RallyBaron  Samppasport

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895042 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hompppa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1770 : 08.10.2013, 22:22:57 »
Lainaus
Tarviikohan tuolle SRE asetelmalle laittaa joku mutteri/prikka kytkinhaarukan ja työsylinterin väliin kun tuntuu ettei irrota kunnolla ?...vaihteetkin tuntuvat vähän nihkeiltä..

Sama ongelma mutta vaijerikytkimellä, onkohan joku keksiny tähän ratkaisua?
740 Deeku + 945 b230fk

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1771 : 09.10.2013, 08:31:25 »
Jaa että työsylinteri painaa sulla sitä kierretangon päätä? Ei ole päässyt hujahtamaan ohi siitä? Vai ymmärsinkö ihan väärin

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Itsellä tällähetkellä noin, sylinteri on mutterissa ikäänkuin kupissa niin ei pääse muljahtamaan pois.
Jep, kierretanko meni suoraan sylinterin mäntää vasten siinä olevaan kuppiin ja ei ole muljahtanut pois mitä nyt 30tkm ajellut sillä systeemillä.
Kierretangon pään vaan pyöristin myös mikä vastasi mäntään.

Sama ongelma mutta vaijerikytkimellä, onkohan joku keksiny tähän ratkaisua?
Itse laitoin rikkoja vaijerin ja kytkinkopan väliin niin sai tarpeeksi tiukalle vaiherin jotta toimi ennen kuin vaihdoin kytkimen toiminnan nesteelle.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1772 : 09.10.2013, 18:46:20 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Itsellä tällähetkellä noin, sylinteri on mutterissa ikäänkuin kupissa niin ei pääse muljahtamaan pois.
Minkäs kokoinen tuo mutteri on ja eihän painelaakeri jää tuolla kantamaan ? ???

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1773 : 09.10.2013, 19:03:41 »
Minkäs kokoinen tuo mutteri on ja eihän painelaakeri jää tuolla kantamaan ? ???
nyt en kyllä kokoa sano kun en muista. ei kanna sen enempää kuin ilman mutteriakaan, männällä on vielä varaa liikkua sisäänpäinkin.

edit: mutteri saattoi olla 17mm...
« Viimeksi muokattu: 09.10.2013, 19:06:14 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1774 : 09.10.2013, 21:28:33 »
nyt en kyllä kokoa sano kun en muista. ei kanna sen enempää kuin ilman mutteriakaan, männällä on vielä varaa liikkua sisäänpäinkin.

edit: mutteri saattoi olla 17mm...

Juma 17mm mutteri... minkäs kokoinen avain tollaiseen oikein käykään? Joku 40mm?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1775 : 09.10.2013, 21:30:23 »
tarkoitin tietysti 17mm avaimella käännettävää ;)
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1776 : 09.10.2013, 23:24:20 »
tarkoitin tietysti 17mm avaimella käännettävää ;)
Ahaa eli 10mm puhutaan...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1777 : 09.10.2013, 23:31:04 »
Ahaa eli 10mm puhutaan...
tarkoitat ilmeisesti 10mm kierrettä

itse ainakin ymmärsin sen juurikin noin että tarkoitettiin mutterin kantaa tuolla 17mm
« Viimeksi muokattu: 09.10.2013, 23:32:45 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1778 : 10.10.2013, 09:30:18 »
Pulteista ja muttereista kun puhutaan niin puhutaan aina kierteen koosta se on aivan sama mikä kanta siinä on... viralliselta nimeltään tässä kai tarkoitetaan M10 muttereita.

Olen kuullut viimeksi puhuttavan 17mm muttereista ylä-asteella mopoaikoina :D
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1779 : 10.10.2013, 10:28:07 »
Juuri näin, en ole metallimiehiä. :) M10 tuntui joo siltä että sattuu hyvin kupiksi tuohon mäntään.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1780 : 10.10.2013, 19:52:37 »
Tuli sekin mieleen että saiskohan tuonne sylinterin männän ja käyttötangon väliin jonkun prikan/palan, vai kestääkö tuo tanko sen jälkeen enää paikallaan siinä syvennyksessä ?

kumma että tuon 763:sen toiminta on noinkin erilainen vaikka äkkiä katsottuna se on saman korkuinen kuin vakio asetelmakin ???

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1781 : 12.10.2013, 14:27:35 »
ois yks viimesen päälle rempattu deekun alakerta, jossa lähes kaikki kannenpultti-vesikanava välit halki, onko tuolla mitään vaikutusta mihinkään, esmerkiks veden nousu kannen öljytilaan tms.




Deeku nakuttanu  ;D 


Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1782 : 12.10.2013, 17:30:16 »
paikallisesta motonetistä sattui silmään cooleri, 450x300x76... 3" lähdöillä, liekö riittävä? paksuhan se on, tosin noin puolet siitä korkeudesta mitä vakio ja sen takia hirveen pienen olonen käsissä...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1783 : 12.10.2013, 19:20:20 »
ois yks viimesen päälle rempattu deekun alakerta, jossa lähes kaikki kannenpultti-vesikanava välit halki, onko tuolla mitään vaikutusta mihinkään, esmerkiks veden nousu kannen öljytilaan tms.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)


Deeku nakuttanu  ;D  (Kuva poistettu lainauksesta.)

Ei hyvälle näytä.Liekö kannen pultteja ylikirrattu ja siihen lisäks viel ylimääräst lämpökuormaa mitä näyttää noi männät saaneen.Halkeamat tulee varmaan kasvamaa entisestää ajan myötä..ei missään nimessä ainaka parane siitä.Sitä en tiedä vaikka toimis tommosenaa..saattaa toimia 100km tai sitte 100000km  :)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1784 : 12.10.2013, 22:56:41 »
Joku tuossa kannen kiristyksessä on varmaan menny pieleen. Kantta on ehkä "jälkikiritty" jonku 100.000 jälkeen kun välistä on tihkunu öljyä tai vettä.

 

Ateho  Elekma