Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: usu - 06.01.2011, 18:29:05

Otsikko: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: usu - 06.01.2011, 18:29:05
http://yle.fi/uutiset/tiede_ja_tekniikka/2011/01/adac_mercedes_jalleen_automerkkivertailun_paras_2268558.html

Tässä taas tutkimus/testi/vertailu muiden joukkoon.
Ei tuo nyt huonosti ole Volvolta.


Sori jos oli jossain muualla jo aiemmin.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Taavi.H - 06.01.2011, 18:33:49
Varsinkin että saksalaisessa vertailussa yltää viidennelle sijalle, on hyvä saavutus.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Ristus - 06.01.2011, 18:35:50
onhan tuo hyvin kun skodakin on jääny 6. sijalle ja clonksvaken oli 4.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: usu - 06.01.2011, 18:38:01
onhan tuo hyvin kun skodakin on jääny 6. sijalle ja clonksvaken oli 4.
Mä olen yllättynyt Skodan sijotuksesta. Odotin paljon alempaa paikkaa.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Classic - 06.01.2011, 20:06:21
Kannattaa vilkaista tutkimuksen yhteenveto (selvinnee puutteellisellakin kielitaidolla).

-> Volvo keräsi pisteitä eco-testistä (s. 13) ja turvallisuudesta (s. 19) - hienoa!

-> Volvon imago on myös nousussa, mutta takapakkia on menty laatupuolella (s. 9) :nohnoh

http://media.adac.de/fileadmin/user_upload/bilder/zeitschriften/reisemagazin/magazincover/ADAC-AutoMarxX-Dezember_2010_zusammenfassung.pdf

Ps. Viimeisellä sivulla on yhteenvetotaulukko.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Taavi.H - 06.01.2011, 20:13:19
Siirsin tämän yleiselle puolelle, sopinee paremmin tänne.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Ribbe - 06.01.2011, 20:13:52
Mä olen yllättynyt Skodan sijotuksesta. Odotin paljon alempaa paikkaa.
En tiedä millä tavalla tuo tutkimus tehty, mutta Top gear -lehti on jo useamman vuoden tehny uusien autojen omistajien tyytyväisyyskyselyä briteissä ja perinteisesti kaikki Skodan mallit on ollu top 10:ssä.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Dave - 06.01.2011, 20:17:11
Kyllä jäisi meikäläiseltä Skoda kauppaan. Kaverin pari vuotta vanha Passat (eli siis samoja osia Skodan kanssa), jolla oltiin Levillä, ei iskenyt juuri yhtään ja toisen kaverin Sdi Skoda Fabia...  :2funny:
En tiedä, Superb olisi joskus kiva koeajaa. Muuttuisiko mieli sitten... :)

Hauska homma on se, että tämän Passat-kaveri perheessä löytyy 850. Ja ainakin kun niitä vertaillaan niin 850 tuntuu olevan joka asiassa parempi ;D
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Ribbe - 06.01.2011, 20:18:55
Kyllä jäisi meikäläiseltä Skoda kauppaan. Kaverin pari vuotta vanha Passat (eli siis samoja osia Skodan kanssa), jolla oltiin Levillä, ei iskenyt juuri yhtään ja toisen kaverin Sdi Skoda Fabia...  :2funny:
En tiedä, Superb olisi joskus kiva koeajaa. Muuttuisiko mieli sitten... :)

Hauska homma on se, että tämän Passat-kaveri perheessä löytyy 850. Ja ainakin kun niitä vertaillaan niin 850 tuntuu olevan joka asiassa parempi ;D
Kannattaa ajaa uuden mallin skodat. SDI konetta ei ole pariin vuoteen ollu saatavilla. Suberb hyppäsi kunnolla laadun tunteessa uudessa mallissa. Edellinen oli venytetty Passat.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Ristus - 06.01.2011, 20:20:31
Kyllä jäisi meikäläiseltä Skoda kauppaan. Kaverin pari vuotta vanha Passat (eli siis samoja osia Skodan kanssa), jolla oltiin Levillä, ei iskenyt juuri yhtään ja toisen kaverin Sdi Skoda Fabia...  :2funny:
En tiedä, Superb olisi joskus kiva koeajaa. Muuttuisiko mieli sitten... :)

Hauska homma on se, että tämän Passat-kaveri perheessä löytyy 850. Ja ainakin kun niitä vertaillaan niin 850 tuntuu olevan joka asiassa parempi ;D
Kannattaa kokeilla ja sinähän et pieni mies ollu jos en viärin muista... mut superbi vois olla sulle ilonen yllätys...
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Dave - 06.01.2011, 20:21:52
Kannattaa ajaa uuden mallin skodat. SDI konetta ei ole pariin vuoteen ollu saatavilla. Suberb hyppäsi kunnolla laadun tunteessa uudessa mallissa. Edellinen oli venytetty Passat.

Täytyy katsoa joskus. Ei Skoda kauheasti kiinnostusta minussa herätä. Mutta näkyyhän noita jonkin verran liikenteessä niin kai joku tykkää :)
Eipä harmita ihan mahdottomasti, jos turboton diesel poistunut mallistosta. En ymmärrä, miten kaveri pitää siitä autosta. Itsellä lähinnä nousee pinna ja moottoritiellä tulee kovin orpo olo. Eihän tuo kyllä kuluta paljoa mitään, jos sitä pitää tärkeänä.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Dave - 06.01.2011, 20:23:32
Kannattaa kokeilla ja sinähän et pieni mies ollu jos en viärin muista... mut superbi vois olla sulle ilonen yllätys...

Ei olla kahdesta metristä kaukana. Superb on varmasti tilava, ehkä tuleekin joskus testattua.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: usu - 06.01.2011, 20:39:56

Eipä harmita ihan mahdottomasti, jos turboton diesel poistunut mallistosta. En ymmärrä, miten kaveri pitää siitä autosta. Itsellä lähinnä nousee pinna ja moottoritiellä tulee kovin orpo olo. Eihän tuo kyllä kuluta paljoa mitään, jos sitä pitää tärkeänä.
Helppoa.
Kaikille auto ei ole jatke.
Järkisyillä tollanen Fabia on loistava. Vie vähän, halvat osat, halvat vakuutukset, kaikin puolin halpa. Ja ajaa ilmeisen hyvin asiansa. Ja kyllä sillä 120kmh pääsee, samoin se kulkee 80kmh ja 100kmh.

Näin kun S90;n on omistanut, ihmettelen miksi joku sellaisen haluaa. Vie paljon bensaa, corollat menee ohi vasemmalta ja oikealta ja ajettavuus on, no lullamainen vakio alustalla. Ja ei tunnu perhana kaikki osatkaan kestävän ikuisesti.

Tarkoituksellinen piikki kyseessä, ihmisiä on monenlaisia joten kunnioitetaan heidän päätöksiään.  :)
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Putrus - 06.01.2011, 21:11:50
Hmmm... Saksalainen tutkimus, ja 4 ekaa merkkiä on saksalaisia ::) Mahtaakohan olla tutkimuksen alkuperämaalla jotain tekemistä sen kanssa, vai ovatko saksalaiset autot sitten vain niin hyviä...
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Taavi.H - 06.01.2011, 21:16:20
Hmmm... Saksalainen tutkimus, ja 4 ekaa merkkiä on saksalaisia ::) Mahtaakohan olla tutkimuksen alkuperämaalla jotain tekemistä sen kanssa, vai ovatko saksalaiset autot sitten vain niin hyviä...

Tuolla osa-alueina oli sellaisia kuin imago, asiakastyytyväisyys, markkinaosuus... lienee selvää, että varsinkin noissa saksalaiset autot jyräävät kotimaassaan.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Ristus - 06.01.2011, 21:19:22
Opel ei ollu mahtunu muuten top10 vaikka ovat parantanu autojaan viimevuosina urakalla
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Jugi87 - 06.01.2011, 22:56:37
Opel ei ollu mahtunu muuten top10 vaikka ovat parantanu autojaan viimevuosina urakalla
Samaa jäin itekkin ihmettelemään  ???
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Volvo-car - 07.01.2011, 00:26:09
Kyllä jäisi meikäläiseltä Skoda kauppaan. Kaverin pari vuotta vanha Passat (eli siis samoja osia Skodan kanssa), jolla oltiin Levillä, ei iskenyt juuri yhtään ja toisen kaverin Sdi Skoda Fabia...  :2funny:
En tiedä, Superb olisi joskus kiva koeajaa. Muuttuisiko mieli sitten... :)

Hauska homma on se, että tämän Passat-kaveri perheessä löytyy 850. Ja ainakin kun niitä vertaillaan niin 850 tuntuu olevan joka asiassa parempi ;D

Minä taas olen miettinyt et oliskohan tuollainen Superb farkkuna seuraava kärry, se taitaa olla jopa isompi kuin tuo V70...vaikka Volvooni olenkin ollut erittäin tyytyväinen, tähän mennessä, mutta silti kokemuksesta tiedän että Skoda ei ainakaan huonompi ole kuin Volvo, ainakaan kestävyydeltään ja uskoisin että tuossa uudessa Superb:essä voi tuo laatukin olla jo aika korkeella jopa Volvoon verrattuna. Meillä on ollut Skoda Octavia jo 8 vuotta ja se pelaa yli 420 tkm ajettunakin yhtä hyvin kuin puolta vähemmän ajettuna kuin se ostettiin...ja vikoja on ollut koko aikana todella vähän, sanon vaan että on uskomattoman kestävää tekoa ja pienellä naftamäärälläkin vielä kulkee.

Väitän että Skodan "osakkeita" painaa edelleenkin sen aikoinaan saama huono maine ja väitän vielä senkin että jos kaikki Skodien vastustajat joutuisivat tietämättään ajamaan sillä niin ettei auton malli selviä ennen kuin ajolenkki on ohi, siis ilman ennakkoasenteita, aika moni saattaisi kääntää takkinsa tuossa Skodan laatu-imago kysymyksessä.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: usu - 07.01.2011, 08:38:59
Väitän että Skodan "osakkeita" painaa edelleenkin sen aikoinaan saama huono maine ja väitän vielä senkin että jos kaikki Skodien vastustajat joutuisivat tietämättään ajamaan sillä niin ettei auton malli selviä ennen kuin ajolenkki on ohi, siis ilman ennakkoasenteita, aika moni saattaisi kääntää takkinsa tuossa Skodan laatu-imago kysymyksessä.
Ihan varmasti painaa. Itsekkin tiedän pari kaveria jotka ovat ostaneet Passatin Octavian sijaan, juurikin merkin takia, vaikka ovatkin muuta sanoneet.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Ristus - 07.01.2011, 08:46:33
hen.koht. mitä olen ajanut octaviata ja passattia ihan tommosia -09 malleja niin en olisi välttämättä tiennyt kummaala ajan ellei olis merkit ratissa... eli sanon että ei niissä tunne eroja...
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: remes - 07.01.2011, 11:56:09
Mä olen nyt karvan yli vuoden (vajaa 60tkm) rullannut -09 tdi Octavialla, S40:stä ei todellakaan ole ikävä vaikka 100 heppaa puuttuukin. Ei kolise eikä natise niinkuin Volvo, tilaa ja säilytyslokeroita on joka välissä. Elegance varusteet on aivan riittävät, lohkolämmitin sisähaaralla, vetokoukku, softa ja alustasarja + kesäpyörät on ainoita jota olen laittanut. 
Kojelaudan pintamateriaali on ehkä vähän kusisen näköinen ja keulan muodossa jotain itäautoa, ehkä. Mulla siis ei ole vielä facelifti mallia. Kulutusta en ole saanu yli 6:n vaikka tässä nurkissa pyörii, matkaa 5:n pintaan.
Omasta mielestä hyvin on autoa tähän hintaan.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: J-VP - 07.01.2011, 15:36:58
"Aavistuksen" kottinpäin nämä ADAC:in arvot... Lähinnä todistaa mistä raappahousu tykkää, ei muuta. Toki selvä esimerkki siitä ettei audilla pärjätä Mercedekselle edes kotirintamalla, mutta se lienee pässinlihaa  ;)
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Classic - 07.01.2011, 16:04:06
  :hello: .... mutta tarvitseeko maailma muita esikuvia  ::) ...

