Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Jopas_Jotakin - 04.03.2020, 22:40:35

Otsikko: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Jopas_Jotakin - 04.03.2020, 22:40:35
Niin, tarvisin b21 koneeseen sellaisen ahtimen, joka ei mene tukkoon 7500rpm kierroksillakaan ja kompurakaan ei saisi sakata. Ahtoja tulee suht vähän ja tehotavoite on siellä 300hv:n tuntumassa. Eli vähän niin ku kisakone matalapaineahdoilla.

Koneen kokoonpano muuten.

Sn-lohko.
Vakiot kampura ja kanget.
Takomännät Rossilta.
Portattu 530 hattu, 46/38 venat, palotilat muotoiltu turbokäyttöön, virtailee noin 220/ 65-67%
Nokkana bmw:n 4-pyttyisen kiihdytysauton profiililla oleva nokka, mainosasteina 324, milliasteina 280. nokkakulma muist. 111. Isohko pakosarja t4 jaetulla laipalla, lvr-racingiltä sheet metal imusarja ja 80mm billet läppä.
Vag hukkakipinä
800cc suuttimet
mega 1 v 2.2
Puristussuhde noin 8.5
Paljerako 1mm.

Palotila ja kanavat kannesta:

(https://i.ibb.co/SxSzfzK/IMG-20200304-213113.jpg) (https://ibb.co/SxSzfzK)

(https://i.ibb.co/Zx4NSjB/IMG-20200304-213141.jpg) (https://ibb.co/Zx4NSjB)

(https://i.ibb.co/BqxVtHD/IMG-20200304-213209-BURST001-COVER.jpg) (https://ibb.co/BqxVtHD)
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Reinikka99 - 06.03.2020, 18:23:05
Tuon 300hv:han tulee jo vakio b230äffällä johon vaihettu vaikka v nokka ja hx35 holsetilla, miksi tehty tommonen kone noin matalalle tehotavotteelle
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: The_OttoB - 06.03.2020, 22:33:28
295 hp B230F ja Mitsun 16T ja A-nokka. 450 Nm jossain 2500 paikkeilla.

Yli 400 tkm veivattu moottori, männänrenkaat ja linnunluut  vaihtoon.

Plus karstojen poisto.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Jambo - 06.03.2020, 23:04:28
Itsekin olen ihmetellyt tätä aloittajan moottorin suunnittelua. Mikä järki rakentaa kadulle ~300hv turbomoottori jonka käyttöaluetta tavoitellaan sinne 4000 - 7500rpm?
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: puliukk0 - 07.03.2020, 00:20:46
Itsekin olen ihmetellyt tätä aloittajan moottorin suunnittelua. Mikä järki rakentaa kadulle ~300hv turbomoottori jonka käyttöaluetta tavoitellaan sinne 4000 - 7500rpm?

Haetaan sitä 80 turboilua, eli aivan järjettömän hidasta autoa ja järjetöntä turboviivettä sekä polttoaineen kulutusta. Tai trollailua.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Jopas_Jotakin - 07.03.2020, 15:35:04
tehot aluksi sinne 300hv kunnes saa rahaa kunnon voimansiirtoon ja sitten se 400hv.

Tehoalue on siksi tuommoinen, koska sen pitää myös kuulostaa joltain ja tykkään kiertävista koneista.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: HenkkaJ - 07.03.2020, 23:30:12
Voimansiirron kestävyys on toki validi pointti, mutta riippuu toki paljon ajotavastakin mikä kestää millä tehoilla ja mikä ei. Ja ajotavan lisäksi koneen luonteesta. Alavääntö on paljon kuluttavampaa kuin ylävireisyys.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Likonen - 07.03.2020, 23:41:11
Kyllä 300hepan ahtimella pitäis pidempiki vetoalue saada. Mulla vähän modattu Holset HX40. 615hp motilta ja vetoalue 3700-7800rpm.

+500hp ja +550nm on 5400-7600rpm. Max ahtopaine 2,35bar ja max pakopaine rajottajalla joku 2,1bar, huippuväännön kohalla jotain 1,7bar.

Tohon 300hp nyt riittäis vaikka Mitsun 19T, heräilis varmaan jo ennen 3000rpm. Tai sitten jollaik fiksulla siipi/turbiinikoolla Borgwarner s200 tai Holset hx35 tyyppinen. Riittää sit tarvittaessa siihen 400hp ja syttyy ennen tota 4000rpm.

Aikamoinen ränttätänttä nokka on kyllä tollasiin tehotavotteisiin. Tyhjäkäyntikierroksia vaatii varmasti 1000-1200rpm. Mulla vaatii vähän vastaavalla tai jopa naksun miedommalla nokalla 1100rpm että käy edes jotenkin säädyllisesti :D

Mites muuten tacomukit mutta vakioveivit? Eikös yleisesti Volvon moteista kanget antaudu ennen mäntiä? Vinokoneitahan on tiedettävästi ajettu +600hp tehoillakin vakiomännillä mutta vahvimmatkin (13mm) veivit ei kestä kun just just 400hp ja linnunluutyyppiset paljon vähemmän.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Huikkoster - 08.03.2020, 00:05:32
Vai miten olisi se +400hv kykenevä holsetti tmv josta vaan pitää ahdot alhaalla. Iso pakopesä ahdistaa vähemmän vaparitehoja ja herää sitten ylhäällä. Antaa sen tehopiikin.

Sitähän tässä haettiin?

Haetaan sitä 80 turboilua, eli aivan järjettömän hidasta autoa ja järjetöntä turboviivettä sekä polttoaineen kulutusta. Tai trollailua.
Se 80 luvun turbopotku on hauskaa. Ei aina tarvitse mennä järki edellä :D.

Mulla oli joskus hetken 240 b21et turbo. Tuskin oli edes 200hv, ja hengetön alle 4000rpm mutta sen jälkeen se toi b-ryhmäläisen ralliauton fiiliksen kun potkaisi ne vähäiset hepat kerralla. Kumia kun poltti kipinärajoitinta vasten ja alkoi paukkua putkessa niin hymy oli herkässä. ;)

Nykyinen V70 on tehokkaampi kuin se. Tuo ei vaan tunnu yhtään miltään. Nopeusmittari nousee mutta ei siitä hymyä saa aikaan.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Jambo - 08.03.2020, 00:11:53
Minusta se hevosen potku vaan ei enää tunnu järkevältä, etenkään katuautossa. Anteeksi että epäilen mutta vaffasti tuntuu vaan siltä että Jopas_Jotakin:lta puuttuu vielä se korikin johon tekniikkakin olisi menossa.

Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Huikkoster - 08.03.2020, 00:13:07
Tuskin se on käyttöautokaan mihin tälläisiä suunnitellaan :o
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Jambo - 08.03.2020, 00:23:26
Tuskin se on käyttöautokaan mihin tälläisiä suunnitellaan :o

Ilmeisesti aiempi projekti-topic jäi seuraamatta  ::)
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: tanskude - 08.03.2020, 03:28:47
Vai miten olisi se +400hv kykenevä holsetti tmv josta vaan pitää ahdot alhaalla.
Holsetit tykkää ahtopaineesta, kompressorikarttoja kun katsoo niin huomaa että paras hyötysuhde on yleensä jossain 1,5bar paikkeilla.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: puliukk0 - 08.03.2020, 12:01:47
Vai miten olisi se +400hv kykenevä holsetti tmv josta vaan pitää ahdot alhaalla. Iso pakopesä ahdistaa vähemmän vaparitehoja ja herää sitten ylhäällä. Antaa sen tehopiikin.

Sitähän tässä haettiin?
Se 80 luvun turbopotku on hauskaa. Ei aina tarvitse mennä järki edellä :D.

