Proturbo  Autodiagnoosi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895032 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1740 : 30.09.2013, 22:36:13 »
Tai sitte yksinkertasemmin vaa rajotat sen kaasuakselin liikettä.Sillehän on se oma rajotin ruuvi samal taval ku tyhjäkäynnin säätöruuvi.Eikö  ;)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1741 : 01.10.2013, 09:59:51 »
Niin sillain että kone kiertää testissä max.3000rpm :facepalm: Ehkä nyt vaan on kaikista helpointa ottaa se 13mm lenkki sekä tasapäinen ruuvari ja kääntä se syöttö pienelle jos oikeasti läpi savuista haluaa... voihan sitä toki leikkiä ja kikkailla vaikka koko loppuvuoden.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1742 : 01.10.2013, 10:10:43 »

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1743 : 01.10.2013, 10:19:15 »
Joka kolmas viesti sanoo että "Laita perus-syöttö pienelle" ja heti perään korjataan että "Syöttöruuvi on lentäny jo mäjelle" :D Muistakaa nyt ainaki puhistaa se ilmanputsari ennen katsastusta  :D

Poissa Sohveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • Aina ei voi voittaa, ei edes joka päivä.
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1744 : 01.10.2013, 10:44:02 »
heti perään korjataan että "Syöttöruuvi on lentäny jo mäjelle" :D

Eikun tyhjäkäynti ruuvi lenti mäjelle.  ;D
*V70 -05 D5 Black Sapphire --- Volvo 240 Ambulance D24*

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1745 : 01.10.2013, 10:51:10 »
Joka kolmas viesti sanoo että "Laita perus-syöttö pienelle" ja heti perään korjataan että "Syöttöruuvi on lentäny jo mäjelle" :D Muistakaa nyt ainaki puhistaa se ilmanputsari ennen katsastusta  :D
Joo ei viittis joka viestin jälkee sanoo että se on niin auki kun sen saa. Ja 12mm nestepää löytyy.

Poissa Sohveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • Aina ei voi voittaa, ei edes joka päivä.
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1746 : 01.10.2013, 12:23:29 »
Tosiaan, unohtu eilen laittaa kepulikonsti. Jos et enää muuta keksi, eli onko kenelläkään kaverilla/tutulla samanmoista pirssiä, korjaamolta haet siitä päästölaput omaan autoos. Varmasti rupeavat ottamaan. Vaikkakin voihan katsuri ihmetellä kun kerran hylätty siitä ja silti savuttaa samallalailla  ::)
*V70 -05 D5 Black Sapphire --- Volvo 240 Ambulance D24*

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1747 : 01.10.2013, 13:50:59 »
Pistetäänpä tämmöinen poikkeuslappu tietoon taas välillä tuosta deekun savuttelusta: http://www.trafi.fi/filebank/a/1322478514/28124d52a001fac79b034f5184b883e8/2747-VolvoDieselryntaytys200%2C700%2C900.pdf

Elikkäs tuon mukaan vapaastihengittävä saa savutella tuon 3,5 ja turbotettu 4,0 normaalin 2,5 arvon sijasta ;)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1748 : 01.10.2013, 13:57:58 »
Pistetäänpä tämmöinen poikkeuslappu tietoon taas välillä tuosta deekun savuttelusta: http://www.trafi.fi/filebank/a/1322478514/28124d52a001fac79b034f5184b883e8/2747-VolvoDieselryntaytys200%2C700%2C900.pdf

Elikkäs tuon mukaan vapaastihengittävä saa savutella tuon 3,5 ja turbotettu 4,0 normaalin 2,5 arvon sijasta ;)
öö mites tämä nyt käytännössä? kun kk sisään katsastan uudestaan niin miten saan tällä lapulla sen läpi?

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1749 : 01.10.2013, 14:14:20 »
öö mites tämä nyt käytännössä? kun kk sisään katsastan uudestaan niin miten saan tällä lapulla sen läpi?