Mersu nousi listalla kärkeen pudottaen ykkösenä olleen BMW:n kolmanneksi. Mersu kiilasi jopa turvallisuudessa nelossijalta toisena olleen Volvon ohi suoraan ykköseksi pudottaen kärjestä BMW:n neloseksi. Noin sitä pitää kilvoitella ja kehittää tuotetta!
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: v-femtio - 07.01.2011, 20:34:32
Mä olen nyt karvan yli vuoden (vajaa 60tkm) rullannut -09 tdi Octavialla, S40:stä ei todellakaan ole ikävä

Hmm, ite tein vaihdon toisin päin ja ihan yhtä lailla ei ole skoodaa ikävä.  :-\
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: juse D5 - 07.01.2011, 20:53:45
Toisella vävyllä on Skoda Octavia farkku TSI 1.8 automaatti työsuhde autona ja yllätyin kyllä sillä vähäsellä ajolla positiivisesti mutta tietysti vaatisi pitemmän kokemuksen että voisi kunnolla verrata esim. nykyiseen.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Make - 08.01.2011, 10:39:17
Eikös nää Skoda , Seat , Volkswagen ja Audi ole periaatteessa sama auto. Ajettavuus ja moottorit aikalailla 1-1 ? Näin ainakin monen tuntemani Taksikuskin mukaan. Samalla alustalla samat moottorit , merkkivaan on eri ja sisusta.
Hyvin pitkälle on samoja mutta taitaa olla että Audiin on haettu "kallimman" auton tuntua. Pieniä tyllikkäämpiä yksityiskohtia sisustassa ym kuin esim VW:ssä. Ovet ja luukut sulkeutuu pehmeämmin ym.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: usu - 08.01.2011, 11:03:26
Eikös nää Skoda , Seat , Volkswagen ja Audi ole periaatteessa sama auto. Ajettavuus ja moottorit aikalailla 1-1 ? Näin ainakin monen tuntemani Taksikuskin mukaan. Samalla alustalla samat moottorit , merkkivaan on eri ja sisusta.
Pohjalevy "platform" on samaa Octaviassa, Suberbissa ja Passatissa. Audin on erikseen.
Koneet on kooltaan samoja mutta toteutuksissa on eroa Skoda, VW vs Audi. Jo lähtien Audin pitkittäiskoneisuudesta.
Ja samasta syystä Audi eroaa myös alustaltaan, ohjausgeometrialta, jne.

Audi ( pois luetaan A3, TT, A1) on aina pitkittäisellä koneella. Passatti oli -04 sedan asti ja Variant -05 asti. Skoda aina poikittaisella.
Tästä syystä Audin ja VW/ Skodan vertaaminen ei enää toimi niin hyvin. Tehdas myöskin eriyttää Audia jatkuvasti pois päin muista merkeistä.


Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Make - 08.01.2011, 11:25:37
Pohjalevy "platform" on samaa Octaviassa, Suberbissa ja Passatissa. Audin on erikseen.
Koneet on kooltaan samoja mutta toteutuksissa on eroa Skoda, VW vs Audi. Jo lähtien Audin pitkittäiskoneisuudesta.
Ja samasta syystä Audi eroaa myös alustaltaan, ohjausgeometrialta, jne.

Audi ( pois luetaan A3, TT, A1) on aina pitkittäisellä koneella. Passatti oli -04 sedan asti ja Variant -05 asti. Skoda aina poikittaisella.
Tästä syystä Audin ja VW/ Skodan vertaaminen ei enää toimi niin hyvin. Tehdas myöskin eriyttää Audia jatkuvasti pois päin muista merkeistä.
Eli skodan ja VW:n vertaaaminen käy. Nyt odotellaan sitten milloin samaan joukkoon tulee Alfa-Romeo. 8)
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: TimoV8 - 08.01.2011, 11:55:17
Tässä lisää saksalaista tilastotietoa:

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Toyota+vahva+saksalaisessa+laatuvertailussa/1135262897766 (http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Toyota+vahva+saksalaisessa+laatuvertailussa/1135262897766)
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Make - 08.01.2011, 12:37:25
Miten se menikään
-tilasto on sellainen miten sen haluaa tulkita
-vale,emävale ja tilasto.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Classic - 08.01.2011, 12:54:10
Tässä lisää saksalaista tilastotietoa...

