Carcom Oy  Ateho

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895003 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2070 : 25.12.2013, 11:39:58 »
Sen tietää sitte et miten herää kun on valmis...

Eiköhän se ole tiedossa kun täällä on porukat vuosia noita rakenellu... hx40 kokoluokan ahdin taitaa olla isoin mitä on vielä edes vähänkään järkeä koittaa d24:lla pyörittää. Itsellä oli joskus Garrett GT42 ja oli turhan iso. Heräs surkeesti ja sitten ku alko vetää selkää penkkiin ni loppu jakajapumpusta vetävät. Nyt mulla on yhdessä d24 raaserissa hx35 ja tuntuis toimivan hyvin ;)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2071 : 25.12.2013, 11:45:48 »
Eiköhän se ole tiedossa kun täällä on porukat vuosia noita rakenellu... hx40 kokoluokan ahdin taitaa olla isoin mitä on vielä edes vähänkään järkeä koittaa d24:lla pyörittää. Itsellä oli joskus Garrett GT42 ja oli turhan iso. Heräs surkeesti ja sitten ku alko vetää selkää penkkiin ni loppu jakajapumpusta vetävät. Nyt mulla on yhdessä d24 raaserissa hx35 ja tuntuis toimivan hyvin ;)

Itellä ei oo kokemusta ku kinkki 3/4:sta ja sitte kerran oon ollu hx35:sen deekun kyydittämänä, ja hx35 ainaki antaa hyvät kyydit. Mutta vois kuvitella että hx40 on suurin mitä deekun (jakajapumpulla) on vähänkään järkevä asentaa. Uskoisin, ettei se pakopesäkään yli 14# kannata olla deekun pumpulla..tää on vaan mutuilua, korjatkaa jos oon väärässä.

Toki sitte jos tuosta ve6 pumpusta luopuu niin voi harkita jtn järeämpää.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2072 : 25.12.2013, 12:36:03 »
Jos ei vetoja rupeen löytyy ni sitte vaihetaa suuttimet ja nestepää. Tarkotus kumminkin on tuolla ahtimella saatava toimimaan. Oliskohan vaikea homma vaihtaa mersun rivipumppu?  Mutta turbo on jonkun sortin työkoneen vanha ni pitäs heräillä aika alhaalta.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2073 : 25.12.2013, 12:44:37 »
Jos ei vetoja rupeen löytyy ni sitte vaihetaa suuttimet ja nestepää.
Jaa sulla on vielä vakio nestepääkin :D No sitten on ainakin 45 Holsetti liian iso...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2074 : 25.12.2013, 12:55:06 »
Jaa sulla on vielä vakio nestepääkin :D No sitten on ainakin 45 Holsetti liian iso...
Ei ole toivookaan vakio nestepäällä. Ei taida edes riittää hx35?

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2075 : 25.12.2013, 15:34:17 »
minkä kokune turbiini näis on vakiona ???. mistä sais kohtuu hintaan jonkuu viri pumpun? tai mikä paja näitä virittäis halvalla

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2076 : 25.12.2013, 15:42:06 »
jännä homma ku laitettii siihe mitsun 2,5 litrasee 4 pyttysee rekan nupin entine turbo( switcher). ni se sopi ku nappi silmää lähti tosi alhaalta ja tuntu että sai soppaa jopa liiakseen. tosin pumppua oli pikkusen modailtu, mutta suuttimet oli vakiot sekä nestepää. kannen tiiviste tosin hajos kun 3 kiloa oli ahtoja mäessä  ;D. onko d24 vakio pumppu sit nii onneton että ei riitä soppa isoille ahtimille?

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2077 : 25.12.2013, 15:49:32 »
Näin oon käsittänyt että ei riitä ku 150hp ja vakio ahtimelle.

Poissa karvakuono

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2078 : 25.12.2013, 15:57:45 »
170heppaa on vakio nestepäällä otettu.  :3/4 jättää sen:  :D
Volvo 740 -89 D24TIC,Volvo 940 -96 b230fk,
EX:volvo 240 b200k,volvo 240 b230a,Volvo s70 2.5tdi,volvo 740 b200f, 2x volvo 940 b230fk

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2079 : 25.12.2013, 17:04:50 »
Noh kuha motonetti aukee ni haen ahtoputket ja sit on valmis ni näkee miten ne ahdot nousee ;D

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2080 : 25.12.2013, 20:18:26 »
hx45 ei sano mulle yhtään mitään.Kompuran ja turbiinin koko?Isompia suuttimia on turha näihin esikammiokoneisii laittaa ku vakioista menee kaikki mukisematta läpi jopa isommalla nestepäällä.Sun työkoneen turbo on todennäkösest isol turbiinil ja pienel kompural ku on haettu alunperin iso tilavuuksisest moottorist pientä ja laajaa vääntöaluetta matalalla virityssuhteella joten... ;)

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2081 : 25.12.2013, 20:37:43 »
tää on jostai suht pienest moottorist korkeintaa 3 litrasest mut muuten juurikin näin että voi isokin turbo toimii pienes konees jos on oikeenlaiset pesät ja siivet.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2082 : 25.12.2013, 21:02:31 »
tää on jostai suht pienest moottorist korkeintaa 3 litrasest mut muuten juurikin näin että voi isokin turbo toimii pienes konees jos on oikeenlaiset pesät ja siivet.

Mietipä nyt uudestaan mitä edellisessä viestissä lukee. Isoon dieseliin tarkoitetun ahtimen iso turbiini nyt ei kuulosta kauhean hyvältä ratkaisulta pienessä dieselmoottorissa jos tavoitteena on edes jonkinlainen herääminen... Noissa harvemmin on minkäänlaista hukkaporttia koska toimivat omassa kokoonpanossaan niinkin ja polttoaineen määrä rajaa ahtopaineen. Jos hetken mietit ja vertailet moottoria mistä ahdin on lähtöisin ja moottoria mihin se on tulossa, näyttävätkö käyttötarkoitukseltaan ja ominaisuuksiltaan samalta?
« Viimeksi muokattu: 25.12.2013, 21:05:38 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2083 : 25.12.2013, 23:38:22 »
Mitä pakopesää suosittelisitte ekana kokeilee HX40:n kanssa? Tarjolla ois 9, 12, 14 ja 18.
(iso cooleri, jaettu pulssisarja, 12mm np, 3" savupiippu). Kaikki pesät on hiukan erilaisia joten ihan heittämällä ei saa vaihdettu..

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2084 : 26.12.2013, 00:23:37 »
Eipä noita HX35 tai HX40 kokoluokan ahtimia löydy kuin noista yli 6 litraisista työkoneiden moottoreista. Mitä itse nähnyt valmetin 4,4 ja Casen 3,6 litraisten moottoreiden ahtimia niin aika kaukana ovat HX40:stä...eli ei niitä ainakaan isoiksi voi sanoa.. :P

Mitä pakopesää suosittelisitte ekana kokeilee HX40:n kanssa? Tarjolla ois 9, 12, 14 ja 18.
(iso cooleri, jaettu pulssisarja, 12mm np, 3" savupiippu). Kaikki pesät on hiukan erilaisia joten ihan heittämällä ei saa vaihdettu..
Luulisin että 9 tai 12 olis varmaan vielä toimivia..

 

Samppasport  Futurez