Race.fi  Puotilan autokorjaamo

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895047 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa SoSSe92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1920 : 23.11.2013, 18:44:41 »
oo rait! tuossa äsken ajelin niin pikku kieroksilla nykii tympeästi eikä ota viittätonniakaan kierroksia :idiot2:. vissiin joku säätö vähän hukassa? eikait se ennakko niin paljoa vaikuta. Johtuuko noista suuttimen avautumispaineista jos se ne nyt liian herkästi aukee? kärkien ei pitäisi kyllä olla nyt nii mahotomman vanhat.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1921 : 23.11.2013, 18:51:16 »
Voi se ennakko tuon nykimisen aiheuttaakin. Omassa deekussa oli joskus ennakko vähän pielessä niin se ainakin nyki kylmänä jonkin verran...

eikös 12mm nestepäällä muutenkin suositella tuota 1.00-1.05mm ennakkoa..

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1922 : 24.11.2013, 01:20:59 »
kannattaako tuaho lykätä kiinni ollenkaa tollasta ebays olevaa T3/T4 turboa olikoha ar .63? herääkö sitte nii myöhää et käyttö aluemenee nii onnettomaks?

Kyllä se alue ihan ok on, siinä 3000rpm jälkeen alkaa vetään kunnolla. Kato tuo meitsin projektipäiväkirja, linkki löytyy allekirjotuksesta. Sielä on penkkilappu viimisillä sivuilla.  :) Mutta ilman 12mm nestepäätä turha ostos.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1923 : 25.11.2013, 11:12:25 »
Mistäs pojat on ahtimia ostellu? Ajattelin kans kiinan ahdinta t3/t4. Onkos tuo sillain että t3 sisääntulo puoli ja pakopuoli on t4?

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1924 : 25.11.2013, 14:13:52 »
Mistäs pojat on ahtimia ostellu? Ajattelin kans kiinan ahdinta t3/t4. Onkos tuo sillain että t3 sisääntulo puoli ja pakopuoli on t4?

Ebaystä, omani tilasin ebay.co.uk. Taisin maksaa integroidulla hukkiksella varustetusta 160£, tilasin samasta paikasta coolerin+ahtoputket ja öljyn tuloputken. Sai vähän postikuluja jaettua osaa kohden.
Siinä on t3 pakopuoli A/R on .63 ja t4 kompura. Siipikokoja en muista, itellä on 1,5bar ahtoja (piikkaa 1,7bar) ja pakopaine 1,7-1,8bar.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1925 : 26.11.2013, 10:41:02 »
Kuulostaa hyvältä. Pitänee katsoa innostuuko.
Onko tämmönen hyvä ahdin vakion tilalle? http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?sbk=1&nav=SEARCH&itemId=130935181270
Ilmanen postitus suomeen.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2013, 11:44:26 kirjoittanut Sukkamies »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1926 : 26.11.2013, 13:17:02 »
On se iha kelpo jos ei halua yli 220hp. Eikö ny melekee mikä tahansa turbo oo paree ku se t03 pakokaasujarru.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1927 : 26.11.2013, 17:28:05 »
hukkaportithan on nynnyille, tuossa ei sellaista taida ollakkaan.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1928 : 26.11.2013, 19:07:57 »
Millanen turbo ois sit kova (kiinan)  jos vähä enemmän tehoa haluaa kuin vakio 1.9barilla?

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1929 : 26.11.2013, 19:45:54 »
Millanen turbo ois sit kova (kiinan)  jos vähä enemmän tehoa haluaa kuin vakio 1.9barilla?

Jos sulla t03:lla on 1,9bar niin sielä ei oo 200hp edes, pakopaine on niin korkia että syö tehoa suhteessa ahtopaineeseen. 220hp riittää t3/t4 ja sitte 250+hp joko HX35W kopio 12# pakopesällä tai T70 turbo (?) ebaystä (pakopuolen A/R .84, kompura .70 siipiä en äkkiseltään muista). Hinnat siinä 200-300£.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1930 : 26.11.2013, 20:00:45 »
Tuntuu monelta unohtuvan tuo että se pakopainekin nousee ahtopainetta nostettaessa, eikä se vakioahdin edelleenkään ole suunniteltu millekään 1,5-2bar ahdoille ::)

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1931 : 26.11.2013, 22:59:23 »
Jep. Auto kuitenki oli surkeassa kunnossa ja korjaillut sitä ja nyt aiheena toi ahdin puoli. Tosia ei mitää ahtosäätöjä ole. Kaippa se t3/t4 käy, meneehän se samoihin laippoihin kuin vakio ahdin?

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1932 : 27.11.2013, 01:40:43 »
Jep. Auto kuitenki oli surkeassa kunnossa ja korjaillut sitä ja nyt aiheena toi ahdin puoli. Tosia ei mitää ahtosäätöjä ole. Kaippa se t3/t4 käy, meneehän se samoihin laippoihin kuin vakio ahdin?

Menee se T3 laippa siinä on.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1933 : 27.11.2013, 11:25:49 »
Tuntuu olevan tosi vaikee löytää sopivaa ahdinta.  Ei saa olla v panta koska Nytten on joku 4 pultin laippa kii 3" putkessa. Ja pakko olla hukkiksella. Olikos tämä nyt sit sopiva?   :2funny: vähä hakusessa vielä tämä puoli... http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?sbk=1&nav=SEARCH&itemId=200903175994

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1934 : 27.11.2013, 14:48:51 »
Ei kait tuo v-panta oo iso ongelma..onko sulla joku tuttu on jolla on hitsi+rälläkkä? Teetät/teet siihen uuden downpipen ei kait siinä muuta.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo