Race.fi  Puotilan autokorjaamo

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 894988 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jöyni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1890 : 12.11.2013, 22:27:15 »
Tällänen viritys tuli vastaan turboa irti ottaessa:

Eli minkä takia tuossa yhdessä letkussa on klemmari ja pultti ja näin on saatu tuo letku melkein lytistettyä kiinni. Mitä hyötyy tuosta on? :o ::)
Kiitos ja anteeksi ;D

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1891 : 12.11.2013, 22:36:44 »
huijaa hukkista=ahdot nousee

Poissa Jöyni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1892 : 12.11.2013, 23:04:05 »
Juu kiitoksia!
Oisko tuohon saatavilla jotain toisenlaista hukkaporttia?

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1893 : 13.11.2013, 16:54:36 »
tais tässä topicissa olla juttua mitä eroa on viimeisissä d24tdic ,niissä on säädettävä mutta kuitenkin t3 vielä

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1894 : 13.11.2013, 17:43:23 »
Oisko tuohon saatavilla jotain toisenlaista hukkaporttia?

Eipä siitä hukkaportin vaihdosta ole juurikaan mitään hyötyä tuolla pakokaasujarrulla.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1895 : 14.11.2013, 22:26:46 »
Tutkiskelin vähän ahdintani ja huomasin että siinä on sisäinen hukkaportti, ja ahtimelta ei mene letkuja ollenkaan sinne? Samanlainen kuin kuvassa, mutta tuo ylhäällä oleva lähtö on tukittu muissa ei ole letkuja ollenkaan. Kertokaas nyt rautalangasta vääntäen, mikä nipa on mikäkin ja missä pitäisi olla letkuja/ei pitäisi olla. Ongelmana hukkaportin aukeaminen kesken täyskaasutuksen.

Ps kiitoksia käyttäjälle Jöyni kenen kuvaa lainasin havainnollistamiseen :D

Poissa Tyggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1896 : 14.11.2013, 22:28:28 »
tuota noin tymä kysymys mutta kysytään nyt silti niin asia varmistuu, elikkä kun olen 945tdic tekemässä 3" putkea niin käypikö semmonen pyöreälaippa homma? vai pitääkö olla samanmuotoinen kuin vakiolaippa? että kunhan on sille pakosiivelle sopiva rööri? elikkä hukkaporrti ei ole siinä siiven vieressä vaan portin savut tulee pakosiiven kautta?
Real Cars Dont Have Spark Plugs!

945 d24tic

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1897 : 14.11.2013, 22:47:45 »
Ongelmana hukkaportin aukeaminen kesken täyskaasutuksen.
Ne mahtavat pakopaineethan sen hukkaportin avaa...eri asia jos olisi säätötangollinen hukkis niin sen portin voisi kiristää sillä "kiinni"..

tuota noin tymä kysymys mutta kysytään nyt silti niin asia varmistuu, elikkä kun olen 945tdic tekemässä 3" putkea niin käypikö semmonen pyöreälaippa homma? vai pitääkö olla samanmuotoinen kuin vakiolaippa ?
Eikö sen turbon laipan voi ottaa vaikka vakio dp:stä ja hitsata siihen 3" putken ?...eli katkaisee poikki sen vakion ja hitsaa siihen tynkään 3" putken...

edit: jos nyt vakioahtimella ollaan laittamassa ?

elikkä hukkaporrti ei ole siinä siiven vieressä vaan portin savut tulee pakosiiven kautta?
jos se noin toimisi niin olisi kyllä melko hyödytön koko hukkaportti...hukkaportin ideahan on nimenomaan laskea ne pakokaasut turbiinin ohitse..
« Viimeksi muokattu: 14.11.2013, 23:01:09 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1898 : 14.11.2013, 22:55:04 »
tuota noin tymä kysymys mutta kysytään nyt silti niin asia varmistuu, elikkä kun olen 945tdic tekemässä 3" putkea niin käypikö semmonen pyöreälaippa homma? vai pitääkö olla samanmuotoinen kuin vakiolaippa? että kunhan on sille pakosiivelle sopiva rööri? elikkä hukkaporrti ei ole siinä siiven vieressä vaan portin savut tulee pakosiiven kautta?

noin tein omassa 940td



Poissa Tyggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Real Cars Dont Have Spark Plugs!

