Carcom Oy  Ateho

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895047 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2670 : 08.01.2015, 16:39:23 »
Heröisköhä tollane masteri 6164 #14.7 pakopesällä kuinka kuinka deekus mis 12mm np 2.8mm nokkalevy ja guvernor?

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2671 : 08.01.2015, 17:00:46 »
Melko julmalle kuulostaa. #12 pakopesänen HX35 kun herää sekin jo aika huonosti...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2672 : 08.01.2015, 17:06:54 »
Tuohan on melko samaa kokoa kuin HX40, eli en itse ainakaan laittaisi tuota. Vielä jos tuon 2.8mm nokkalevyn kanssa on vakio kaasuvivusto pumpussa (liikerataa ei ole muutettu), ei konekaan kierrä kuin max.4500rpm, niin on todella huono yhdistelmä tuon kokoisen ahtimen kanssa ::)

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2673 : 08.01.2015, 17:36:48 »
Joo taas sitte jännä ku oliko kkd:ltä kattonuutta kyseistä ajdinta nii ton pakopesän ar oli kuitenkin 0.7 että niinkin ihmeelliseltä kun kuulostaakin ja eikö holsun #12 ollu jtn 0.89 luokkaa aarrältään :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 08.01.2015, 17:38:35 kirjoittanut Vömbsteri »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2674 : 08.01.2015, 17:43:45 »
Masterpowerissa tosin pakosiipi 64,5mm ja HX35:sessa 60mm. Myös HX40 on 64mm pakosiivellä.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2675 : 09.01.2015, 14:26:31 »
Mutta eikös se pakopesän nielun koko vaikuta niinku tos et sen luulis heräävän vai oonko väärässä? :buck2:

Poissa eeetude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2676 : 09.01.2015, 14:40:17 »
Mulla 12mm np ja erillinen siirtopumppu ja hx35 jaetulla 12pakopesällä ja herää hienosti siinä 2500rpm kohdalla ja 3000rpm on jo täys rähinä päällä.
940 TDIC

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2677 : 09.01.2015, 14:59:53 »
Mutta eikös se pakopesän nielun koko vaikuta niinku tos et sen luulis heräävän vai oonko väärässä? :buck2:

Vaikuttaa, mutta jos turbiinifillari on 4mm isompi, voi olla aika plusmiinusnolla. Tai sitten ei.

Mulla 12mm np ja erillinen siirtopumppu ja hx35 jaetulla 12pakopesällä ja herää hienosti siinä 2500rpm kohdalla ja 3000rpm on jo täys rähinä päällä.

Mitä muuta sulla on? Mulla juurikin nuo, lisäksi 450x300x76 cooleri, 2,5" ahtoputket, 3" putkisto alusta loppuun. 2500rpm kieppeille saa jotain 0,5bar kun hetkisen odottelee, mutta täysi hönkä on vasta jossain 3500rpm.

Lisäksi yhellä tutulla on isolla rahalla pajalla laitettu pumppu jossa Pentan nestepää, mutta se herää vielä huonommin, jossain 4000 jälkeen vasta. Sama ahdin ja cooleri kuin mulla. Tosin sen rajoitin on vasta jossain 6000 kieppeillä, ja kaiken lisäksi se on vielä sellanen paukkurajotin, vähän ku popcornia ois paukkumassa...

EDIT: kerroppa vielä siipikoot?
« Viimeksi muokattu: 09.01.2015, 15:10:46 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa mikkor97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2678 : 10.01.2015, 00:49:18 »
Mitenhän mahtais herätä tuommonen schwitzerin s2b turbo. Imu 60 ja pako 69 milliä. 12 millisellä nestepäällä.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2679 : 10.01.2015, 12:19:15 »
Mitenhän mahtais herätä tuommonen schwitzerin s2b turbo. Imu 60 ja pako 69 milliä. 12 millisellä nestepäällä.

vs. HX40kompura/HX50turbiini. Tarvii varmaan jotai herättelyapuja lisäksi.

Poissa eeetude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2680 : 10.01.2015, 16:46:34 »
Vaikuttaa, mutta jos turbiinifillari on 4mm isompi, voi olla aika plusmiinusnolla. Tai sitten ei.

Mitä muuta sulla on? Mulla juurikin nuo, lisäksi 450x300x76 cooleri, 2,5" ahtoputket, 3" putkisto alusta loppuun. 2500rpm kieppeille saa jotain 0,5bar kun hetkisen odottelee, mutta täysi hönkä on vasta jossain 3500rpm.

Lisäksi yhellä tutulla on isolla rahalla pajalla laitettu pumppu jossa Pentan nestepää, mutta se herää vielä huonommin, jossain 4000 jälkeen vasta. Sama ahdin ja cooleri kuin mulla. Tosin sen rajoitin on vasta jossain 6000 kieppeillä, ja kaiken lisäksi se on vielä sellanen paukkurajotin, vähän ku popcornia ois paukkumassa...

EDIT: kerroppa vielä siipikoot?


3" ränni, 450x300 cooleri, pakosarjassa hitsattu väliseinä eli 123-456 erotettu toisistaan. Siipikoot 54/60 muistaakseni

Edellisen omistajan toimesta penkitetty tolla kokoonpanolla 267hv/420nm
940 TDIC

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2681 : 10.01.2015, 17:58:54 »
vs. HX40kompura/HX50turbiini. Tarvii varmaan jotai herättelyapuja lisäksi.
Governoria muokkaamalla saattaisi saada yläkierroksille vähän vetoja lisää, mutta silti en ymmärrä miksi tuonne täytyy olla laittamassa tuollaista ylisuurta ahdinta, kun esim. HX35 on todettu hyvin toimivaksi ja riittää hyvin siihen mitä tuosta D24 koneesta saa tehoja ulos.

Poissa RuuBBe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2682 : 10.01.2015, 21:40:50 »
Mitä eroa on vaparin suuttimilla verrattuna turbon suuttimiin, muutakuin avautumispaineet? Riittääkö turbon suuttimet pidemmälle antaan soppaa vai riittääkö vaparin suuttimetkin siihen mihi turbon?

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2683 : 11.01.2015, 12:50:12 »
Mitä eroa on vaparin suuttimilla verrattuna turbon suuttimiin, muutakuin avautumispaineet? Riittääkö turbon suuttimet pidemmälle antaan soppaa vai riittääkö vaparin suuttimetkin siihen mihi turbon?

Käsitääkseni ei mitään. Vaparin avautumispainee 135bar, ja shimmaamalla saa nostettua siihen turbollisen 155bariin, eli menee ahdetun vaparin siinä missä turbollisenkin. Joku saattaa tietää paremmin.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2015, 14:55:09 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2684 : 11.01.2015, 18:30:21 »
Taitaa olla tuo sopan määrä näissä esikammio-koneissa enemmän pumpusta kiinni kuin suuttimista. Mutta eipä noissa suuttimissakaan taida tosiaan muuta eroa olla kuin avautumispaine.

 

Carcom Oy  Ateho