Autodiagnoosi  Carcom Oy

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895527 Lukukerrat

Johannes.N ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2550 : 03.05.2014, 20:23:16 »
Muuten voiski pistää väljän alakerran piikkiin ton mutta muita väljän koneen ominaisuuksia ei ole ku tois savutus ja öljyn syöntiy, lähtee hyvin -20c pakkasellaki käyntiin, tehot tallella, käy nätisti.  Toi huohottimen irrotus vähensi savutusta huomattavasti mutta ei se silti kokonaan loppunu. Jos ne ois ne venavarrenkumet. . .  ::)

Poissa RuuBBe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2551 : 04.05.2014, 16:52:39 »
Onko turbon öljytulo ja paluu oikein päin ? Itellä kävi sillain ku pyörittelin turboa käsissäni ja irrotin imu ja pakopesän nii olin laittanut öljy paluun ylöspäin :facepalm: ihmettelin kauan aikaa että minkä takia se polttaa öljyä, mutta kappas vaan ku loppu öljyn poltto ku käänsi oikein päin  ;D

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2552 : 04.05.2014, 17:25:19 »
Ainakin omassa 940:ssä on öljyntulo-letku ahtimelle banjopultilla ja paluu laipalla, niin on melko mahdotonta sotkea niitä keskenään. Mitä olen nähnyt noita laipallakin olevia öljyntuloja niin muistaakseni se painepuolen laippa olisi aavistuksen pienempi kuin paluulle tuleva.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2014, 17:27:41 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2553 : 04.05.2014, 17:54:33 »
On ne oikeinpäin, kun öljynpaluuletkuhan on laippakiinnitteinen kahella m6 pultilla ja menoletkussa on banjoliitin.
Näyttäis huohottavan kyllä aika reilusti, noin 30km ajojen jälkeen oli jo jotain 0.5 desiä kertyny öljyä purkin pohjalle ja lisäksi oli puskenu ihan reilusti öljykorkinvälistäki kun lohkon kylkin oli jo öljyssä . Tänään ei kuitenkaan savuttanu ku ihan ekan kilometrin aikana ja ei läheskään niin sankasti kuin huohotinletkun ollessa kii turbon imussa. Voiko mikään muu aiheuttaa ton voimakkaan huohotuksen kuin väljät sylinterit?, mun mielestä ei.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2554 : 04.05.2014, 19:41:53 »
Ny lähti oma 240 pois :'( hhz-437 jos joku spottaa hopeen sedanin :D

Poissa RuuBBe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2555 : 04.05.2014, 21:44:56 »
Joo ei niitä saa väärin liitettyä, mutta olin pyöräyttäny keskiön väärin päin niin jäi öljypaluu ylös..

Poissa Deeku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • B230
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2556 : 20.05.2014, 16:44:48 »
Kyllä on hilijaasta  :o

Poissa ipia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2557 : 22.05.2014, 12:56:44 »
Niin on... Oiskohan osa porukasta kyllästyny offtopicciin kun näyttäis rönsyilevän aiheeseen liittyvää keskustelua omina topicceina...

Poissa Deeku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • B230
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2558 : 25.05.2014, 17:05:14 »
Voi voi nyt ei volvo käy hyvin.. 150tkm ajettu alakerta kasattu samanverran ajetulla kannella.. käyntiin laittaa ja pyörii nätisti mutta kierroksia kun lisää nopeasti niin käy kauhea kalatus..  :-\  ollaan yritetty vaikka mitä.. vaihettu suuttimia/muuteltu syöttöpumpun ajoitusta mutta ei oikein sen viisaammaksi mene.. laittelen kohta videota että jos osais siitä tarkemmin paikallistaa...