945 d24tic

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1900 : 15.11.2013, 07:30:51 »
Mulla loppuu tossa omassa 940:ssä noi vakio polttoainelinjat kesken ilmeisesti, ku mitä vähemmän ainetta sitä huonommin vetää. Varttitankilla ei mee mihinkään enään, vaan rötää ja paukkuu. Riittääkö pelkkä polttoainelinjan vaihto isompaan, vai pitäskö pistää myös siirtopumppu väliin?

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1901 : 15.11.2013, 13:42:31 »
Mulla loppuu tossa omassa 940:ssä noi vakio polttoainelinjat kesken ilmeisesti, ku mitä vähemmän ainetta sitä huonommin vetää. Varttitankilla ei mee mihinkään enään, vaan rötää ja paukkuu. Riittääkö pelkkä polttoainelinjan vaihto isompaan, vai pitäskö pistää myös siirtopumppu väliin?

pitkälle nuo vakio linjat riittää joskus luin kun v8 pojjaat höpötteli ,niin ihan turhaan lähetään niitä linjat isontaa nuo 10-8 (muistinko oikein) mitkä d24 on niin riittää siihen mitä d24 kestää
siirtopumppu sinne tankkiin vaan  .Tai miten ois joku keräinsäiliö? sullahan oli joku "vähän "viritetty laitos jos muistin oikein  :)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1902 : 15.11.2013, 16:35:19 »
no tämmöistä tarkoitin mutta taisi tuo selostus vähän johtaa harhaa.

http://www.google.fi/imgres?start=599&sa=X&biw=1600&bih=799&tbm=isch&tbnid=3WfpD5Q823l6LM:&imgrefurl=http://www.fiatforum.com/members-motors/87589-my-tipo-turbo.html&docid=OugoFFuSD0lHJM&imgurl=http://img69.imageshack.us/img69/8492/slika2211200x900gj5.jpg&w=640&h=480&ei=RjSFUoaIMcii4gTT0YC4AQ&zoom=1&ved=1t:3588,r:9,s:600,i:31&iact=rc&page=20&tbnh=176&tbnw=232&ndsp=36&tx=144&ty=136

Mutta mitenkäs tämä on sitten mahdollinen ratkaisu:
http://www.google.fi/imgres?sa=X&biw=1600&bih=799&tbm=isch&tbnid=9xrAaP1kUMqb3M:&imgrefurl=http://home.comcast.net/~vwgtd/&docid=s5dAzwLzIEHQ6M&imgurl=http://home.comcast.net/~vwgtd/t3.gif&w=438&h=377&ei=qyyFUuO6Lsqq4ATQoYD4Bg&zoom=1&ved=1t:3588,r:18,s:0,i:134&iact=rc&page=1&tbnh=187&tbnw=218&start=0&ndsp=27&tx=151&ty=107
Kummassakin kuvassa on ohivirtauskanava turbiinin ohi kuten T3 garrettissakin. Eli tuo läppä, joka on pakosiiven vieressä päästää kaasut sen ohi pakoputkeen...

Mulla loppuu tossa omassa 940:ssä noi vakio polttoainelinjat kesken ilmeisesti, ku mitä vähemmän ainetta sitä huonommin vetää. Varttitankilla ei mee mihinkään enään, vaan rötää ja paukkuu. Riittääkö pelkkä polttoainelinjan vaihto isompaan, vai pitäskö pistää myös siirtopumppu väliin?
Eikös muistaakseni J-Lanttolalla ollut sama ongelma ja oli laittanut sähköisen siirtopumpun avuksi...
« Viimeksi muokattu: 15.11.2013, 16:37:44 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1903 : 15.11.2013, 16:43:22 »
Taidan laittaa siirtopumpun tonne tankin lähelle, jos ei riitä niin konehuoneeseen jonkilainen keräyssäiliö. Millanen siirtopumppu tohon ois hyvä?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=40601.0 Tuohon tulossa.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1904 : 15.11.2013, 16:50:55 »
Näyttäis tuollainen facet 132l/h siirtopumppu olevan lanttolan autossa.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron