Kulkukoira  Proturbo

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 894940 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2640 : 20.10.2014, 22:18:45 »
Mites toi hx35 herää? Mitä vähän juttuja lueskellu niin alle 3000rpm ei oo mitään eloa, käyttöautossa vähän kehnohko.
Mites toi kolmosen kautta nelosen garretti?

Toi hx27 varmaa heräilis vähä paremmin mutta kai se riittää tuota vakio pakokaasujarrua pidemmälle kuitenkin?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2641 : 20.10.2014, 23:26:32 »
Mites toi kolmosen kautta nelosen garretti?
Luultavasti aika samoissa mitä lukenut eli kans 3000 paikkeilla, johtuen siitä että HX35 on jaetulla pakopesällä ja T3/T4 jakamattomalla, sekä muutenkin melko vanhaa suunnittelua rakenteeltaan kuten alkuperäinen T3:kin.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2642 : 21.10.2014, 12:56:48 »
Luultavasti aika samoissa mitä lukenut eli kans 3000 paikkeilla, johtuen siitä että HX35 on jaetulla pakopesällä ja T3/T4 jakamattomalla, sekä muutenkin melko vanhaa suunnittelua rakenteeltaan kuten alkuperäinen T3:kin.

Juurikin näin 3/4 heräilee siinä 3000 kieppeillä, suosittelen laittamaan HX35 (jos näistä kahesta pitäisi valita). Vaikkei itellä olekkaan konkreettista kokemusta Holsetista..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2643 : 22.10.2014, 15:41:47 »
3/4:olmonen herää ainakin bmwn kuuspyttysessä aika huonosti, jäänee ylimääräiseksi kunhan keksii jostain he221w:n siihen tilalle... prkl kun jostain sais kunnon määräalea kun talon autoihin tarviis ny jo kolome 221stä :D
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa antta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2644 : 27.10.2014, 22:55:48 »
Jos hx35 meinaa ostella niin suosittelisin max 10cc pakopesällä. 8kuutioisella pesällä vois saada vielä mukavemman toiminta-alueen.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2645 : 27.10.2014, 23:04:52 »
8kuutioisella pesällä vois saada vielä mukavemman toiminta-alueen.
ja yläkierroksilla pakopuolen tukkoon..jos HX35 12# pesälläkin pakopaineet on 1.7 bar ahdoilla jotain 2 bar...eli eipä tuolla 8 pesällä voi kauheasti ahtaa...

tuo 8 pakopesä vastaa muuten 0.57 A/R...eli tuo 10 olisi parempi vaihtoehto...
« Viimeksi muokattu: 27.10.2014, 23:08:43 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa antta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2646 : 02.11.2014, 03:27:13 »
1,7bar 12 pakopesällä on jo aika kova sana. ite tavottelen sitä alhaalta herääväää volvoa.. kyllähän sillä normi 35 saa ihan ärmäkän auton mutta on se aina kivempi kun se jaksaa vetää alhaalta.. tee miten lystääs mutta sen voin luvata ettei 10 pesällä pakopaineet karkaaa

Poissa turboana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2647 : 04.11.2014, 20:42:42 »
tämä rivipumppu d6:tonen oli hieno elämys kokeilla turplaturbo ahisti sen 250hv jäläkee vaihettiin vitserin s200 tilalle sen jälkee kanget oli jo nii mutkalla että ei heränny penkissä ennää piti siirtyä tieolosuhteisiin testaamaan. nyt on kone purettu ja kaikki kanget senverran mutkalla että puristus suhe tippunu 16:1 paikkeille alunperin kuitenki 23:1 seuraavaan koneeseen tulee h veivit ja puristus puotetaan lähtötilanteessa jo ainakin 20:1 kierroksia vedettiin sinne 8000rpm paikkeille vakio osilla monia kertoja ei tuntunu tulevan mittää ainakaa ulos. tämä siis tuo mistä harri_82 kirjoitteli

Poissa turboana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2648 : 04.11.2014, 20:58:10 »
ja nuista veivien mutkalle menosta sen verran että kaks kankia saatu mutkalle ihan hx35 12 pesällä ja 12mm nestepäällä että mahtaa olla suurinsyy tuo iso puristus suhde ku tuo hx35 käyttöalue on sieltä 4000rpm eteenpäin vakio pumpulla vielä ylempänä

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2649 : 04.11.2014, 22:04:23 »
Onkos kukaan kokeillut muokata tuota kuvernöörijousta laittamalla prikkoja väliin ?...ite meinasin tuohon omaan pumppuun kokeilla miten vaikuttaa :P

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2650 : 04.11.2014, 23:20:45 »
Onkos kukaan kokeillut muokata tuota kuvernöörijousta laittamalla prikkoja väliin ?...ite meinasin tuohon omaan pumppuun kokeilla miten vaikuttaa :P

Siitä oli joskus aikaan hyvät ohjeetkin netissä, tosin toitsun pumppu mutta samanlainenhan se on. Orkkisprikat oli vain siirretty toiselle puolen jousta, ei enää hyytynyt yläkierroksilla...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2651 : 04.11.2014, 23:41:46 »
Kuullut että japanilaisissa olis sama bosch pumppu, mutta denson merkeillä. Ei meinaa kiertää tuo pumppu paljoa yli 4000rpm niin pitänee kokeilla tuon jousen muokkaamista.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2652 : 05.11.2014, 10:09:02 »
Kuullut että japanilaisissa olis sama bosch pumppu, mutta denson merkeillä.

ei denso vaan diesel kiki

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2653 : 05.11.2014, 15:29:21 »
ei denso vaan diesel kiki

Toyotassa Denso, Nissanissa Diesel Kiki tai Zexel. Yhtäkaikki Boschin lisenssilaitteita, tai ainakin sama toimintaperiaate.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2654 : 27.11.2014, 16:25:33 »
Taitaa olla tuossa syöttöpumpussa jotain häikkää kun heitti ennakot p*rseelleen kesken kiihdytyksen, eikä hihnakaan tai se nokan päässä oleva hihnapyöräkään ollut löysällä...tyhjäkäynnilla kuuluu kanssa jotain merkillistä puputusta pakoputkesta ja kone heiluu hemmetisti...ennakon tai syötön säätely ei tuohon vaikuta...

mistähän tuo voisi johtua  ???

 

RallyBaron  Samppasport