Autoracing  KL-varaosat

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 882149 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #660 : 21.08.2012, 14:48:30 »
Onko se miten heleppo lähtemään irti, ettei katkea tms?
Siellä on pinnapultti ja mutteri. Yleensä tuppaa se pinnapultti kiertymään auki mutterin kanssa kun on ruostunut mutteri kiinni. Samalla kun on irti, niin irroittaa sen mutterin pultista ja laittaa osat takaisin niinkuin ne kuuluu, asiaan kuuluvien voiteluaineiden kanssa  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #661 : 23.08.2012, 11:08:38 »
mites tää edistyy

Huonosti on edistynyt, mutta nyt on vesileikkausta varten kuva paperille piirrettynä ja eilen teurastin yhden ylimääräisen etutolpan, eli irrotin sen alapään itse tolpasta, että saa viedä koneistamoon sen palikan malliksi. Pahoittelut nyt kun tämä homma on näin viivästynyt. Yritän tänään käydä koneistamolla tuosta juttelemassa, jos siellä ei ole kauhea tilanne päällä.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #662 : 23.08.2012, 12:00:59 »
Ooh, odotan Vehje pystyssä.. mikähän olisi semmoinen arvio mitä tulee maksamaan, halukkaitakin kun on jonkin verran..

Ja tuota tuliko niistä kääntövarsista nyt lyhyemmät kuin vakiona, jos on näin niin O0
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #663 : 23.08.2012, 13:22:59 »
Ooh, odotan Vehje pystyssä.. mikähän olisi semmoinen arvio mitä tulee maksamaan, halukkaitakin kun on jonkin verran..

Ja tuota tuliko niistä kääntövarsista nyt lyhyemmät kuin vakiona, jos on näin niin O0

No se on kiva kulla että innostus on noinkin suuri  :2funny:
Just äsken vein kuvat koneistamolle, josta lähtevät sitten leikattavaksi. Käy kaikista helpoiten näin, kun koneistamolta teettävät tuolla leikkaamossa kaiken aikaa tavaraa ja heillä on sinne suhteet ja alennukset, minulla taas koneistamoon. Ja käy tuo kuljetuskin samalla helposti.
Hintaa ei osaa vielä sanoa yhtään, mutta huomenna ehkä selviää jo lisää. Joka tapauksessa halvempia tulevat olemaan kuin nuo ruotsin palikat :)
Kääntövarsi on nyt vakion luokkaa tuossa leikkausvaiheessa, mutta sen reijän voi sitten koneistusvaiheessa tehdä mihin kohtaa haluaa.
Oli puhe että näin alkuun leikataan 10kpl, eli 5 paria, tai sitten siitä seuraava määrä jompaan kumpaan suuntaan jos menee sopivasti levykokoon.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #664 : 23.08.2012, 15:17:53 »
Täällä kanssa odotetaan innolla millaista tulee! Olisi itselläkin kiinnostusta parantaa tuota alustaa entisestään.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #665 : 23.08.2012, 16:35:03 »
minkäs paksusia noista paloista nyt sit tulee ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #666 : 23.08.2012, 17:05:21 »
minkäs paksusia noista paloista nyt sit tulee ?

Nää on nyt "vain" 40mm paksuja. Voidaan tehdä paksumpiakin sitten tai lisäpaloja ilman tuota raidetangon kohtaa, kun saadaan vähän kuusaa tuosta hinnasta ja toimivuudesta ensin.
Itse ajattelin sen niin etten edes yritä täysin vakiokorkuisen alustan tasoon saada noita tukivarsia, vaan hiukan vain korjata parempaan suuntaan. Kuitenkin vielä 50mm madalluksellakin tukivarret on suht järkevässä kulmassa ilman palikoitakin.
Niin ja periaatteessahan 100mm madallus vaatisi 100mm palikat, mutta alkaa loppua jo vanteen sisältä tila, eikä se varmaan enää kovin tukevakaan ole..
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #667 : 24.08.2012, 12:32:09 »
Tänään sain koneistamolta hinta-arviota palikoista ja hintaa tulisi valmiille paloille noin 180-200e parille. Eli ei se ihan ilmaista ole, mutta kuitenkin reilusti halvempaa kuin ruotsista tilaten.  Kuinka moni näitä olisi valmis ostamaan? Vähintään 5 paria pitäisi tehdä että saisi tuolla hintaa.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #668 : 24.08.2012, 18:15:35 »
Minä ainakin otan.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #669 : 24.08.2012, 19:06:59 »
Alusta asti mukana ollut, joten ei tässä nyt karkuun lähetä. Halvathan noi nyt on paas tulemaan vaan.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #670 : 24.08.2012, 19:38:22 »
koskas ne palikat ois valmiit ? Ja saisko niihi tehtyä kaks tai kolme eri reikää raidetangon päille ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #671 : 24.08.2012, 22:39:26 »
saisko niihi tehtyä kaks tai kolme eri reikää raidetangon päille ?


Tätä minäkin tuossa pohdin.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa vauhtipete

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #672 : 26.08.2012, 06:51:17 »
Edit: joo ei mitään löytyikin jo xD
« Viimeksi muokattu: 26.08.2012, 06:58:47 kirjoittanut vauhtipete »

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #673 : 26.08.2012, 09:20:42 »
Tänään sain koneistamolta hinta-arviota palikoista ja hintaa tulisi valmiille paloille noin 180-200e parille. Eli ei se ihan ilmaista ole, mutta kuitenkin reilusti halvempaa kuin ruotsista tilaten.  Kuinka moni näitä olisi valmis ostamaan? Vähintään 5 paria pitäisi tehdä että saisi tuolla hintaa.

mukana ollaan
740 M50B25

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #674 : 26.08.2012, 15:38:49 »
Tänään sain koneistamolta hinta-arviota palikoista ja hintaa tulisi valmiille paloille noin 180-200e parille. Eli ei se ihan ilmaista ole, mutta kuitenkin reilusti halvempaa kuin ruotsista tilaten.  Kuinka moni näitä olisi valmis ostamaan? Vähintään 5 paria pitäisi tehdä että saisi tuolla hintaa.

Sen oon unohtanu ihan sanoa et oisin mukana kans  ;)
Mut tosiaan parempi jos raidetangon päille sais parikin kiinnitys kohtaa sitte..
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy