Carcom Oy  Ateho

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 894988 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2190 : 24.01.2014, 13:51:37 »
talvilaatua on mutta kylläkin veli venäjän mallia. minkäs lainen sekotus suhde jos kaavan bensaa sekaan ku tankissa on about 70L
tarkastelin ku on kannussa tuota samaa ainetta nii ei oo jää hileitä mutta väri on valkonen näyttää aivan maidolta :D rupee ikään kuin sakkaamaan väillä ja tupruttaa sinistä, mutta hetken päästä alkaa taas pelittää normaalisti ?

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2191 : 24.01.2014, 14:52:27 »
mistä voi tilata kunnon nestepäitä eikä mitään kiinan laatua? :)

Siinä on vaan se, että nykypäivänä nuo kinukki np:t on jo sen verran hyvälaatusia ettei välttämättä kannata laittaa boschilaista varsinkaan jos lompakossa sijaitseva setelinippu ei oo riittävän paksu. Kinukki np maksaa 120-140€ ja boschilainen 700€. + mahdollinen asennus.

Joskus kuulin huhua, ettei boschin päitä voi ostaa kappaletavarana Suomesta..vaan ainoastaan pajat myö niitä asennuksineen. Hinta silloin ~1200€ + mahdolliset ylim. huoltokulut jos pumppu on paljon rullattu. Nää isot pajat ei myöskään vaihda kiinapäitä mut pienemmät kyllä, oma pumppu maksoi np(kiina, kimppatilauksesta) + pumppu + huolto 530€.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2192 : 24.01.2014, 16:53:51 »
Itelläni kanssa Valmetti rivipumpulla ja isännällä toinen jakajapumpulla ja kyllä se on moneen kerta todettu että kyllä tuo rivipumppu on vaan the best   ::)
Kumpikos pumppu siinä on minimec vai ihan bosch ?...minimecillä tahtoo olla käynti vähän pätkimistä ja bosch olis kuulema parempi...

onko kellään ilmennyt pätkimistä ja sammuilua yli 20 asteen pakkasessa? voiko johtua dieselistä vaiko suodattimessä jäätä?
oma d24 ainakin pätkii vähän kylmänä vaikka olis ollut roikassa, tosin siinä vuotaa kaasuakselin stefa vähän että voi ottaa ilmaa siitä.

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2193 : 24.01.2014, 19:29:53 »
Seki on jännä juttu , monesti minimec pumpulla olevat koneet käy siivommin ja pehmeämmin ku boschilla olevat. Kumpanennii kunnossa ollessa lähtee hyvin pakkasesta pakkosyötöllä , uuvemmissa boscheissa automaattisesti aina päällä käynnistyksessä.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2194 : 24.01.2014, 19:46:36 »
talvilaatua on mutta kylläkin veli venäjän mallia. minkäs lainen sekotus suhde jos kaavan bensaa sekaan ku tankissa on about 70L
tarkastelin ku on kannussa tuota samaa ainetta nii ei oo jää hileitä mutta väri on valkonen näyttää aivan maidolta :D rupee ikään kuin sakkaamaan väillä ja tupruttaa sinistä, mutta hetken päästä alkaa taas pelittää normaalisti ?

Bensasta en tiedä, mutta valopetroolia saa lisätä max 60%. Jso bensaa laittaa, niin kannattaa varmaan laittaa sitten hiukan öljyäkin.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2195 : 24.01.2014, 21:02:31 »
Seki on jännä juttu , monesti minimec pumpulla olevat koneet käy siivommin ja pehmeämmin ku boschilla olevat. Kumpanennii kunnossa ollessa lähtee hyvin pakkasesta pakkosyötöllä , uuvemmissa boscheissa automaattisesti aina päällä käynnistyksessä.
Ainakin 802 valmetti kävi minimecillä kierroksilla samalla tavalla kuin sytytys pätkisi bensakoneessa, mutta majori kävi sitten paljon nätimmin samanlaisella pumpulla. Tosin onhan noin vanhoissa koneissa pumpun ja suuttimien kuntokin melko yksilökohtaista...

en sitten tiedä onko noissa minimeceissä sitten miten paljon eroja vapari ja turbo koneiden kesken...







 
« Viimeksi muokattu: 24.01.2014, 21:12:44 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2196 : 24.01.2014, 21:07:25 »
Siinä on vaan se, että nykypäivänä nuo kinukki np:t on jo sen verran hyvälaatusia ettei välttämättä kannata laittaa boschilaista varsinkaan jos lompakossa sijaitseva setelinippu ei oo riittävän paksu. Kinukki np maksaa 120-140€ ja boschilainen 700€. + mahdollinen asennus.

