Ateho  Elekma

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 677848 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1956
  • S60 T6 AWD -11
Vs: Ostamassa V70 2.5T automaatti vm-08
« Vastaus #60 : 01.04.2012, 19:56:40 »
Joo elikkäs tuommosta Volvoa olisin ostamassa. Onko kokemuksia mitä kannattas ottaa huomioon/tarkistella? Autolla ajettu nyt 129tkm laatikkoöljyt vaihdettu 122tkm kohalla merkkiliikkeen huoltokirja löytyy täydellisenä.
Hieman myöhään vaihdettu nuo öljyt, tarkistelisin laatikon toiminnan kunnolla. Ettei vaan ole jotain häikkää ollut kokeiltu vaihtamalla öljyt selvitä viasta ja kun ei ole muuttunut laitettu kiertoon.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa hannutt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Muutenkin koko auto sellainen keskiviikkona tehty, ei vikoja.
Siitä joku saisi varman kulkupelin. Tarjouksia odotellaan.

Poissa JackDaniels

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Ostamassa V70 2.5T automaatti vm-08
« Vastaus #62 : 01.04.2012, 21:44:21 »
Hieman myöhään vaihdettu nuo öljyt, tarkistelisin laatikon toiminnan kunnolla. Ettei vaan ole jotain häikkää ollut kokeiltu vaihtamalla öljyt selvitä viasta ja kun ei ole muuttunut laitettu kiertoon.

Jep pitääpäs tarkistella... olisko sulla hyviä vinkkejä miten/helpoiten se kantsis tarkistella ja tuntea että onko kaikki  laatikossa kohdallaan?

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Tuossa -08 2,5T:ssa lienee jo myös Aisinin TF80-SC laatikko. Erityisesti kannattaa kiinnittää huomio nelosvaihteen kytkeytymiseen, sekä ylöspäin että varsinkin alaspäin. Vaihteen
ollessa kuutosella/viitosella polkaiset kaasua sopivan terävästi, jolloin vaihteisto vaihtaa alaspäin neloselle. Tuon vaihdon pitää tapahtua pehmeästi, kuluneessa TF80-SC:ssa tuo
alaspäin neloselle vaihto saattaa tapahtua melkoisen nykäyksen saattelemana. Samoin laatikko kannattaa ajaa "kuumaksi " , mieluiten vähintään tunnin lenkki, kulunut TF80-SC saattaa
toimia kylmänä suht hyvin, kuumana mahdolliset ongelmat tulevat paremmin esiin. Samoin kannattaa tehdä "täyskaasu" kiihdytyksiä, jolloin näet vaihtaako vaihteisto puhtaasti ylöspäin isoilla
kierroksilla 1->2->3. 
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Harakiri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
V60 hankinta pyörii mielessä, olen katsellut vaihtoehtoja Saksasta ja Belgiasta, mutta mutta.. Taitaa olla se ikuinen virsi että niissä ei ole webastoa/eberiä pellin alla paitsi jos otettu lisävarusteena?

Onkos jollakin teistä asiasta parempaa tietoa? Taitaa olla D3 ja D5kin turhan kylmiä jos lisälämmitin ei ole lämpöä pakkasilla tuottamassa..? Ainakin Tuulilasin kestotestin (http://issuu.com/bilia/docs/volvo_v60_kestotesti) mukaan D3n kabiini alkoi jäähtymään jo 10 asteen pakkasella kun lisälämmitin oli pelistä pois vähäisen polttoaineen vuoksi.

Nettiautossakin on noita liikkeiden käytettynä maahantuomia D5 koneella varustettuja useampia, en ole vielä kysellyt että onko niissä vepasto vai nöy..
« Viimeksi muokattu: 25.04.2012, 21:44:11 kirjoittanut Harakiri »

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6865
  • Kaikkee sitä...
V60 hankinta pyörii mielessä, olen katsellut vaihtoehtoja Saksasta ja Belgiasta, mutta mutta.. Taitaa olla se ikuinen virsi että niissä ei ole webastoa/eberiä pellin alla paitsi jos otettu lisävarusteena?

Eipä niissä vakiona ole. Mutta Saksalaisten liikkeiden ilmoituksissa kyllä lukee jos on, sen verran jämptiä porukkaa ovat.

Ajonaikaisen lämmityksen lisäksi kannattaa miettiä myös auton lämmittämistä ennen lähtöä. Sen verran mukava varuste että kannattaa etsiä sellainen mistä löytyy, mielellään kaukosäätimellä... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Eipä niissä vakiona ole. Mutta Saksalaisten liikkeiden ilmoituksissa kyllä lukee jos on, sen verran jämptiä porukkaa ovat.

