Täys koneremppa loppusuoralla. Ihmettelin apulaitekiristintä, joka ei ollu linjassa hihnan kanssa. Vaan hihna juoksi pyörän toisella laidalla, tällöin kiristää toista reunaa lujenpaa. Selvittelin kiristihommaa englannista. Harmaakantisissa D5 volvoissa on siellä ollu takaisinkutsu 2010 asti apulaitehihnan kiristimille, juuri siksi että jäykkä kiristin myötää kuormituksen alla ja siirtää hihnan vinoon joka repii sen sitten lopulta. Viallisen kiristimen tyypin tunnistaa paksusta 5 mm pyöreästä jousesta joka on näkyvillä, päivitetty kiristin on lattajousella, joka kuormittaa hihnaa tasaisemmin. Tarvike osana voi saada kumpaa tahansa, ehdottomasti pitää laittaa päivitetty lattajousi malli. Kiristimen tarkistus on helppo tehdä, näkyy laturin alla. Tärkeää on että hihna juoksee keskellä kiristintä.