Autodiagnoosi  Carcom Oy

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 894986 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2295 : 14.02.2014, 19:30:40 »
Juu 4" imupuolle ja 2,5" dp... öljynpaluu ja paine käy suoraan. Ihan mahtava ahdin deekussa, herää kohtuu mukavasti jne. Ei noista silti mitään kilpuria tuu.. jos pari vuotta vielä jaksais körötellä ja sitten siirtyisi bensamoottoreihin :P Ei näillä meinaa enää pärjätä edes perus nykyautoille... ajat on muuttuneet niin paljon :(
Oma 240 kyllä tuntuu lyhyellä perällä aika ripeältä, ei sillä kyllä vie uusia autoja pätkitä varmaan, mutta saapahan hyvät naurut ku ei se mersu pääsekkään karkuun rumaa hiilijunaa  :2funny:

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2296 : 14.02.2014, 19:38:01 »
Niin jos jotain 200D mersua menee haastamaan niin ehkä silloin. Yli 300hv ST diesel niin ei taida paljoa perässä pysyä...eikä mielestäni 300hv bensaturbokaan kovin ihmeellisesti vielä liiku...

240 volvossa 3,9 perävälitys on aivan p*ska...kierrokset huutaa liikaa maantieajossa... 3,54 ja 3,73 on sopivammat normaaliajoon...



« Viimeksi muokattu: 14.02.2014, 19:41:52 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2297 : 15.02.2014, 09:06:45 »
Perus nykyauto = 300hp diesel. 

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2298 : 15.02.2014, 12:45:43 »
Perus nykydieselillä tarkotin jotain D5 Volvoa tms. Vähemmän niissä on voimaa ku d24:ssa hx35:lla mutta silti saa kepittää ihan tosissaan että perässä pysyy... silti tuppaa deekulla jäämään valolähdöissä ja viimeistään huippunopeudessa. Jossain 80-120 ohituksessa deeku vetääkin sitten ihan niin että hirvittää :D Mutta on se D5 automaatti silti vaan niin paljon helpompi ajaa ku ei tarvi herätellä mitään ahdinta... senku painaa kaasun pohjaan ni aina kulkee :) Ilman savuja ja pienemmällä polttoaineella...

Tosin vanhassa deekussa on silti 10 kertaa enemmän munaa ;)

PS.Uusi D6 ja vanha viri D6 olis kiva laittaa viivalle ja kattoo miten käy :)
« Viimeksi muokattu: 15.02.2014, 12:57:17 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Valtsuuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2299 : 16.02.2014, 22:37:04 »
Kertokaapas paljonko maksaa d24 turbo diisselin lohko?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2300 : 16.02.2014, 22:45:27 »
Hinta taitaa riippua myös lohkon kunnosta...onhan noita remontoituja vaparilohkoja näkynyt myytävänä 200e...että olisko noi kunnosta riippuen ehjät TD alakerrat 100-250e...tosin koko koneen taitaa saada 200-300e..

Poissa Sohveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • Aina ei voi voittaa, ei edes joka päivä.
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2301 : 17.02.2014, 00:44:59 »
Oisko jollakulla valmista kauppalappua deekun kunnostukseen? Jos kesäksi ottas voimaa vähä enämpi että ei heti laukiais jostaki.  :idiot2:
*V70 -05 D5 Black Sapphire --- Volvo 240 Ambulance D24*

Poissa Moisio

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2302 : 17.02.2014, 00:53:09 »
Mimmonen paketti tulee D24T:stä jos sen laittaa hönkimään kahdella vakio ahtimella? 12 millinen nestepää tulee pumppuun.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2303 : 17.02.2014, 10:48:49 »
Oisko jollakulla valmista kauppalappua deekun kunnostukseen? Jos kesäksi ottas voimaa vähä enämpi että ei heti laukiais jostaki.  :idiot2:
Kallis, oli listattuna kun kelaat vähän taaksepäin.
Mimmonen paketti tulee D24T:stä jos sen laittaa hönkimään kahdella vakio ahtimella? 12 millinen nestepää tulee pumppuun.
Miten aijoit toteuttaa? ja miksi?