Ajonaikaisen lämmityksen lisäksi kannattaa miettiä myös auton lämmittämistä ennen lähtöä. Sen verran mukava varuste että kannattaa etsiä sellainen mistä löytyy, mielellään kaukosäätimellä... :)
Kaukosäätimen saa jälkikäteen, mutta orkkis webastoa ei saa asennettua näihin uudempiin jälkikäteen :-\
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6865
  • Kaikkee sitä...
Kaukosäätimen saa jälkikäteen, mutta orkkis webastoa ei saa asennettua näihin uudempiin jälkikäteen :-\

Siksipä juuri kannattaa hakea sellainen missä on jo... ;)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Harakiri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Eipä niissä vakiona ole. Mutta Saksalaisten liikkeiden ilmoituksissa kyllä lukee jos on, sen verran jämptiä porukkaa ovat.

Ajonaikaisen lämmityksen lisäksi kannattaa miettiä myös auton lämmittämistä ennen lähtöä. Sen verran mukava varuste että kannattaa etsiä sellainen mistä löytyy, mielellään kaukosäätimellä... :)

Ok joo osassa niistä on lisälämmitin, harvassa tosin. Ja mitä ymmärsin saksalaisesta varusteluettelosta niin jos Standheizung löytyy niin sisältää sen viiksiajastimen. Aiemmissa volvoissa on tullut toimeen sillä, mutta toki kauko-ohjaus/sms-ohjaus olisi plussaa..

Jatketaanpa tutkintaa siis ja eipä noita  kiisseleitä ilman lämmitintä taida viitsiä edes harkita.

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
No saahan niihin asennettua suomessa webaston/ eberin jälkikäteen. Varautuu vaan hinnassa tuohon. Kaupan päälle saa sähkövastukset lämmityslaitteeseen, jotka on webaston tilalla niillä markkina alueilla, joissa ei ole webastoa.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Tänään tuotu V70 -09 D5 summum Geartronic (92 tkm) kotiin, ajettu n. 130 km tänään. TF80-SC toimii loistavasti eli huomaamattomasti, ei nykäisyjä eikä muutakaan epämääräistä.
Ensi viikolla laatikolle tehdään huuhteluhuolto. Muutoinkin ensi vaikutelmat autosta ovat positiiviset.

Hieman löytyny yllätyksiä alun jälkeen. Kesävanteista (Volvon oma 17" Spartes) yksi paljastui rengaskoneessa kunnolla kieroksi, uusi ostettu sinisen tiskin kautta 360 eur.
Vähän isompi yllätys löytyi takaosastolta. Lähemmässä tarkastelussa paljastui, että takaosa on ottanu aikaisemmassa elämässä osumaa. Takaluukku ja takapuskuri on maalattu
uudestaan (ja todennäköisesti myöskin uusittu), varapyöräkotelosta aivan pohjalta alimman "styroxin" alta löytyi ruosteista rälläkän jauhoa. Takapuskurin alaosan kaksi kiinnitysmutteria
puuttui ja puskurin takaa oikealta puolen mitä ilmeisemmin puuttuu suojamuovi (oikean takapyörän takaa). Kaikki Volvo yms. emblemit takaluukusta puuttuu (varmaan maalauksen takia ) ja
vasemmanpuoleisessa luukussa olevassa takavalossa on alhaalla ristiinmenevä halkeama (varmaan osumassa syntynyt). Myyjäliikkeen (johtotähtiä yms myyvä merkkiliike)  myyjällä ei ollut
tietoa mistään kolarikorjauksesta (edelliset omistajat eivät ole kertoneet semmoisesta) . Ao. korjaus on tehty arviolta n. 1- 2 vuotta sitten. Autoni on myyty uutena merkkiliikkeestä ja sen jälkeen  kaksi kertaa käytettynä samasta  liikkeestä , toisella kerralla ostaja olin minä. Molemmilla kerroilla myyjäkin on ollut sama.
« Viimeksi muokattu: 30.04.2012, 22:51:05 kirjoittanut kaksi70 »
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Inha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Kaukosäätimen saa jälkikäteen, mutta orkkis webastoa ei saa asennettua näihin uudempiin jälkikäteen :-\

Hain myös Saksasta V70 -08 D5. Käsittääkseni näihin saa laitettua webaston kaikkine lisäosineen. Selvitin asiaa, webaston ajastinkellolla ja volvon asennussarjalla saa varsin kohtuullisin kustannuksin keskieuroopan puolelta (riippuu tahosta, mutta reilusti alle 1000). Sen saa myös kytkettyä omaan viikseen, mutta kytkemiseen tarvittavat lisäosat ja koodaus tuplaakin sitten jo koko lämmittimen hinnan.

Poissa jusk@

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
V70 2.5T aut. vm.08 hankinta?
« Vastaus #72 : 30.06.2012, 18:11:33 »
Hei te paremmin tietävät ! ;D

Hankinnassa ois uudempi menopeli ja kiikarissa siis vuosimallia -08 V70 2.5t automaatilla. Varustelutasona momentum.
Ajossa auto vaikutti jämäkältä sekä hiljaiselta (verrattuna entiseen).
Muutama asia askarruttaa silti.

1. Jakopään hihnan vaihtoväli näissä malleissa? Autolla ajettu nyt 120 tuhatta, milloin seuraava vaihtoajankohta?

2. Automaattivaihteiston öljynvaihdosta ei ollut huoltokirjassa mitään merkintää, joten jos niitä ei olla vaihdettu vielä kertaakaan niin onko vaarana että laatikko on jo jotenkin kyrvähtänyt ja jossain vaiheessa porsii sit kokonaan? autoliike myöntää autolle Selected takuun kylläkin, mutta mun tuurilla auto hajoaa juuri sen jälkeen  ;D

Kiitos jo etukäteen mahdollisista neuvoista ja näkemyksistä  :)
MB E 250 CDI BE 4matic Premium Business
MB C 250 CDI BE 4matic AMG
BMW 523iA LCI

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Hei te paremmin tietävät ! ;D

Hankinnassa ois uudempi menopeli ja kiikarissa siis vuosimallia -08 V70 2.5t automaatilla. Varustelutasona momentum.
Ajossa auto vaikutti jämäkältä sekä hiljaiselta (verrattuna entiseen).
Muutama asia askarruttaa silti.

1. Jakopään hihnan vaihtoväli näissä malleissa? Autolla ajettu nyt 120 tuhatta, milloin seuraava vaihtoajankohta?

2. Automaattivaihteiston öljynvaihdosta ei ollut huoltokirjassa mitään merkintää, joten jos niitä ei olla vaihdettu vielä kertaakaan niin onko vaarana että laatikko on jo jotenkin kyrvähtänyt ja jossain vaiheessa porsii sit kokonaan? autoliike myöntää autolle Selected takuun kylläkin, mutta mun tuurilla auto hajoaa juuri sen jälkeen  ;D

Kiitos jo etukäteen mahdollisista neuvoista ja näkemyksistä  :)


1. Oiskohan 180 tkm
2. Kannattaa tinkiä kauppaan laatikon öljynvaihto, jos ei ole 120 tkm mennessä semmoista tehty. Jos on kyseessä merkkihuollettu auto, niin kannattaa pyytää listaus autolle tehdyistä
huolloista ja korjauksista, siten saa todennäköisesti varmuuden siitä onko laatikkoöljyt vaihdettu. Jos laatikko on toiminut koeajolla moitteettomasti ilman ylimääräisiä nykäyksiä tai
muita epämääräisyyksiä ja saat tingittyä kauppaan öljynvaihdon, niin laatikko saattaa hyvinkin palvella vielä pitkään moitteettomasti.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa jusk@

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi

1. Oiskohan 180 tkm
2. Kannattaa tinkiä kauppaan laatikon öljynvaihto, jos ei ole 120 tkm mennessä semmoista tehty. Jos on kyseessä merkkihuollettu auto, niin kannattaa pyytää listaus autolle tehdyistä
huolloista ja korjauksista, siten saa todennäköisesti varmuuden siitä onko laatikkoöljyt vaihdettu. Jos laatikko on toiminut koeajolla moitteettomasti ilman ylimääräisiä nykäyksiä tai
muita epämääräisyyksiä ja saat tingittyä kauppaan öljynvaihdon, niin laatikko saattaa hyvinkin palvella vielä pitkään moitteettomasti.

Kiitos vastauksesta !
Täytyypä huomenna tinkiä öljynvaihto kauppaan mukaan, sillä ajattelin että en ilman "uutta" autoa sieltä liikkeestä ulos lähde :)
MB E 250 CDI BE 4matic Premium Business
MB C 250 CDI BE 4matic AMG
BMW 523iA LCI

 

Ateho  Elekma