Futurez  Kulkukoira

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895042 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2145 : 15.01.2014, 21:32:06 »
Tuntuu että saa hehkuttaa ja kauan... Mutta sitten kun on hehkuttanu ni lähtee kyllä tosi hyvin käyntiin.
sille hehkureleelle on lämpöanturi kanneessa, eli mitä kylmempi keli niin sen pidempään hehkuttaa...

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2146 : 15.01.2014, 21:34:01 »
Mistäs tietää kannattaako vaihtaa hehkut? Kui kauan yleensä pitää hehkuttaa mottia? Uudemmissa perheen autoissa menee max 3sek mutta tuskin näitä saa nii nopeeta lämpeen?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2147 : 15.01.2014, 21:38:53 »
Siitähän sen huomaa kun kylmänä ei käy kaikilla pytyillä...mutta jos starttaa nätisti kaikilla niin ei niiden vaihto silloin välttämätöntä ole...näissä on myös mielestäni jälkihehkutuskin eli kun kone on startannut niin pitää vielä hetken hehkua päällä.

vähän huono mennä ominaisuuksiltaan vertailemaan tällaisia vanhoja esikammio-dieseleitä noihin uudempiin Commonrail koneisiin :P
« Viimeksi muokattu: 15.01.2014, 22:12:44 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2148 : 16.01.2014, 04:54:56 »
Miulla ei lähe kirveelläkään käyntiin yli 10 asteen pakkasessa ellei ole ollut vähintään 2h tolpassa. Kerran sahasin tunnin käyntiin 14 asteen pakkasessa oli apuvirtaa ja startti pilottia. Ja kun viimein lähti nii viimone pytty tuli mukaan vasta 15min jälkeen ja sittenkin naksutti kone vielä jonkin aikaa. Vuotaa pari suutinta juuresta sillai että kostuu pikkasen vaikuttaako käyntiin lähtemiseen? Ja ainakin 2 hehkua on sökönä ja hehkullakin on oma nappi eikä mitään alkuperäisiä pakkas tunnistimia sun muita. Joku vetäny iha ite releen kans

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2149 : 16.01.2014, 10:40:49 »
Mistäs tietää kannattaako vaihtaa hehkut?

Kyllä sen huomaa näissä jos on yksikin hehku pimeenä... ei tarvitse -15 jälkeen ainakaan koittaa ilman lämpötolppaa käyntiin. Mulla on varmaan pari hehkua pimeänä niin -13 lähti hirmusahaamisella käyntiin, seuraavana aamuna oli -18 niin ei ollu enää toivoakaan. Tarvis käydä hehkut läpi ja vaihtaa kunhan kerkiää keittiöremontilta :P Kaikki hehkut kun on kunnossa niin -20 lähtee vielä kohtuu nätisti, hurjimmat käynnistelly -30 pakkasissakin ilman lämmitystä. Silloin tarvii kyllä koneen olla jo muutenkin huippukunnossa.

Ja tiedoksi vaan jos joku ei tiennyt niin niitä hehkutulppia ei tarvitse irroittaa toimivuuden tarkistamiseksi... yleismittarilla onnistuu tarkistus.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2014, 10:43:30 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2150 : 16.01.2014, 10:44:18 »
Miulla ei lähe kirveelläkään käyntiin yli 10 asteen pakkasessa ellei ole ollut vähintään 2h tolpassa. Kerran sahasin tunnin käyntiin 14 asteen pakkasessa oli apuvirtaa ja startti pilottia. Ja kun viimein lähti nii viimone pytty tuli mukaan vasta 15min jälkeen ja sittenkin naksutti kone vielä jonkin aikaa. Vuotaa pari suutinta juuresta sillai että kostuu pikkasen vaikuttaako käyntiin lähtemiseen? Ja ainakin 2 hehkua on sökönä ja hehkullakin on oma nappi eikä mitään alkuperäisiä pakkas tunnistimia sun muita. Joku vetäny iha ite releen kans
Ennakko pielessä ja isosti, ja se kylmäkäynnistys tarttee mieluusti myös sen ennakkolisäysvivun toiminnan, vaikka ihan käsikahvalla jossei muuten. Lähtee se paristakympistä ilmankin, mutta ottaa jo aika pitkän vedon.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2151 : 16.01.2014, 10:53:15 »
Tuollaista käynnistelyä oli 3 vuotta sitten :)

http://www.youtube.com/watch?v=TrRTU1o8A2c
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2152 : 16.01.2014, 12:35:45 »
Ennakko pielessä ja isosti, ja se kylmäkäynnistys tarttee mieluusti myös sen ennakkolisäysvivun toiminnan, vaikka ihan käsikahvalla jossei muuten. Lähtee se paristakympistä ilmankin, mutta ottaa jo aika pitkän vedon.

mikähä on 5 pyttyseesä AAB moottorissa vikana ku vetää kylmäkäynistin vivusta ni menee huonommaksi käynnistyminen. samaten jos käynin aikana vetää ni käynti muuttuu raskaaksi?

