Carcom Oy  Ateho

B200e lastutus

  • 14 Vastauksia
  • 4896 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Occu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
B200e lastutus
« : 23.01.2014, 20:35:50 »
Löytyykö mistään  lastua tohon mekaaniseen ruiskuun? Broidilla oli farkku 240 samalla koneella lastu ruiskussa tai ainakin edellinen omistaja sanoi niin, niin ajattelin että löytyykö sellasta mistään?

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: B200e lastutus
« Vastaus #1 : 23.01.2014, 20:39:49 »
Kyllä nyt on kaverias kusetettu ja raakasti  ;)

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1280
  • www.vrcf.fi
Vs: B200e lastutus
« Vastaus #2 : 23.01.2014, 20:40:02 »
Eipä näissä K-Jeteissä taida niitä boxejakaan olla.

Poissa Occu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: B200e lastutus
« Vastaus #3 : 23.01.2014, 20:54:51 »
Sitä mä vähän ajattelin ku päässäkin pystyy ajattelemaan että ei mekaaniselle ruiskulle oo lastua:D

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B200e lastutus
« Vastaus #4 : 23.01.2014, 22:13:45 »
Eipä näissä K-Jeteissä taida niitä boxejakaan olla.

On jonkinlainen sähkö-rasia jos on lambda säätöinen
Lambda säätöisiä ei taida Suomessa tulla juurikaan vastaan, ainakaan Volvoisssa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B200e lastutus
« Vastaus #5 : 23.01.2014, 22:51:46 »
Mutta silloin taidetaan puhua KE-jetistä?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa random

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: B200e lastutus
« Vastaus #6 : 24.01.2014, 11:12:36 »
Ei siihen K-jettiin mitään lastua voi laittaa. Mahdollinen säätö tapahtuu kääntämällä kuusiokoloavaimella ruuvia, joka löytyy määräjakajan vierestä sen pienen metallisen putken pätkän alta. Myötäpäivään rikkaammalle ja laihalle vastapäivään, jos lähtee säätelemään niin seosmittari olisi kuitenkin hyvä olla.

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: B200e lastutus
« Vastaus #7 : 24.01.2014, 12:57:19 »
KE-jetissä on EHA, googlella lisää?

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: B200e lastutus
« Vastaus #8 : 24.01.2014, 14:11:41 »
Mutta silloin taidetaan puhua KE-jetistä?
juu kyl se sillon on KE-jetti :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: B200e lastutus
« Vastaus #9 : 31.01.2014, 09:02:24 »
Ei siihen K-jettiin mitään lastua voi laittaa. Mahdollinen säätö tapahtuu kääntämällä kuusiokoloavaimella ruuvia, joka löytyy määräjakajan vierestä sen pienen metallisen putken pätkän alta. Myötäpäivään rikkaammalle ja laihalle vastapäivään, jos lähtee säätelemään niin seosmittari olisi kuitenkin hyvä olla.

Tuo ruuvi määräjakajassa vaikuttaa lähinnä vain tyhjäkäyntiin... ohjauspaineen ja järjestelmäpaineen muutoksilla pystyy vaikuttamaan muun alueen säätöihin.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: B200e lastutus
« Vastaus #10 : 31.01.2014, 09:21:51 »
Mutta onhan siinä kaksi relettä. Jos niihin on saatavilla joku lastu ohjaus.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
  • www.vrcf.fi
Vs: B200e lastutus
« Vastaus #11 : 31.01.2014, 09:42:03 »
On jonkinlainen sähkö-rasia jos on lambda säätöinen
Lambda säätöisiä ei taida Suomessa tulla juurikaan vastaan, ainakaan Volvoisssa

K-Jet lambdalla on  eri asia kuin KE-Jet. Kovin eri asia, K-Jet lambdassa säädetään seosta suuttimen näköisellä venttiilillä, ja se on vaan lisätty normi K-Jet lambdaan.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: B200e lastutus
« Vastaus #12 : 31.01.2014, 13:43:14 »
K-Jet lambdassa säädetään seosta suuttimen näköisellä venttiilillä.

Joka siis näyttää tältä:


Tuli niinkin "myöhään" kuin '77.

KE-jetissä on muoviosa jossa pistokkeen paikka suoraan määränsäätäjän kyljessä.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B200e lastutus
« Vastaus #13 : 31.01.2014, 19:46:35 »
Just tuota tarkoitin.
Eikös tuon venttiilin ja lambdan väliin tule jokin ohjain/muunnin laatikko?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
  • www.vrcf.fi
Vs: B200e lastutus
« Vastaus #14 : 31.01.2014, 19:52:57 »
Just tuota tarkoitin.
Eikös tuon venttiilin ja lambdan väliin tule jokin ohjain/muunnin laatikko?

Jep! Jenkeissä 240 Turbot ja vaparit myös oli varustettu näillä,  Turboissa lisäksi oli vielä tyhjäkäynnin säätö. Taisi täyttää US82 standardin? Sähköruiskut tuli vapareihin 82/81 siis jenkeissä..
« Viimeksi muokattu: 31.01.2014, 19:56:30 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron