Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 894983 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2535 : 25.04.2014, 14:04:46 »
Pumppasit liikaa jarrua?Tuliko äänetön  ::)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2536 : 25.04.2014, 16:33:13 »
Kun täällä tuntuu porukka tietävän tuosta alipainepumpun toiminnasta niin kertokaa miks mulla tuli sen kyljestä keskeltä joku tappi läpi ja hakkaa nyt ilmaa? :D
Noita alipainepumpun käyttöakseleita on olemassa eri pituisia, että ettei vaan ole ollut liian pitkä ja tullut sen takia siitä pumpusta pihalle ?

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2537 : 26.04.2014, 09:52:56 »
Selvittelin tuota säksätystä, käytin muutaman volkkarin diiselin rassaajan luona kuunneltavana ja jokainen sanoi, ettei se ole pumpun naputus. Suuttimesta tulee, jos ei ajoitus ole pielessä, mutta kun käyntiin ärähtää hienosti, niin tod näk. Suuttimien kärjet vaihtoon.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2538 : 28.04.2014, 21:22:58 »
Noita alipainepumpun käyttöakseleita on olemassa eri pituisia, että ettei vaan ole ollut liian pitkä ja tullut sen takia siitä pumpusta pihalle ?

Kyllä se siellä ainakin 4 vuotta on toiminut..
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Sohveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • Aina ei voi voittaa, ei edes joka päivä.
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2539 : 30.04.2014, 13:08:23 »
Tänään ois tarkotus hakea 240 -88 vapari diesel ja turbottaa se d24T vakio palikoilla. Mikä turbo tuonne olis sopiva myöhemmin kun tehotavoite n.180-200hv? Kiinalaista en ehkä laittais.

940ssä mulla on tällä hetkellä GT32 ja riittäis tuon yli mutta herää melko ylhäältä että ikävä ajella. Ja minkä kokoinen cuuleri on väellä ollut 240 keulalla, ja mistä hommattu ahotputket&mutkat?

ja olen lukenut monesti tämän topicin läpi.  ::)
*V70 -05 D5 Black Sapphire --- Volvo 240 Ambulance D24*

Poissa karvakuono

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2540 : 30.04.2014, 17:16:32 »
Tänään ois tarkotus hakea 240 -88 vapari diesel ja turbottaa se d24T vakio palikoilla. Mikä turbo tuonne olis sopiva myöhemmin kun tehotavoite n.180-200hv? Kiinalaista en ehkä laittais.

940ssä mulla on tällä hetkellä GT32 ja riittäis tuon yli mutta herää melko ylhäältä että ikävä ajella. Ja minkä kokoinen cuuleri on väellä ollut 240 keulalla, ja mistä hommattu ahotputket&mutkat?

ja olen lukenut monesti tämän topicin läpi.  ::)

aja vaparina niin kuulut "kovien jätkien" joukkoon, aina kaasu pohjassa  :2funny: :2funny:
Volvo 740 -89 D24TIC,Volvo 940 -96 b230fk,
EX:volvo 240 b200k,volvo 240 b230a,Volvo s70 2.5tdi,volvo 740 b200f, 2x volvo 940 b230fk

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2541 : 30.04.2014, 17:24:18 »
Tuohon 200hv riittää varmaan samanlaisilla mitoilla oleva ahdin kuin nuo kiina T3/T4, eli pakopuolen Ar.63 vähintään. Samalla kannattaa hommata 12mm nestepäällä oleva pumppu, koska tuskin tuo vakio 10mm 200hv asti riittää. 240 sopii 450x300x76mm välijäähdytin ainakin...

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2542 : 01.05.2014, 22:39:53 »
Ei nyt varisnaisesti tänne kuulu mutta täälä näyttää olevan d24 asiantuntijoita enemmän ku korjaamo osiossa.

Eli semmosta vikaa ollu koko sen ajan mitä tuon auton oon omistanu että ajoon lähdettäessä alkaa savuttaan sinistä heti kun turbo herää mukaan. Mitä kauemmin auto seisoo sitä enempi ja kauemmin savua tulee, ei savuta sinistä juuri ollenkaan jos ei anna ahtopaineen nousta, mutta vaikka ajas 10km ilman ahtoja, savua tulee senkin ajon jälkeen niin ettei taakse nää jos antaa kunnolla ahtojen nousta. Mutta sitte kun se on nuo öljyt jostain polttanu pois ei enää savuta ku mustaa.