Poissa Moisio

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2304 : 17.02.2014, 17:44:57 »
Kaks erillistä pakosarjaa, 3 pyttyä per Urpo. Ja ihan huvin ja urheilun vuoksi...  ;D

Poissa Deeku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • B230
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2305 : 17.02.2014, 23:36:10 »
Nyt ilmeistyi volvoon jännä vika.. viime viikolla torstaina ajelin volvon kotia ja auto toimi ihan normaalisti, noh mutta perjantaina päivällä löin auton käymään ja ihmettelin miks moottori ottaa niin hitaasti kierroksia mutta kumminki 3000rpm jälkeen kiertään aivan normaalisti? körröttelin kaupunkiin hallille ja vaihdoin turbon (500tkm garretti lopetti toiminnan melkein kokonaan ja luulin vian olevan alustavasti siinä)..
Noh mutta ei kumminkaan toiminta muuttunut oikeastaan sen paremmaksi eli moottori oli edelleen samanlainen eli siis kun kaasun painoi pohjaan niin ottaa hitaasti kierrokset 3000rpm asti ja sitten siitä ylöspäin on niinkuin sen pitääkin..
Illan mittaan oli varmaan toista kymmentä kaveria auton ympärillä ihmettelemässä että missä vois olla vika ja tottakai siinä sitten purettiin yhtä sun toista osaa ja etsittiin vikaa mutta mikään ei auttanut..
Kunnes sitten otettiin karan kansi auki ja sormella kun painoi karan pohjaan niin auto rupes toimimaan kaikilla kierros alueilla ja toimi niinkuin piti  :o
Hetken rälläilyn jälkeen auto parkkiin ja heseen syömään, mutta kun tulin takas autoon ja laitoin käyntiin niin moottori oli taas samanlainen, eli kerää hitaasti kierroksia ennen sitä 3000 ja siitä ylöspäin aivan normaalisti..  ja sitten taas karan kansi auki ja painoin sen kalvon sormella pohjaan kas kummaa taas se kehrää aivan normaalisti?  :idiot2:

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2306 : 17.02.2014, 23:41:58 »
Oma 945 tehnyt kans välillä tuommoista, jos ahtokaraa on säädellyt. Sitten kun saanut sen karan kohdalleen niin sitten toimii normaalisti ja kannattaa laittaa siihen karaan jotain vaseliinia. Ettei tuossa nyt sitten se seurantatappi jumittaisi ja sen takia ei ota kierroksia ?

Poissa Deeku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • B230
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2307 : 18.02.2014, 00:44:01 »
No modattu ahtokara siellä kyllä on.. outoa kyllä kun käytiin laittaa ja kannen avaa ja sormella painat sitä niin sitten toimii  :idiot2:
Sitten kun sammutat ja käynnistät uudelleen niin eihh.. uskaltaisko sitä neulaa jollai ruosteen irrottajalla tai yms vastaavalla suihkia?

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2308 : 18.02.2014, 08:46:32 »
No modattu ahtokara siellä kyllä on.. outoa kyllä kun käytiin laittaa ja kannen avaa ja sormella painat sitä niin sitten toimii  :idiot2:
Sitten kun sammutat ja käynnistät uudelleen niin eihh.. uskaltaisko sitä neulaa jollai ruosteen irrottajalla tai yms vastaavalla suihkia?

Siis jääkö se kara alas kun sen sormella sinne painaa? Silloinhan se itse kara jumittaa. Muutenkin outoa, että sormella painamalla menee alas, mutta ahtopaineesta ei. Puhaltele paineilmalla se karalle tuleva letku/putki, että on varmasti auki koko matkalta.
Kyllä sinne voi ruosteenirrottajaakin suihkutella, mutta kannattaa myös rasvata se kara esim vaseliinilla että liikkuu vapaasti kolossaan.
Rost Offit, WeeDeet, sun muuthan eivät kovin hyvin voitele, joten moottoriöljy tai vaseliini toimii paremmin. Ruosteenirrottajalla toki voi herkistellä ensin.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2309 : 18.02.2014, 18:29:25 »
Tietysti jos se karan pinta on rälläköidessä jäänyt kovin karkeaksi niin se voisi periaatteessa jumiutua siitäkin. Itse laitoin siihen karaan vaseliinia ja hyvin on toiminut...

 

Proturbo  Autodiagnoosi