Katsastusraportista "2-3 vuotiaat autot" voi tehdä vaikkapa seuraavan päätelmän, kun otetaan kaikki eniten ajetut mallit tarkasteluun:

-> Audi on vikojen vähyydessä vakuuttava - sija 31. malli A4 ajo 71 tkm, 47. A6 85 tkm, 58. A8 85 tkm, 72. Q7 75 tkm

-> VW liki samaa tasoa - 67. Passat 88 tkm, 96. Sharan 73 tkm.

-> MB peesaa - 93. E-sarja 77 tkm, 97. S-sarja 72 tkm

-> BMW perässä - 99. 5-sarja 75 tkm

-> Volvo hännillä - 118. V/XC70 81 tkm, 125. XC90 73 tkm

http://www2.hs.fi/extrat/autot/pdf/TUV_2011_2-3v.pdf
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Make - 08.01.2011, 13:30:42
Katsastusraportista "2-3 vuotiaat autot" voi tehdä vaikkapa seuraavan päätelmän, kun otetaan kaikki eniten ajetut mallit tarkasteluun:

-> Audi on vikojen vähyydessä vakuuttava - sija 31. malli A4 ajo 71 tkm, 47. A6 85 tkm, 58. A8 85 tkm, 72. Q7 75 tkm

-> VW liki samaa tasoa - 67. Passat 88 tkm, 96. Sharan 73 tkm.

-> MB peesaa - 93. E-sarja 77 tkm, 97. S-sarja 72 tkm

-> BMW perässä - 99. 5-sarja 75 tkm

-> Volvo hännillä - 118. V/XC70 81 tkm, 125. XC90 73 tkm

http://www2.hs.fi/extrat/autot/pdf/TUV_2011_2-3v.pdf
Tästä päästäänkin sitten kätevästi siihen keskuteluun että mitä vikaa ollut. Volvoissa perinteisesti käsijarrukengät ja etutuennat helat ja nivelet.
Onko tämän sitten niin vavaka vika kuin esim päästöistäjohtuvat mitä oli joillain japseilla  jne.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: usu - 08.01.2011, 13:34:12
Tästä päästäänkin sitten kätevästi siihen keskuteluun että mitä vikaa ollut. Volvoissa perinteisesti käsijarrukengät ja etutuennat helat ja nivelet.
Onko tämän sitten niin vavaka vika kuin esim päästöistäjohtuvat mitä oli joillain japseilla  jne.
Tai polttimoita palanut. Jarrut kuluneet.

Jos ei syitä näy, niin aika turhia on nuo tilastot. Paitsi tietty niille jotka ajelee ykkösenä olevalla merkillä.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Classic - 08.01.2011, 13:41:50
Tai polttimoita palanut. Jarrut kuluneet. Jos ei syitä näy, niin aika turhia on nuo tilastot. Paitsi tietty niille jotka ajelee ykkösenä olevalla merkillä.

Kunhan vetaisin tilastosta ulos ;)

Kait se kuitenkin jotain kertoo. Ainakin automyyjänä ottaisin tuollaiset seikat huomioon, kun omaa merkkiä kehua retostaa...
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: TimoV8 - 08.01.2011, 14:47:01
Tai polttimoita palanut. Jarrut kuluneet.

Jos ei syitä näy, niin aika turhia on nuo tilastot.

En nyt ihan sanoisi niinkään. Vika kuin vika -aina vien autoni korjaamolle. Toki jos valita voisin niin ottaisin mieluummin pieniä vikoja kuin isoja/kalliita mutta yhtä kaikki -minulle vaivannäkö on sama.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: usu - 08.01.2011, 15:15:52
Nojoo. Tuollaisssa jarrujen kulumisissa, polttimoita pimeänä yms. vaikuttaa paljon se omistajan kiinnostus pitää autoa yllä.
Nuohan ovat kaikki huoltokohteita.

Ihan varmasti noihin prosentteihin mahtuu oikeita vikojakin, en sitä kiellä. Mutta mun mielestä lukemaa sotkee ns. huoltokohteet jotka ei sinällään ole vikoja. Kuluvia osia jotka pitäisi uusia, ennen kun katsastukseen menee.
Tietty toisille katsastus on se instanssi, joka kertoo mitä pitää korjata tänä vuonna, muuten ei sitten olekkaan väliä.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Dave - 08.01.2011, 15:34:40
Mielestäni Seat käyttää just Audin Alustaa ?!?  Tässä tämänpäivän Start ohjelmassa oli Seatin uutta farkkua esittelyssä ja kehuivat että Audi A4 on ihan sama kärry , erona on vain Audin "IMAGO" ei muuta

Niin siinä Exeossa on edellisen korin A4:sen alusta. Tiedä sitten, onko nykyään jo eri alustat noilla?
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Ristus - 08.01.2011, 15:41:09
Niin siinä Exeossa on edellisen korin A4:sen alusta. Tiedä sitten, onko nykyään jo eri alustat noilla?
Niin juuri edellinen mallisarja ei audi niin tyhmä ole että siittimeen pistää parasta alustaa jne halpatuotantoon... vaan just se toisiks paras....

