Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Imot - 10.04.2020, 10:38:43
-
Sain viikko sitten postissa takaisinkutsuilmoituksen liittyen hätäjarrutuksen ohjelmistovirheeseen. Kävin eilen koodauttamassa auton ja näköjään oli asennettu koko järjestelmän uusin ohjelmistoversio. Pikaisesti huomasin pari uutta ominaisuutta:
- Kaukovalojen automatiikan asetus pysyy päällä kun auto sammutetaan ja käynnistetään uudelleen.
- Poppikoneen äänenvoimakkuus muuttuu ajonopeuden mukaan.
Onko kellään tietoa, mistä tuon äänenvoimakkuuden muutoksen suuruutta/herkkyyttä voi säätää? Kävin valikoiden ääniasetukset läpi, mutta en huomannut sitä niissä. Nyt kun taso on ajossa hyvä, on voimakkuus pysähdyksissä melko hiljainen.
Onko tietoa muista uusista tai muuttuneista ominaisuuksista?
-
Mä olen menossa parin viikon päästä päivitykseen. Mun 2020 s60 on muistanut kaukovaloautomatiikan alusta asti, saas nähdä mitä muuttuu?
Kuinka hyvin teillä on toiminut takaluukun avaus jalkaa heilauttamalla. Mä olen saanut onnistumaan vain muutaman kerran aukeamaan ja nyt ei tunnu reagoivan enää lainkaan?
-
V90:lle tuli myös kutsu. Tuleekohan sille vastaavia päivityksiä? Mielestäni poppikoneen äänenvoimakkuus säätyy jo nyt, mutta kaukovaloautomatiikan asetuksen päällejääminen olisi kyllä tervetullut parannus.
Tässä takaluukku aukeaa, mutta on tosi tarkka että jalan pitää heilua oikeassa kohdassa.
-
Tuli kutsu, mutta empä ole vielä jaksanut varata aikaa päivitykseen. Jos kävis samalla kysymässä kun vaihtavat tuulilasin autooni.
Tuo takaluukun avaus jalanheilautuksella on kyllä välillä vaikeaa. Vaimoke aina nauraakin että tanssimaanko rupesit auton kanssa kun avaus ei heti onnistu. Helpompi hoitaa että pitää ostoksia toisella kädellä ja toisella avaa luukun avaimesta. En tiedä sitten millainen se anturi on eli voisko olla huonompi herkkyys, jos se on likainen?
-
V90ssä takaluukku aukeaa parhaiten, kun työntää jalan suoraan vetokoukun vasemmalle puolelle vähän puskurin alle ja vetää sitten jalan rauhallisesti ulos. Poikittaisella liikkeellä ei aukea kuin vahingossa.
-
V90ssä takaluukku aukeaa parhaiten, kun työntää jalan suoraan vetokoukun vasemmalle puolelle vähän puskurin alle ja vetää sitten jalan rauhallisesti ulos. Poikittaisella liikkeellä ei aukea kuin vahingossa.
Muistanko väärin jos sanon, että ohje näyttää nimenomaan edestakaista liikettä eikä pyyhkäisyä sivusuunnassa. ???
Tämä muistikuva 2019 V60.
-
Tuo takaluukun avaus jalanheilautuksella on kyllä välillä vaikeaa. Vaimoke aina nauraakin että tanssimaanko rupesit auton kanssa kun avaus ei heti onnistu. Helpompi hoitaa että pitää ostoksia toisella kädellä ja toisella avaa luukun avaimesta. En tiedä sitten millainen se anturi on eli voisko olla huonompi herkkyys, jos se on likainen?
Itsellä toimii hyvin auton alla jalalla vasemmalle vetämällä. Kohta on vähän keskikohdan vasemmalla puolella, ja vetokoukun kanssa se siirtyy vielä lisää vasemmalle. Omassa autossa on koukku, joten laitan jalan vähän keskikohdan vasemmalta puolelta auton alle ja nykäisen vasemmalle, niin aukeaa käytännössä aina. On näissä varmaan eroja, ainakin likaisuuden mukaan. Sekä V90 että V60 toimineet samoin.
-
Onko kellään tietoa, mistä tuon äänenvoimakkuuden muutoksen suuruutta/herkkyyttä voi säätää? Kävin valikoiden ääniasetukset läpi, mutta en huomannut sitä niissä. Nyt kun taso on ajossa hyvä, on voimakkuus pysähdyksissä melko hiljainen.
Tätä tietoa kaipaisin myös, en ole onnistunut löytämään ???
-
Minulla tehtiin takaisinkutsu kamppis (S60) ennen luovutusta. En ole itsekkään löytänyt tuota musiikin automaattista voimakkuuden säätöä. 2014 mallin V60 säätö löytyi. ???
Kuinka hyvin teillä on toiminut takaluukun avaus jalkaa heilauttamalla. Mä olen saanut onnistumaan vain muutaman kerran aukeamaan ja nyt ei tunnu reagoivan enää lainkaan?
Keskilinjan vasemmalla puolella olevan peruutustutkan kohdalta alhaalta hidas "potkaisu" auton alle. Joka kerta auennut S60 paksi. Ei toimi sivuttaisliikkeellä, tästä maininta myös ohjekirjassa.
-
Mulla takaluukku aukeaa käytännössä aina auton pitkittäissuuntaisella potkuliikkeellä keskilinjan vasemmalla puolella olevan parkkitutkan kohdalla.
-
Mulla takaluukku aukeaa käytännössä aina auton pitkittäissuuntaisella potkuliikkeellä keskilinjan vasemmalla puolella olevan parkkitutkan kohdalla.
*taavih-> Mä olen näemmä tehnyt turhaan sivuttaisliikettä eli nyt alkoi avautumaan joka kokeilukerta 8)
-
Eniten tuossa häiritsee viive, eli sen jälkeen kun on potkaissut sinne puskurin alle, on sekunnin pari epätietoisuudessa, että onnistuiko tämä vai pitääkö potkaista uudestaan. Olisi hyvä, jos saisi jonkin palautteen (vaikka äänimerkki) mielellään kun jalka on vielä sielä puskurin alla tulossa takaisinpäin jos sensori sen havaitsi.
-
Eniten tuossa häiritsee viive, eli sen jälkeen kun on potkaissut sinne puskurin alle, on sekunnin pari epätietoisuudessa, että onnistuiko tämä vai pitääkö potkaista uudestaan. Olisi hyvä, jos saisi jonkin palautteen (vaikka äänimerkki) mielellään kun jalka on vielä sielä puskurin alla tulossa takaisinpäin jos sensori sen havaitsi.
Tää viive vaivaa aika monia muitakin auton toimintoja.
-
Ensi torstaina vien oman XC60:n tuohon päivitykseen. Tässä ainakin kaukovaloautomatiikka pysyy aina päällä vaikka auton sammuttaa. Ilmeisesti on 20 mallia ellei ole kauaa varastossa seissyt, kun tammikuussa ostin. Blis -anturista antaa kans välillä jotain vikakoodia niin katsovat sen samalla.