Mulla oli joskus hetken 240 b21et turbo. Tuskin oli edes 200hv, ja hengetön alle 4000rpm mutta sen jälkeen se toi b-ryhmäläisen ralliauton fiiliksen kun potkaisi ne vähäiset hepat kerralla. Kumia kun poltti kipinärajoitinta vasten ja alkoi paukkua putkessa niin hymy oli herkässä. ;)

Nykyinen V70 on tehokkaampi kuin se. Tuo ei vaan tunnu yhtään miltään. Nopeusmittari nousee mutta ei siitä hymyä saa aikaan.

Kukin mitäkin, oli mullakin -87 RS Turbo Escortti, 1.6 8v ja vakiona T3 ahdin... Oli todellinen turboviive vakiona jo, saati sitten isolla ahtimella ja jyrkällä nokalla.
Olevinaan hienoa ja hauskaa, aika kamalaa se oikeasti oli ja hävis 0-100kmh aika pitäen kaikelle, sen jälkeen se kyllä sellaseks kiihty ihan kivasti ja sai pitää ratista kiinni ihan kunnolla.

Mielummin kyllä 3x enemmän tehoa samalla viiveellä, tai sitten jotain järkevämpää heräävyyttä. Tosin kukin mitä haluaa.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 08.03.2020, 19:13:04
No aika hyvin heräili HX40 #14 pakopesällä B19 koneessakin. Ahtojakin oli 1.3-1.5bar. Tuli yli 230hv 0,8 bar. Vaikka kansi oli vakio 160.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Keme - 09.03.2020, 10:04:14
Jännä konsepti; tehoton ylävetoinen turbopata. Lensulta HX40superi #18 pesällä ja boostia sit pataa sen verran mitä haluaa. Uutena halpa ahdin ja siltikin noista maksetaan käytettynä ihan käsittämättömiä summia, jos se ei ny tossa setupissa sit rokkaa halutulla tavalla.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Jopas_Jotakin - 11.03.2020, 09:42:57
Joo kun tarkoitus on ottaa koneesta myöhemmin se 400+ hv.
Ajattelin mennä ihan vain isolla kiinaturbolla, ainakin näin alkuun. esim joku tällainenn voisi olla soppeli:

https://www.ebay.com/itm/GT45-GT35-T04Z-T04S-T04R-A-R-70-rear-A-R-1-32-T4-twin-scroll-turbo-Turbocharger/252309838595?_trkparms=aid%3D555018%26algo%3DPL.SIM%26ao%3D1%26asc%3D225879%26meid%3D36c7a73956d24b6e830aa19f9d38c646%26pid%3D100005%26rk%3D5%26rkt%3D12%26mehot%3Dsb%26sd%3D223776241885%26itm%3D252309838595%26pmt%3D1%26noa%3D0%26pg%3D2047675%26algv%3DSimplAMLv5PairwiseWeb&_trksid=p2047675.c100005.m1851

Eli gt 45 jaetulla pakopesällä.

Tai jos oikein hurjaksi heittäytyis niin tämmönen.

https://www.ebay.com/itm/T4-Twin-Scroll-T88-Turbo-Charger-0-60-1-05-A-R-1000-HP-Big-Power-4-Inlet/291296030003?epid=725015017&hash=item43d298ad33:g:K2AAAOSwLnBXXmu9

Tai sitten tämä:

https://www.ebay.com/itm/Genuine-OEM-CUMMINS-M11-M11-3533557-3803710-TURBO-HX50-HOLSET/264633964134?hash=item3d9d69d666:g:5PcAAOSww0ZeRkDT

Tai sittenn holsetin hx40 käytettynä.

Tarkoitus on ajaa suht pienillä paineilla, ja mua ei haittaa vaikka turbo tulee mukaan 4000rpm kohdalla, siitä se sitten vetää sinne 7500, tai jos haluaa varmistella niin laittaa rajoittimen 7200 rpm kohdalle.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Keme - 11.03.2020, 10:42:32
Tai sittenn holsetin hx40 käytettynä.
Ei kannata. Uusi maksaa 520 euroa ja käytetyistä huudetaan melkein sama raha.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: puliukk0 - 11.03.2020, 10:46:31
Ei kannata. Uusi maksaa 520 euroa ja käytetyistä huudetaan melkein sama raha.