Mutta eiköhän tää riitä mikä on tehty mistä ja jatketaan tutkimuksen arvostelua  ;)
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: kempula - 08.01.2011, 16:15:02
Onkohan yhtään Automerkkiä jäljellä muita kuin BMW ja Mercedes-benz joka on enää oma ittensä ? Tosin tehdäänhän Jenkkien Alabamassa Myös ML mersua jne jne ja Sprintteriä myydään Dodgena Usassa mutta silti taitaa tulevaisuudessa olla pari -kolme autotehdasta ja sieltä tilataan auto valitsemallaan merkillä , vähän niinkuin televisiot ja jääkaapit on tänäpäivänä

Maybacheissa ja mersuissa on samaa tekniikkaa ;)
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: T-T - 08.01.2011, 16:29:55
Onkohan yhtään Automerkkiä jäljellä muita kuin BMW ja Mercedes-benz joka on enää oma ittensä ?
Onkohan Lada? ::)
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Classic - 08.01.2011, 17:13:54
...jatketaan tutkimuksen arvostelua  ;)

Katsastusraportista "4-5 vuotiaat autot" saa aikaan seuraavan päätelmän, kun otetaan kaikki väh. 100 tkm ajetut mallit tarkasteluun:

-> Audi on edelleen vikojen vähyydessä vakuuttava - sija 10. malli A8 ajo 115 tkm, 13. A6 102 tkm

(VW ei yltänyt tähän keskimääräiseen ajosuoritteeseen.)

-> MB sai nyt hajontaa enemmän ajettujen malliensa välille - 49. S-sarja 109 tkm, E-sarja 88. 106 tkm

-> BMW seuraa - 60. 5-sarja 100 tkm, 64. 7-sarja 100 tkm, 92. X5 101 tkm

-> Volvo vähän petraa (vrt. MB E) - 86. V/XC70 113 tkm

http://www2.hs.fi/extrat/autot/pdf/TUV_2011_4-5v.pdf
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Ribbe - 08.01.2011, 17:32:31
Onkohan yhtään Automerkkiä jäljellä muita kuin BMW ja Mercedes-benz joka on enää oma ittensä ? Tosin tehdäänhän Jenkkien Alabamassa Myös ML mersua jne jne ja Sprintteriä myydään Dodgena Usassa mutta silti taitaa tulevaisuudessa olla pari -kolme autotehdasta ja sieltä tilataan auto valitsemallaan merkillä , vähän niinkuin televisiot ja jääkaapit on tänäpäivänä
E-sarjan meraun tekniikka on siirretty Chryslerin 300C malliin ja SLK tekniikka crossfireen. Bmw moottoreita on käytetty roverissa, minissa, citroenissa ja peugeotissa. Miksi ei voisi saman konsernin sisällä lainata tekniikkaa? Britti merkit on hyvä esimerkki miten käy kun jokainen merkki tekee konsernin sisällä kaikki itse ja kilpaillaan vielä samoista asiakkaista.

Edit: kirjoistusvirheitä tulee liikaa puhelimella :)
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Ribbe - 08.01.2011, 20:12:57
Niinpä, miksi ei !  ja näinhän ne tekeekin, mutta mistä johtuu sitten se erialaisuus tilastoissa jos kaikki kopioi kaikkea jotta saisi hyvän auton markkinoille, saman konsernin tuote saattaa olla sijalla 1 ja toinen sijalla 100  - tuntus että siinä menis jo kaikkien merkkien maine lopulta.
Kerroppas merkit missä toinen on sijalla 1 ja toinen sijalla 100? Nuo katsastus raportit ei kerro kaikkea vaan kertoo miten autoja pidetään. Jostain luin että S40/V50 Volvojen yksi suurin syy miksi pomppaa katsastuksesta on palaneet polttimot  :idiot2:. Se ei ole minun mielestä auton vika. Toisessa maassa toinen merkki on korkealla, Saksalaisessa tutkimuksessa Audi oli korkealla ja Briteissä taas Skoda. Myydäänkö Britteihin parempia Skodia kuin Saksaan? Nämä on vain mielikuvia mitä ihmisille myydään. Itse en esimerkiksi voisi ostaa X-type tai S-type Jaggea ostaa koska niissä on sisustassa liikaa osia suoraan Ford Focuksesta.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: kempula - 08.01.2011, 20:36:02
Bmw moottoreita on käytetty roverissa, minissa, citroenissa ja peugeotissa.

Ja Opelissa :D
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Make - 08.01.2011, 22:36:22
Niinpä, miksi ei !  ja näinhän ne tekeekin, mutta mistä johtuu sitten se erialaisuus tilastoissa jos kaikki kopioi kaikkea jotta saisi hyvän auton markkinoille, saman konsernin tuote saattaa olla sijalla 1 ja toinen sijalla 100  - tuntus että siinä menis jo kaikkien merkkien maine lopulta.
Mersu lasit.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Classic - 09.01.2011, 11:12:43
...Nuo katsastus raportit ei kerro kaikkea vaan kertoo miten autoja pidetään. Jostain luin että S40/V50 Volvojen yksi suurin syy miksi pomppaa katsastuksesta on palaneet polttimot...

Totta toinen puoli - autoja käydään läpi kuitenkin niin paljon, että raportti kertoo myös suuntia auton suunnitteluratkaisujen kestävyydestä.

TÜV-katsastusraportin ns. isoista vioista valoviat ovat tyypillisimmät. Muita vikoja löytyy jarruista, pyöränripustuksesta, ohjausnivelistä ja pakoputkistosta. Lisäksi tulevat vanhempien autojen ruostevauriot ja öljyvuodot. Tulokset eivät sisällä erillisen pakokaasupäästömittauksen tulosta eivätkä näy raportissa hylkäyksen syinä. Raportin laatija vakuuttaa, että raportti kohtelee tasapuolisesti kaikkia merkkejä.

