Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: jonze - 05.03.2011, 22:29:50
-
eli olen etsinyt 850 T-5 mut vastaan tuli tälläinen: http://www.nettiauto.com/volvo/850/3814480
mistä tiedän onko aito R vaiko vain T-5 ??
kertokaa tyhmälle tietämättömälle :-[
-
Rekisteriotteesta.
R:n Penkit tossa ainakin on.
-
R:n Penkit tossa ainakin on.
Ja ärrän tehotkin tuossa on.
Edit: mutta tekstiviesti "af egt-732" numeroon 16400 kertoo auton tiedot.
-
850R:n spoilerikin siinä on :o
-
Niinku edellä jo kerrottin vahvistan että minun ärrässä on sama sisustus, etuspoilereita oon nähnyt dieseleissäkin mutta tuo näyttäs alkuperäiseltä. Tietysti otteessa on 177kw. :pomo: :3/4 jättää sen:
-
Kysymys sinällään on hyvä. Kun selaa myynti ilmoituksia niin liikkeet myy kyllä Ärränä kaikkea vähänkin sinne viittaavaa. Monikohan menee ansaan, vai ovatko peräti liikkeet itse menneet ;)
Volvoista vähemmän tietäville kun tuo R-status ei välttämättä kerro mitään.
-
Kysymys sinällään on hyvä. Kun selaa myynti ilmoituksia niin liikkeet myy kyllä Ärränä kaikkea vähänkin sinne viittaavaa. Monikohan menee ansaan, vai ovatko peräti liikkeet itse menneet ;)
Volvoista vähemmän tietäville kun tuo R-status ei välttämättä kerro mitään.
...ja 2.4T/2.5T-malleja myydään vastaavasti T5-malleina.
-
...ja 2.4T/2.5T-malleja myydään vastaavasti T5-malleina.
Niin no toisaalta ei tuossa hirveesti huijata koska onhan ne nuo 2.4/2.5 mallitkin 5 cyl turboja :D. ;D
-
kiitos tiedoista.. noita "R:iä" kun näyttää olevan joka kikottimessa.
-
Joo ja just tais olla joku matalapaine S70 myynnissä, "erittäin nopea tuning", tai jotain vastaavaa :2funny:
-
Mun käsittääkseni S/V70- mallia ei ole koskaan myyty T5-R- mallimerkinnällä, mutta silti semmoisina joskus kaupataan. Myös jossain osaluetteloissa merkintä kummittelee. Eihän sillä tarkoiteta esim. R:n makaronimallia (2,0T)?
-
valmistus numeroiden ensimmäiset numerot kertovat aika paljon mikä se on eli ainakin 850sisssä T5 on 57 T5-R on 58 alkunen muistaakseni R on kanssa 58 alkunen.. esim YV1LW58 jne on T5-R tai R ja vastaavasti WY1LW57 on sitten T5.
-
mobile.de sivuilla ainakin ennen myytiin keltaisia 850 T5R:nä vaikka ilmoitetaan tehoiksi 166kw eli T5.
-
mobile.de sivuilla ainakin ennen myytiin keltaisia 850 T5R:nä vaikka ilmoitetaan tehoiksi 166kw eli T5.
T-5R:n jatkuva teho on tuon 166kW. :) Ja normi T-5:ttä ei ole edes saanut keltaisena.
-
Niin , muistaakseni Saksassa meni tuo tehon ilmoitus niin että otteessa ilmoitettiin jatkuva teho. Ja Suomessa ilmoitettu taitaa olla "piikki" eli hetkellinen teho, tai sitten olen ihan metsässä.. ::)
-
Ja ärrän tehotkin tuossa on.
Edit: mutta tekstiviesti "af egt-732" numeroon 16400 kertoo auton tiedot.
Jos olisin autoa etsimässä niin tekisin juuri näin.
-
Ed.mainitun linkin auto katosi yhtänopeasti kuin tulikin :P alle 24h myynnissä.
-
Ed.mainitun linkin auto katosi yhtänopeasti kuin tulikin :P alle 24h myynnissä.
Ei ihme, oli tosi halpa ärräksi eikä näyttänyt edes huono kuntoiselta. Ainoastaan soittimen puute vähän rumenti sisustaa. Tuommoisen punaisen 850R sedanin vois ottaa itellekkin :)
-
Niin , muistaakseni Saksassa meni tuo tehon ilmoitus niin että otteessa ilmoitettiin jatkuva teho. Ja Suomessa ilmoitettu taitaa olla "piikki" eli hetkellinen teho, tai sitten olen ihan metsässä.. ::)
Yleensähän siinä ilmoitetaan huipputeho, tehohan on bensakoneessakin suoraan riippuvainen koneen kierrosluvusta, eli jatkuvaa tehoa ei siis oikeastaan ole. Mutta oletettavasti tarkoitit tuota tehoa ilman overboostia, eli siis sama kuin T5:ssa.
-
Tuossa saksan teho ilmoituksessa on rekisteri otteessa kaksi tehoa T5-R :ssä 166kw ja 177kw siellä menee käyttömaksut (tää on mutu) tehojen mukaan niin siksi ilmoitettu se pienempi teho.
-
Tuossa saksan teho ilmoituksessa on rekisteri otteessa kaksi tehoa T5-R :ssä 166kw ja 177kw siellä menee käyttömaksut (tää on mutu) tehojen mukaan niin siksi ilmoitettu se pienempi teho.
Ainakin moottoripyörien osalta tuo maksuperuste meni juuri noin. Siksi saksan tuontipyörissä oli aiemmin runsaasti kuristuksia. Nykyään ei niinkään, joten en tiedä onko maksukyky parantunut vai maksuperuste muuttunut.
-
T-5R:n jatkuva teho on tuon 166kW. :) Ja normi T-5:ttä ei ole edes saanut keltaisena.
Ai perkuta! Niin se tais olla että se minunkin otteessa olla se 166kw... V:>
-
Ai perkuta! Niin se tais olla että se minunkin otteessa olla se 166kw... V:>
ei oo kun R on jatkuvasti se 250hv, 184kw.... joo siis niin kuin alapuolella seisoo :ristus
-
ei oo kun R on jatkuvasti se 250hv, 177kw
Eikö kilovatti ole 1.36 hv? 250hv = 183kw. Automaatti vaihteisessa ärrässä on jatkuvaa 240hv/177kw.
-
eli olen etsinyt 850 T-5 mut vastaan tuli tälläinen: http://www.nettiauto.com/volvo/850/3814480
mistä tiedän onko aito R vaiko vain T-5 ??
kertokaa tyhmälle tietämättömälle :-[
Avaa tankkiluukku.
Siinä lukee joko 850R tai t-5
Katso pellin alta värikoodin.
609 on Ärrän punainen.
601 on t-5
Eikö kilovatti ole 1.36 hv? 250hv = 183kw. Automaatti vaihteisessa ärrässä on jatkuvaa 240hv/177kw.
ei oo kun R on jatkuvasti se 250hv, 177kw
Koska tuo on automaattin niin seuraavat tiedot pätee 850 R sarjalaisia.
Jos 850R Man -96 tai -97 niin teho on jatykuva 250Hv tai 184KW.
jos on AUT niin tehoissa voi lukea joko.
174KW tai 166KW..
mistä tämä tulee sitten.... No 850 R sarjalaisissa automaateilla varustetuilla.
on jatkuva teho 225hv tai 166Kw ja overboost antaa 20 sec ajan. 240Hv tai 174kw.
juuri automaatiti on joissain tapauksissa rekisteröity väärin. mikäli ne on rekattu jatkuvalle tai overboost tehoille.
Teknisesti 850R aut. on sama kone kuin t-5r, eli 15G turbo (kartiolaippa). oranssit 310cc/min 3.0bar suuttimet
850R manuaalissa on VALKOISET suuttimet 350cc/min 3.bar ja 16T turbo (kiinteä laippa 2,25" suora lähtö) ja vähän erillainen bensapainesäädin.
Kaikissa t-5r on kattoluukku. (ja kaikki varusteet vakiona).
850R niin kattoluukku ja pari muuta asiaa oli valittavissa.
LÄHDE: http://nordicr.com/konceptet.php
http://nordicr.com/
päättelisin että toi on ÄRRÄ.
Väri on oikea
penkit
ovien alcantara
vaihdekeppi
R takapoileri (ellei ole replica).
R etupuskuri
kynnyslistat
matot
kuljettajan sähköpenkki
Ja rekkarin perusteella. (löytyy suomesta muita Ärriä joss EGT).
YT.
Suomen yhteyshenkilö NordicR.
-
Piti ihan oikeesti käydä otetta lukemassa, 166kw on meikäläisen R:ssä. Automaatissa hieman vähemmän tehoja. :-[
-
Piti ihan oikeesti käydä otetta lukemassa, 166kw on meikäläisen R:ssä. Automaatissa hieman vähemmän tehoja. :-[
Huipputehot siinä on edelleen 240HV. tai 177kw.
Se on vaan rekisteröity jatkuvalle teholle. 166Kw
-
Tuli muuten mieleen tuosta omasta R:stä juttunen, niin lyömpä sen tähän topicciin.
Tosiaan olen elänyt uskossa, että auto on vm -96, ja rekisteriotekin näyttää käyttöönottopäiväksi 8.8.1996. Kuitenkin korissa oleva VIN kertoilee vuosiluvuksi V, eli ymmärtääkseni 1997 ???
Onko kellään tuosta mitään syvempää tietoa?
-
Edit: Lisätty puuttuva rivi 9. merkin laskentaan :tidE
Täältä saattaisi löytyä apua:
http://en.wikibooks.org/wiki/Vehicle_Identification_Numbers_(VIN_codes)/Volvo/VIN_Codes (http://en.wikibooks.org/wiki/Vehicle_Identification_Numbers_(VIN_codes)/Volvo/VIN_Codes)
Pikaisella vilkaisulla en löytänyt suoraa indikaatiota R:lle. VINnin tietoja yhdistelemällä luulisi feikki-ärrän paljastuvan helposti. Mikä ei linkin taulukosta selviä, selviää seuraavasta:
VIN-koodi
Sallitut merkit:
ABCDEFGHJKLMNOPRSTUVWXYZ123456789
Latinan aakkoset, joista puuttuu I ja Q. Nolla tulkitaan 9. merkin laskennassa O-kirjaimeksi
1,2 maa
Africa A - H
AA-AH South Africa
AJ-AN Ivory Coast
AP-A0 not assigned
BA-BE Angola
BF-BK Kenya
BL-BR Tanzania
BS-B0 not assigned
CA-CE Benin
CF-CK Malagasy
CL-CR Tunisia
CS-C0 not assigned
DA-DE Egypt
DF-DK Morocco
DL-DR Zambia
DS-D0 not assigned
EA-EE Ethiopia
EF-EK Mozambique
EL-E0 not assigned
FA-FE Ghana
FF-FK Nigeria
FF-FK Madagascar
FL-F0 not assigned
GA-G0 not assigned
HA-H0 not assigned
Asia J - R
JA-J0 Japan
KA-KE Sri Lanka
KF-KK Israel
KL-KR Korea (South)
KS-K0 not assigned
LA-L0 China
MA-ME India
MF-MK Indonesia
ML-MR Thailand
MS-M0 not assigned
NF-NK Pakistan
NL-NR Turkey
NS-N0 not assigned
PA-PE Philipines
PF-PK Singapore
PL-PR Malaysia
PS-P0 not assigned
RA-RE United Arab Emirates
RF-RK Taiwan
RL-RR Vietnam
RS-R0 not assigned
Europe S - Z
SA-SM Great Britain
SN-ST Germany
SU-SZ Poland
S1-S0 not assigned
TA-TH Switzerland
TJ-TP Czechoslovakia
TR-TV Hungary
TW-T1 Portugal
T2-T0 not assigned
UA-UG not assigned
UH-UM Denmark
UN-UT Ireland
UU-UZ Romania
U1-U4 not assigned
U5-U7 Slovakia
U8-U0 not assigned
VA-VE Austria
VF-VR France
VS-VW Spain
VX-V2 Yugoslavia
V3-V5 Croatia
V6-V0 Estonia
WA-W0 Germany
XA-XE Bulgaria
XF-XK Greece
XL-XR Netherlands
XS-XW U.S.S.R.
XX-X2 Luxembourg
X3-X0 Russia
YA-YE Belgium
YF-YK Finland
YL-YR Malta
YS-YW Sweden
YX-Y2 Norway
Y3-Y5 Belarus
Y6-Y0 Ukraine
ZA-ZR Italy
ZS-ZW not assigned
ZX-Z2 Slovenia
Z3-Z5 Lithuania
Z6-Z0 not assigned
North America 1 - 5
1A-10 United States
2A-20 Canada
3A-3W Mexico
3X-37 Costa Rica
38-30 not assigned
4A-40 United States
5A-50 United States
Oceania 6 - 7
6A-6W Australia
6X-60 not assigned
7A-7E New Zealand
7F-70 not assigned
South America 8 - 9
8A-8E Argentina
8F-8K Chile
8L-8R Ecuador
8S-8W Peru
8X-82 Venezuela
83-80 not assigned
9A-9E Brazil
9F-9K Colombia
9L-9R Paraguay
9S-9W Uruguay
9X-92 Trinidad & Tobago
93-99 Brazil
90 not assigned
2. valmistaja
3. merkki
4-8. malli
9. tarkistusnumero
Check Digit Information
To determine check digit (9th digit) of your car you need to take the VIN and assign any letters in the VIN with a set value (number) as follows
A = 1, B = 2, C = 3, D = 4, E = 5, F = 6, G = 7, H = 8,
J = 1, K = 2, L = 3, M = 4, N = 5, O = 6, P = 7, R = 9,
S = 2, T = 3, U = 4, V = 5, W = 6, X = 7, Y = 8, Z = 9
Edit:
The products are all added together and divided by 11. The remainder is the check digit. If the remainder is 10 then the check digit is X
:tidE
Any numbers in the VIN remain the same (not replaced) and thus you have a 17 digit number.
Then you must multiply each of the 17 digits by a set "weight" (multiplier). The weight applied to each digit is as follows
1st = 8, 2nd = 7, 3rd = 6, 4th = 5, 5th = 4, 6th = 3, 7th = 2, 8th = 10,
9th = 0 (check digit), 10th = 9, 11th = 8, 12th = 7, 13th = 6, 14th = 5,
15th = 4, 16th = 3, 17th = 2
10. valmistusvuosi
A 1980 2010 2040
B 1981 2011 2041
C 1982 2012 2042
D 1983 2013 2043
E 1984 2014 2044
F 1985 2015 2045
G 1986 2016 2046
H 1987 2017 2047
J 1988 2018 2048
K 1989 2019 2049
L 1990 2020 2050
M 1991 2021 2051
N 1992 2022 2052
P 1993 2023 2053
R 1994 2024 2054
S 1995 2025 2055
T 1996 2026 2056
V 1997 2027 2057
W 1998 2028 2058
X 1999 2029 2059
Y 2000 2030 2060
1 2001 2031 2061
2 2002 2032 2062
3 2003 2033 2063
4 2004 2034 2064
5 2005 2035 2065
6 2006 2036 2066
7 2007 2037 2067
8 2008 2038 2068
9 2009 2039 2069
-
Linkissä ainakin joitain puutteita, esim. B5234T4 moottorivaihtoehto, eli VINissä 50.
Tässä (http://www.volvoclub.org.uk/vin_850.shtml) toinen vaihtoehto. Kohtuu selkeä setti.
-
Linkissä ainakin joitain puutteita, esim. B5234T4 moottorivaihtoehto, eli VINissä 50.
Tässä (http://www.volvoclub.org.uk/vin_850.shtml) toinen vaihtoehto. Kohtuu selkeä setti.
Antamani linkki on tosiaankin kovasti USAlaisen näkökannan mukainen, ja huomioitu vain sinne myydyt mallit.
-
Huipputehot siinä on edelleen 240HV. tai 177kw.
Se on vaan rekisteröity jatkuvalle teholle. 166Kw
Heti tuli parempi mieli! *taavih->