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2153 : 16.01.2014, 14:56:37 »
laittaa liikaa ennakkoo myöhäselle?

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2154 : 16.01.2014, 15:41:17 »
Senhän pitäs nimenomaan aikastaa sitä ennakkoo eikä myöhästää,ellei vivusto oo kasattu jotenki väärin että toimis väärin päin.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2155 : 16.01.2014, 16:56:05 »
Kylmäkäynnistyksen ABC:
A. Ehjät hehkutulpat ja virta niille kaikille. Eli siis kaikkien hehkujen pitää toimia. Voisi luulla että kuusipyttyinen lähtee kyllä käymään parilla vajaallakin, mutta aika heikkoa on käynnistyminen, jos kaikki ei toimi.
B. Perusennakko kohdalleen ja kylmäkäyntisäätimestä vähän lisää. Monihan niitä poistaa käytöstä, mutten ole koskaan ymmärtänyt miksi.
C. Hyvä akku.

Luonnollisesti myös suodatin pitää olla kunnossa ja talvilaatua tankissa, mutta ilman näitä nyt ei pitkälle mennä vaikka saisi käyntiinkin.

Hehkusysteemi tunnistaa moottorin lämpötilan siitä kannessa olevasta anturista ja määrittää hehkutusajan sen mukaan.
Hehkun rele ei tajua sitä moniko hehkuista toimii tai missä kunnossa ne ovat, eli hehkutusajan pituudesta ei voi päätellä onko hehkut kunnossa, eikä hehkujen uusiminen lyhennä hehkutusaikaa.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2156 : 16.01.2014, 17:09:14 »
Kylmäkäynnistyksen ABC:
A. Ehjät hehkutulpat ja virta niille kaikille. Eli siis kaikkien hehkujen pitää toimia. Voisi luulla että kuusipyttyinen lähtee kyllä käymään parilla vajaallakin, mutta aika heikkoa on käynnistyminen, jos kaikki ei toimi.
B. Perusennakko kohdalleen ja kylmäkäyntisäätimestä vähän lisää. Monihan niitä poistaa käytöstä, mutten ole koskaan ymmärtänyt miksi.
C. Hyvä akku.

Luonnollisesti myös suodatin pitää olla kunnossa ja talvilaatua tankissa, mutta ilman näitä nyt ei pitkälle mennä vaikka saisi käyntiinkin.

Hehkusysteemi tunnistaa moottorin lämpötilan siitä kannessa olevasta anturista ja määrittää hehkutusajan sen mukaan.
Hehkun rele ei tajua sitä moniko hehkuista toimii tai missä kunnossa ne ovat, eli hehkutusajan pituudesta ei voi päätellä onko hehkut kunnossa, eikä hehkujen uusiminen lyhennä hehkutusaikaa.

Lisäisin tähän listaan vielä että:

D. Peruskoneen pitää olla myös kunnossa(ei väljä, miljoonan ajettu huohottava paska josta hajotettu starttipilotilla männänrengas välit).
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2157 : 16.01.2014, 17:34:24 »
Senhän pitäs nimenomaan aikastaa sitä ennakkoo eikä myöhästää,ellei vivusto oo kasattu jotenki väärin että toimis väärin päin.

vivusto on tehtaan jäljiltä. vaijerin oon kerran käyttänyt irti mutta sen säätökin on tarkistettu.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2158 : 16.01.2014, 17:43:40 »
Senhän pitäs nimenomaan aikastaa sitä ennakkoo eikä myöhästää,ellei vivusto oo kasattu jotenki väärin että toimis väärin päin.

Ei liian aikainen ennakkokaan hyvä ole... alkaa lyömään vastaan.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2159 : 16.01.2014, 17:49:03 »
kuinka paljo olis odotettavissa tehoa jos koneeseen laittaa: h profiilit, porautus 2.6l, kanavien muokkas ja ehkä isompaa venttiiliä. suuttimista avautumis paine 130bar--> joku 180bar, 12mm np ja 2.8nokkalevy, hx35 12 tai 14 pesä. ite tehty pakosarja ulkosella hukkiksella ja joku siirtopumppu viel.

 

RallyBaron  Samppasport