Joskus kuulin huhua, ettei boschin päitä voi ostaa kappaletavarana Suomesta..vaan ainoastaan pajat myö niitä asennuksineen. Hinta silloin ~1200€ + mahdolliset ylim. huoltokulut jos pumppu on paljon rullattu. Nää isot pajat ei myöskään vaihda kiinapäitä mut pienemmät kyllä, oma pumppu maksoi np(kiina, kimppatilauksesta) + pumppu + huolto 530€.
onko muuten mitattua dataa tuotoista, aito bosch vs kinukki kopio

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2197 : 24.01.2014, 21:10:57 »
kiinalainen 12mm nestepää ja 2.8mm nokka-levyn kanssa on tuotto n. 130-140 kuutiomilliä...mitattu ihan dieselpajalla penkissä...

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2198 : 24.01.2014, 21:12:43 »
kiinalainen 12mm nestepää ja 2.8mm nokka-levyn kanssa on tuotto n. 130-140 kuutiomilliä...mitattu ihan dieselpajalla penkissä...
miten tuotto muuten käyttäytyy kierrosten mukana?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2199 : 24.01.2014, 21:15:40 »
miten tuotto muuten käyttäytyy kierrosten mukana?
siitä ei ole tietoa mutta tuon verran kuitenkin pumpusta pitäisi tuottoa kiina-nestepäällä tulla...

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2200 : 24.01.2014, 21:36:06 »
kiinalainen 12mm nestepää ja 2.8mm nokka-levyn kanssa on tuotto n. 130-140 kuutiomilliä...mitattu ihan dieselpajalla penkissä...
:hg:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa 740_volvo_740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2201 : 24.01.2014, 22:24:11 »
mikä on paras paikka mistä saa helposti tilattua sen kiinan nestepään?      ;D

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2202 : 24.01.2014, 23:27:54 »
onko muuten mitattua dataa tuotoista, aito bosch vs kinukki kopio

Ei mtn muistikuvaa omasta, kyllä nuo mitattiin.. itellä on vakio nokkalevy. 270-300hp saakka pitäs riittää tuotto.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2203 : 25.01.2014, 16:48:30 »
Tuotatuota... vaihoin tossa syksyllä  940:aan kierrätyskeskuksesta ostamani pumpun 12mm nestepäällä, nyt otin sen irti ja tarkoitus on viedä pajalle koska vuotaa jostakin ja rytkyttää, käy huonosti jne vaikka potkua sinänsä onkin. Olen laittamassa alkuperästä vakiopumppua takasin mutta ei käy!

Aamukaheksasta asti yrittäny apukäynnistimen voimin startata. Suutinputket löysällä, löpö tulee siihen asti. Sammutinsolenoidi naksuu. Kokeiltu pyöräyttää konetta kierros jos ois 180 astetta päässy lipsahtamaan, mutta ei. Ei edes lupaa missään vaiheessa. Imuvuodon mahdollisuus lienee suljettu pois kun kokeiltu useampaa letkua ja jopa sähkösellä siirtopumpulla tyrkytetty tavaraa sisäänmenoon.

Ennakkoa oon tällä pumpulla sillon kun se oli ajossa pitäny siinä 1,00mm ja tolla 12mm pumpulla siinä 1,05mm.

Kokeilen mielestäni tasan samalla tavalla säätää ennakkoa, mutta en tajua miten en saa sitä milliä tuolta ulos mitenkään, maksimilukemat 0,6mm ennenkun lähtee taas mäntä menee sisäänpäin! Kaikkein omituisinta on että samat mittalukemat saan siitä 12mm pumpusta joka oli vielä eilen ajossa!

Yheksän tuntia saman ongelman kimpussa alkaa viemään hermoja. Joku tossa männän liikkeessä nyt on outoa, enkö osaa mitata?

Ennakkohan mitataan:

1. Vauhtis 0-merkkiin.
2. Tönäri/kello nestepäähän.
3. Konetta pyöritetään edestäkatsoen vastapäivään niin kauan kunnes tönärin/kellon lukema ei enää pienene.
4. Nollataan tönäri/kello.
5. Käännetään kone takaisin 0-merkkiin ja tönärissä/kellossa meillä on nyt ruiskutusennakko.

Eikö?

Ja tosiaan kylmäkäyntipatruuna disabloituna...
« Viimeksi muokattu: 25.01.2014, 16:50:02 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2204 : 25.01.2014, 17:01:16 »
tönärihän nollataan kun pumpun mäntä on akk:ssa eli kun mitta ei enää kasva. sitten käännetään pumpun hihnapyörää koneen pyörimissuuntaan kunnes saadaan tuo millin ennakko.

näin siis säädetään kone kokoajan 0 merkissä.  Mittaukseenhan riittää kone 0-merkkiin, tönärin nollaus ja konetta vastapäivään kunnes mitta lopettaa kasvamisen, ja nyt meillä pitäisi olla sama milli.


Näin varmaan teitkin?
« Viimeksi muokattu: 25.01.2014, 17:04:36 kirjoittanut Ari E »

 

Ateho  Elekma