Olin satavarma että turbo päästäs kylmänä öljyä ahtoputkiin ja sitte se menis paineen mukana imusarjaan, mutta eipä ollukkaan turbon vaihdolla mitään vaikutusta, huohottimesta kyllä menee vähä öljyä ahtoputkiin mutta jotenki tuntuu että ei niin pienestä öljymäärästä tommosta jumalatonta savutusta tuu. Ja sitä öljyä kuluu melkeen mittatikun väli per 1000km, mutta jos esim ajaa pitkää matkaa, (430km suunta), ei öljyä kulu kun ehkä 1/10 tikunväliä jos sitäkään.

Niin ja autolla ajettu 430tkm, remonteista ei tietoa. jäähd,nestettä ei kuluta ainkaan tippakkaan, kone tunuts olevan muutenki ihan timmi vielä, lähtee käyntiin  -20c pakkasilla yhellä hehkutuksella, tehotki tuntus olevan ne mitä pitäski.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2543 : 01.05.2014, 22:45:58 »
Suuttimet sulla siinä kusee...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2544 : 02.05.2014, 02:30:29 »
Suuttimet sulla siinä kusee...
ai mulla vai?

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2545 : 02.05.2014, 18:18:54 »
ai mulla vai?
jep, ei oikein muuta pysty olemaan vialla...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2546 : 02.05.2014, 18:46:39 »
jep, ei oikein muuta pysty olemaan vialla...
Mutta mikä aiheuttaa ton jumalattoman öljynsyönnin? kyllä se on toi sininen savu ihan moottoriöljyn käryä. en usko että toi sininen savu johtus huonosti palaneesta dieselistä haiseeki ihan öljypalolle. ahtoputken ja turbon liitos on ihan öljyssä ja siitä on pienen läntin parkkikselleki vuotanu, seuraava testi on ottaa huohotin irtin imupuolelta ja kattoa kuin pirusti toi huohottaa ja loppuuko savutus.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2547 : 02.05.2014, 23:48:25 »
Voisko yksinkertasesti olla ohjurin kumit?"alipaineella" vetää imuvenojen kautta öljyä pyttyy ja ahdoilla taas ei.Eli toi sun lyhyt matka on pääasiassa kaupunkiajoa eli pieniä nopeuksia?Ja pitkä matka maantietä?Jolloin mennää käytännössä ahdoilla kaiken aikaa?

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2548 : 03.05.2014, 00:43:37 »
Voisko yksinkertasesti olla ohjurin kumit?"alipaineella" vetää imuvenojen kautta öljyä pyttyy ja ahdoilla taas ei.Eli toi sun lyhyt matka on pääasiassa kaupunkiajoa eli pieniä nopeuksia?Ja pitkä matka maantietä?Jolloin mennää käytännössä ahdoilla kaiken aikaa?
Aamulla näkee mitä toi tekee, savuaa vai ei, kun otin huohotusletkun irti turbon imuputkesta ja kävin ajaa niin että sinisen savutus lakkas. Jos nytkin vielä savuttaa voidaan ainaki huohotus sulkea pois. Kun irrotin ton huohotusletkun nii oli lykänny öljykorkin välistä aika reippaasti öljyä, varmaan siksi koska letkun ollessa turbon imussa kiinni turbo imee enemmän huohutskaasuja/öljyjä koneesta kuin letkun ollessa irti.
Ostin motonetistä  tommosta red linen tiivisteiden elvttäjää, ei mitään vaikutusta öljyn syöntiin. Tota samaa ainetta kun lisäs b200e koneeseen jossa hitusen vuosi venavarrenkumit niin sinisen pölläytys loppu kokonaan, mutta nyt ei, pahoin pelkään että on jotain pahempaa ongelmaa kuin noi venavarrenkumit.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2549 : 03.05.2014, 17:32:30 »
Mutta mikä aiheuttaa ton jumalattoman öljynsyönnin? kyllä se on toi sininen savu ihan moottoriöljyn käryä. en usko että toi sininen savu johtus huonosti palaneesta dieselistä haiseeki ihan öljypalolle. ahtoputken ja turbon liitos on ihan öljyssä ja siitä on pienen läntin parkkikselleki vuotanu, seuraava testi on ottaa huohotin irtin imupuolelta ja kattoa kuin pirusti toi huohottaa ja loppuuko savutus.
Aijoo pitäs lukea ajatuksella noita ennen kuin vastaa mitään...
Alakerta yksinkertaisesti väljä tai jotain muuta mukavaa..
Kannesta kuluu kyllä näistä ohjurit väljiksi joten sieltä saattaa ryystää myös.
Ootko kahtonut muuten onko turbon pakopuoli märkä öljystä ?
Monesti oon nähnyt turboja joissa pakopuolelle työntää öljyt eikä kompurapuolelle.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

Autoracing  KL-varaosat