Siis näin:
General inspection data as basis In the TÜV Report, experts evaluate the results of the general vehicle inspections that are required by law. The basis of the evaluation consists exclusively of the criteria defined in the test catalogue of the German Road Traffic Licensing Regulations (StVZO). The vehicles are grouped in accordance with the specified inspection intervals. "All vehicles are measured against the same criteria", explains Dr. Brüggemann, "which means that the TÜV Report is the only neutral and objective used car guide available in the marketplace." The majority of the 25 million mandatory inspections performed each year in Germany are carried out by the various TÜV organizations. 7,253,709 were evaluated for the TÜV Report.

The TÜV inspectors found a particularly large number of defects in the lighting equipment, front and rear axles and also in brake lines and hoses on the vehicles they inspected. "The level of vehicle lighting defects, which has remained consistently high over many years, is astonishing", explains Dr. Brüggemann. "Every driver can easily see if the headlights are not working properly." These problems with lighting make it clear how important it is for vehicle owners to demonstrate a sense of responsibility. "The warning light in the cockpit seems not to be enough in many cases", says Dr. Brüggemann. But it is not only drivers and workshops who have to take action: some frequent defects, such as those found in front and rear axles, can also be related to the original design.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Tiiliskivi - 09.01.2011, 17:18:33
Kyllä minulla ainakin menee molempiin merkiin luottamus, kuten Itsellä aikoinaan kävi P.S.A Konsernin tuotteisiin, ja olen varma että itselle sattu vain se maanantai kappale käsiin ja kalliiksi tuli , meni luottamus Fiat, Peugeot ja Citroeniin että heilahti

Ihan mielenkiinnosta, mikä auto oli kyseessä kun samalla meni PSA- ja FIAT-luottamukset?
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Make - 09.01.2011, 21:21:27
Citroen Jumper 2.0hdi -03.  Kävi toissa talvena jäätymisongelmien kanssa merkkihuollossa 4 kertaa. ensin jääty polttoaineen korkeapainepumppu joka alkoi vuotamaan naftaa startatessa, no se korjattiin..... seuraavaksi meni kyseisen osan alapuolella oleva laturi koska naftaa oli tiputellut sen päälle..... okey, seuraavaksi alkoi jäätymisongelman ratkaiseminen ,maskiin merkkihuolto suositteli suojaa, se ostettiin jonka jälkeen lämmöt alkoi ehkä hieman nousemaaan 0 ylöspäin, sitä ennen lämpömittari ei noussut kuin tulitikun verran ja auto oli tosi kylmä heti kun lumet tuli maahan. Merkkihuolto sanoi lämpömittarista että siihen ei ole luottaminen koska moottori kyllä lämpenee ??????? No, Luotin tähän mitä Citroen merkkiliike sanoi että Auto on nyt priima kunnossa ja eiku lujaa ajoa vaan... Tuusulan väylällä pamahti taas jäähän letkut...... ja hinautin auton merkkihuoltoon. Tälläkertaa oli egr-letku pamahtanut jäähän..... No se vielä uusittiin ja nesteet laitettiin tottakai uudet ja pakkasen kestävät´-32C . Viikko meni kun ajoin taas tuusulan väylällä naama leviänä Citroenillä kotiin päin niin auton mittaristo alkoi vilkkumaan kuin joulukuusi ja kauheat savut takana, Kaikki nesteet pihalle TAAS !!!! auto jääty  ja siihen loppu matkanteko. Tilasin Hinaus kaluston ja vein sen Citroenin sinne mistä olin sen puoli vuotta sitten ostanutkin, ja onni oli että vaihdoin tappiolla 5 vuotta vanhempaan Transporteriin sen koska sama myyjä keroi jälkeen päin että Citroenissä oli kansi halki. Olivat vaihtaneet siihen uuden vaihtokoneen. sanoin että onnea ja menestysta vaan...... Merkkihuollosta sanoivat että kaikissa Fiat, Peugeot, Citroen pakuissa on täysin samat moottorit ja osat, eli sama auto täysin.  Jäätymis ongelmia näytti olevan saman konsernin henkilöautoillakin koska liikkeen pihalla seiso Citroeneja ja Fiatteja nesteet pihalla.Pidin Citroeniä tasan 5 kk jonka aikana se maksoi minulle yli 3000€ + muut kulut päälle .
Ei taida pitää paikkaansa että noissa kaikissa on pakuissa on samat moottorit. Esim Fiatissa on on sen omiakin koneita.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Tiiliskivi - 09.01.2011, 22:08:02
Hauska kertomus.  ;D
Noinkohan tulisi sitten kaikista pösöistä, sitikoista ja fiiateista ihan kelpo pelejä, jos niihin laitettaisiin tarpeeksi vahvat pakkasnesteet...?   :2funny:
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: MaZi - 09.01.2011, 22:26:50
Hauska kertomus.  ;D
Noinkohan tulisi sitten kaikista pösöistä, sitikoista ja fiiateista ihan kelpo pelejä, jos niihin laitettaisiin tarpeeksi vahvat pakkasnesteet...?   :2funny:
saahan sitä kokeilla... vaan saa myöskin epäillä :D
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: MaZi - 09.01.2011, 22:37:24
pohjoismaat jätetään huomiotta tälläkin saralla  :(
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Make - 10.01.2011, 10:32:41
No, olkoot vaikka Ferrarin moottori mutta en silti tule koskaan kyseista laitetta ostamaan enkä edes märimmässä päiväunissa haaveilemaan kertokoon tilastot mitä tahansa, jos ymmärrät vitutuksen niin ymmärrät varmaan petymykseni myös kyseisiin kulkuneuvoihin. Totta on että Ducatossa , Boxerissa ja Jumperissa on myös omia koneita ja näistä 2,8 HDI moottori on paras ja tehokkain jne jne  ja on myös Ivecon kuorma-autoissa ja plaa plaa plaa jne jne .....  mutta 2,0 hdi on yleisin moottori näissä kaikissa pakettiautoissa ja se on PSA yhteistuote. Näin on minulle viisaammat kertoneet ja Itse en ole mikään Citroen asiantuntija
Joo ymmärrän ymmärrän. Auto voi muttuua toiseksi jos siinä on eri moottori. Vai ajaisitko mersulla jos siinä olisi Citroen in moottori.  :pomo:
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Tiiliskivi - 10.01.2011, 12:11:03
Kukaan ei ainaskaan varmaan ajais volvolla jos siinä olis vaikka rellun, pösön tai sitikan moottori...?  ;D
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Ristus - 10.01.2011, 12:20:21
Kukaan ei ainaskaan varmaan ajais volvolla jos siinä olis vaikka rellun, pösön tai sitikan moottori...?  ;D
En minä ainakaan jos se on pieni bensa tai diiseli... :idiot2:
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: ässä60 - 10.01.2011, 16:38:28
Kukaan ei ainaskaan varmaan ajais volvolla jos siinä olis vaikka rellun, pösön tai sitikan moottori...?  ;D
Kai niilläkin joku ajaa Rellun koneet 340/360/440/460/480/S&V40 ja Pösön/Sitikan C30/S40/V50/V70/S80 drive
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Make - 10.01.2011, 17:32:03
Kai niilläkin joku ajaa Rellun koneet 340/360/440/460/480/S&V40 ja Pösön/Sitikan C30/S40/V50/V70/S80 drive
Enemmän ja vähemmän alkaa nuo pikkukoneet olla yhteistyö malleja joihin sitten jokainen merkki on lisännyt jotain omaa.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: ässä60 - 10.01.2011, 18:07:42
PSA:n 1,6 HDI on käytössä Pösön ja Sitikan lisäksi ainakin Fordilla, BMWllä (Minissä), Mazdassa, Volvolla Drive-malleissa.  Jokainen lienee muokannut/ muokkauttanut peruskonetta itselleen sopivaksi. Onhan tehojakin valittavaksi 90/109/110/115 hv.
Kestävyydestä tai soveltuvuudesta talvikäyttöön en osaa sanoa mitään.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: MaZi - 10.01.2011, 18:31:50
PSA:n 1,6 HDI on käytössä Pösön ja Sitikan lisäksi ainakin Fordilla, BMWllä (Minissä), Mazdassa, Volvolla Drive-malleissa.  Jokainen lienee muokannut/ muokkauttanut peruskonetta itselleen sopivaksi. Onhan tehojakin valittavaksi 90/109/110/115 hv.
Kestävyydestä tai soveltuvuudesta talvikäyttöön en osaa sanoa mitään.
samaa sarjaa myös 2L nelos dieselit uusissa volvoissa
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Dave - 10.01.2011, 19:16:26
Eli jos joskus tulee koti-ikävä ja pitää Volvo laittaa niin 5 koneella sitten , mahtaakohan lienee uusia saadakkaan volvon omalla dieselillä lähitulevaisuudessa  :'(

