Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895130 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2340 : 23.02.2014, 22:47:35 »
Ei kai siinä syöttöruuvissa vaan ole se metallihela paikoillaan ?

Onko toi muuten joku sinetin jämä? Mulla on toi kanssa mutta ei oo ikinä vaikeuttanu ruuvaamista, hyvin on pyöriny mukana.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2341 : 23.02.2014, 22:48:21 »
joku sinettihän se kai on..

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2342 : 23.02.2014, 22:55:40 »
Jostain syystä se on laitettu siihen rajaamaan syötön säädettävyyden määrää , kaik omat ja muitten td volkkarit joita on pitäny roplata joskus ni on nakattu koko holkki poikkeen , sen kierrosten leijjumisen voi poistaa muullakin kuin syötön määrällä

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2343 : 23.02.2014, 23:04:47 »
sen kierrosten leijjumisen voi poistaa muullakin kuin syötön määrällä

Mulle sano 12mm pumppua pajalla laittanu asentaja että se pumpun sisänen säädin pitäs muuttaa jotenki erilaiseks että sitä syöttöä vois ruuvata lisää ilman että käy kierrokset leijumaan. En tiiä miten tuo nyt kotikonstein onnistus. Tietty siirtämällä se ruuvilla saatu syötön määrä ahdonalaseksi karaa viilaamalla, mutta eiköhän kaikki sen tajua sanomattakin. :buck2:
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2344 : 23.02.2014, 23:14:39 »
joo ei ole mitää sinettiä siinä. Se ei vaan ota kierteilleen ja kun sitä työntää niin se menee sisäänpäin ja jousi palauttaa takas. Sieltä takaa lähtenyt käveleen joku vastamutteri mikä lie..

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2345 : 23.02.2014, 23:26:27 »
Ei näy ainakaan tässä läpileikkauksessa vastamutteria...

945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2346 : 23.02.2014, 23:30:41 »
Ja jokseennii omituiselta tuntus jotta ois kopan sisällä vastamutteri , luulisin jotta ihan on valuun kierteytetty syöttöruuvin paikka

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2347 : 23.02.2014, 23:53:53 »
voi olla että kiireessä näin omiani, käyn huomenna katsomaan ja ottamaan kuvat vaikka. Sitten joku neropatti on rakentanut kaasuvivun alle jonkun pellin pätkän tai jonkun telineen en tiedä, niin ei voi tyhjäkäyntiruuvia säätää.

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2348 : 26.02.2014, 10:58:56 »
jos turbo ahtimessa on vesikierto niin onko pakko käuttää? kun sais samaan hintaan 2 saman mallin ahdinta ,mutta toisessa on vain vesikierto

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2349 : 26.02.2014, 12:00:40 »
ei ole. lähinnä kai bensakoneisiin meinattu joissa pakokaasu kuumempaa. onhan noita diisselissäkin mutta d24 ei niin kuumaksi taida tulla että todellista tarvetta ois
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2350 : 26.02.2014, 12:39:03 »
ei ole. lähinnä kai bensakoneisiin meinattu joissa pakokaasu kuumempaa. onhan noita diisselissäkin mutta d24 ei niin kuumaksi taida tulla että todellista tarvetta ois
sekin riippuu jos pientä ahdinta kiusaa parilla kolmella baarilla niin voi kuumetakkin deekuun kyljessä. Tämä siis mutu.

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2351 : 26.02.2014, 15:33:34 »
Mutta vesikierrolla oleva ahdin toimii siis ilman vettäkin

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2352 : 26.02.2014, 16:53:07 »
Ne vesikierron paikat voi tosiaan tulpata, tuskin se ahdin siitä hajoaa...




Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2353 : 26.02.2014, 20:33:01 »
Syöttöruuvin vastakierre on siinä alumiinissa itessää.Ei oo vastamutteria joten jos se ruuvi ei liiku mihinkää päin sitä pyörittäessä ni jenka on korkannu.Eli joku on todennäkösest menny sitä ruuvia väkisin kääntämää sinetin paikalla ollessaan,on mun veikkaus.

Jos haluaa että tyhjäkäynti ei jää leijumaan syöttöä tarpeeksi ruuvatessa ni joutuu pumpun sisäisii osii muokkaamaa.Ei oo ihan simppeli homma mut onnistuu kyllä,kun tietää mitä tekee ja miten tekee ;)

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2354 : 26.02.2014, 21:23:15 »
Syöttöruuvin vastakierre on siinä alumiinissa itessää.Ei oo vastamutteria joten jos se ruuvi ei liiku mihinkää päin sitä pyörittäessä ni jenka on korkannu.Eli joku on todennäkösest menny sitä ruuvia väkisin kääntämää sinetin paikalla ollessaan,on mun veikkaus.

Jos haluaa että tyhjäkäynti ei jää leijumaan syöttöä tarpeeksi ruuvatessa ni joutuu pumpun sisäisii osii muokkaamaa.Ei oo ihan simppeli homma mut onnistuu kyllä,kun tietää mitä tekee ja miten tekee ;)
tyhjäkäynti on ok mutta menin vähän räpeltämään ja lisää haasteita tuli:
Aluksi sain tyhjäkäynnin ok ja kierrokset palautuu ihan vähän hitaammin kuin aluksi mutta ei häiritse. Mutta kylmäkäynnistyksessä kone huutaa varmaa yli paria tonnia ja tosi ärsyttävän kuulosta jotenka päätin mitä tapahtuu kun otan sen kylmäkäynnistysvivun irti (löysäsin vain sitä kaapelia siitä että jäi roikkumaan eikä sillain tiukasti) Nytten tyhjäkäynti oli hyvä kylmänä, mutta kun kone lämpesi, tuntui kun olisi kaasupoljin 1/5 alas painettuna eli kierrokset kovat ja auto haluaa liikkua. Mitä tein väärin?  :idiot2:

 

Ateho  Elekma