Ite ainakin oon antanut kopion tuosta katsastusmiehen käteen ennen katsastusta, ja ollut sillä selvä. Minulla ei ole ollut ongelmana päästöt vaan tuo samassa lapussa mainittu ZF:n automaattiloota, joka ei kestä ollenkaan tuota paikallaan kierrätystä. Ja kun tuon ohjeen mukaan mitataan päästöt automaatista 1500 rpm:llä, niin eipä paljoa pötköä tule putkesta :2funny:

Pitäisi löytyä asemaltakin koneelta nuo poikkeukset, mutta kopio on varmaan hyvä ottaa tosiaan mukaan.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2013, 14:17:04 kirjoittanut TuomasR »
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1750 : 01.10.2013, 14:19:55 »
Ite ainakin oon antanut kopion tuosta katsastusmiehen käteen ennen katsastusta, ja ollut sillä selvä. Minulla ei ole ollut ongelmana päästöt vaan tuo samassa lapussa mainittu ZF:n automaattiloota, joka ei kestä ollenkaan tuota paikallaan kierrätystä. Ja kun tuon ohjeen mukaan mitataan päästöt automaatista 1500 rpm:llä, niin eipä paljoa pötköä tule putkesta :2funny:

Pitäisi löytyä asemaltakin koneelta nuo poikkeukset, mutta kopio on varmaan hyvä ottaa tosiaan mukaan.
just. elikkäs pitäisi luottaa siihen että tämä lappu pelastaan minut pälkähästä.. No kaippa sitä pitää kokeilla.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1751 : 01.10.2013, 19:54:24 »
Kuka on viilannu tota lappua??Ekaan katoin luurist ton pdf:n ja näytti 2,5 ja 3,0 arvoiks..koneelta katottuun 3,5 ja 4,0 ja numeroitten fontti muuttuu..jotain filunkia tässä nyt on oltava  :nohnoh

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1752 : 01.10.2013, 20:13:15 »
Kuka on viilannu tota lappua??Ekaan katoin luurist ton pdf:n ja näytti 2,5 ja 3,0 arvoiks..koneelta katottuun 3,5 ja 4,0 ja numeroitten fontti muuttuu..jotain filunkia tässä nyt on oltava  :nohnoh

Joo, omaan silmäänkin pistänyt aina tuo fonttiero, mutta tuommoinen tuo ollut aina tuolla trafin sivuilla :idiot2: Ja autossa on aikoinaan ake:n sivuilta tulostettu samainen lappu, joka näyttää ihan samalta samoilla arvoilla. Piti ihan käydä varmuudeksi tarkistamassa ettei ole muuttunut :P
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1753 : 01.10.2013, 21:56:00 »
Joo ei viittis joka viestin jälkee sanoo että se on niin auki kun sen saa. Ja 12mm nestepää löytyy.
Ahaa... mää ymmärsin että syöttö on auki eli täysillä. Kuulostaa kyllä uskomattomalta... onko se perussyötön karaa seuraava tappi painettuna sinne rungon sisälle? Laita vaikka puutappi sinne karantilalle katsastuksen ajaksi ettei se tappi tule milliäkään ulos sieltä :) Ennakolla voi leikkiä ja tosiaan kierroksia voi rajoittaa. Ahtojen nosto myös vähentää savutusta... ilman kuormitustakin ainakin vakio t03 ahtaa muistaakseni yli 0,5bar. Ainakin oon mittarin saanut sinne nousemaan joskus kun paikallaan poljeskellut..
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1754 : 01.10.2013, 22:47:18 »
Ahtojen nosto myös vähentää savutusta...
oma D24 12mm nestepäällä ilman ahdinta savuttaa koko naapuriston mustaan pilveen kaasutellessa....
melko vaikeaa nostaa ahtoja ilman ahdinta  :D

ehdotin myös aikaisemmin sitä karan kääntöä loivemmalle puolelle ::)

Eikö sitä ahtokaraa voi kääntää sellaiseen asentoon että syöttö pienenee ?...eli loivempi kohta seurantatappia kohti...

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron