RallyBaron  Samppasport

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895319 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1965 : 06.12.2013, 08:57:28 »
Minkälainen homma ois muutoskatsastaa 240 d24-->d24tic:ksi?
Tuleeko saamaan päästöjä läpi tuolla 12mm nestepäällä? :o
Ite sain 12mm päällä ja vaparina läpi...  Mutta käytäppä hakua pitäisi löytyä paljon tekstiä asiasta. Kaippase karkeasti menee sillai että hommaat volvolaput, teholaput ja auto täyttää sille asetetut vaatimukset eli pitää olla hyvät jarrut, alusta yms ja niistä todiste (kirjaamon kirjoittama)
Menikö yhtää sinnepäin pojat?  :2funny:

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1966 : 06.12.2013, 13:07:27 »
Tuleeko saamaan päästöjä läpi tuolla 12mm nestepäällä? :o

Syöttöä pois vaan senverran että savu loppuu.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1967 : 06.12.2013, 16:27:58 »
Ite sain 12mm päällä ja vaparina läpi...  Mutta käytäppä hakua pitäisi löytyä paljon tekstiä asiasta. Kaippase karkeasti menee sillai että hommaat volvolaput, teholaput ja auto täyttää sille asetetut vaatimukset eli pitää olla hyvät jarrut, alusta yms ja niistä todiste (kirjaamon kirjoittama)
Menikö yhtää sinnepäin pojat?  :2funny:
minkä ihmeen kirjaamon ?

Eikä se volvolappu mikään välttämättömyys ole jos käyttää vaikkapa 240 turboa vertailumallina...eli ei katsastuksen pitäisi olla mikään ongelma jos alusta on suunnilleen sama kuin turbossa. Penkkilappuakaan ei tarvitse jos on näyttää esim. luovutusauton otteesta moottorin teho ja käyttää alkuperäistä D24TIC välijäähdytintä, ahtoputkistoa ja imusarjaa...

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1968 : 06.12.2013, 17:37:54 »
Tuli tossa koitettua laittaa deekuun lisää ahtoja. Laitoin bleedin siihen letkun väliin joka menee kompurapesästä hukkaportinkelloon ihan normaalisti mutta vaikka kuinka bleedas niin ei ahtoja saanu karvaakaan ylemmäs. Sama 0.8baria pysy niinku ilman bleediäkin. Sit otin koko hukkiksen letkun pois niin ahdot nousee nyt nopeesti ja jää tasan 1bar vaikka kuinka polkis. Äkkiä luulis että ahdot karkailee mutta ei? Sen toisen letkun tehtävä joka tulee hukkaportista turbon imupuolelle on varmaankin tarkotus pitää hukkis kiinni haluttuun paineeseen saakka?

Nyt on laitettu 3" putkisto alusta loppuun, cooleri keulalle, vaparin imusarja, syötöt täysillä ja karaa rälläköity. Enää tolle ei taida pienellä vaivalla muuta olla tehtävissä kun governor mod? Onko siinä merkitystä tekeekö sen prikoilla vai vaihtaako jäykemmän jousen?
« Viimeksi muokattu: 06.12.2013, 17:42:03 kirjoittanut niinvarmaanjoo »

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1969 : 06.12.2013, 17:59:17 »
Sen toisen letkun tehtävä joka tulee hukkaportista turbon imupuolelle on varmaankin tarkotus pitää hukkis kiinni haluttuun paineeseen saakka?

En oo oikee varma mitä se toinen letku tekee siinä (taitaa olla vain TD:n turboissa, omassa ja muissa TDIC-versioissa en ole nähnyt, niissä vain yksi letku) mutta ei siinä taida niin hienoa mekanismia olla. Lienee vain kellon kalvon toinen puoli olla kytketty sitäkautta ulkoilmaan.

Nyt on laitettu 3" putkisto alusta loppuun, cooleri keulalle, vaparin imusarja, syötöt täysillä ja karaa rälläköity. Enää tolle ei taida pienellä vaivalla muuta olla tehtävissä kun governor mod? Onko siinä merkitystä tekeekö sen prikoilla vai vaihtaako jäykemmän jousen?

Pienin vaiva lienee laittaa se 12mm nestepää kun lähtä kikkailemaan kuvernöörin kanssa. Kalliimpi tosin. Menisi samalla pumpun aukasulla. Ja voin sanoa että ainakin omassa yksilössä jo se nestepään vaihto virikeinona vaikutti enemmän kuin nuo aiemmat virit yhteensä. ;)
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1970 : 07.12.2013, 15:25:21 »
Mitäs täällä porukka on mieltä kun tossa tuli väittely laitetaanko sähköflektin anturi ala vai ylävesiletkuun niin kumpi on oikeaoppinen tapa? Anturi 87-92 asteinen

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1971 : 07.12.2013, 16:05:31 »
Voi laittaa kumpaa vaa, mutta se anturi on sit mitoitettava sen valitun letkun mukaan. Itse tapaan asentaa syyläriltä koneelle palaavaan letkuun (jossa ei ole termostaattia välissä). Jos syyläriltä tulee liian kuumaa paluuvettä, syyläri ei oo hoitanu hommaansa ja flektin pitää käynnistyä..

Tosin tuolla 87:sta anturilla flekti saa lähtä jo aika rivakasti puhaltamaan jos on tuolla paluu puolella. Lähtöpuolella tuo on taas tarpeettoman alhainen. Varsinkin jos koneessa on talvetermostaatti.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=996.msg719338;topicseen#msg719338
« Viimeksi muokattu: 08.12.2013, 18:59:14 kirjoittanut j_tapio »

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1972 : 08.12.2013, 18:57:42 »
Mulla on syylärin melkein yläpäässä 89 asteinen lämpökytkin ylävesiletkun lähettyvillä.hyvin pelaa eikä pääse keittämää.

Poissa Rapo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1973 : 09.12.2013, 22:59:40 »
Ajattelin täältä kysyä kun en muualta löytänyt. Eli onko D24 vaparin ja turbon kannet samanlaiset ja käykö ne toisiinsa? Onko mitään eroa kestävyyden kannalta?
Volvo 740 -87 D24 prokkis
Ja kaksi ex hollanninvolvoa.
Useampia Bmw merkkisiä nuorisohenkilöautoja...

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1974 : 09.12.2013, 23:13:26 »
Ei niissä mielestäni ole muuta eroa kuin että uudemmissa kansissa on hydrauliset nostimet. Pitäisi olla myös vaihtokelpoisia keskenään, kestokin varmaan aika sama...


Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1975 : 10.12.2013, 09:50:02 »
Mää oon ajellu vallan ilman "ropellia" koko viimekesänkin... ei nouse lämmöt kunhan ei jätä pitkäksi aikaa tyhjäkäynnille.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1976 : 10.12.2013, 10:32:18 »
Sama juttu, mullakaan mitään ropelia oo eikä o keittäny.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Deeku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • B230
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1977 : 10.12.2013, 11:15:53 »
Säädimpä eilen pumpun ennakkoa pelkällä korva kuulolla kun ei heittokelloo löydy  :D katsotaan menikö liian aikaselle  :2funny:

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1978 : 10.12.2013, 16:18:31 »
Ajattelin täältä kysyä kun en muualta löytänyt. Eli onko D24 vaparin ja turbon kannet samanlaiset ja käykö ne toisiinsa? Onko mitään eroa kestävyyden kannalta?

oliko niin että ihan aidot td kannet niin venttiilien välissä on jyrsitty semmonen loiva kolo (jotain sillä on haettu varmaan )
mutta kuitenkin ristiin sopii nou probleem

Jotain taas oli uusissa hydrauli kansissa että niihin ei sovi mekaaniset jutut

Niin ja jos sattuu käteen ikivanha d6 kansi -79-80 jotain niin niissä on pienemmät pinnapultit

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1979 : 10.12.2013, 18:47:37 »
Säädimpä eilen pumpun ennakkoa pelkällä korva kuulolla kun ei heittokelloo löydy  :D katsotaan menikö liian aikaselle  :2funny:

Ite säädin just tönärin kans myöhemmälle, johonkin 1,05mm kun ei meinannu nollakeleilläkään lähtee ihan pienellä sahaamisella... ilmankos ku olin "korvakuulolla" heittäny aikasemmalle, oli jotain 1,12mm.

Jotain taas oli uusissa hydrauli kansissa että niihin ei sovi mekaaniset jutut

Niin ja jos sattuu käteen ikivanha d6 kansi -79-80 jotain niin niissä on pienemmät pinnapultit

Jakohihnan kun ostin taannoin pakkauksessa luki että 93 eteenpäin oli hampaan pidempi hihna. Silloin taisi muuttua mekaaniset nostimet hydraulisiksi ja hihnan kiristys jakopäässä vesipumpulla kiristämisen sijasta varsinaiselle kiristäjälle. Eli uudempaa kantta löytyisi vain ysisatasista, tai ihan viimisistä 240.

Taisi olla justii -80 kun muuttui pinnapultit m10 -> m12 vaimitenseoli.

oliko niin että ihan aidot td kannet niin venttiilien välissä on jyrsitty semmonen loiva kolo (jotain sillä on haettu varmaan )

En ole kuullut mutta venttiilien välistä noi kannet ainakin useimmiten halkeaa. :)
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

 

Samppasport  Futurez