Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Ron_i - 10.12.2016, 15:42:12
-
Kaikki löytämäni viestiketjut aiheeseen liittyen lueskeltu enkä ainakaan löytänyt vastausta: Saako jostain/tekeekö joku peltipakosarjoja kyseiseen moottoriin mallia takaveto vapari? Toinen juttu, meneekö turbomallin kiertokanget suoraan ilman muutoksia ja kestääkö miten tehoa vai hommatakko vaan suoraan h profiilit ?
-
Turbon kiertokanget ovat täysin samat kuin vaparissa. Aika tiukka vapari saa olla, ennen kuin on tarvetta H-profiileille. Vääntöä ei kuitenkaan tule yhtä paljoa kuin turbossa.
-
Turbon kiertokanget ovat täysin samat kuin vaparissa. Aika tiukka vapari saa olla, ennen kuin on tarvetta H-profiileille. Vääntöä ei kuitenkaan tule yhtä paljoa kuin turbossa.
Tavoite olis saada 200 -220 pyöräteho, eriasia sitten onko käytännössä mahdollista, mahtaisko kanget kestää tuollaset tehot? moottoriteho olis siis 220-250 varmaan noin.
-
Jo vakio 850R on 250hv ja perus lastut 280hv luokkaa.
-
Vielä ku sen pakosarjan löytäis jostain :o
-
Volvo 850 GLT:ssä 2.4 l oli peltipakosarja vakiona. En tiedä mutta voisiko sitä käyttää hyväksi takavetoasennuksessa ja toisaalta tarviiko siellä olla peltipakosarjaa noihin tehotavoitteisiin?
-
näköjään glt:ssä jonkunlainen peltipakosarja, eiköhän siitä saa ainakin jonkunlaisen tehtyä kiitoksia tiedoista ;D