Carcom Oy  Ateho

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895042 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1935 : 27.11.2013, 14:58:18 »
Ei kait tuo v-panta oo iso ongelma..onko sulla joku tuttu on jolla on hitsi+rälläkkä? Teetät/teet siihen uuden downpipen ei kait siinä muuta.
No jos uudessa turbossa olisi sama laipat ja mahdollisuus ottaa v panta tai samat laipat niin miksi ottaisin v pannan? Jos siis on mahdollista ottaa samat laipat.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1936 : 27.11.2013, 15:04:29 »
En oo varma onko siihen sopivaa olemassa ebayssä mutta voithan sä tutkia asiaa. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1937 : 27.11.2013, 21:26:42 »
okei. voisitko vielä kertoa mikä liitos minun vanhassa on? :D

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1938 : 28.11.2013, 01:59:59 »
En osaa sanoa ku ei oo kokemusta noista laippaliitoksista..  :idiot2:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1939 : 28.11.2013, 06:56:46 »
Ei kai noit liitoksii löydy ku noist kivikautisist garreteist.Jos haluut saman liitoksen ni ostat uuen samanlaisen garretin.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1940 : 28.11.2013, 14:56:13 »
V pantaa sitten kiinni.. jep ja kiitoksia jälleen katsotaan taas kun ollaan seuraavan ongelman kimpussa. Ostan siis jonkun t3/t4 ahtimen missä on hukkaportti.

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1941 : 28.11.2013, 22:30:58 »
Mitäs täällä ollaan mieltä jos otan deekusta kaikki irti mitä helposti lähtee vakiopumpulla ja ahtimella, niin onko mitään hyötyä tehdä 3" putkistoo vai laitanko vaan samankokosta mitä vakio on mutta ilman tukkosia vaimentimia? Mikä imusarja on muuten paras mitä näihin suoraan sopivia on? Tarkotus laittaa kiinacooleri ja nyt on semmonen imusarja josta lähtö lähtee alas suoraan turboo kohti.

Sit vielä semmosta että syöttöruuvissa oli sinetti päällä, otin sen pois ja pistin puolikierrosta syöttöö kiinnipäin niin nyt ei meinaa saada tyhjäkäyntiä alas vaikka ottais tyhjäkäyntiruuvin kokonaan pois. Kaasuvaijeriakin koitin löysätä. Pitääkö säätää niista vivustoista vai mistä?

Syöttöpumppuunko oli hyvä laittaa ennakoksi 1.00?

Entä kannattaako vakio ilmansuodatinta vaihtaa mihinkään tötteröön? Luulis vakiokin antavan ilmaa yhtälailla.

92 vuoden 940 d24t siis kyseessä.

Kiitos!
« Viimeksi muokattu: 28.11.2013, 23:20:58 kirjoittanut niinvarmaanjoo »

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1942 : 28.11.2013, 23:18:33 »
Mitäs täällä ollaan mieltä jos otan deekusta kaikki irti mitä helposti lähtee vakiopumpulla ja ahtimella, niin onko mitään hyötyä tehdä 3" putkistoo
Kiitos!
3 tuuman dp tekee hyvää , vaikka pitää sitten  loppuputken vakiona esm

Lainaus
pistin puolikierrosta syöttöö kiinnipäin niin nyt ei meinaa saada tyhjäkäyntiä alas vaikka ottais tyhjäkäyntiruuvin kokonaan pois. Kaasuvaijeriakin koitin löysätä. Pitääkö säätää niista vivustoista vai mistä?

niinvarmaanjoo  :)

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1943 : 28.11.2013, 23:22:08 »
3 tuuman dp tekee hyvää , vaikka pitää sitten  loppuputken vakiona esm

niinvarmaanjoo  :)

Juu no sama se on sit vääntää 3" koko putki.  Toi tyhjäkäyntiä koskeva vastaus ei selventäny vielä hirveesti.  :) Ja oletin siis että tyhjäkäynti säädetään siitä ruuvista joka on siellä pumpun ja venakopan välissä ahtaasti ja lukittu 10mm mutterilla.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2013, 23:24:29 kirjoittanut niinvarmaanjoo »

Poissa Hompppa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1944 : 29.11.2013, 01:01:45 »
Lainaus
Mikä imusarja on muuten paras mitä näihin suoraan sopivia on? Tarkotus laittaa kiinacooleri ja nyt on semmonen imusarja josta lähtö lähtee alas suoraan turboo kohti.

Itsellä on vapari deekun imusarja, lähtö suoraan eteenpäin johonka helppo rakentaa ahtoputkisto.

1.00 on hyvä ennakko
740 Deeku + 945 b230fk

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1945 : 29.11.2013, 09:24:13 »
2-2.5bar ajettu vuoden ajan, vieläkin toimii hyvin. Peltinen kansipahvi kyllä on.

Etkös justiin maininnut että nestettä puskee ulos, eli kannentiiviste/kansi jo mennyt ;) Toki voihan se toimia/käydä silti vielä pitkäänkin.

okei. voisitko vielä kertoa mikä liitos minun vanhassa on? :D
(Kuva poistettu lainauksesta.)

