Carcom Oy  Ateho

Öljynpainevalo syttyi !1,6 edrive 2010 Volvo V70 ajettu 300 tkm

  • 2 Vastauksia
  • 1611 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa a94stila

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Osaisiko joku auttaa tai kertoa todennäköisistä vikavaihtoehdoista sekä korjausvinkeistä, jos aikoo itse yrittää.

Öljynpainevalo syttyi! 1,6 D edrive 2010 Volvo V70 ajettu 300 tkm.

Kiihdytin risteyksestä pienelllä vaihteella kierrokset tappiin, jolloin öljynpaine hälytti.
Ajoin sivuun sammutin moottorin ja hinautin auton korjaamoon.
Korjaamossa sanottiin, että turbon luota mitattu paineet = ei paineita ollenkaan.
Ja ehdoteltiin vaihtokonetta, mutta ei huvittaisi polttaa niin paljoa rahaa tähän autoon.
-> Fiksut korjausmahdollisuudet kiinnostaisivat.

Turbo on vaihdettu 250 tkm:n kohdalla ja ilmeisesti tässäyhteydessä myös turbon luona oleva öljysihti.
EGR -on ollut suljettu ohjelmallisesti n 220 tmk:n kohdalla ja samassa yhteydessä koneeseen on lisätty ohjelmallisesti tehoa 20 - 30 %.

Osaisiko kukaan arvella todennäköistä vikaa ja korjausmahdollisuuksia / korjausvinkkejä ?

22.9 // Otin itse öljypohjan auki, niin öljypohjasta löytyi halkaisijaltaa ~ 14 mm katkennut messinkinen rengas. Mistähän voisi olla ?

« Viimeksi muokattu: 22.09.2018, 17:56:12 kirjoittanut a94stila »

Poissa Zekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Osaisiko joku auttaa tai kertoa todennäköisistä vikavaihtoehdoista sekä korjausvinkeistä, jos aikoo itse yrittää.

Öljynpainevalo syttyi! 1,6 D edrive 2010 Volvo V70 ajettu 300 tkm.

Kiihdytin risteyksestä pienelllä vaihteella kierrokset tappiin, jolloin öljynpaine hälytti.
Ajoin sivuun sammutin moottorin ja hinautin auton korjaamoon.
Korjaamossa sanottiin, että turbon luota mitattu paineet = ei paineita ollenkaan.
Ja ehdoteltiin vaihtokonetta, mutta ei huvittaisi polttaa niin paljoa rahaa tähän autoon.
-> Fiksut korjausmahdollisuudet kiinnostaisivat.

Turbo on vaihdettu 250 tkm:n kohdalla ja ilmeisesti tässäyhteydessä myös turbon luona oleva öljysihti.
EGR -on ollut suljettu ohjelmallisesti n 220 tmk:n kohdalla ja samassa yhteydessä koneeseen on lisätty ohjelmallisesti tehoa 20 - 30 %.

Osaisiko kukaan arvella todennäköistä vikaa ja korjausmahdollisuuksia / korjausvinkkejä ?

22.9 // Otin itse öljypohjan auki, niin öljypohjasta löytyi halkaisijaltaa ~ 14 mm katkennut messinkinen rengas. Mistähän voisi olla ?

Onko hiukkassuodatin paikallaan? Jos tukkeutuu niin ilmeisesti turbo kuormittuu silloin enemmän ja voi paistaa öljystä jotain möhnää joka voi tukkia mm suodattimen jolloin paineet voi kadota. Tuo messinkirengas vaan vähän outo. Forte moottorin sisäpuhdistuskäsittely saattaa auttaa ammattilaisaineilla. Irrottaa tätä möhnää ja käsittelyn jälkeen sihdit myös pitää muistaa tyhjentää. Tämä kaikki eri viestiketjuista löytynyttä arvelua.

Poissa Zekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Osaisiko joku auttaa tai kertoa todennäköisistä vikavaihtoehdoista sekä korjausvinkeistä, jos aikoo itse yrittää.

Öljynpainevalo syttyi! 1,6 D edrive 2010 Volvo V70 ajettu 300 tkm.

Kiihdytin risteyksestä pienelllä vaihteella kierrokset tappiin, jolloin öljynpaine hälytti.
Ajoin sivuun sammutin moottorin ja hinautin auton korjaamoon.
Korjaamossa sanottiin, että turbon luota mitattu paineet = ei paineita ollenkaan.
Ja ehdoteltiin vaihtokonetta, mutta ei huvittaisi polttaa niin paljoa rahaa tähän autoon.
-> Fiksut korjausmahdollisuudet kiinnostaisivat.

Turbo on vaihdettu 250 tkm:n kohdalla ja ilmeisesti tässäyhteydessä myös turbon luona oleva öljysihti.
EGR -on ollut suljettu ohjelmallisesti n 220 tmk:n kohdalla ja samassa yhteydessä koneeseen on lisätty ohjelmallisesti tehoa 20 - 30 %.

Osaisiko kukaan arvella todennäköistä vikaa ja korjausmahdollisuuksia / korjausvinkkejä ?

22.9 // Otin itse öljypohjan auki, niin öljypohjasta löytyi halkaisijaltaa ~ 14 mm katkennut messinkinen rengas. Mistähän voisi olla ?

Tähän löytyi Citroen-foorumilta vastaava tapaus. Hajonnut nokka-akselin ketjun kiristin ollut tässä syy. Öljypohjasta oli löytynyt muovisilppua. Lisävahvistus asiaan ollut että öljyntäyttöaukosta näkyy toinen nokka-akseli, ja moottoria käsin pyörittäessä se pyörii "muljahdellen". Ei kai kovin kallis vika. Tässä tapauksessa tehty turhaan suutinremonttia ensin.

https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=22629.0

 

Ateho  Elekma