Proturbo  Autodiagnoosi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895132 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1755 : 01.10.2013, 23:09:39 »
Pistetäänpä tämmöinen poikkeuslappu tietoon taas välillä tuosta deekun savuttelusta: http://www.trafi.fi/filebank/a/1322478514/28124d52a001fac79b034f5184b883e8/2747-VolvoDieselryntaytys200%2C700%2C900.pdf

Elikkäs tuon mukaan vapaastihengittävä saa savutella tuon 3,5 ja turbotettu 4,0 normaalin 2,5 arvon sijasta ;)

tämä taas todistaa että kuin perillä asioista herrat on .Sama kone menee 1500rpm läpi savuista kun taas sama kone joutuu huudattaa 5500rpm  vaan sen takia että se keppi heiluu siinä lattialla

pistää vaan niin  :tickedoff:   

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1756 : 02.10.2013, 13:13:23 »
melko vaikeaa nostaa ahtoja ilman ahdinta  :D

Ei tullut mieleenkään että joku laittaisi 12mm nestepään vapari-turboon :idiot2:
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1757 : 02.10.2013, 16:17:11 »
Kokeilen tänään sitä karan säätöä...  Pieni offtopic: onko näissä 240 koppasissa jotain miksi menee molemmat takajarru valot pimeeksi? Vai onko vain sattumaa?

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1758 : 02.10.2013, 16:19:51 »
Ei tullut mieleenkään että joku laittaisi 12mm nestepään vapari-turboon :idiot2:

Katsastus?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1759 : 02.10.2013, 16:29:25 »
Kokeilen tänään sitä karan säätöä...  Pieni offtopic: onko näissä 240 koppasissa jotain miksi menee molemmat takajarru valot pimeeksi? Vai onko vain sattumaa?
Kosketushäiriötä noissa on takavalon liittimissä välillä...ainakin itse olen laittanut jonkun pienen puunpalan tai lattasulakkeen painamaan valon liitintä alaspäin. Ei kyllä ole tuollaista koskaan sattunut että kumpikin takavalo menisi pimeäksi ???

sulakkeet kannattaa katsoa myös...

edit: luin vähän tarkemmin niin jos jarruvalot eivät toimi niin saattaa olla polkimessa oleva jarruvalokytkin rikki

Katsastus?
Miksei sitä voi muutoskatsastaa turboksi niin pääsisi jatkossa helpommalla ?
« Viimeksi muokattu: 02.10.2013, 16:32:16 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1760 : 02.10.2013, 17:14:06 »
Kokeilen tänään sitä karan säätöä...  Pieni offtopic: onko näissä 240 koppasissa jotain miksi menee molemmat takajarru valot pimeeksi? Vai onko vain sattumaa?
Katso sulake ensimmäisenä, taivuttele sulakerasian kupariliuskoja enemmän yhteen, putsaa hapettumat pois ja laita uusi sulake, vaikka vanha näyttäisikin ehjältä. Seuraava on sitten takavalojen liittimet, omasta ex-lankusta oli liittimistä kontaktit hapettuneet lähes kokonaan pois, joten piti katkoa johdot ennen liitintä ja laittaa pätkät johtoa jatkoksi ja tinata kiinni suoraan lampunkantoihin.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1761 : 02.10.2013, 18:02:07 »
Okei katsotaan. Tuo karan kääntely ei auttanut yhtää. Luulin että pääsen helpommalla kun otan ahtimen vain irti :D

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1762 : 03.10.2013, 07:29:14 »
Kenelläkään tällasesta ahtimesta kokemusta deekun kyljessä, tai ees jossain muussa dieselissä?  K27 49-13  turbiinikotelo #13 jaettu , imu 49mm/ pako 65mm.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1763 : 03.10.2013, 23:23:38 »
kuulostas toimivalta
740 M50B25

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1764 : 08.10.2013, 17:47:09 »
Tarviikohan tuolle SRE asetelmalle laittaa joku mutteri/prikka kytkinhaarukan ja työsylinterin väliin kun tuntuu ettei irrota kunnolla ?...vaihteetkin tuntuvat vähän nihkeiltä..

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1765 : 08.10.2013, 19:16:04 »
Tarviikohan tuolle SRE asetelmalle laittaa joku mutteri/prikka kytkinhaarukan ja työsylinterin väliin kun tuntuu ettei irrota kunnolla ?...vaihteetkin tuntuvat vähän nihkeiltä..
Tee kierretangosta sopiva ja säädettävä tanko siihen.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1766 : 08.10.2013, 20:14:53 »
Tee kierretangosta sopiva ja säädettävä tanko siihen.
tuota voisi kokeillakin...

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1767 : 08.10.2013, 20:57:59 »
tuota voisi kokeillakin...
Mä porasin siihen kytkinhaarukkaan reijän vielä mistä tuo kierretanko meneen läpi ja mutterilla pystyy sitten säätämään pituuden sopivaksi ja toisella lukitsemaan. M8 8.8 tanko on kestänyt vallan mainiosti.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1768 : 08.10.2013, 21:09:32 »
Mä porasin siihen kytkinhaarukkaan reijän vielä mistä tuo kierretanko meneen läpi ja mutterilla pystyy sitten säätämään pituuden sopivaksi ja toisella lukitsemaan. M8 8.8 tanko on kestänyt vallan mainiosti.

Jaa että työsylinteri painaa sulla sitä kierretangon päätä? Ei ole päässyt hujahtamaan ohi siitä? Vai ymmärsinkö ihan väärin



Itsellä tällähetkellä noin, sylinteri on mutterissa ikäänkuin kupissa niin ei pääse muljahtamaan pois.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1769 : 08.10.2013, 21:16:50 »
Itellää oli joku kierretankoviritys mikä pääs pari kertaa muljahtaa paikaltaa ni söi sylinterin seinämää niin syvän uran ettei enää pysyny nesteet oikeel puolel.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo