RallyBaron  Samppasport

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut LuukasR tänään kello 01:04:54 »
Nonih taas on tällä viikkoo vähän väsäilty auton kanssa. Porailin nuo tyhjäkäyntisuuttimet noin 62-63 ja booailu parani taasen hiukan. Sytkän ennakonkin säädin ja auton käynti parani myös siinä.

Tuli huomattua että kaasari vähän märät kiihytyspumpun päästä eli kaasarin pohjasta:idiot2: onkohan tämä normaalia?! Sinne vaihdettu kuitenkin tiivisteet ja kalvot. Ja siellä on kyitenkin pieni väli sen tangon ja sen pään välillä joka on sielä kaasarin sisällä.

Hommasin myös ilmansuodattimet ja niidenkaan laitolla en muutosta huomannut torviin verrattuna.

Autolla kävin pienen lenkin ajamassa ja aikamoista nykimistä on, pystyy jo kuitenkin pintakaasulla ajamaan varmaan 30-40kmh. Kiihdyttäminen tai oikeastaan vähänkin kaasun paino aiheuttaa nykimistä ja poksumista kaasareissa, saa houkuteltua ylös mutta tuntuu ettei sieläkään hyvin toimi.

Synkkailua oon hoidellu yhdellä ihan perus alipaine mittarilla. Ja olen pitänyt testaillessani aina kaikkia (testaus) ruuveja auki jotta on helpompaa katsastella jokaisen pytyn imu. Tuli huomattua että 1 sylinterissä imu on vähän vähäisempää :-\ mistähän tämä voi johtua?? Eli eroa kurkkujen välillä.
Muissa 3 kurkuissa about sama.

Netissä sanottiin että noissa H malleissa löytyy tuollaiset imuilman säätö ruuvit jotka ovat jossakin tehtaan vaha sineteissä (niitä joskus joku availlut). Niiden pyörittely ei lisännyt imua tai vähentänyt sitä :idiot2: ja onko niin että periaatteessa kaasarit synkataan niin että nämä ruuvit kiinni ja synkataan ns huonoiten imevät sylinterit synkkaan tolla välissä olevalla synkka ruuvilla ja jos sitten on niitä enemmän imeviä sylintereitä niin niiden kohdalla ruuveja avataan niin kauan kun vastaavat huonoiten imeviä ??? vai olenko ymmärtänyt ruuvin pyörityksen väärin päi??

Sitä alkaa jo itsekkin epäilemään että onko se sittenkään noista tyhjiksistä kiinni, koska tuntuu että sitä booausta ilmenisi myös vähän siellä 3000-3500 kierroksen hujakoilla (autossa ei kierrosmittaria eli korva arvio) mutta tuntunee että pahin ongelma on autolle ns vähänkin nopeamman kaasun painaminen. Tässä vielä video yllä kerrotun säätö hetken tuloksesta:
https://youtube.com/shorts/MZEYgonx9wI?si=u6G_Wm_1u4hW8Swu

Alla vielä dhla H 40 specsit jotka tällä hetkellä autossa ovat:
Kurkut-32mm
Pääsuutin-150
Ilma-210
Emulsio-10 loppune
Kiihytys-35
Tyhjäkäynti-62-63 tämä koska mitta antoi terille vaihtelevaa milli määrää, mutta samassa koossa pitäisivät olla.
2
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo 244 -83 "R-Sport" Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut M.P tänään kello 00:05:49 »
Kävin ostamassa uudet kärjettömänsytyn johdot suosiolla.

Sitten ilmeni lisää johdotus pulmia. Koneen johtosarjassa kaksi mysteeri liitintä, toisen johto on sininen, tulee imusarjan solenoidilta ja toinen on ruskea, joka tulee startin luota. Olivat saman kuoren sisällä, ja pituus ylttäis sopivasti puolalle. Jos menee siihen niin kuinka kytkennät?



3
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: S70 2.3 Bensaan sekoitetut puhdistusaineet?
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku 28.04.2024, 23:02:18 »
Lähtisin etsimään vikaa muualta, esim. vajaasta ahtopaineesta. Joskus hukkaportinkellon tiukkaaminen palauttaa tehot.
4
Ammattimiehet kuulemma vaihtaa tuon apurunkoo laskematta. Puolessa tunnissa. :o
En oo edes yrittänyt. Mahtaa olla vähän ähertämistä. Täyttöputken kiinnikkeet irroittamalla saa vähän pelivaraa kun ottaa putkee irti yläpäästä siitä kumikiposta.
Sitten kun sitä laskee niin saattaa olla maadoitussukka ihan hapero.
Se joka maadoittaa sen täyttöputken runkoon.
Tuntuupa tuo toimivan ilmankin, ei oo vielä leimahtanut. :D

Kysyin kerran volvolta arviota tuon vaihdosta niin eivät edes osanneet kertoa.
Ne korjaa nykyään autoja vaan varmaan vidalla. No joo, kai ne jotain tekee mutta tuosta asiasta eivät tajunneet mitään, on niin nuorta porukkaa hommissa nykyään.
6
Yleiset autojutut / Vs: Kesärenkaat alle!
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 28.04.2024, 22:30:01 »
Eiks tuo firestone oo niinku bridgestonen osa...
Mullakin on joskus ollut tulikivet mutta en tykänny. Siitä nyt on kyllä jo aikaa että ei varmaan voi nykyrenkaisiin verrata.
Oli silloin 850 farkun alla.
7
Aluekokoontumiset / Vs: Kouvolan seudun volvoilijat, 26.3.2023 Korian ABC klo 18.00
« Uusin viesti kirjoittanut Puusilmä 28.04.2024, 22:20:54 »
Sehän ois sit Abc Valkeala seuraavaks. 28.4 klo 18  :)

Ei puhettakaan että olis taas kerennyt paikalle.
8
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / XC90 MK1 ovet ja kynnyskotelot
« Uusin viesti kirjoittanut Visakoivu 28.04.2024, 22:19:55 »
Miten irrotetaan XC90 02-05 etuovien pahvit ja kynnyskotelot (5-paikkainen)?
9
Yleiset autojutut / Vs: Kesärenkaat alle!
« Uusin viesti kirjoittanut kupari s40 28.04.2024, 22:02:35 »
Pirkkaan eli S40 kesän ajetut nexenit 6mm pinnoilla alle tänään.

Eilen: S60 -17 paistetut alle 3mm pinnoilla olevat point s vielä alle mutta tilattu firestone roadhawkit jotka saa 7.5 vanteille. 9-5 jatkuu goodyearilla ajo kun pintoja jäljellä liki 6mm
10
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Nostaja remontti d5244t4 (185hp)
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku 28.04.2024, 21:59:13 »
Kampiakselin hammaspyörässä oleva ajoitusmerkki jää vähän hihnapyörän taakse piiloon, mutta sen kohdan saa tunnusteltua tai katsottua pienellä peilillä. Nokan merkki kohdalleen, katsoo missä asennossa kampura on ja tekee vaikka maalimerkin jos epäilee kestääkö kampiakseli samassa asennossa.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Elekma  Autoracing