Tätä itse kattelleena hämmästelen suuresti, tosin muissakin autonosissa samaa.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Jopas_Jotakin - 12.03.2020, 16:00:56
Mulla on tarkoitus rakentaa semmonen kone joka vaparina tuottais sen 200hv.
Siihenhän tarvitaan hyvin hengittävä yläkerta, 215hv virtaava kansi riittää sihen.
Sitten nokka on ainakin tarpeeksi jyrkkä, iskutilavuutta on vain se 2150cc joten tiukille menee.
Koneeseen tulee tämän tyyppinen sheet metal imusarja 80mm läpällä.

(https://hosting.photobucket.com/albums/zz88/nathaninwa/Mobile%20Uploads/0101002246.jpg)

Ja pakosarja tulee pulssisarja, jossa on samanmittaiset putket, t4 laipalla.

Jos vaparin teho olis vaikka 180hv niin 0.8bar paineilla ylittyy se 300 hv, ja tarkoitus on aluksi ajaa m45 laatikolla, ja mitä korkeammalla kierrosluvulla tehoa tulee sitä vähemmän tulee sitä vääntöä joka laatikon rikkoo.

Lopullisesti tarkoitus on iskeä bemarin 6v-laatikko tähänkin, niitä saa jo aika halvalla.

Tänään soitin protopartsille niin tekevät semmoisen boxin jossa suoraan signaalit hukkakipinälle, niin se on helppo kytkeä. Taidan käyttää gm antureita niin ne ainakin sopii ilman turhia kotkotuksia. BEnsapumpuksi vain 044 kopiopumppu ja tankista siirtopumppu ja bensalle välisäiliö.

Ic on tärkeä ja vaikka joutuisi vähän peltiäkin leikkaamaan niin täytyy sovittaa joku 400*600*10cm ja 3" lähdöillä ja ahtoputkilla toteuttaa tuo.

Heikoin lenkki tuossa koneessa on sitten alkuperäiset kymppisarjan m-kanget luulisi niiden se 400hv kestävän. Vaikkakin se 300hv riittää aluksi.

Koneestahan tulee noilla specseillä aika hankala ajaa kaupungissa, mutta onneksi asun maalla joten sitä ongelma ei ole.
20€ maksaa volvoon sopiva triggeripyöräkin ja lvr racingiltä saa billet telineen anturia varten niin eipähän tule mikään satjus. Myös johtosarjan teetän ammattilaisilla suurimmaksi osaksi. Toki bensapumpun kytkennät sun muut teen itse.

Nakutustunnistus pitäisi saada, vaikka jos kunnolla nakuttaa niin sitä ei voi olla kuulematta, mutta olishan se hyvä jos koneen nakuttaessa syttyisi vaikka ledi kojetauluun, jenkeissä on moisia tehneetkin.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Jopas_Jotakin - 12.03.2020, 16:03:35
Tässä parempi kuva imusarjasta.

(https://hosting.photobucket.com/albums/zz88/nathaninwa/Mobile%20Uploads/1225091004.jpg)
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Likonen - 12.03.2020, 19:36:29
Tiukassa voi olla 200hp vaparitehoa, kummiskin noissa 200hp vaparivinokoneissa on puristuksia reilusti enemmän kun näissä turbokoneissa. Turbon pakosarjatkaan harvoin on optimaalisia vaparitehon kannalta. Mulla on 2340cc vinokone, kansi virtaa jotain 230-240hp, rutut 8.8-9.0 väliin ja laskennallista vaparitehoa on se 185-200hp väliin.

Turboksi ihan turha laittaa mitään hx50 kokoista jos ei ole tehoa tarkoitus ottaa +600hp. Sillä ei voita mitään. Ainoastaan huonontaa käyttöaluetta. Mulla hx40 missä 62.45mm kompura ja työntää 615hp ja vielä on reserviä ahtimen puolesta.