Ei uskoisi D5-koneen mihinkään häviävän :)
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: MaZi - 10.01.2011, 19:17:36
Eli jos joskus tulee koti-ikävä ja pitää Volvo laittaa niin 5 koneella sitten , mahtaakohan lienee uusia saadakkaan volvon omalla dieselillä lähitulevaisuudessa  :'(
en jaksa uskoa, että D3 ja D5 minneen häviävät äkkisellään  8)
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: MaZi - 10.01.2011, 20:16:59
mikä D3 ?   kolmipyttynenkö  ;D   eihän se nyt voi olla ?!?
ei nyt sentään perus lohko sama kun D5
http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/Pages/default.aspx?itemid=38 (http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/Pages/default.aspx?itemid=38)
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Jugi87 - 10.01.2011, 23:05:04
mikä D3 ?   kolmipyttynenkö  ;D   eihän se nyt voi olla ?!?
Ite meinasin saada paskahalvauksen, Kun kuulin ekan kerran mainittavan D3, Oli vähän sellanen "kolme pyttynen riisseli ei jumalauta!" Fiilis.  :)
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Jugi87 - 11.01.2011, 16:07:59
Saisi olla vähän selvempiä nuo merkinnät. Eikös ne moottorien "koodit" ole kans muuttunut volvoissa ? BXXXX ja DXXXX ???
Niin sais joo. En ymmärrä mikä niissä vanhoissa oli vikana  ???
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: MaZi - 11.01.2011, 16:26:31
Niin sais joo. En ymmärrä mikä niissä vanhoissa oli vikana  ???
nimenomaan, paljon yksiselitteisempiä  ???
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: 740 GLE - 30.01.2011, 22:11:17
Ei olla kahdesta metristä kaukana. Superb on varmasti tilava, ehkä tuleekin joskus testattua.
Joo, tilava on, varauksin. Takana on businessluokan jalkatilat.

Mutta sekä vanhan että uuden Superbin kattolinja pilaa päätilan jo tällaiselta hieman yli 180-senttiseltä persjalkaiselta hukkapätkältä.

Mutta farmarimallihan korjaa tuonkin osan kuntoon eikä sen tavaratila ole ollenkaan huono.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: JM77 - 06.03.2011, 21:42:51
:)

Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: JM77 - 06.03.2011, 21:45:05
Mä olen nyt karvan yli vuoden (vajaa 60tkm) rullannut -09 tdi Octavialla, S40:stä ei todellakaan ole ikävä vaikka 100 heppaa puuttuukin. Ei kolise eikä natise niinkuin Volvo, tilaa ja säilytyslokeroita on joka välissä. Elegance varusteet on aivan riittävät, lohkolämmitin sisähaaralla, vetokoukku, softa ja alustasarja + kesäpyörät on ainoita jota olen laittanut. 
Kojelaudan pintamateriaali on ehkä vähän kusisen näköinen ja keulan muodossa jotain itäautoa, ehkä. Mulla siis ei ole vielä facelifti mallia. Kulutusta en ole saanu yli 6:n vaikka tässä nurkissa pyörii, matkaa 5:n pintaan.
Omasta mielestä hyvin on autoa tähän hintaan.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Classic - 15.03.2011, 11:29:29
Volvo otti vikavähyydessään ykköspaikan A-Katsastuksen listalla:

http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2010/A-Katsastus_vikatilasto_2010.pdf

"Kymmenen vikaherkimmän automallin joukkoon kuuluivat myös Dodge Caliber, Volvo XC90, Chrysler Grand Voyager, Chrysler Voyager, Mersun E-sarja, Ford Mondeo, Fiat Stilo, BMW 5-sarja ja Fiat Albea.", analysoi listaa Kauppalehti tänään.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Acke - 15.03.2011, 13:10:04
Myös V50(13) ja C30(20) mahtuivat top 20. S40 voittajana. Pikkuvolvot näköjään pärjää hyvin. Isommissa näköjän seisontajarru ja ohjauslaitteet ongelmana, eli ei mitään uutta... XC90 myös iskunvaimennus.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Classic - 15.03.2011, 13:22:06
...Pikkuvolvot näköjään pärjää hyvin. Isommissa näköjän seisontajarru ja ohjauslaitteet ongelmana, eli ei mitään uutta...

Jos kuitenkin vähän uutta - XC70 on sijoittunut listalla aika hyvin V:>
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Acke - 15.03.2011, 13:40:58
Nojuu, se tietysti.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Bob-o-boB - 15.03.2011, 13:55:15

Ajokiometreihin suhteutettuna isotkin pärjäävät hyvin...


Myös V50(13) ja C30(20) mahtuivat top 20. S40 voittajana. Pikkuvolvot näköjään pärjää hyvin. Isommissa näköjän seisontajarru ja ohjauslaitteet ongelmana, eli ei mitään uutta... XC90 myös iskunvaimennus.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Tiiliskivi - 15.03.2011, 14:04:56
Savon sanomat julkaisi uutisen melko volvovetoisesti:

http://www.savonsanomat.fi/teemat/autot/autotalli/viattomin-auto-l%C3%B6ytyi-vuodelta-2004/655101 (http://www.savonsanomat.fi/teemat/autot/autotalli/viattomin-auto-l%C3%B6ytyi-vuodelta-2004/655101)

Katsastustilastot paljastavat:
Viattomin auto löytyi vuodelta 2004

(http://www.savonsanomat.fi/multimedia/dynamic/00182/5952570_jpg_182791b.jpg)
Tällainen vuoden 2007 Volvo S40 oli A-Katsastuksen vikatilastojen kolmanneksi paras.

Kuvan perusteella luulisi, että Volvohan se on se viattomin, jos ei tule pientä tekstiä lukeneeksi...  ;D
Mutta hieno tulos joka tapauksessa S40-sarjalle!

"Kaikkein alhaisimmat hylkäysprosentit eivät yllättäen menneetkään uusimmille, vuonna 2007 käyttöön otetuille autoille, vaan jo vuoden 2004 Honda HR-V:lle (hylkäysprosentti 0,76) ja Toyota Land Cruiserille (0,81).

Vuonna 2007 käyttöön otettujen paras, Volvo S40, ylsi kolmanneksi parhaimpaan 0,84 prosentin lukemaan. Alle prosentin pääsi myös saman ikäinen Honda Jazz.
"

Nämä tilastot kertovat tietysti aina jotakin autoista itsestään, niiden omistajista, ja niiden huolloista ja maahantuojista jota kuinkin yhtä paljon.
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: Classic - 15.03.2011, 14:31:48
Näinkin voi samaisen uutisen kasata:

"Tänä vuonna neljä vuotta täyttävissä eli vuonna 2007 käyttöönotetuissa autoista katsastaja hylkää vajaat kuusi prosenttia. Kymmenen kärjessä ajaa Volvo S40, joista vain alle yksi prosentti ei selvinnyt puhtain paperein. Volvon jälkeen kärki on japanilaisvetoista: Honda, pari Mazdaa, Nissan ja kolme Toyotaa.
...
Kolmivuotiaiden autojen pahimmat vikasiepot ovat kaikki eurooppalaisia ja kymmenen yleisimmin katsastuksen reputtaneen joukossa ovat muun muassa Mercedes Benz E-sarja ja BMW:n 5-sarja.
...
Paras saksalainen on Volkswagen Polo sijalla 18, mutta Polo häviää paitsi japanilaisille, myös Lada Samaralle, joka on vanhoista autoista 11. paras."

-> Liekö Talouselämä-lehden toimittaja saanut saksalaisesta kiertopalkinnosta tarpeekseen >:D

http://www.talouselama.fi/uutiset/article593593.ece
Otsikko: Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
Kirjoitti: compinho - 15.03.2011, 19:25:10
Niin, viiden huonoimman joukossa kolme Chrysleria ja yksi Dodge. En menis välttämättä sanomaan eurooppalaiseksi vaikka viiatin omistuksessa nykyään onkin.