Samppasport  Futurez

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 894928 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Deeku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • B230
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2460 : 17.03.2014, 23:51:18 »
taitaa olla meikäläisen 740 aika väljä kun lämpimänä työntää huohotin putkesta aivan järkyttäävää savua + öljyä tulloo letkun päästä ihan reippaita lammikoita  :o viidessä päivässä menee keskimäärin 1 litra öljyä  >:(
Eniten haittaa tuo savutus.. nooh eikai se auta ku ruveta kone remppaan niin pääsee tästäkin ongelmasta  ;)

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2461 : 18.03.2014, 09:37:19 »
Omaki vähä huohottaa. Hyvin rullaa :)

Poissa Jebou

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2462 : 18.03.2014, 16:32:13 »
Mites tota, on oma 740 turbotuksen alaisena ja tässä ihmetellessä, että mitä kaksi letkua tekevät hukkaportissa, ilmeisesti alipaineletkuja...?
Mihin ja miten tulee kytkeä, jotta ahdot pysyy 0,7-0,9 välillä? Garretin t3 kyseessä
Sama homma myös öljynsuodattimen siirtojalassa, mihinkö päin maailmaa täytyy kiinnittää jotta toimii ? :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 19.03.2014, 18:06:35 kirjoittanut Jebou »

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2463 : 19.03.2014, 14:58:49 »
itse tein keräily säiliön huohottimeen jotta ei puske öljyä joka paikkaan ja öljyt valuvat takas koneeseen

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2464 : 19.03.2014, 17:51:27 »
Apua onko d24 isompi vaiko pienempi ristikko takimmaisen putken etummainen. Siis keskimmäinen

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2465 : 19.03.2014, 21:00:04 »
Siis mikä helvetin ristikko.Ei kai siinä koneessa mitään ristikkoa ole,ellet oo sellasta asentanu.Jos kardaanista puhut ni tämänki viestin ois voinu laittaa toisaalle

Poissa hänninen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2466 : 24.03.2014, 18:17:55 »
Terve!
Asia nyt ei varsinaisesti tänne kuulu.. Mutta kuitenkin mikäs mahtaa olla TDIC:ssä vikana kun ei meinaa millään lähtee käymään, ainoastaa vetämällä tai työntämällä kovaa, startilla vain lupailee ja sitten kun saa käymään toimii ihan normaalisti hetken sitten niinkuin tukehtuu ja turbo lähtee pois pelistä tai ainakin tuntuu siltä eikä kierrä. Parantuu kun antaa auton sammua ja vaihteella käynnistää vauhdista. Ja syöttöä on nostettu paljon ja ahtaa ainakin 1.5 bar.. Tiedän, ahtoja on liikaa.. Mutta voiko se vaikuttaa siihen käymiseen.. Auto siis peltoauto ja ajettu varmaan lähemmäs vuos niin että ahtaa sen 1.5 bar..

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2467 : 24.03.2014, 18:37:06 »
Pumpusta ennakko pielessä tai vetää ilmaa jostakin ?

Poissa hänninen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2468 : 24.03.2014, 18:41:28 »
Mites se ennakko katotaan? Sori ei tää diisseli moottori oikeen tuttu.. Ja sitä ilman vetoa mäkin ajattelin, mutta suuttimen juuret ja suutin putkien juuret ainakin kuivat ei siis vuotoja.. Voihan se jostain muualtakin ottaa ilmaa.. Polttoainesuodattimenkin vaihdoin mutta sama oireilu jatkui vaan..

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2469 : 24.03.2014, 18:49:31 »
Tuolla on ohjeet siihen ennakon tarkistamiseen...

