Proturbo  Autodiagnoosi

D24 sammutin solenoidi

  • 1 Vastauksia
  • 1301 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
D24 sammutin solenoidi
« : 11.12.2021, 08:38:40 »
Saako d24 sammutinta ohitettua mitenkään jos olisi tilanne ettei virtaa olisi ollenkaan? Miten?

Ei ole tarkotus tuota hyvää systeemiä mennä muuttamaan kunhan vain teoriassa mietin pystyisikö ajamaan jos olisi tilanne että laturi menisi rikki ja akku loppuisi, muuhunhan tuo vehje ei virtaa tarvitse kuin sammutin solenoidiin jos työntää käyntiin.

Eikös lantikoissa ja muissa ns armeija kalustossa saanut pumpusta mekaanisesti sammuttimen päälle ja pois ääritilanteita varten

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 sammutin solenoidi
« Vastaus #1 : 11.12.2021, 19:52:28 »
Aika hankalaa, ellei mahdotonta se on koska solenoidille on oma polttoainekanava nestepäässä ja toimii sitä kautta se systeemi. Sehän toimii niin että moottorin käydessä tulee jatkuva +12v, jolloin solenoidi on auki. Rivipumpussa tuollainen mekaaninen sammutin on kuten myös vanhoissa Mersuissakin. Niissähän toimii sammutin alipaineella. Tosin on ainakin traktorissa ollut jakajapumppuja mekaanisella sammutimella kuten Lucas pumppu vanhoissa MF Perkins moottorissa ja David Brownissa. Tosin ainakin Fiat 110-90 on kanssa Bosch Ve6 syöttöpumpulla.

Olen kyllä sitä mieltä että ei taida onnistua solenoidin ohittamiset oikein mitenkään.

 

Samppasport  Futurez