Hx35 54mm kompuralla riittää helposti sun tavotteisiin, sillä ottaa +400hp. Tai Borgwarner s200sx-e vaikka 52mm kompuralla. Tosin ite ottaisin ehkä mielummin noista hx35 koska niitä saa helposti ja halvalla monesta paikkaa. Esim lensupowershopista uusi 470e. En kiinasta ahdinta ostais kun noin edullisesti saa toimivaksi todetun tuotteen kotimaasta. Kestää ja toimii hyvin, ja jos tarvii huoltaa niin sen tekee vaikka itse kotitallissa 30minuuttiin ja se rebuild maksaa kaikki 20-60e.

Ja tosiaan, ei mitään järkeä ostaa ton isompaa. Ja t3 laippa riittää. Tuon laatikon saa jo 200-250 hepallakin rikki. Ja vaikka ottais sen 400hp ni siihen riittää hx35 ja t3 laippa. Taitaa kangistakin loppua kesto ennenkun hx35:sesta tuotto.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 12.03.2020, 19:39:42
Noista 3" ahtoputkista ei noilla tehoilla ole mitään hyötyä. 2,5" ahtoputketkin riittää helposti yli 500hv. Samoin menisi ihan tavallisella kiinacoolerillakin. Ne M-kiertokanget kestää kyllä ihan helposti tuon 300hv. Jopa 400hv.

Eikä nakutustunnistuskaan ole noilla tehoilla välttämätön. Kyllä se säädettynä pitäisi kestää.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Jopas_Jotakin - 12.03.2020, 21:09:14
hx40 taitaa olla se oikea ahdin tähän kokoonpanoon.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Juho_ - 12.03.2020, 21:27:21
Onko nuo nokkien speksit ihan varmasti paikkansa pitävät?
280 aukioloajat millin nostolla on raju vapariinkin, ja turboon varsinkin oli tavoitteet sitte vaikka +700hp.
Ja 324 mainosasteetkin suht älyttömät. Kuulostaa jokkisauton nokalta, mikä on 2-2,1l kellarille. ???

Käytännössä vaparissakin vetoalue tommosella ~280@1mm nokalla = alle 4000rpm ei tapahdu mitään ja tyhjäkäynti >1500rpm yhdellä kaasuläpällä.
Eikä voi ajaa kuin joko 1500rpm kierroksilla tai yli 2700rpm jos rykimättä haluaa edetä osakaasulla. :D

Volvon laatikoilla saa kans heittää vesilintua jos vetoalue 4500-7500rpm.
Ihan kauhea ajaa, ja tosi hidas kun tippuu vaihteen vaihdon jälkeen alueelta.

Laittaa koneen ja auton nippuun niillä palikoilla mitä löytyy ja kokeilee. Nettivirittely ei oikein toimi.
Käytännössä parempi huomata mitä se oikeesti tarvii, että on semmonen mitä ite haluaa siltä koneelta.
Kannattaa silti jotain painoa antaa foorumilaisten vinkeille.. väittäisin että tässäkin varmasti suosituksissa/vinkeissä on jotain perää. ;)
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Jopas_Jotakin - 13.03.2020, 01:30:38
Nokan tekijän mukaan vetoalue alkaa 3200rpm.
Ja on nimenomaan turboon tehty nokka.

Näillä palikoilla saa just sen 700hv. alakerta vain ei vielä kestä sitä, joten ajetaan 1,2bar paineilla, jonka m90 vielä kestää.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Jopas_Jotakin - 19.03.2020, 00:08:59
Joo, hx40 16#pakopesällä, niin ei pitäisi olla 7500rpm kohdallakaan pakopesä tukossa.
Kun ne m-kanget on koneen heikoin lenkki. Ne voisi vaihtaa, mutta harvassa on kiinakankia kymppisarjan koneisiin, ahtoja.comilla joskus oli mutta nyt ne loppu.

Toisaalta koneesta voi rakentaa ensin "stage 1" version hx35:lla ja sitten myöhemmin hx40+uudet kanget ja kunnon laatikko.

Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Joni- - 19.03.2020, 09:51:03
Eiköhä niitä kankia tilaamalla saa, on vaan nii pieni menekki ettei varastos kannata pitää? ::)
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: 8-pätkä - 19.03.2020, 10:46:04
Jokainen toki rakentaa tyylillään mutta minun makuun kuulostaa aika kalliilta tavalta rakennella niin että päivittää muutaman kerran pikkuhiljaa järeämpiin osiin. Joka kerta ostaa uuden turbon, järeämmän kytkimen, suuttimet, joutuu avaamaan koneen ja vaihtamaan tiivisteet/stefat yms.

Laittaisin kerralla sellaiset osta jotka riittää tavoitteeseen niin tulee tehtyä vain yhden kerran ja kaikista pienimmillä kustannuksilla.
Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Jopas_Jotakin - 20.03.2020, 19:20:45
Olen tässä miettinyt ja yrittänyt ottaa oppia.
Moottorinohjaukseksi tulee microsquirt (ms2 jo sentään sisässä), sähköinen ahtopaineen säätö.
Nakutustunnistus tämän 60$ piirin kautta. (älkää antako alkeelisten kotisivujen hämätä)
36-1 triggeri, fordin vr anturi, 6mm latasta tehty lohkon kylkeen ruuvattu levy, säädettävällä anturin pidikkeellä.
3 bar map,

http://www.viatrack.ca/

Soitin protopartsille ja sieltä sanottiin että tuo microsquirt ymmärtää tuon "EKD-piirin" tuottaman signaalin ja voi nakutuksen ilmetessä pudottaa heti ahtopaineet minimiin/ miten se sitten toteutettaankin, en ole miettinyt tarkemmin miettiä.

Ei tuo mun nokka niin jyrkältä näytä, ts. lobet ei aukaise niin nopeasti kuin voisi olettaa, näkee profiilista ettei se niin mahdottoman pyöreä ole.

(https://i.ibb.co/xYQ2TGK/82983156-2603091033348912-9038434056508801024-n.jpg) (https://ibb.co/xYQ2TGK)

Ahtimeksi riittää hx35 16# pakopesällä, ja tuossahan on t3 laippa.
Alakerran heikoin lenkki on siis ne M-kanget, jotka kyllä kestää haluamani 1.5bar ahtopaineen.
Kansihan oli portattu 530, 46/38 nauloilla, virtauspenkin mukaan 215hv.
Pulssisarja, 3.5"dp
Pakopaine ja lämpömittari.
Iso kiinacooleri 3" putkilla.
Sheet metal imusarja, 80mm läppä.
Vakio ölycooleri (kannattaisiko harkita isompaa)?
Pottapyörä, sachsin asetelma ja d24tic massalevy.
M90
Vakioperä
Takana 8" levipellit, edessä 7" levipellit. Sopivat kumit.
Alustasarja.
Uusi maalipinta sisältä ja päältä.
Kevennyksiä järjen rajoissa+jäykistyksiä järjen rajoissa.

Otsikko: Vs: Ahdin vähän erikoiseen kokoonpanoon.
Kirjoitti: Jopas_Jotakin - 31.03.2020, 20:58:08
Turboksi valikoitui kuitenkin tällainen gt45 twin scroll:

Exhaust (Turbo Manifold) Flange: T4 4 Bolt Flange
Exhaust (Downpipe) Flange: V-Band Flange
Cooling Type: Oil Cooled
Wastegate: External Wastegate
Horse Power: Boost Horse Power up to 600+ BHP
Compressor:
Trim: 50
Inducer Diameter: 69mm
Exducer Diameter: 98 mm
A/R: 0.66
Turbine:
Trim: 77
Inducer Diameter: 88mm
Exducer Diameter: 77.5 mm
A/R: 1.05
Condition: 100% Brand New
Bearing Type: Wet Float Bearing
Warranty: 2 Years

Luulisi riittävän 300-400hv ilman että pakopuoli menee tukkoon tai että kompura sakkaa.

https://www.maxpeedingrods.co.uk/universal-gt45-turbo-t4-t66-wet-float-a-r-66-v-band-turbocharger-max-600hp.html