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2559 : 25.05.2014, 18:31:37 »
Tais mennä aika rankasti OT:n puolelle
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13510
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2560 : 26.05.2014, 10:17:41 »
Korjaamolle nämä ei joku toimi keskustelut, jos off-topic jatkuu tämä koko ketju katoaa. eli jos ei ole keinoja voiman lisäykseen joita ei olisi jo tullut olkaa hiljaa tässä topicissa ja puikaa ongelmianne korjaamolla kunkin mallisarjan omissa osioissa, 200 ja 700 sekä 900 sarjalle on kyllä osiot tuolla.

Tämän sotkun siivoaminen ei ole oikein helppoa joten katsotaan jalksaako kukaan poistaa 100-sivua turhaa vai poistetaanko vaan kaikki ja nollataan topici, sittenhän tietenkin alkaa itku että se ja se oli siellä ja siellä...

joten pitäytykää asiassa, deekun käyntiin saanti ei ole viritystä se on vaan vahinko.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2561 : 04.06.2014, 22:57:12 »
Lasketaan vissiin tehonlisäykseen liittyvään, joten vastaan tänne..

Neuvokaa tyhmää.. Tarkoitus lisätä hieman syöttöä, mutta itseä kummastuttaa eräs asia.
Itse syötön lisäyksessä ei ole ongelmaa, mutta tyhjäkäynnin säädön kanssa.

Itselläni kuvassa ympyröity sininen ruuvi säätää mieletäni max.kierroksia, koska kun kaasun lyö pohjaan osuu vipu vasta silloin k.o ruuviin.

Toisella puolella taas on toinen ruuvi, joka on taas päinvastoin, mutta tyhjäkäynnilläkin jää kaasuvipuun pari milliä vajaa sentti rakoa.

Jokin vialla, vai olenko vain tyhmä?  ;D


Poissa Sohveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • Aina ei voi voittaa, ei edes joka päivä.
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2562 : 04.06.2014, 23:01:34 »
Lasketaan vissiin tehonlisäykseen liittyvään, joten vastaan tänne..

Neuvokaa tyhmää.. Tarkoitus lisätä hieman syöttöä, mutta itseä kummastuttaa eräs asia.
Itse syötön lisäyksessä ei ole ongelmaa, mutta tyhjäkäynnin säädön kanssa.

Itselläni kuvassa ympyröity sininen ruuvi säätää mieletäni max.kierroksia, koska kun kaasun lyö pohjaan osuu vipu vasta silloin k.o ruuviin.

Toisella puolella taas on toinen ruuvi, joka on taas päinvastoin, mutta tyhjäkäynnilläkin jää kaasuvipuun pari milliä vajaa sentti rakoa.

Jokin vialla, vai olenko vain tyhmä?  ;D

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Sulla on vissiinki jo niin paljon syöttöä että tyhjäkäynnin säätö kokonaan pois käytöstä? Se on kyllä se joka on moottorin puolella.  :)
*V70 -05 D5 Black Sapphire --- Volvo 240 Ambulance D24*

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2563 : 05.06.2014, 01:26:12 »
Lasketaan vissiin tehonlisäykseen liittyvään, joten vastaan tänne..
Itselläni kuvassa ympyröity sininen ruuvi säätää mieletäni max.kierroksia, koska kun kaasun lyö pohjaan osuu vipu vasta silloin k.o ruuviin.

No ei varsinaisesti max. kierroksia, sitä säätää kuvernööri pumpun sisällä. Mutta max syötön määrää kyllä.

Toisella puolella taas on toinen ruuvi, joka on taas päinvastoin, mutta tyhjäkäynnilläkin jää kaasuvipuun pari milliä vajaa sentti rakoa.

Kylmänä kuuluukin jäädä, jos kylmäkäyntilaite on käytössä ja toimii. Jos lämpimänäkin, perussyöttöä on senverran että jaksaa käyä ilmankin tai kaasuvivusto on jotenki hassusti että ei palauta pohjille tjsp.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2564 : 05.06.2014, 11:32:00 »
Kiitän, asiallisista vastauksista. Pitää alkaa tutkimaan tarkemmin.. :)

 

Samppasport  Futurez