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=659.0

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2470 : 25.03.2014, 00:24:44 »
Suutinputket jos vuotaa ne vuotaa ulospäin, sieltä ei sisään ilmaa mene joka johonkin vaikuttaisi. Imuvuotoa voi haeskella tulolinjasta, tankkivarusteesta jos on ruostunut puhki tms, yksi mahdollinen kohta voi olla syöttöpumpun stefa. Sen alla nääs sijaitsee siirtopumppu ja jos stefa on loppu hörii se siitä ilmaa sisäänsä.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa hänninen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2471 : 25.03.2014, 07:05:23 »
Kiitos vastauksista! Täytyy katsoa se stefa ensin, se on siis sen pumpun takana sen pyörän akselilla? Voisko siitä olla siirtopumppu loppu tai jotain vastaavaa? Jos se stefa ei ole huono niin täytyy pyytää joku viisaampi sitä ajoitusta säätämään!  :D

Poissa Jebou

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2472 : 25.03.2014, 10:36:39 »
Mites tota, on oma 740 turbotuksen alaisena ja tässä ihmetellessä, että mitä kaksi letkua tekevät hukkaportissa, ilmeisesti alipaineletkuja...?
Mihin ja miten tulee kytkeä, jotta ahdot pysyy 0,7-0,9 välillä? Garretin t3 kyseessä
Sama homma myös öljynsuodattimen siirtojalassa, mihinkö päin maailmaa täytyy kiinnittää jotta toimii ? :idiot2:

Kukaa vissii tiiä vai?

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2473 : 25.03.2014, 11:16:25 »
Täytyy katsoa se stefa ensin, se on siis sen pumpun takana sen pyörän akselilla? Voisko siitä olla siirtopumppu loppu tai jotain vastaavaa?

Kyllä, pumpun hihnapyörän akselilla, tulipellin puolella. Sen viallisuutta on vaikea todeta koska se harvemmin vuotaa ulospäin juurikin siksi että siirtopumppu imee ilmaa siitä sisään. Porukka on yleensä paikannut vian laittamalla imulinjaan sähköisen siirtopumpun kaveriksi; pumppaa löpöä 'väkisin' ruiskutuspumpulle -> ei kerkeä vetää ilmaa sisäänsä stefan ohi. Voi olla huomattavasti halvempi ratkaisu kuin lähtä viemään pumppua huoltoon.

Siirtopumppu näissä on siinä samaisella akselilla sellainen keskipaikoistyyppinen siipipumppu:



Voihan sekin kulua ja mennä rikki periaatteessa mutta enpä ole ikinä kuullut että olisi...

Mites tota, on oma 740 turbotuksen alaisena ja tässä ihmetellessä, että mitä kaksi letkua tekevät hukkaportissa, ilmeisesti alipaineletkuja...?
Mihin ja miten tulee kytkeä, jotta ahdot pysyy 0,7-0,9 välillä? Garretin t3 kyseessä

Tääkin tieto tästä topicista löytyy kun viittii kahlata läpi...

Joissakin näissä on tosiaan hukkaportin kellolla kaksi letkua. Toinen on perinteinen paineletku joka kytketään normisti painepuolelle, jostain kohtaa kompurakoteloa pitäs löytyä nippa. Jos ei löydy imusarjaan suoraan vaan.

Koskaan en ole tollasta kaksletkusta versiota omistanu mutta se toinen on kuulemma alipaineletku joka on tarkoitus kytkeä jonnekin turbon imupuolelle. Tarkoitus on ilmanputsarin tukkiutuessa avata hukkaportti auki ja estää ahtojen nousu jotta ei rikota paikkoja.

Sitä en sitten tiedä mistä noi letkut toisistaan erottaa. Paineilmalla puhaltelemalla tietysti...

Sama homma myös öljynsuodattimen siirtojalassa, mihinkö päin maailmaa täytyy kiinnittää jotta toimii ? :idiot2:

Sitä nyt ei taida kyllä hirveen väärin edes saada? Orkkis suodatin irti lohkosta ja siirtojalka sen tilalle. Suodattimen paikka siirtyy sitten sinne takaa katsoen oikealle etuviistoon.

edit: pari kuvaa..


« Viimeksi muokattu: 25.03.2014, 11:20:32 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2474 : 25.03.2014, 17:06:26 »
Minulla on kans siirtojalka laitettuna 240:seen. Mut sitten ei ole näköjään jaksettu siirtää laturia niin vähän ahdasta kun on samassa paikassa isompi ahdin, siirtojalka+suodatin ja laturi...

 

Proturbo  Autodiagnoosi