En nyt ihan varmaksi pysty sanomaan tuon kuvan perusteella, mutta mun silmään näyttäisi siltä, että tuossa välissä kuuluisi olla sellainen koppa, jonka sisällä hukkaportin kanava yhdistyy turbiinilta lähtevään kanavaan.
Siis mallia näin:

Jossa siis tuo pienempi reikä on se jota hukkaportin kuuluisi aukoa ja sulkea. Eli siihen tulisi tällainen koppa päälle:

Siis noin periaatteen tasolla. Itse osat ei varmaankaan ole just noi, mutta idea varmaan selkiää.

Siinä tapauksessa siis tuolla kokoonpanolla ahtojen säätäminen ei ole edes mahdollista.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1946 : 29.11.2013, 09:52:48 »

Sit vielä semmosta että syöttöruuvissa oli sinetti päällä, otin sen pois ja pistin puolikierrosta syöttöö kiinnipäin niin nyt ei meinaa saada tyhjäkäyntiä alas vaikka ottais tyhjäkäyntiruuvin kokonaan pois. Kaasuvaijeriakin koitin löysätä. Pitääkö säätää niista vivustoista vai mistä?

Kiitos!

Kaasuvaijerin löysääminen ei auta mitään, sillä vaijerihan vaikuttaa vain siihen alumiinirullaan, jossa on stopparit. Eli rulla vastaa stoppariin ja rajoittaa vivun liikevaran.

1. Katso vastaako se syöttöpumpun päällä liikkuva peltivipu tyhjäkäyntiruuviin, kun kaasua ei paineta.

2. Jos ei vastaa, irrota tanko sen alumiinirullan ja peltivivun väliltä. Katso vastaako peltivipu nyt tyhjäkäyntiruuviin. Jos vastaa, säädä tyhjäkäynti normaalisti tyhjäkäyntiruuvista, älä kiinnitä välitankoa vielä takaisin.

3. Säädä kaasuvaijeri niin että kaasupoljin ylösnostettuna (tyhjäkäyntiasennossa) se alumiinirulla pääsee stopparia vasten, mutta vaijerissa ei ole liikaa välystä. Eli niin että saat maksimi liikevaran.

4. Säädä alumiinirullan ja peltivivun välitanko oikean mittaiseksi ja kiinnitä takaisin paikalleen.


Näin siis periaatteessa kun säädetään alusta asti. Yksinkertaistettuna sulla varmaan riittää että säätää sen välitangon pituuden vain niin että peltivipu pääsee liikkumaan tyhjäkäynnille asti. Ja tarkistaa sen kaasuvaijerin kireyden.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1947 : 29.11.2013, 09:56:23 »
Kaasuvaijerin löysääminen ei auta mitään, sillä vaijerihan vaikuttaa vain siihen alumiinirullaan, jossa on stopparit. Eli rulla vastaa stoppariin ja rajoittaa vivun liikevaran.

1. Katso vastaako se syöttöpumpun päällä liikkuva peltivipu tyhjäkäyntiruuviin, kun kaasua ei paineta.

2. Jos ei vastaa, irrota tanko sen alumiinirullan ja peltivivun väliltä. Katso vastaako peltivipu nyt tyhjäkäyntiruuviin. Jos vastaa, säädä tyhjäkäynti normaalisti tyhjäkäyntiruuvista, älä kiinnitä välitankoa vielä takaisin.

3. Säädä kaasuvaijeri niin että kaasupoljin ylösnostettuna (tyhjäkäyntiasennossa) se alumiinirulla pääsee stopparia vasten, mutta vaijerissa ei ole liikaa välystä. Eli niin että saat maksimi liikevaran.


4. Säädä alumiinirullan ja peltivivun välitanko oikean mittaiseksi ja kiinnitä takaisin paikalleen.


Näin siis periaatteessa kun säädetään alusta asti. Yksinkertaistettuna sulla varmaan riittää että säätää sen välitangon pituuden vain niin että peltivipu pääsee liikkumaan tyhjäkäynnille asti. Ja tarkistaa sen kaasuvaijerin kireyden.


Jees kiitoksia. Näin epäilinkin kun se peltilipare ei ottanu enää ollenkaan kiinni tyhjäkäyntiruuviin.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1948 : 29.11.2013, 11:03:53 »
Etkös justiin maininnut että nestettä puskee ulos, eli kannentiiviste/kansi jo mennyt ;) Toki voihan se toimia/käydä silti vielä pitkäänkin.

En nyt ihan varmaksi pysty sanomaan tuon kuvan perusteella, mutta mun silmään näyttäisi siltä, että tuossa välissä kuuluisi olla sellainen koppa, jonka sisällä hukkaportin kanava yhdistyy turbiinilta lähtevään kanavaan.
Siis mallia näin:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Jossa siis tuo pienempi reikä on se jota hukkaportin kuuluisi aukoa ja sulkea. Eli siihen tulisi tällainen koppa päälle: (Kuva poistettu lainauksesta.)

Siis noin periaatteen tasolla. Itse osat ei varmaankaan ole just noi, mutta idea varmaan selkiää.

Siinä tapauksessa siis tuolla kokoonpanolla ahtojen säätäminen ei ole edes mahdollista.

Ei oo erillistä koppaa tossa vaan yhtä valua koko pakopesä missä integroituna hukkiksen kanava.Hukkis on ton pienen lätkän takana mikä kuvassa näkyy.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1949 : 29.11.2013, 11:43:53 »
Oli sattumien summa se neste röbleema. Kerroin siitä jo aikasemmin. Auto kunnossa. Isompaa ahdinta odotellessa 8)

 

RallyBaron  Samppasport