Carcom Oy  Ateho

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895107 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2430 : 12.03.2014, 21:35:45 »
Vai ootko sä kytkeny ton coolerin letkun ahtimen imureikää  ;D

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2431 : 12.03.2014, 22:34:12 »
Perus D24
HX35W
12mm pumppu
Kiina cooleri

Ahtopaine mitattu siittä vakio tdic:n imusarjan kohdasta???

Mitä se ahtomittari näyttää noin paikallaan kaasuttaessa, kun letku menee linttaan, nouseeko ahdot?
Tuo ahtimen käytös tuntuu jotenkin oudolta, kun muistelisin että mainitsit ettei ahdin edes pyörinyt tyhjäkäynnillä aluksi? Oma ahdin ainakin silloin uutenakin tuntui pyörivän suurinpiirtein puhaltamalla, joten ajattelisi ettei se voi pysyä paikallaan, jossei siinä ole jotain vikaa. Eikös se kuitenkin ihan uusi ollut? Onko aito holsetti vai kiinalainen?

Mulla muuten jäi joskus toisessa volvossa puoli rullaa sinistä käsipaperia coolerin tuloputkeen, kun putsailin jotain ahtoputki irrallaan  :2funny: Olin sitten epähuomiossa tökännyt vain putken takaisin ja menoksi. Paperi oli jännästi levinnyt kiinteäksi levyksi kennon päätyyn ja pyrkinyt jo vähän matkaa kennossa etenemäänkin.
Ei nyt sillä että ehdottaisin viaksi, mutta tuli vain mieleen että niinkin voi käydä  ;D
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2432 : 13.03.2014, 07:40:19 »
Ahtojen pitäisi paikaltaan mennä - luvuilla koska alipainetta imusarjassa.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2433 : 13.03.2014, 08:51:14 »
Ahtojen pitäisi paikaltaan mennä - luvuilla koska alipainetta imusarjassa.

Ei se ihan niinkään mene. Riippuu moottorista ja ahtimesta, mutta noin kaasu pohjassa huudattaen yleensä ollaan kuitenkin ahdon puolella. Mulla vivaro lykkää jopa pitkälle toista baaria vapaalla rajoitinta vasten. Iso ahdin ei välttämättä herää yhtä hyvin ilman kuormaa, mutta muistelisin että Volvossakin kuitenkin ahdot nousi vapaallakin huudatettaessa.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2434 : 13.03.2014, 08:58:51 »
Meneekö tollanen koskaan alipaineen puolelle ku ei ole kaasuläppääkään? Jotenkin sellanen fiilis että tuolla on aina painetta kun kone käy(kuuluis olla)..
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2435 : 13.03.2014, 09:43:32 »
Ei mene alipaineelle juurikin koska ei kaasuläppää.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2436 : 13.03.2014, 11:22:15 »
Sitä tarkotin että itsellä kun oli ALIpainetta/vastustusta imupuolella (meni silikoonit lyttyyn) niin painemittari näytti -  lukemia.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2437 : 13.03.2014, 11:55:57 »
Sitä tarkotin että itsellä kun oli ALIpainetta/vastustusta imupuolella (meni silikoonit lyttyyn) niin painemittari näytti -  lukemia.

Niin aivan joo. Siksi kysyinkin tuota että näyttääkö ahtomittari painetta vai alipainetta.
Luulin ensin että tarkoitit että ehjässäkin autossa pitäisi ahtomittarin näyttää alipainetta paikallaan ollessa.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2014, 11:58:08 kirjoittanut J_Lanttola »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2438 : 13.03.2014, 13:49:48 »
Niin aivan joo. Siksi kysyinkin tuota että näyttääkö ahtomittari painetta vai alipainetta.
Luulin ensin että tarkoitit että ehjässäkin autossa pitäisi ahtomittarin näyttää alipainetta paikallaan ollessa.
jep vähän oletin tyhmästi kaikkien olevan samalla aaltopituudella :D Mutta periaatteessa sanoin ihan muutenkin oikein: Kun on alipainetta imupuolella, mittarin pitäisi näyttää - lukemaa. Eli jos se näyttää nytten - lukemaa niin siellä silloin on sitä negatiivista painetta  :pomo:
Noniin meni pilkunnussimiseks, jatketaan...

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2439 : 13.03.2014, 13:57:31 »
Ok, enivei, itse vikaan mun arvaus on että ahtimessa on jotain häikkää. Laakerointi nyt tietysti ekana tulee mieleen/kannattaa tarkistaa.


Selvisikö muuten se 1.6TD:n mysteeri koskaan?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2440 : 14.03.2014, 10:02:23 »
Eilen hävis jarrut kun oli 1850kg perässä vetokoukussa >:( Tai ei jarrut hävinneet mutta poljin muuttui kovaksi... olisiko se alipainepumppu nyt hajonnut siittä sylinterinkannen kyljestä? Voisiko tällä olla jotain tekemistä noiden edellä mainittujen ongelmien kanssa?

Onko tuolla alipainepumpulla mihinkään muuhun vaikutusta kun jarruihin?
« Viimeksi muokattu: 14.03.2014, 10:27:59 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2441 : 14.03.2014, 10:05:05 »
Selvisikö muuten se 1.6TD:n mysteeri koskaan?

Se kävi Forssan Tehokannessa ja tuli kuntoon. 25e maksoi korjaus joten ei tainnut olla kauhean suuri vika :D Itse en tuota koskaan edes tutkinut mutta voisiko olla että olis ahdonalaisen kara ollut pohjassa ja seuraajatappi ulkona tms? Kun syöttöjä ei ainakaan liika ollut koska syöttöruuvissa oli vielä sinetti..
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2442 : 14.03.2014, 11:15:20 »
Eilen hävis jarrut kun oli 1850kg perässä vetokoukussa >:( Tai ei jarrut hävinneet mutta poljin muuttui kovaksi... olisiko se alipainepumppu nyt hajonnut siittä sylinterinkannen kyljestä? Voisiko tällä olla jotain tekemistä noiden edellä mainittujen ongelmien kanssa?

Onko tuolla alipainepumpulla mihinkään muuhun vaikutusta kun jarruihin?

Pumppu voi olla hajonnut, vaikka harvemmin kai se ihan laakista menee. Alipaineletkujen tarkastus pumpulta eteenpäin. Alipaineen puutettahan tuo jos poljin kovettuu.

Jos automaattisella ilmastoinnilla (ECC), manuaalisella (ACC), tai ilmastoinnin esivalmiudella oleva auto, puhaltimen säädöt toimii alipaineella. Siis lämpötila, puhalluksen suunta, ja sisäkierron valinta. Jos taas neekerimallin auto, puhaltimen säädöt vaijereilla. Omassa yksilössä tosin on onnistuttu jälkiasentamaan kylmästöinti noiden vaijerivehkeiden kanssa.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2443 : 14.03.2014, 11:41:36 »
Pumppu voi olla hajonnut, vaikka harvemmin kai se ihan laakista menee. Alipaineletkujen tarkastus pumpulta eteenpäin. Alipaineen puutettahan tuo jos poljin kovettuu.


Onhan tuo oireillut jo pari vuotta niin että heti kylmänä kun lähtenyt liikkeelle niin poljin ollut kova mutta minuutin-parin ajon jälkeen normaali tuntuma :) Tai jos on pumpannut jarrua ni lopuksi muuttuu kovaksi..
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2444 : 14.03.2014, 11:44:04 »
Tai jos on pumpannut jarrua ni lopuksi muuttuu kovaksi..

Joku vanhaparta kertoi mulle että nää on vähän uudesta asti ollut tällasia, etenkin parkkipaikalla vekslatessa kun koneessa ei hirveästi kierroksia, kovettuu poljin herkästi. Itse laitoin x40-sarjan sähköisen alipainepumpun, mulla ois vielä toinen sellanen käyttämätön myydä. ;)
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

 

Carcom Oy  Ateho