (oli muuten ahdasta) sit hehkutti niin kyllähän se hörähti komiasti.

ja muuten, mulla on toi oma mittari flipannu kokonn niin on vedenlämpö mittari erikseen, joten paljos tossa on normaali lämpötila? Kesällä vaikkapa sekalaisessa ajossa? Ja sellanen lämpötila jolloin kannattaa alkaa jo ihmetellä ettei liian kuumaks mene. Ja milläs asteella lähtee kylmäkäynistyksen ennakon säätö pois päältä?

ja ö-paine 3+bar?
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1551 : 17.06.2013, 22:12:02 »
Sen käynnistimenhän saa pois käytöstä ottamalla vaijerin irti siitä vivusta ja kääntää vivun kokonaan taaksepäin. Sitten laittaa ennakon 0.95-1.00mm niin käynnistyy hyvin talvellakin.

Kai dieselmoottorinkin normaalilämpö kesällä on jotakin 80-90c välillä...

jos se toimii niin oletan että jossakin 80c lämpötilassa se lähtee pois päältä...
« Viimeksi muokattu: 17.06.2013, 22:13:41 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1552 : 17.06.2013, 23:01:14 »
Onkohan mulla sitteki ennakko liika myöhäsellä, ku nykii tasakaasulla vaikka just puhistelin/testasin suuttimet ja nostin avautumispaineita ~20bar...?  :idiot2: 0,96 mm on ennakko nytte.. savuki on aika vaaleeta mitä isommalla vaihteella veättää joten seki kertois myöhäsestä ennakosta..

Eikö se vähä niin oo ku ruiskutusaika lyhenee avautimispaineita nostaessa, niin jären mukaan sitä ennakkoaki  ja syöttöä pitäs olla enemmän.. :idiot2: Jos kokeilis miten deeku tykkäis 1,02-1,05 mm ennakosta..mikäs siinä kunhan ei käyntiääni muutu koloseks eikä teho ala laskemaan, mitä ootte mieltä? Vai onko 1,00 mm ehoton maksimi?

E: kylmäpatruuna on disabloitu.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1553 : 17.06.2013, 23:20:56 »
Ei kai se rikki mene tuollaisella 1.00-1.05mm ennakolla vielä. Omassa deekussa on vakio-nestepäälläkin 1.00mm ennakko.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1554 : 17.06.2013, 23:28:31 »
Ei kai se rikki mene tuollaisella 1.00-1.05mm ennakolla vielä. Omassa deekussa on vakio-nestepäälläkin 1.00mm ennakko.

Ei luulis, pitänee kokeilla. Ruuan puutteesta ei oikeen voi tuo nykiminen johtua, menohaluja kyllä on..kiihtyvässä liikkeessä ei ole havaittavissa minkäänlaista nykimistä..  :idiot2:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1555 : 18.06.2013, 08:18:00 »
Netissä taas videoo kahtelin niin pitää varmaa suunitella seuraavaks sitä isomman ahtimen ja pumpun vaihtoa.. Ongelmana vaan että pitäis pysyy käyttöautona eli pysyä kasassa :D ehkäpä vähän voi ruuvvailla  ::)

kuhan saa uuteen pumppuu karan hommattua nii olis valmis laitettavaksi, mallia savua
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1556 : 18.06.2013, 10:35:48 »
Netissä taas videoo kahtelin niin pitää varmaa suunitella seuraavaks sitä isomman ahtimen ja pumpun vaihtoa.. Ongelmana vaan että pitäis pysyy käyttöautona eli pysyä kasassa :D ehkäpä vähän voi ruuvvailla  ::)

Osta sit samalla pitävä kytkin sekä kestävämpi laatikko ainakin... lukkoperäkin mieluusti.

Tai kaikista järkevin olis ostaa vaikka 320cdi mersu tai 530d bemari ku nekään enää "alkaen mallit" paljoa maksa. Sais saman tehon, pienemmällä kulutuksella. Heräis alhaalta eikä savuta niin h*lvetisti. Ajo-ominaisuudet ja äänimaailmakin ihan eri luokkaa ku näissä vanhoissa boxeissa.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1557 : 18.06.2013, 10:39:48 »
Tai kaikista järkevin olis ostaa vaikka 320cdi mersu tai 530d bemari ku nekään enää "alkaen mallit" paljoa maksa. Sais saman tehon, pienemmällä kulutuksella. Heräis alhaalta eikä savuta niin h*lvetisti. Ajo-ominaisuudet ja äänimaailmakin ihan eri luokkaa ku näissä vanhoissa boxeissa.
Juha, sä et lukenu sen vaatimuksia
Ongelmana vaan että pitäis pysyy käyttöautona eli pysyä kasassa :D

Nimimerkillä 3litrasen d-bemarin ENTINEN omistaja.

Ja mikään ei voita 240stä Volvoa ajoltaan, vaikka ennen luulin niin, aina kun palaa 240seen, niin on kuin olisi tullut kotiin monen vuoden jälkeen.
Ts. bomblen kannattaa korkeintaan vaihtaa koppa 240seksi.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1558 : 18.06.2013, 11:35:43 »
On tos -763 asetelma tallilla.. Ja kyl mä tykkäsin vanhasta 245 mis oli d24tic..omassa onki zf4hp22? Laatikko, mitenköhä kestää

ps, bemaria ei pihaan tule!
« Viimeksi muokattu: 18.06.2013, 11:41:55 kirjoittanut Bomble »
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1559 : 18.06.2013, 16:01:46 »
Tai kaikista järkevin olis ostaa vaikka 320cdi mersu tai 530d bemari ku nekään enää "alkaen mallit" paljoa maksa. Sais saman tehon, pienemmällä kulutuksella. Heräis alhaalta eikä savuta niin h*lvetisti. Ajo-ominaisuudet ja äänimaailmakin ihan eri luokkaa ku näissä vanhoissa boxeissa.
Niin ja sitten paljastuukin kaiken maailman muita vikoja, noissa hinnat alkaen malleissa ja saat pistää lisää rahaa siihen.

vanha boksi sentään on helppo korjata myös itse.

 

Ateho  Elekma